Opel Mokka şi Insignia primesc două diesel-uri noi: 1.6 CDTI de 136 CP, respectiv 2.0 CDTI de 170 CP

de Sebastian Toma
Vineri, 23.01.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Opel a anunţat specificaţiile noilor motorizări diesel Euro 6 care vor fi disponibile comercial în gamele Mokka şi Insignia în cursul acestui an.

Opel a anunţat specificaţiile tehnice ale noilor versiuni de motorizare diesel Euro 6 destinate gamelor Mokka şi Insignia. Vorbim despre un motor 1.6 CDTI de 136 CP pentru Mokka şi de un 2.0 CDTI de 170 CP pentru Insignia şi Insignia ST. Debutul noilor propulsoare în aceste game a fost anunţat încă din toamna anului trecut, dar la vremea respectivă nemţii nu au furnizat informaţii tehnice complete, care să includă consumul lui Mokka şi al lui Insignia în compania noilor motoare, precum şi alte detalii tehnice. Unităţile nou introduse în cele două game au rolul de a fi mai eficiente şi mai silenţioase decât predecesoarele lor, pe lângă faptul că oferă reprize mai bune, emisii mai reduse şi mai multă putere. Noile variante de motorizare oferite în cele două game vor fi oferite şi în România, preţurile acestora urmând să fie anunţate în prima parte a acestui an.

Pentru Mokka, motorizarea 1.6 CDTI va înlocui propulsorul de 1.7 litri. În comparaţie cu acesta, unitatea cea nouă are 6 CP şi 20 Nm în plus şi asigură un timp 0-100 km/h mai bun, de 9.9 secunde. Viteza maximă a lui Mokka 1.6 CDTI urcă la 191 km/h.

Unitatea este oferită în compania unei transmisii manuale cu şase trepte şi a unui sistem Start-Stop. Datorită noii motorizări, varianta diesel a lui Mokka este cu 0.5 litri la sută mai economică în regim mixt decât predecesoarea sa şi emite cu 11 grame de CO2 pe kilometru mai puţin. Consumul mixt rezultat al versiunii diesel de 136 CP şi 320 Nm a lui Mokka este de 4.1 litri la sută, în timp ce emisiile de CO2 sunt de 109 grame pe kilometru.

Noile motoare CDTI Euro 6 din gama Opel au un sistem de injecţie care funcţionează la 2.000 de bari şi poate să asigure până la 10 reprize de injecţie pe ciclu de combustie pentru a asigura o atomizare optimă a amestecului carburant.

Urmareste Automarket
În cazul gamei Insignia, motorizarea 2.0 CDTI Euro 6 de 170 este ultima adăugire şi înlocuieşte versiunea de 163 CP a motorului Euro 5 de 2.0 litri.
Aceasta asigură un cuplu maxim de 400 Nm între 1.750 şi 2.500 rpm. În raport cu varianta de motorizare pe care o înlocuieşte, nivelul de putere este cu 4% mai mare şi cuplul maxim a crescut cu 14%. Consumul mixt a rămas neschimbat, la 4.3 litri la sută, dar viteza maximă a urcat la 225 km/h (+5 km/h) şi acceleraţia este îmbunătăţită cu aproape jumătate de secundă în compania caroseriei de tip sedan, cu un timp 0-100 km/h de 9.0 secunde.

Unitatea 2.0 CDTI a lui Insignia are o turbină cu geometrie variabilă al cărui actuator este operat electric, lucru care îi conferă un răspuns la acceleraţie cu 20% mai bun faţă de o unitate convenţională, cu acţionare mecanică.

Via Opel

Comentarii (3)

  • hazard
    Interesante motorizari, mai ales in contextul in care multe tari europene se pregatesc sa "scape" de dieseluri cat mai repede. Franta, in mod deosebit, unde masinile cu motoare diesele au o pondere foarte mare, in jurul a 90%.
    7 9
  • @hazard Pana scapa de motorizarile diesel vor mai trece 10-15 ani pe putin la actuala situatie economica europeana.
    5 4
  • @hazard

    problema guvernelor europene este a poluarii motoarelor diesel si nu a performantelor dinamice. Dealtfel in Franta cumparatorii de Diesel beneficiau de o "dispenta" guvernamentala ceea ce s-ar traduce printr-o discrimimnare pentru benzinari.
    8 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru