Parlamentul European a aprobat reducerea emisiilor de dioxid de carbon cu 40% până în 2030: urmează votul fiecărui stat membru

de Daniel Popescu
Joi, 04.10.2018
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Parlamentul European a adoptat reducerea emisiilor de dioxid de carbon cu 20% până în 2025 și cu 40% până în 2030. Legea poate intra în vigoare doar dacă va fi adoptată de toate statele membre.

Parlamentul European a adoptat miercuri seară noua legislație pentru reducerea emisiilor de dioxid de carbon ale mașinilor noi.

Astfel, parlamentarii europeni au decis ca emisiile medii de dioxid de carbon să fie reduse cu 20% până în 2025 și cu 40% până în 2030, comparativ cu limita de 95 de grame pe kilometru stabilită deja pentru anul 2021. Cu alte cuvinte, emisiile medii ale unui constructor auto trebuie să ajungă la numai 76 grame pe kilometru în 2025 și la aproximativ 59 grame pe kilometru în 2030.

În plus, legea prevede ca 20% dintre mașinile vândute în 2025 și 35% dintre mașinile comercializate în 2030 trebuie să emită cel mult 50 grame de dioxid de carbon pe kilometru.

Legea adoptată de parlamentari este ceva mai permisivă decât votul consultativ din septembrie, prin care se propunea o reducere cu 45% până în 2030. Pentru moment, votul din Parlamentul European nu are niciun efect practic.

Pentru a intra în vigoare, legislația trebuie aprobată acum de fiecare stat membru al Uniunii Europene, iar această procedură va fi una de lungă durată. În plus, este foarte posibil ca țările cu industrie auto puternică precum Germania și Franța să nu adopte această lege, caz în care ea nu va intra în vigoare.

Misiune dificilă pentru constructori 

În cazul în care noul regulament pentru emisii va fi aprobat, constructorii vor avea o misiune dificilă să-l respecte, întrucât există numeroase provocări.

Pe de o parte, clienții renunță treptat la mașinile diesel, care emit mai puțin dioxid de carbon, în special în favoarea mașinilor cu motoare pe benzină, care emit mai mult dioxid de carbon. În schimb, mașinile electrice au în continuare o cotă de piață infimă, de numai 0.75%, în timp ce cotă cumulată a mașinilor electrice și a celor plug-in hybrid este de numai 1.75%.

De altfel, Parlamentul European susține că noua lege poate fi pusă în practică dacă producătorii vor lansa mai multe modele electrice pe piață.

Via Auto Express

Comentarii (7)

  • Anonim
    Adica nu va intra in vigoare ! Nemtii au sa fie primii care nu semneaza traiesc din industria auto . In Germania industria auto are cel mai greu cuvant de spus in politica si mai ales in lucruri care ii privesc in mod direct .
    9 3
  • cred ca vom avea ceva surprize...Parlamentul European e dominat de dreapta (in ciuda vrabiuutelor de pe Automarket care au alta impresie) si in acelasi timp, Germania si Franta (da si UK) au cei mai multi reprezentanti, inclusiv in comisia de mediu

    deci...cel putin in PE jocurile le fac cei din dreapta esichierului politic si care, culmea, adopta astfel de legislatii
    6 8
  • wall-T
    Buna. As aprecia daca ar putea cineva sa ma lamureasca cum se calculeaza emisiile medii ale unui constructor? Pe autoturisme efectiv vandute intr-o perioada de timp, sau pe portofoliul de produse? Sau cum altfel?
    3 0
  • @wall-T: Cu riscul să ai dureri de cap, :-) poți răsfoi documentul ăsta al tentacularei mega-structuri birocratice de nimeni alese numite... UE (altul mai nou n-am găsit tradus):
    https://eur-lex.europa.eu/legal-content/RO/TXT/?uri=CELEX:52007PC0856

    Pe scurt, se face o medie ponderată a tuturor *mașinilor mici* (= autoturisme, segmentul M1 dacă țin bine minte) produse timp d-un an de fiecare constructor.
    Calculul e ceva mai complicat însă, necesitînd corectări în funcție de masa mașinilor, *pata la sol* (= ampatament x ecartament) ș.a.m.d.
    ...Enjoy ! :-)))
    15 0
  • Sa semnat moartea motorului diesel şi clar în curând şi a celui pe benzină !!!

    Vor exista DOAR full electrice ori hibride / PHEV cu extend ranger pe CNG, LPG !

    Bravo UE !!

    Prea eram ultimii la căruţă.
    3 10
  • o sa stam toti cu prelungitoarele pe geam sa ne alimentam electricele
    9 2
  • Update - fără să intru-n prea multe detalii totuși : surprinzător, dar ceva scârțâie între *locomotiva* Germania și UE...
    ...Din moment ce Bundestagul, dar și unul din organismele birocratice europene (Comisie, Consiliu, n-am reținut dar nici nu contează) sînt de acord cu o reducere a noxelor de numai 30% pînă-n 2030 - și nu 40%, cum sună recomandarea Parlamentului European, care inițial era de 45%.

    Nu mai zic că producătorii auto consideră și procentul ăsta (30%) nerealist și practic imposibil de implementat.
    ...De urmărit deci episoadele următoare. ;-)
    10 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru