Opel va utiliza motoarele Grupului PSA Peugeot-Citroen: "Nu avem nevoie de tehnologiile convenționale ale germanilor"

de Daniel Popescu
Sambata, 30.09.2017
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Opel va folosi doar motoare dezvoltate de Grupul PSA Peugoet-Citroen în urma unui proces de tranziție care va dura câțiva ani, întrucât cei doi constructori activează în același segment.

Grupul PSA Peugeot-Citroen a anunțat primele detalii cu privire la restructurarea activităților Opel, constructorul german pe care l-a achiziționat în acest an de la General Motors.

Deși oficialii Opel sunt așteptați în luna noiembrie cu un plan de dezvoltare pe termen lung, Grupul PSA a luat deja câteva decizii importante. Printre ele se numără și faptul că Opel va utiliza în cele din urmă doar motoare dezvoltate de Peugeot și Citroen.

"Vom începe gradual să utilizăm platformele și motoarele PSA în gama de modele Opel. Nu se va întâmplă peste noapte. Ar putea dura câțiva ani", explică Gilles Le Borgne, directorul de dezvoltare al Grupului PSA.

Una dintre explicațiile acestei decizii are la bază dorința Grupului PSA de a nu plăti pentru tehnologii dezvoltate inițial de General Motors. "Vrem să renunțăm la orice plăți și taxe de licențiere cât mai repede posibil", a adăugat Le Borgne.

Totuși, există un domeniu în care Opel ar putea să continue să folosească tehnologiile General Motors, și anume cele dedicate mașinilor electrice și mașinilor alimentate cu hidrogen.

"PSA nu are nevoie de tehnologiile convenționale ale Opel. Întrucât ambii constructori activează în aceeași clasă, este foarte posibil ca platformele Opel să fie abandonate treptat și înlocuite cu tehnologiile PSA. Va fi însă interesant de văzut cum vor ajunge PSA și GM la o înțelegere pentru utilizarea tehnologiilor electrice și fuel-cell de la GM", spune Peter Fintl, director de tehnologie la Altran, unul dintre furnizorii de componente pentru PSA.

Renunțarea la motoarele Opel pune în pericol centrul de dezvoltare al companiei de la Ruesselsheim, dar și uzinele pe care Opel le deține în Kaiserslautern (Germania), Tychy (Polonia), Szentgotthard (Ungaria) și Aspern (Austria). În plus, viitorul celor 3.000 de ingineri Opel care până acum lucrau la proiecte dezvoltate de GM este de asemenea incert.

Via Automotive News

Comentarii (17)

  • @someone

    uite ca ai raspunsul la intrebarile tale....totul se reduce la banii pe care PSA i-ar avea de platit.
    9 8
  • Daca vor folosi motoare frantuzesti, pe mine m-au pierdut de client.
    13 37
  • someone
    @ vianu...yeap, da-o'n varza de identitate de marca, ban sa iasa, zise sefu psa. a uitat insa ca porsche, cumparat de vw , si-a pastrat identitatea si acum ii merge mai bine decat oricand.
    dar mi-a placut exprimarea cu " tehnologia conventionala a gemanilor " pe cand psa a luat primul vehicul electric de la mitsu, pe cand motorul lor cu benzina e facut cu bmw in perioada generatiei 2 a lui mini
    14 18
  • someone
    oare de ce mi se afiseaza comentariile de 2 ori?
    7 2
  • Bietul Opel…uh, n-aş fi crezut că…Auzi ironie a sorţii: de la constructor de motoare şi proiectant de platforme (chiar şi pentru un colos precum GM) la milogul francezilor, care m-am convins definitiv că nu urmăresc decât să-şi sporească vânzările şi să-şi consolideze poziţia pe piaţă profitând de renumele şi “rezonanţa” europeană a firmei germane. Oricum, n-au ei treabă cu “fuel cell”-ul GM-ist, nu asta îi interesează. Sărmani cât mai mulţi să fie pe bătrânul continent, pentru care Opel a fost întotdeauna o invitaţie parcă predestinată, mai ales că nu chiar la nivel de low-cost s-ar coborî şi s-ar preta aceştia.

    Poate că Opel nu trebuia cedat…Acum îmi pare rău! Ca să nu recunosc o oarece amărăciune…

    Este adevărat că Opel a provocat Grupului american pierderi totale de peste 15 miliarde de dolari din 2000 încoace, dar trebuia ţinut cont de faptul că 2016 semnificase revirimentul, cu Astra declarată Maşina Anului în Europa! Plusul estetic în ansamblu nu poate fi considerat nici el de neglijat.

    Cert este că, cu sau fără Opel în organigramă, ngmco inc. nu va mai prinde “podiumul” mondial la vânzări…Am mai spus-o şi altădată: bolovanul (recte lumea auto) se prăvăleşte spre abis; cine îl poate opri?

    PS: “Save Saab” nu poate inspira şi un “Save Opel” ? La fanii acestuia din urmă mă refer! Cum rămâne, deci, cu atitudinea, implicarea & solidaritatea civică?
    10 8
  • Daca e sa luam la bani marunti istoria auto astfel de strategii au mai fost aplicate(in forme "mai" identice sau mai putin identice). Ceea ce ma mira este sifonarea unora dintre noi...pentru ca am pretentia ca, acestia, unii dintre noi, sa vada fenomenul auto pe un interval de timp de tipul trecut-prezent-viitor si nu unul prezent-prezent-prezent.

    someone... 90% dintre clienti ori nu stiu ori nu le pasa nici care este provenienta motorului a sasiului sau unde sunt fabricate componentele. Si pana la urma....de ce ar conta?

    Personal, achizitia Opel o vad de viitor. PSA trebuie, dupa masiva achizitie sa-si recupereze banutii.Cum ar putea sa o faca daca nu ar oferi un produs decat de succes?
    15 4
  • @vianu
    "produs decat de succes"- ha ha ha..invata limba romana agramatule!
    3 19
  • @ (@vianu), greșeala Vienezului este una de topică. Ȋnsă de aici până la agramatism se așterne cale lungă.

    Pe de altă parte, Viene, ȋmi dau seama că faci referire la…badge engineering. Ȋn acest sens, ȋți vin exemple gârlă ȋn minte, nu? Da, de acord, numai că domnii de la PSA insinuează că se va ajunge la situația absolut regretabilă ca Opel să nu mai existe decât ca…emblemă pe mașinile franțujilor.

    Apropo, să vezi comedie: mie, de pildă, chiar ȋmi pasă cine și cum a fabricat mașina pe care se presupune că aș vrea s-o achiziționez...și nu numai atât, ci și s-o ȋndrăgesc! Să meargă conform așteptărilor, să consume rezonabil și să reclame cheltuieli de “mentenanță” cât mai reduse nu constituie argumentele principale care m-ar determina să cumpăr ceva. Ca să apelez la o analogie – sper eu – adecvată, sigur că oamenii pot “funcționa” bine mersi și cu sânge transfuzat sau cu organe transplantate – și inaccesibile analizei vizuale (sic!) – dar asta se ȋntâmplă de nevoie, pe când ȋn domeniul auto voința (bună sau rea) dictează totul…
    9 4
  • @Inexorabil

    cum spuneam....unui procent de 90%, pentru care nu am nici un "docoment" ce ar dovedi afirmatia, nu-i pasa. Majoritatii indiviviilor ii trebuie un mijloc de locomotie a carui design sa placa si sa-i reprezinte. Evident caracteristicile yehnice atarna balanta in favoarea achizitiei, dar strict provenienta e, sunt absolut convins, undeva prin coada.

    Deci, inexorabil, reprezinti "decat" un 10%.
    8 1
  • Prince Mohamed Parish vounthe
    "is fake si nu cred asa ceva " in mod normal tradatorii astia de la opel ar cam fi cazul sa incheie parteneriatul cu fostul propietar G.M si sa se separe de fostele platforme tehnice G.M Chevrolet Europe incluzand si la modelel electrice si sa se separe de platforme tehnice si sa le dea divortul fostului Chevy Europe si sa-l lase in pace sa revina treptat in Europa de Est si Vest unde a fost izgoniti de tradatorii astia de germani de copy proaste dupa chevy captiva suv " vezi Cazul suv-ului grand Land X suv este var bazat pe Peugeot 3008 suv [ala nou sosit in Romania] care are motoarele Psa vezi cazul micului Mpv suv CrossLand X este bazat pe Noul Citroen c3 AirCross cu care sigur isi va impartii motoarele " deci clar nu mai are nici o legatura cele doua modele cu fostele platforme G.M Chevy care se vede clar ca nu mai au in comun si le-a dat divortul fostului G.M CHEVROLET EUROPE CU tot cu platforme " ar cam fi caz-ul sa se intample si la modelele electrice sa inceteze colaborarea cu tot cu platforme tehnice si sa-i lase in pace pe fostul G.M CHEVROLET EUROPE sa revina treptat pe platforme separate incluzand si cele electrice si sa separe de platforme tehnice incluzand si cele electrice si sa le dea divortul fostului propietar Opel " tradatori de copiatori de clone proaste dupa chevy captiva suv " iar opel ar fi bine sa-si incepe sa-si continuie parteneriatul cu noii propietari grupul Francez PSA ca sa-si imparte si platformele tehnice si motoarele pe benzina si diesel HDi si Motorizarile hibrid sa-si le imparta " eu sper insa ca fostul Propietar G.M CHEVROLET Europe sa inceteze colaborarea si la foste platforme G.M CHEVROLET EUROPE CU tradatorii astia de la opel cat si la Motoare benzina"diesel " si hibrid " si sa le dea divortul ca sa se separe de tradatori astia Germanii de
    la Opel de copy paste proaste dupa chevy captiva suv si sa se separe de platforme de la ei fostii propietari Opel si sa-i lase in pace pe Fostul CHEVROLET EUROPE sa revina treptat pe platforme separate in Europa de Est si Vest unde a fost Izgoniti !
    1 8
  • someone
    @ vianu.... referitor la identitatea de marca: ti minte ca in urma cu cca 10-12 ani bmw a vrut sa faca o colaborare cu mercedes !!!!!! pentru elemente comune la motor? dar fanii ambilor marci au sarit in sus, dar atat de sus, incat discutiile dintre cele 2 companii s-au oprit . uite ca unora chiar le pasa, chiar daca 90% dintre clientii / posesorii primei generatii bmw seria 1 , anume E87 , credeau ca masina lor e tractiune fata.
    @ celalalt "someone" FAQ very much
    5 1
  • Ai ridicat o minge la fileu mai speciala. Vorbim de merc, bmw, in aceeasi masura putem pune aici porsche, cu o baza de fani infocati. Pe buna dreptate fani, pentru ca aceste marci reprezinta ceva in industrie. Dar in aceeasi oala cu Opel???

    Daca as parea nesimtit sa intreb ce reprezinta, in fapt, Opel pentru industrie (fie vorba intre noi a jucat mai tot timpul rolul unei Cenusarese) iti voi contrargumenta cu un alt nume: Aston Martin. O marca renascuta cu motor de Ford si care acum, inca, nu are propriile motoare ci de la Merc. S-au suparat batranii fani ai marcii? pentru ca tineri numai avea, in conditiile in care aproape ca disparuse de pe firmament. As mai pune la socoteala migrarea motoarelor si platformelor prin grupul vag. Dar aici nu se supara nimeni, evident.

    Ce zic eu...o furtuna intr-un pahar cu apa. Adevarat ca Opel incepuse sa-si revina si ca PSA pare sa trimita marca, din nou, la colt, dar hai sa ne lamurim in urmatoatele luni exact care ii va fi menirea in cadrul grupului.

    zic si eu
    10 2
  • Si sa mai adaug ceva

    "nu avem nevoie de tehnologiile CONVENTONALE(!!!)"...s-ar putea afauga fara nici un risc "pentru ca electrificarea ne doate pe noi"...." pentru care suntem dispusi sa platim"
    5 1
  • Eh, Vienezule, “Cenușăreasa”, “nu reprezintă ceva pentru industrie”…Cum arăta Opel ȋn urmă cu 45-50 de ani, BMW putea doar să viseze, iar Audi de abia renăscuse din propria-i cenușă. Desigur, MB era suveran (ca și acum) pe tărâmul luxului, dar tot nu mi-a părut mai expresiv și mai seducător decât Blitz-ul cel intrat atunci sub vădită influență americană…Că tot ai susținut mai devreme că “unii” (recte eu) sunt ancorați ȋn prezent și doar ȋn prezent, adică nu sunt capabili de parabole elocvente.
    5 0
  • Acu 50'j de ani.... o referinta fara relevanta si inflenta asupra prezentului. Nici macar ca si imagine nu importa, generatiile actuale de clienti nefiind, toti, interesati de performantele trecute.

    ...ai vazut reactiile pe AM la aparitia conceptului cu linii clasice a lui Opel GT? Doar strambaturi din nas a unor indivizi cu pretentii de cunoscatori. In fapt ignoranti si analfabeti cand e sa fie luati la bani marunti. Asta e nivelu'.

    PS. Nu am pretins ca esti incapabil de parabole, stii bine
    6 0
  • @someone:
    "yeap, da-o'n varza de identitate de marca, ban sa iasa, zise sefu psa. a uitat insa ca porsche, cumparat de vw , si-a pastrat identitatea si acum ii merge mai bine decat oricand. "

    Pai tu compari Porsche cu Opel? Asa si Lamborghini sau Bugatti si-au pastrat identitatea. Si Ferrari isi pastreaza identitatea. Cred ca mergi cam departe cu asemenea comparatii.
    Iar aia cu cu Mitsu si BMW/Mini se numeste parteneriat sau schimb de tehnologii, care limiteaza niste costuri din partea ambilor constructori. Stii de ce a fost posibila treaba asta? Pentru ca Mitsubishi era independent, iar Mini, desi apartine de BMW, este o marca englezeasca doar cu numele.
    Ca sa iti faci o idee, mai mult ca sigur problema s-ar pune la fel daca PSA ar vrea sa colaboreze cu Mitsubishi in acest moment. Ar trebui mai intai sa discute cu cei de la Renault-Nissan.
    Ori Opel inseamna... sau ma rog, insemna, (aproape) in totalitate GM. E o mica mare diferenta. Deci GM inca mai poate sa "bata cu pumnul in masa", in privinta Opel. Bine, nu la fel de tare. Dar un cuvant de spus, inca mai mare putere sa il zica.
    7 0
  • nu vad unde e problema, are opel motoare mai bune, nu cred , daca aveau ziceau ca le vor folosi si pentru psa, dar e tocmai invers.
    4 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru