Feedback

Opel s-a ținut de promisiune: electricul Ampera-e oferă 520 de kilometri autonomie și 200 de cai putere

de Bogdan Mirică
Miercuri, 15.02.2017
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Opel a publicat detaliile finale ale noului Ampera-e, modelul său 100% electric. Acesta a fost comandat deja de 3400 de clienți în Norvegia.

După ce am văzut noul Ampera-e cu ocazia Salonului Auto de la Paris, în toamna acestui an, Opel detaliază modelul electric pentru a pregăti publicul european de lansarea sa.

Asemeni fratelui american Chevrolet Bolt, noul Ampera-e beneficiază de un motor electric de 201 cai putere și 360 de Nm. Propulsorul este ținut în viață de o baterie litiu-ion de 60 kWh, montată pe podeaua mașinii. Opel susține că o încărcare de numai 30 de minute la o stație cu puterea de 50 kWh poate asigura o autonomie de 150 de kilometri.

În total, germanii garantează o autonomie ideală de 520 de kilometri. Testele în trafic real garantează însă 380 de kilometri, valoare ceva mai mică și mai realistă, dar suficientă pentru a scăpa publicul de anxietatea unei autonomii reduse.

Esential 520 de kilometri este autonomia promisă de Opel.
380 de kilometri este autonomia promisă în trafic real.
201 cai putere oferă noul Ampera-e.
Cât privește performanțele, Opel susține că accelerația de la 0 la 50 de km/h se face în 3.2 secunde, iar de la 0 la 100 de km/h în 7.3 secunde.
Viteza maximă nu mai este atât de spectaculoasă, dar cei 150 de km/h ar trebui să fie suficienți pentru rularea cotidiană.

Interiorul caută să le ofere clienților confortul și tehnologia necesare. Există un ecran de 10.2 inch conectat la un sistem multimedia care oferă suport pentru Android Auto și Apple CarPlay. Există și recunoaștere vocală, posibilitate unui hotspot wi-fi, încărcare fără fir a telefonului mobil și conexiune la internet.

”Oferim publicului o mașină electrică potrivită pentru rularea cotidiană.

Nu este un automobil de lux, nu este un gadget și nu servește drept o a doua mașină. Opel caută să le arate clienților săi că mobilitatea electrică este accesibilă maseolor”, a declarat Karl-Thomas Neumann, directorul Opel.

Constructorul a deschis deja lista de comenzi pe piața din Norvegia, unde 3400 de clienți au depus deja un avans pentru Ampera-e. Pe lista țărilor care urmează să primească Ampera-e se numără Germania, Olanda, Franța și Elveția.

Comentarii (12)

  • Nu este un automobil de lux, nu este un gadget și nu servește drept o a doua mașină....

    ...wink, wink...Tesla, nici nu era pentru tine mesajul :)

    fraierii astia de norvegieni nu stiu cat de mult polueaza sa faci o baterie?

    Adica, frate, se stie! benzina ori motorina e insasi licoarea naturii culeasa de albinutze, pic cu pic, si pus in rezervoare de Zana Maselutza. Iar prin dos? numa' parfum de viorele!
    14 20
  • gerula
    bateria aia se face cumva in Norvegia? A, nu? si atunci cel interseaza pe norvegian cita poluare se face la fabricare? diferenta intre motoarele calorice si cele electrice este ca unul polueaza la tine acasa si altul in China.
    17 5
  • dragnea ftw
    si restul tarilor? uk nu vrea?
    cam mic cuplul..
    apropo, cati kw de manele poate duce?
    3 20
  • Aceste masini care au rularea EXCLUSIV cu motoare electrice sunt PREZENTUL industriei auto !!

    Toate celelalte inafara de masinile de lux cu motoare termice de peste 300CP, sunt uzate moral si se produc degeaba pentru ca NU VOR MAI AVEA NICI-O VALOARE LA REVANZARE !


    Singurele masini care vor conta la vanzare si care vor conta la revanzare (inafara celor de lux BMW, Mercedes, Jaguar) sunt doar cele care ruleaza electric:

    1) Opel Ampera, Nissan Leaf, Tesla
    2) Nissan Note e-power 2017

    Toyota Yaris, Auris hibride sunt de tipologia veche hibrid si care au trenul de rulare pus in miscare in anumite momente si de motorul termic !! Singurul Hibrid ACTUAL si care reprezinta clar VIITORUL masinilor hibride il reprezinta Nissan Note e-power 2017.

    Mai sunt ceva Ford de marfa in UK, Londra care merg pe acelasi mecanism de motor hibrid (ruleaza doar electric, dar se incarca doar .... la benzinarie cu benzina) dar sunt o particularitate pentru ca nu sunt deschise vanzarii publice ci pentru a incuraja primaria comerciantii sa aiba transportul de marfa mai verde.

    Inafara de aceste doua tipuri de modelele :
    1) Full electric
    2) Hibrid tip e-power
    toate celelalte masini care se vand azi, sunt pur si simplu condamnate, uzate moral cu valori spre zero de revanzare sau pierderi foarte mari.


    Inainte sa votati negativ, va rog, cititi si informati-va si accept orice vot negativ dupa.
    14 20
  • @vianu
    "Fraierii aștia de norvegieni" preferă să-ți vândă ție, istețul român, petrolul.
    12 2
  • Incarcare la un punct cu capacitate de 50kW ... 50kWh este altceva ... mai verificati si voi traducerile frate, ca-i de kkt sa tot gresiti unitatile de masura.
    Se presupune ca voi sunteti "avangarda" stirilor din acest domeniu si ar trebui sa nu aveti probleme in a folosi unitatile de masura implicate in industria auto. Se poate si mai bine dragilor, trebuie doar sa dati atentia cuvenita chestiunii.
    19 3
  • @unckle
    Cu mulțumiri pentru sesizare, am corectat :)
    8 2
  • Da unde sunt toți învățații ăștia care ieri aveau diaree verbală în cântarea prohodului firmei Opel și acum mucles ? Nici o comparație cu bmw cu renault chiar și cu tesla (aia cu roți) ? Dar un preț așa ca pentru informarea cocălarilor nu se cunoaște că poate ne mutăm în Norvegia și vom avea nevoie?
    Că acolo se vând în draci electricele pentru că sunt scutite de TVA (numai 25 % adică un sfert din orice mașină care poluează doar la sursă și nu pe unde vrea ea). Că așa autonomie nu mai are nimeni decît în claxon.
    5 6
  • @Sak...calm down

    n-ai vazut ghilimelele, asa-i?
    4 4
  • @vianu Nu stii ca umorul e inteles de oamenii inteligenti? Restul ori nu-l inteleg, ori se supara.
    3 5
  • @vianu
    Eu știu ce am văzut.
    Românul nu pricepe nimic dar știe de toate și atunci este isteț și miștocar. Aici mă includ. Așa-i?
    3 5
  • @Andy

    umorul nu e inteles nici de cei care stau toata ziua cu un par in coor :( Suntem importanti, pretentiosi si pretiosi dom'le, ce mai!

    daca nu pui un semn mare cu "a fost o gluma" te si trezesti capsat!
    2 6

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru