Opel se aşteaptă ca Mokka să devină liderul de vânzări al segmentului

de Sebastian Toma
Marti, 17.09.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
În primele 12 luni de comercializare a lui Mokka, modelul german a fost vândut în peste 110.000 unităţi.

Opel Mokka a atins peste 110.000 de unităţi vândute la un an de la debutul pe piaţă. Potrivit Automotive News, reprezentanţii mărcii germane estimează că modelul ar putea deveni liderul segmentului. Din iunie 2012 până la finele lunii iunie 2013, Opel Mokka a reuşit să ajungă şi să se menţină pe locul trei la vânzări în clasamentul segmentului, după Nissan Juke şi Dacia Duster. Spre exemplu, în luna iulie a anului curent, Mokka a înregistrat 43.548 unităţi, în timp ce Juke a obţinut 66.605 unităţi, iar Duster a avut 54.350 unităţi vândute. Analiştii de la IHS Automotive estimează că Mokka nu va ajunge pe prima poziţie în clasamentul SUV-urilor de segment B, deoarece supremaţia modelului este ameninţată de două apariţii franţuzeşti: Renault Captur şi Peugeot 2008.

Vânzările totale de SUV-uri pe piaţa Europeană în prima jumătate a anului curent au crescut cu şase procente, totalizând 1.06 milioane unităţi. În tot acest timp, piaţa auto din Europa a scăzut la 6.65 milioane de unităţi.

Practic, SUV-urile şi crossoverele au reuşit să acopere 1/6 din piaţa auto europeană şi să realizeze o creştere procentuală egală cu scăderea totală a pieţei auto.

Urmareste Automarket
Între timp, previziunile de vânzări are analiştilor arată că Dacia Duster va fi cel mai bine vândut SUV de segment B din Europa. Estimările oficiale anunţă 92.136 unităţi Dacia Duster, 86.151 unităţi Nissan Juke şi 58.699 unităţi Opel Mokka.
Podiumul este completat de Renault Captur şi Peugeot 2008, ambele cu peste 50.000 unităţi previzionate pentru 2013.

Via AutomotiveNews (înreg.)

Comentarii (17)

  • Atunci, le urez muuulta rabdare! :)
    21 7
  • Europa
    Juke pe primul loc, Duster pe doi, Captur vine din spate... eu zic ca cei de la Opel ori nu sunt realisti, ori marketingul are impresia ca a spune tare ce vrei, inseamna a impulsiona vanzarile, ceea ce mi se pare demn de mila.
    31 15
  • Dacia Plant
    Ce ?
    Iara o fumat CEO Opelistilor etnobotanice.
    N-are nici o sansa cu Moaca asta.
    18 18
  • wertbau
    Marketing ieftin !
    25 11
  • După ce m-am delectat cu Insignia, n-o să-mi bat capul cu aiureala asta de Mokka, pe care n-aş lua-o nici măcar...moca. Şi nici pe suratele Trax şi Encore. Din cei 110.000 de cumpărători de Mokka, s-a întrebat măcar unul cum percutează la SOT preferinţa lor?...Sau s-or fi lăsat toţi aburiţi de tandemul-miracol de astăzi: preţ & consum? Mda, "criza" le-a umplut buzunarele multor creatori de sicrie pe roţi, unele fiind reuşite şi chiar frumoase, nu-i bai. Ehei, SUV emblematic precum Chevrolet K5 Blazer/GMC Jimmy, care mânca zăpada pe pâine, n-o să mai aibă GM vreodată...Opel a dovedit că nu este apt în domeniu, după debutul ratat al acelui Isuzu Wizard travestit, poreclit Opel Frontera. Una peste alta, SUV-ul nu pare a fi punctul tehnic forte al nemţilor. Totuşi, deocamdată, etalonul lor rămâne Touareg, care nu mă atrage în niciun fel, eu calificându-l ca banal (ca şi pe "siamezii" Q7 şi Cayenne), dar care arată valenţe şi chiar abilităţi off-road, cel puţin variantele adaptate pentru Paris-Dakar şi Pikes Peak.
    8 18
  • Realism.net
    Opel mananca bureti ! Nissan e taticul lor! Are cea mai exinsa si profesionala gama 4x4. Ce mai urmeaza? Antara ii ia fata Qashqai-ului?
    Ma bufneste rasul. De observat ca analistii pietei le-au dat peste nas celor de la Opel.
    21 12
  • @Realism.net
    Ce inseamna profesionala gama 4x4 pt tine?
    6 1
  • Incarca si Kia Sportage sigur o sa-ti placa
    2 10
  • @inexorabil

    cred ca stii cat de bine se comportau la sesiunile de teste la impact SUV-urile pe care le ridici in slavi, nu? Si care era si comportamentul lor in viraje. Jumatatile de adevar spuse in gura mare tot minciuni s-ar numi.

    las-o mai moale cu vedetele astea americane. SUV-urile europene (chiar daca mai mititele) au bifat (printre altele) la calitate si design. Asta e una la mana. SI doi, SUV-urile europene au fost construite pe gustul si tipicul consumatorului european. Nu amesteca felurile de mancare sa-ti iasa tie pasenta literara. Sunt unii care mai stiu cu ce se manaca lumea asta auto.

    Cat despre Mokka....mai mult m-a interesat Frontera (si chiar Monterey) la data aparitiei decat nechezolul asta yankeu.
    6 5
  • All Mode 4x4i, Torque vectoring system, hbmc... chestii din astea...
    6 1
  • @gelu

    Fiecare cu gusturile lui.Personal gasesc suvurile americane mult mai reusite decat cele europene. Pentru mine acestea sunt suvuri adevarate:Durango,Explorer,Yukon,Enclave,Navigator.
    4 9
  • Numai gura-i de voi...dar bani ciuciu...de ce crezi ca nu intra "adevaratele" suv-uri Durango,Explorer,Yukon,Enclave,Navigator in Romania? Pentru ca n-ar vinde nimic ! Nu le-ar cumpara nimeni ! Nici macar cei cu bani. De ce? Pentru ca vin ca nuca-n perete ! Infrastructura e inadaptata pt gabaritul lor, conditiile de detinere sunt ridicole dpdv economic, sunt instabile, calitatea materialelor e slaba etc. Concurenta europeana & japoneza i-ar face pachet si i-ar trimite acasa. Si ei stiu bine lucrul asta.
    8 1
  • Nu, @@GT-R, calitatea masinilor enumerate de @GT-R nu este nici pe departe slaba...Dar, intr-adevar, ar esua in rromanika, si nu oricum, ci mai mult decat in mod categoric: intr-o maniera terifianta!
    Nu indrazni sa mentionezi de niciun gabarit "depasit", ca sa nu aluneci in penibilul discriminarii superficiale --- Q7 si Land Cruiser (ca sa aleg numai doua exemple sugestive) le califici drept "mici" ?! Sau prea accesibile oricarui buget?!? Crezi ca o sa gasesti piese pentru ele la preturi modice, de aprozar?!?! Mentenanta ti se va parea o joaca de copii, iar alimentarea de la pompa o vizita istorica?!?!? Echipele lor de service se vor remarca prin promptitudine, eficienta, respect si moderatie tarifara ?!?!?!
    De ce ar ocoli cu sila valahii "monstrii" americani? As vrea eu sa fie doar o intrebare retorica...Le-ar respinge surzi si orbi in primul rand fiindca, din nefericire, acelor masini le lipseste acut...rezonanta de brand!!! Adica tocmai sintagma magica, aia care asigura de la sine tescalaul barosan de lovele si trufia chiabureasca a faimosului grafic de vanzari de pe perete...Acum te-ai lamurit de ce? Am fost explicit sau nu?
    1 5
  • @inexorabil
    Nu trebuie sa-mi explici tu mie nimic.
    Sa pui totul in spatele imaginii de marca dovedeste ca esti limitat in gandire. Nu. E o combinatie de mai multi factori aici, iar imaginea de marca e doar o mica parte din explicatia esecului in Europa. Printre ele, indiferent cat o negi tu, e si calitatea slaba a interioarelor, tehnica rudimentara samd. De fapt ei nici n-au avut nevoie sa marseze pe eficienta pt ca au petrol ieftin. Doar sunt "the greatest nation in the world"! Chiar si asa, sunt multi americani care se plang de pretul carburantului, dar prea putini dispusi sa faca o schimbare spre masini cu adevarat eficiente.
    In fine, chiar si un Q7 e mic copil pe langa un GM Navigator sau un Cadillac Escalade, ca sa pastram registrul premium. Land Cruiser sau Patrol sunt cu totul alta mancare de peste. Sunt stapanii clasei lor intre offroadere profesionale si au ceva deosebit. Niste calitati pe care nu le poate atinge niciun GM.
    5 0
  • N-are rost sa ne contram aici...In viziunea ta inflexibila, GM este un gunoi fiindca asa vrei tu si asa iti place tie sa crezi si gata...Evident, nu te voi intreba daca ai manevrat in viata ta macar o singura masina americana get-beget...Invoci tehnica rudimentara??? Presupun ca nu te referi la tehnologia electronica, cu care GM a inceput sa impuna ritmul global de dezvoltare dupa 1978, culminand cu premiera mondiala a touchscreen-ului in 1987, intr-o perioada cand majoritatea marcilor europene inca invarteau la macara ca sa deschida geamurile...Imi pari indoctrinat in stil feroce, asmutit de nu stiu cine impotriva industriei auto de peste Ocean. Pentru optica ta exclusivista, nu exista formule de bun simt precum "eu cred ca", "din punctul meu de vedere" etc, la care nu apelezi nici macar o data! Nuuu, fara nicio retinere, treci direct la verdicte categorice, chiar absolute, de genul "Europenele au calitate, fiindca au, punct! Dar nu orice fel de calitate, ci extraterestra, la care americanele pot doar sa viseze". Ma acuzi de obtuzitate, dar observ ca tu pui semnul echivalentei intre nivelul de vanzari si gradul de eficienta, adica, mai concret, daca "triada" germana rupe tot pe plan comercial, atunci nu incape indoiala ca intruchipeaza mama calitatii si constituie Pantheonul valorilor lumii auto!
    Ma rog, cu americanofobii nu poti sa discuti omeneste, deoarece ei emit scuipati in loc de cuvinte. Poate ma invat odata minte sa ma tin deoparte, complet netulburat, adica sa-i las sa urle la bec cat or pofti, zi de vara pana-n seara...
    PS: Bravo, confrati intr-ale americanelor, m-ati lasat singur pe front, nu ma sprijiniti mai deloc...Eu ma descurc si asa, nu-i bai, dar credeam ca formam o echipa si imbratisam acelasi crez. Credeam...
    1 2
  • Mi se pare amuzant ca invoci aportul lor de-a lungul istoriei automobilului pentru a justifica o situatie prezenta: acea ca au o tehnica rudimentara. In fine, mai ai putin si-mi spui ca americanii au inventat autombilul. Nu neg contributia lor in industria automobilului, insa ai tendinta de a EXAGERA. Apropo de inventarea automobilului, chiar si inventarea automobilului e un aspect controversat, pentru americani acest lucru fiind sinonim cu ce a facut Henry Ford cu linia de asamblare pentru Model T. Ce inseamna acum, ca daca Ford a venit acum 100 de ani cu o idee inaintea celorlalti, F150 - cel mai vandut model american actualmente, prezinta o tehnica "de varf" chirurgical avansata, neatinsa de niciun producator de pickup-uri europene sau japoneze?! Sa fim seriosi ! Doar cei mult prea incuiati nu accepta realitatea: Daimler&Benz au inventat automobilul, iar F150-unul din simbolurile industriei auto americane, este o masina rudimentara.
    Iar comenzile electrice pentru geamuri au aparut la Renault 16 in 1965 prima data. Adevarul e ca majoritatea inventiilor auto au aparut in Europa (fie ca discutam de Franta, Germania, Italia, Anglia etc) si Japonia.
    Indoctrinat? Stii ce inseamna cuvantul asta? Sau il folosesti doar pentru ca suna a ceva rau? Toti avem o doctrina, ideea e sa fie cat de cat fundamentate pe chestii reale. Exagerarile sunt insa la ordinea zilei pentru tine.
    Europenele au calitate, fiindca e PERCEPTIBILA. Bineinteles vorbesc in general de modelele contructorilor premium si modele high-end ale constructorilor de volum. Atata timp cat te-ai nascut cu toate cele 5 simturi in regula, n-ai cum sa ratezi aspectul asta.
    Inca odata, nu contest contributia americanilor si faptul ca reprezinta o pata de culoare si un studiu de caz interesant, insa de la afirma asa ceva, pana la a spune ca au o industrie de top, la fel ca si cea militara sau aeronautica, e CALE LUNGA.
    Inca mai crezi ca Detroit e "capitala" sau Meka industriei auto? In incheiere iti recomand sa urmaresti filmuletele astea:

    https://www.youtube.com/watch?v=y9sTiB6JAiQ

    https://www.youtube.com/watch?v=McOOPb2_33o
    2 1
  • Indiferent sub câte nick-uri apari, nu reuşeşti să mă convingi...Probabil că n-ai parcurs Top 30 de pe contul meu, unde poţi remarca destule "europene", drept dovadă că eu le preţuiesc, pe când tu flegmezi pe "americane" ! Ai putea, deci, să fii mai rezonabil! Iar geamurile electrice sunt o invenţie americană a anilor '30. M-ai spart cu "înapoierea tehnologică" a industriei actuale de profil din SUA --- cum îţi permiţi să susţii o asemenea minciună despre ţara unde, de exemplu, a înflorit Microsoft şi GM colaborează cu NASA?! Sau cum să fie cei de la GM (de fapt, nu există americanofobie cât...GM-fobie! - în rromanika, această companie este văzută ca un demon pe roţi) nişte ageamii, când (iarăşi apelez la exemple concluzie) strămoşii lor derulau teste drastice de siguranţă înainte să apară IIHS şi NTHSA şi introduseseră automatizarea (roboţii) în fabricile lor înaintea tuturor celorlalţi constructori! Eh, ce să-i faci, de regulă, mioriticii hulesc şi resping orice lucru de "afară" pe care nu-l înţeleg ca expresie a praxiologiei şi utilităţii lui, atitudinea lor xenofilă semnificând mai degrabă atragerea balastului imoral şi convertirea la frenezia consumismului, din păcate la aceasta din urmă contribuind şi GM cu hibridul Chevropel, culmea ironiei fiind că, în marea lor majoritate, utilizatorii acestui tip de maşini sunt ori detractori de GM, ori nepăsători în privinţa lui --- de fapt, nu m-ar mira ca un eventual sondaj de opinie să releve faptul că peste 70 % dintre românii care nu folosesc Chevropel nici n-au habar că există această companie!!!
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru