Europa recomandă limite dure pentru emisii: scădere de 45% pentru emisiile de dioxid de carbon în 2030. Votul final are loc în octombrie

de Daniel Popescu, Foto: Dreamstime.com
Marti, 11.09.2018
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Parlamentul European recomandă reducerea emisiilor de dioxid de carbon cu 20% în 2025 și cu 45% în 2030 comparativ cu nivelul de 95 grame pe kilometru stabilit pentru 2021. Votul final va avea loc în luna octombrie.

Parlamentul European pregătește o nouă legislație pentru emisiile de dioxid de carbon ale mașinilor, una care se anunță deja semnificativ mai dură decât cea din prezent. Parlamentarii au oferit marți un vot consultativ prin care recomandă adoptarea unor ținte dure pentru reducerea emisiilor.

Astfel, propunerea este ca emisiile medii de dioxid de carbon să fie reduse cu 20% până în 2025 și cu 45% până în 2030, comparativ cu limita de 95 de grame pe kilometru stabilită deja pentru anul 2021. Cu alte cuvinte, emisiile medii ale unui constructor auto trebuie să ajungă la numai 76 grame pe kilometru în 2025 și la 52.25 grame pe kilometru în 2030.

Votul final din Parlamentul European va avea loc în luna octombrie, în condițiile în care Partidul Popular European (PPE), cea mai mare structură politică din Parlamentul European, este în favoarea noii legislații. Totuși, pentru a intra în vigoare, legislația trebuie aprobată ulterior de fiecare stat membru al Uniunii Europene, iar țările cu industrie auto puternică precum Germania și Franta s-ar putea opune. 

Misiune dificilă pentru constructori 

În cazul în care noul regulament pentru emisii va fi aprobat, constructorii vor avea o misiune dificilă să-l respecte, întrucât există numeroase provocări.

Pe de o parte, clienții renunță treptat la mașinile diesel, care emit mai puțin dioxid de carbon, în special în favoarea mașinilor cu motoare pe benzină, care emit mai mult dioxid de carbon. În schimb, mașinile electrice au în continuare o cotă de piață infimă, de numai 0.75%, în timp ce cotă cumulată a mașinilor electrice și a celor plug-in hybrid este de numai 1.75%.

Pe de altă parte, noile teste pentru emisii WLTP sunt mai realiste, astfel că emisiile oficiale de dioxid de carbon sunt mai mari decât cele furnizate de vechiul standard NEDC.

Pentru a respecta noile reguli, constructorii vor fi obligați să lanseze din ce în ce mai multe modele electrice, însă strategia va da roade numai dacă vânzările acestor mașini vor crește semnificativ.

"Nu putem forța mașinile electrice pe gâturile oamenilor", explică oficialii Asociației Europene a Constructorilor de Autovehicule.

Via Automotive News

Comentarii (6)

  • Anonim
    Multi aurolaci si in parlamentul european . In mod normal trebuia discutat cu producatorii ce pot ei efectiv sa produca la momentul actual cu tehnologia existenta . Asa doar sa ceri din pix este usor ce stim ce o sa fie in 2030 ? Acuma vad ca dieselul e bun ca scoate mai putin dioxid de carbon cine ii mai intelege si pe politicienii astia .
    12 2
  • cum???? un partid de centru dreapta e in favoarea unei legislatii mai dure cu privire la emisii? Oh, nuuuu....dar parca era vorba despre sleahta de neomarxisti, aciuati pe la portile Bruxeles-ului, care ne-ar fi vrut verzi in ciuda populatiei (aia mai bine informata) care nu si nu. Ea, partea aia de populatie mai bine informata, e multumita cu fumurile actuale si chiar ar mai vrea.

    PS prevad un vot pozitiv al Frantei. Cu Germania as avea unele emotii, dar daca se vrea unul din viitorii salvatori a UE, poate ca aproba pozitiv.

    PS2....adevaru' e ca termenul de lobby (si ce prevede el) e un concept mai putin cunoscut. La noi. Motiv pentru care ne este greu sa acceptam faptul ca pana la VOTUL FINAL, apropos aici se facea vorbire de un VOT CONSULTATIV in privinta unei VIIITOARE LEGISLATII, se vor duce indelungi si intense negocieri (intre politic si economic) in urma carora se vor bifa compromisuri concretizate in valori, nivele si termene clare.
    4 5
  • Ar cam trebui un/o "miss Sloane" ca sa-i convinga pe nemti si francezi ( ca sa nu mai zic de italieni ) sa voteze asa reducere draconica. Altfel eu nu-i vad votand asta. 2030 inseamna "maine" in industria auto.
    3 0
  • Octavian
    Niste fraieri ca sa zic asa. Sau mai bine zis niste asa-zisi ecologisti care vor sa arate ca nu iau degeaba bani de la Parlamentul UE.

    Adica in Europa facem ecologie pe spinarea noastra iar pe altii in doare-n ... De parca emisiile astea de CO2 raman doar pe teritoriul UE.

    Dar niste impaduriri face cineva? Nu ar fi mai simplu sa plantezi niste copaci si sa te intereseze mai putin de cat CO2 emitem. Si aici nu ma refer doar la tarisoara noastra.
    14 2
  • @Octavian
    Pai ei isi pastreaza padurile pt ca atunci cand au nevoie de lemn, vin la noi si toaca tot.
    3 0
  • Rudolf D.
    Masuri luate din birou, care n-au legatura cu realitatea posibila. Ele sunt bazate mai mult pe dorinta. Asta in timp ce chinezii ard carbuni in nestire si construiesc la greu centrale electrice pe carbuni si pacura atat la ei cat si in tarile lumii a treia de pe tot globul. Ce concluzie sa trag?
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru