Feedback

Performanțele Dacia în 2018: profit record de 750 de milioane de lei și o creștere cu 6% a numărului de angajați

Publicat Marti, 28.05.2019
de Daniel Popescu
Comenteaza 5
Performanțele Dacia în 2018: profit record de 750 de milioane de lei și o creștere cu 6% a numărului de angajați - Poza 1
Dacia a înregistrat în anul 2018 un profit net record de peste 752 de milioane de lei, în timp ce numărul mediu de angajați a crescut cu 6.4% la circa 14.700 de persoane.

Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Dacia a obținut rezultate excelente în Europa în cursul anului 2018, pe fondul creșterii puternice a vânzărilor, în ciuda faptului că piața auto europeană s-a confruntat cu o perioadă plină de incertitudini după introducerea noilor teste de emisii WLTP.

Acest lucru a permis constructorului de la Mioveni să obțină anul trecut un profit net record, potrivit unor date analizate de publicația Profit.

Astfel, Dacia a avut anul trecut o cifră de afaceri de 2.41 miliarde de lei, în creștere cu 19.1%, în timp ce profitul net a atins valoarea record de 752.4 milioane de lei, în creștere cu 64% comparativ cu anul 2017.

De asemenea, datele oficiale arată că Dacia a avut anul trecut un număr mediu de 14.723 de angajați, în creștere cu 6.4% comparativ cu 2017.

Potrivit unor date anunțate anterior, Dacia a comercializat anul trecut 519.000 de unități în Uniunea Europeană, în timp ce la nivelul continentului european (inclusiv țările care nu fac parte din Uniunea Europeană) livrările au depășit 528.000 de unități. Pe piața din România, Dacia a înmatriculat anul trecut aproape 37.000 de unități, în creștere cu 23%, iar cota de piață pe piața din România a ajuns la 28%.

Via Profit


Comentarii (5)

  • @Automarket
    Atentie unde puneti virgula in cazul cifrei de afaceri.
    Mai mutati-o spre dreapta...ca altfel nu ies peste 5 miliarde de Euro
    7 1
  • @@AM: Corect - altfel rata profitului net ar fi de +30%.
    Iar valoarea medie a fiecărei Dacii văndute (ex-works) ar fi sub 5.000 lei. :-)

    Profit.ro e oricum sursa jalnicei pseudo-știri, dar nici AM nu-i mai breaz ca web-bot în foame de clicuri și-atât.
    8 1
  • Fanica: Ulei cutie viteze Honda HR-V/GH2, 4x4 Raspunde
  • Bravo Dacia!!

    Oricum dacă fac Dacia E-Tech hibridă şi Dacia electrică o să rupă în vânzări !!!
    3 2
  • Vor să mărească producția de la Mioveni la peste 400000 de autombile pe an.
    Este în construcțioe o nouă secție de presaj.
    Fabrica de la Mioveni este ce mai mare din grupul Renault.

    Dacia Duster 2018 este 100% mașină românească (de la concepție, proiectare etc.).

    Au probleme cu infrastructura (cine nu știe), dar și cu forța de muncă. Găsesc greu oameni pe care să-i califice.

    Sursa: Christophe Dridi. Director general Automobile Dacia și Groupe Renault România.


    Suplimentar.

    În industria auto din Ro activează 630 companii care angajează 230000 de salariați directi.

    Producția de autoturisme în 2018 a fost de 476769 buc, locul 8 în UE.

    Cifra de afaceri 28 miliarde EUR, din care componente auto 19 miliarde EUR.

    Participare la PIB Romania de 14%.

    12 din 15 TIER 1 furnizori globali produc în România.

    Total export auto: 17.7 miliarde EUR (26 % din exportul național) din care 74% reprezintă export de componente și subansambluri.

    Industria auto generează 25,7% din total cifră de afaceri a industriei din Romania.

    În România au intrat în perioada 2017-2018 1.000.000 mașini SH din care 800.000 sunt eligibile pentru programul rabla (adică sunt rable).

    "Rabla" - este o mașină de peste 8 ani vechime.

    Raportul de vânzare în perioada asta este de 15 mașini second hand la 1 mașină produsă în România.

    Anticipând valul de mașini diesel ce va invada piața SH în scurt timp, sunt discuții antamate de Polonia și alte state din est care sunt destinatarele "rablelor", ca mașinile sh să fie taxate la sursă, pe principiul EU "poluatorul plătește" deoarece statele care exportă "rable" second hand, exportă poluare. (aș vrea să o văd și pe asta).

    Producătorii auto din România presează adoptarea unei Taxe de poluare și fiscalizarea importurilor de mașini SH. Tehnic taxa e calculată dar nu s-a găsit încă la Guvern o soluție legală compatibilă cu legile EU.
    6 0
  • O completare că am uitat.

    Pentru Dacia electrică au proiectul tehnic pregătit. Se va lansa însă numai când piața și conjunctura o va cere.
    3 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru