Opel lansează noua generație Movano. Disponibil, în premieră, și cu versiune 100% electrică

de Alexandru Monenciu
Miercuri, 26.05.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Cea de-a treia generație Opel Movano a debutat oficial. Pentru prima dată în istoria acestui model, clienții au la dispoziție și o versiune 100% electrică, denumită Movano-e.

Gama de vehicule comerciale electrice ale constructorului din Russelsheim este acum completă. Cea de-a treia generație Movano tocmai a debutat oficial și, pentru prima dată în istoria acestui model, poate fi comandată și într-o versiune cu zero emisii.

Numele său este Movano-e și se alătură astfel celorlalte două surori de gamă: Combo-e și Vivaro-e.

Noul Opel Movano-e este echipat cu un motor electric, care dezvoltă 122 de cai putere și 260 Nm cuplu. În funcție de bateria bifată (37 kWh sau 70 kWh), autonomia este de 117 kilometri, respectiv 224 de kilometri. Ambele valori sunt conforme cu standardul WLTP

Viteza maximă a noului Movano-e este limitată la 110 km/h.

Cum bateria este montată sub podea, volumul de încărcare nu este afectat (între 8 și 17 metri cubi). Noul Opel Movano este disponibil în mai multe variante, astfel că poate transporta până la 2.100 de kilograme de marfă, cu o înălțime maximă de 2.03 metri.

Desigur, vehiculul comercial german poate găzdui și până la 7 pasageri, în configurația de transport persoane.

Revenind la propulsoare, noul Movano poate fi echipat și cu un motor diesel de 2.2 litri, în versiuni de 120 sau 165 de cai putere.

Transmisia manuală cu șase trepte și tracțiunea față completează pachetul.

Lista cu sisteme de siguranță include Live Navigation cu informații din trafic în timp real, apel de urgență, monitorizare a unghiului mort, alertă pentru coliziuni frontale, asistent la coborârea unei pante și avertizare la părăsirea benzii de rulare.

Noul Opel Movano-e ajunge în reprezentanțele din Europa în lunile următoare.

via Opel

Comentarii (24)

  • Si electric? Pai din 2019 o sa avem camioane electrice pe sosele.
    https://www.automarket.ro/stiri/renault-trucks-va-incepe-sa-vanda-vehicule-comerciale-electrice-de-anul-82513.html
    3 3
  • Seriff
    117 km autonomie, asa mult? wow, super tare, acum vine Edikk si zice ca am evoluat, ca asta e viitorul, ca ce tari sunt troacele pe baterii.
    17 5
  • Dacă firma care are flota şi costul total inclus service, amortizare pe maşină iese la costuri maşina electrică sub maşina termică....

    atunci se vor impune economic direct cele electrice
    5 16
  • @edikk
    Maine dimineata sa incerci treaz sa citesti ce-ai scris.Rogu-te,calm si cu voce tare!
    12 2
  • mircea badea
    trebuia doat electrica.

    si atat de mare nu i-au pus mai multe baterii?!
    9 2
  • Autonomie e mica chiar si pentru o masina electrica. Insa e posibil ca pentru distributia in oras sa fie indeajuns. E cineva pe aici care face curierat sau distributie urbana ca sa ne zica cati km se fac in 8 ore de lucru?
    13 0
  • "În funcţie de comenzi, un curier face cam 160-170 km pe zi. Consumă cam 25 litri de motorină în acest timp".
    12 0
  • Deci daca un curier face 160-170 de kilometri pe zi, clar trebuie sa opreasca sa incarce o data unde pierde juma' de ora (asta pentru 70 kwh, ca pentru 37 trebuie de vreo 3 ori). Ca n-aveau destul stres curierii sa fie in program, acum mai trebuie sa se uite si la baterie sa nu ramana fara curent in timpul curselor :)) Are utilitate in prea putine cazuri autonomia asta.

    Iar daca vorbim despre autonomia pe care o sa o aiba iarna, dupa cativa ani de utilizare, cand bateria se mai degradeaza, s-au dus in cap toate calculele de mai sus. Pacat, altfel ideea cu utilitare electrice e destul de buna.
    11 3
  • Vai de capul meu, măi Liviu....
    Există şi versiunea de 224 km cu bateria de 70kw

    deci nu există nicio problemă vara sau iarna

    Plângem ca nişte babe diezeliste
    5 13
  • Seriff
    Si daca azi masina trebuie sa faca un Bucuresti-Constanta dus intors ce face soferul, incarca de 3 ori nu? Sa te vad Edikk sofer pe duba de-asta, cum ajungi la 23 seara acasa fiindca ai pierdut 4 ore sa incarci mizeria.;
    10 3
  • Lăsând la o parte părerile pro și contra electrice, un lucru mi se pare bun. În sfârșit văd o mașină care are puse vitezele cum e normal. D, N R. La toate automatele de până acum, e invers. Știu și de ce, vine din vremea în care, dacă împingeai maneta in D(rive), de ar fi fost în față, ar fi incomodat accesul la comenzile din bord (audio, ventilație, etc). Dintr-o oarecare inerție, acest sistem atipic, în care înainte era R iar la urmă D, a fost păstrat, chiar și la modelele actuale, deși nu mai incomodează pe nimeni (vezi Volvo, de exemplu). Bravo, Opel, pentru curajul de a schimba ceva, chiar și mărunt în aparență.
    8 0
  • @Electrikkk ce treaba are mai flota cu mașinile?
    8 1
  • @12.41... pai tu crezi ca știe unde e Bucureștiul?
    5 2
  • @Edikkk pai eu de aia de 70 kw vorbeam cu 224 km declarati, adica vreo 165 reali. Daca ai de livrat 160-170 kilometri, e cam la limita, deci trebuie sa incarci oricum inainte sa-ti termini tura, macar un 20%.
    8 1
  • Dar daca citeai mai atent cometariul, ai fi vazut ca de 70 kw vorbeam, iar cea de 37 am tratat-o separat intre paranteze.
    7 2
  • Liviu, dute departe...


    Că dacă are 224 atunci are 165 reali

    De unde ştii tu că are 165 reali???

    Ştii că toate EQX testate (în Norvegia la frig!!!) de youtuberi au scos exact câţi km range avea declaraţi şi chiar uşor mai mult ???

    Plângi aşa ca baba...

    Apoi dci, că ce are flota cu maşinile... Firmele de curierat au... flote de maşini... că nu îşi cumpără multe persoane fizice maşini de marfă


    Sheriff, că ce faci spre Constanţa....

    La 224 km este maşină de marfă să deservească doar acel oraş, capitală, zonă metropolitană....

    Dacă avea range 500km... ziceai că nu poate face Germania dus - întors

    Sunteţi bolnavi domnilor
    Incredibil
    3 9
  • Seriff
    Edikk tu nu vezi ca esti singur impotriva tuturor?
    Esti singurul care vede aceste masini ca pe un progres, in timp ce orice om care deschide un pic ochii vede ca de fapt se incearca o trecere fortata catre niste masini scumpe si ineficiente care vor complica viata multor oameni.
    Dar tu tine-o pe a ta, ca asta e viitorul, ca tehnologie, tu nici macar pun pariu ca nu ai asa ceva, dar visezi cai verzi pe pereti.
    7 3
  • @edikk
    *Du-te
    4 2
  • @Electrikkk 15.58... firmele de curierat au PARC AUTO nicidecum flota... cand zici flota ar trebui sa te referi la flota lui basescu ori ceva asemanator... nicidecum la ceva ce se deplasează pe șosele... flota PLUTESTE si e evident ca nu se deplasează pe autostrăzi
    6 2
  • Apropo mai electrikkk sa înțeleg ca flota se referă doar la o firma care are mai multe mașini de (transport) marfa?
    5 3
  • da, dle dci, parc auto, câteodată i se mai zice flotă, flotilă

    Ştiu că termenul vine de la termenul flota - a pluti şi deci se referă doar la vase care plutesc pe apă (fluid) sau avioane care plutesc în aer (fluid)

    dar în logistică se foloseşte şi la parcul auto

    Nu mă credeţi google ro şi căutaţi "flotă auto"
    2 6
  • Dle Sheriff, dvs dacă credeţi că mă sperie 100, 1000 de voturi negative, vă înşelaţi amarnic.

    Nu sunt deţinătorul adevărului (deşi...) dar dacă recunosc şi mă poziţionez de partea dreptăţii, credeţi că 1000 care sunt în greșeală mă fac să schimb opinia?

    Hai, să fim serioşi.
    1 7
  • Normal ca nu te sperie, dar iti da de gandit? Nu de alta dar stii cine persista in greseala cum se numeste?
    7 2
  • @^^^

    Dacă ar fi voturile negative de la oameni mai inteligenţi, da

    dar aşa...

    flota auto se foloseşte de multă vreme în România, ca termen, şi iar multe voturi negative de la urangutani

    cum să i-au în considerare aşa ceva, când ei ignoră realitatea şi votează din ură sau prostie crasă???

    aşa că, lasă mă cu tot felul de indicaţii false şi o dai aşa şmecher, că nu ţine măi ^^^
    1 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru