Obiectivele de emisii pentru 2021, aproape imposibil de atins: niciun constructor de volum nu le respectă încă

de Daniel Popescu, Foto: Dreamstime.com
Luni, 08.04.2019
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Tesla și Smart sunt singurele branduri care respectă limita de emisii de CO2 de 95 de grame pe kilometru stabilită pentru 2021, iar Toyota este singurul constructor de top care a scăzut sub 100 grame pe kilometru. Dacia are emisii de 120.8 grame pe kilometru.

Constructorii auto trebuie să scadă emisiile medii de dioxid de carbon la nivel flotei de modele până la pragul de 95 de grame pe kilometru până în 2021, conform normelor stabilite anterior de Uniunea Europeană.

Datele statistice compilate de compania de analiză Jato Dynamics a scos însă în evidență că, la sfârșitul anului 2018, doar doi dintre cei 50 de constructori analizați respectau normele europene.

Deloc surprinzător, cel mai bine la acest capitol stă Tesla, care are o flotă formată exclusiv din modele electrice, în timp ce al doilea producător este Smart, ca urmare a faptului că brandul deținut de Daimler are în flotă doar modele de oraș, iar o parte dintre vânzări sunt asigurate de versiuni electrice.

Niciun alt constructor auto nu respectă însă normele care vor fi valabile din 2021. Toyota este cel mai aproape de limita stabilită cu 99.9 grame pe kilometru, în timp ce producătorii francezi Peugeot, Citroen și Renault s-au încadrat de asemenea la categoria sub 110 grame pe kilometru.

Între timp, Dacia face parte din grupul numeroas de constructori care emit în medie între 110 și 130 de grame pe kilometru.

Constructorul român a avut anul trecut o medie de 120.8 grame pe kilometru, în creștere cu 3.9 grame pe kilometru comparativ cu anul 2017.

Cele mai mari probleme le înregistrează producătorii de modele sport de nișă, precum Ferrari, McLaren, Aston Martin sau Bentley, care înregistrează emisii de peste 160 de grame pe kilometru.

De asemenea, cei mai mulți constructori au avut în 2018 emisii medii mai mari decât în 2017, iar acest lucru este ușor de explicat prin faptul că vânzările de mașini diesel au scăzut semnificativ în favoarea mașinilor cu motoare pe benzină, care emit mai mult dioxid de carbon.

În plus, o altă explicație este legată de creșterea vânzărilor de SUV-uri, care emit mai mult dioxid de carbon comparativ cu celelalte segmente de mașini.

Jato estimează că, dacă nu vor reuși să îmbunătățească emisiile, constructorii auto vor plăti amenzi totale de circa 34 de miliarde de euro în 2021. Tocmai de aceea, unii constructori încep să apeleze la metode alternative pentru a evita amenzile.

De exemplu, presa internațională a relatat că Fiat Chrysler va plăti celor de la Tesla sute de milioane de euro pentru ca vehiculele electrice ale americanilor să fie incluse în flota sa. Astfel, media emisiilor pentru vehiculele FCA va scădea la un nivel tolerat de Uniunea Europeană.

De asemenea, Parlamentul European a adoptat recent o lege care prevede reducerea emisiilor de dioxid de carbon cu 37.5% până în 2030, comparativ cu limitele stabilite pentru 2021.

Via Jato

Comentarii (16)

  • Pai... incurajam achizitia de masini pe benzina si descurajam diesel, dar penalizam producatorii pentru emisiile de CO2...
    Uniunea Europeana ar trebui sa se hotarasca ce vrea: emisii mici de CO2 (pentru sanatatea planetei) sau emisii mici de PM (pentru sanatatea oamenilor)... ambele nu se poate.
    Sau, extinderea infrastructurii de incarcare pentru electrice, dar asta este pe bani multi...
    26 6
  • Anonim
    Ce spuneam niste retardati din UE care habar nu au cu ce se mananca industria auto dau directive SF ! Prima data trebuie vazut ce se poate face cat costa, ca apoi cumparatorul de rand sa poata cumpara o astfel de masina . Nu toti avem bani de Tesla 60 de mii de euro sau nu vrem sa cumparam pseudohybrizii de la Toyota .
    23 26
  • Cilindreea motoarelor trebe sa scada considerabil...la majoritatea constructorilor in viitorul apropiat daca vor sa-si atinga tintele ...
    Motoarele mari nu mai au ce cauta in ziua de azi pe o masina normala gen: seria 5, A6, E-Klasse....
    60%-70% din clientii de Seria 5, A6 aleg versiunile diesel de 2L.....care oricum la o asa masina e un motor patetic.....
    Versiunea mea?.....la o asa masina un motor de 2L intr-o configuratie L6 sau V6 ar fi perfecta......un asemenea motor il duci usor la 300-320hp ceea ce ar fi suficient pt viata de zi cu zi chiar si la o masina de 1700-1800kg.....in plus de asta te poti bucura de un motor mai 'smeker'...nu de un 4 in linie patetic....
    Vrei V8...nici o problema un V8 de 3L cilindree ar fi de ajuns cu 400hp...
    8 25
  • Clique
    Ca de obicei, când zici realitatea, toți așa zișii ecologiști, dau dislike-uri, Anonim are dreptate, sumele alea de bani nu sunt pentru oamenii de rând, dar cum am mai spus, ca apoi toți bajieții ECO îmi sărise în cap, mașinile electrice sunt mult peste puterile de cumpărare a unui om de rând.

    Mulți vin cu replicile alea expirate, "dar domle, nu este obligatoriu sa detii o masina.. ai mijloace de transport", dictați cumva voi viețile și alegerile fiecărui om în parte ?

    Cine se simte că dispune zeci de mii de euro pentru electrice, să-și cumpere electrice, omul de rând tot second v-a cumpăra, iar la noi în țară, prea multă agitație pentru nimic, electricele la noi nu vor avea succes, doar la o anumită clasă socială, la noi singura variantă ar fi hibridul clasic, mașina electrica va intra foarte greu pe piața noastră.

    Și în legătură cu UE este simplu, UE-ul nu știe ce vrea, dar vrea, asta este problema, nu găsește metode să mai scoată niște bani de la producători și de la mase. Micșorarea cilindriilor ar fi o soluție, acum serios, de ce mi-ar trebuii să zic pe un sedan normal, un motor de 2.5, 3.0... un 2.0 este de ajuns producția ar fi mai ușoară, costuri mai reduse, față de motoarele V6, V8.. etc
    25 14
  • Toata lumea vrea SUV-uri in UE, toti vor sa se dea la inaltime, sa mearga cu SUV-ul la serviciu, sa tarasca hardughia de 2 tone cate 10 km pe zi. Intre timp, toti ne gandim la mediu, in frunte cu UE. Numai ca aici e o contradictie in termeni. Cine dracu sa mai poata intelege balbaiala asta? Ne batem joc de americani, ii facem prosti, in timp ce crapam de ipocrizie crasa: macar aia declara clar si fara ocolisuri ca li se rupe de norme de poluare si masinile cel mai bine vandute sunt de teapa lui Dodge RAM.
    In rastimp, Smart nu se va mai produce decat cu baterii. Masina care e acum cam tot ce ar avea mevoie Europa, o masina mica de oras, cu motor de 0.9 si emisiile cele mai mici, nu se va mai produce, in schimb se va produce aceeasi varianta in China, pe baterii, si va costa dublu.
    Pe bune? Suntem normali? Mai avem ceva in tartacutza?
    18 5
  • Edikkk
    Dle PMC, aveţi dreptate, dar există SUVuri reale mari de 2-3 tone dar şi SUV uri mici gen city sau crossover de 1,2 tone.

    În ceea ce priveşte noxele NIMENI , DAR NIMENI nu opreşte producătorii să producă maşini hibride cu CNG !!

    Astfel de maşini ar avea noxele în oraş şi autostradă sub pragul impus cu uşurinţă !

    Nu mai spun de PHEV cu CNG sau BEV.

    Dar nu o fac pentru că trebuie să investească şi să îşi reducă apoi marjele de profit. Şi să ajute la infrastructură.

    Iar la infrastructură, stau şi mă întreb cum GREII AUTO VAG, MERCEDES, GM se plâng că vor ajutor de la guverne dar Tesla şi a făcut reţeaua SINGURĂ în privat !!!

    Inacceptabil, dacă mă întrebaţi pe mine, marii auto super bogaţi se plâng întruna şi incapabili să ofere clienţilor ceea ce se poate oferi. Cu efort dar se poate.

    Vezi conceptul Skoda Vision Z cu PHEV cu CNG !!
    care în producţie îl au benzină / motorină fără NICIO ELECTRIFICARE!

    Inacceptabil. Ruşinos.
    14 4
  • Șocant, ce vor face atunci producătorii ? Vor obține o derogare, pe lângă ceva amenzi rezonabile.
    5 3
  • @PMC pe langa Dodge Ram mai poti pune Toyota Tundra, Ford F150, 250 .. la astea nici la noi nu sunt taxele de speriat.
    2 1
  • Vanzarile de motoare diesel sunt in scadere, rezulta o crestere de CO2. Trecerea de la ciclul de testare NEDC la WLTP, care estimeaza consumul in conditii ceva mai realiste are ca rezultat un consum mediu declarat mai ridicat la masinile noi, rezultand din nou o crestere de CO2. Cei de la UE cu siguranta erau constienti de aceste efecte si totusi pragul de 95 grame a ramas neschimbat, desi era EVIDENT ca devenise irealist.
    Ah, si cum a fost mentionat si mai sus, clientii vor SUV-uri, care chiar daca sunt mari si mici, un suv mic de clasa B va consuma cu minim un litru mai mult decat hatch-ul din aceeasi clasa.
    Si atunci degeaba dam vina si pe producatori, in conditiile in care dezvoltarea clientii sunt de vina in mare parte. Astia de la UE au impresia ca noi tehnologii de propulsie se dezvolta ca ciupercile dupa ploaie? Uitati-va numa la unii cat de greu le-a fost numa sa treaca de la un ciclu de testare la altul.
    Si poate o sa spuneti ca-i din cauza ca nu vor, dar ignorati cat de dura e clientela si presa cu produsele care nu ies din fabrica in stare 100% perfecta...
    7 2
  • cica fca va da cate-o tesla la fiecare ferrari achizitionat, n-au tehnologia altora care poate scoate un consum de 2% dintr-o masina de 300cp...
    lasand gluma deoparte, se pare ca epoca motoarelor misto a apus, de-acum incolo vrei sport, iti ei electrica, bzzzzzzzzzzzz
    5 2
  • Deci meniul va fi urmatorul: motoare mici, benzina cu un hibrid light (700m maxim) masini usoare (-30kg inseamna -1g CO2), SUV cu garda la sol de F1 si bonus pneuri cu rezistenta la rulare foarte mica (in traducere libera pe la 20000km le schimbi)
    Alta varianta va fi: clientul sa plateasca malus 95€ la fiecare gram de CO2 in plus (+10g=950€) la cumparare, (la premium +15000€)
    3 4
  • Edikkk
    Ha ha ha.... Clienţii sunt de vină şi nu producătorii... Ha ha ha...

    Cele mai vândute modele rămân încă clasa compactă B, pe lângă Golf ceva mai mare sunt Renault Clio, Peugeot 208 şi apoi mini SU V sau alte maşini uşoare...

    Suzuki produc cele mai uşoare maşini din clasa lor, Dacia deasemenea sunt uşoare, vitara si Captur sau Sandero sunt uşoare...

    Problema este strict lăcomia producătorilor care ar face orice dar să nu inoveze... Vezi Mercedes care a vândut jumate de Smart la Chinezi care le vor produce doar în China dar vândute în Europa vor aduce media pe flotă la nivelele dorite fără taxe sau amenzi.

    Ruşinos.
    3 2
  • E clar ce se intampla. Politicienii de stanga au transformat UE intr-un stat confederat totalitar, de sclavi. Nu mai exista libertate. Nu mai exista o piata libera. E un fel de noua uniune sovietica. Suntem toti sclavii UE. Singura tara libera care a mai ramas pe lumea asta este SUA. Doar acolo inca mai esti liber ca consumator si individ sa cumperi ce doresti tu. Asta inseamna o tara libera, dar nu te poti astepta la libertate de la yurocucks. Europenii sunt demni de mila. Accepta orice de la stapanii lor. Nu conteaza ca o sa trebuiasca sa plateasca de 10 ori mai mult pe o masina. Nu conteaza nimic. Suntem sclavi si ne place. Articolul 13 ne-a sfarsit libertatea de exprimare pe internet. Acum masinile au intrat in vizorul UE. In viitorul apropriat, toate vor fii echipate cu module computerizate care nu iti permit sa depasesti limitele de viteza, si cu motoare de 1 litru hibride. Bravo! Stat totalitar. Sper ca va place sclavia ca o sa aveti parte de ea din belsug. Fugiti in America care mai puteti. Singurul bastion al libertatii ramas, unde omul mai poate sa-si cumpere ce doreste (in afara de Commiefornia). Ciuma policii de stanga distruge civilizatia vestica! Enjoy!
    1 5
  • @Sam93 trebuie sa te dezamagesc (chiar de 2 ori)
    1. Capitalism sau Socialism este tot cam acelasi lucru. Interesul banului si implicit al puterii primeaza
    2. Am lucrat 8 luni in USA (aveam masina, cazare si asigurare medicala). Crede-ma ca viata de acolo este mai mizerabila decat poti tu sa-ti imaginezi! Sa traiesti numai ca sa ai posibilitate sa conduci un camion pe post de masina mica, cu motor de 3-5l cu numai 90mile/h este Visul unei nopti de vara! Pierdute degeaba!
    2 3
  • mircea badea
    e simplu, mai multa hibridizare, mai putini cai, fara roti mari, sa invete de la suzuki cum e cu greutatea. si fara suv-uri si alte bazaconii.
    3 1
  • Iuri Blioju
    anula acesta in Olanda, au fost alocati 8 milioane de euro, pentru cei care cumpara electrice, programul rabla, ca la noi, acesti bani au fost epuizati , in 2 luni,olandezii au trecut la electrice,foarte multi.Masinile cu motaere diesel ,deja nu mai au cautare, sunt parcurile de masini la mana a doua pline de ele, nici macar rusii nu le mai cumpara,ei erau ,cei care cumparau masini diesel,cele mai multe.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru