Peugeot 208 Hybrid FE Concept, cel mai performant hibrid al francezilor

de Sebastian Toma
Vineri, 05.07.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Peugeot va aduce la Frankfurt un hibrid avansat bazat pe 208. Modelul promite performanţe comparabile cu cele ale lui 208 GTI, în timp ce consumul mediu este de 2.09 litri la sută.

Esential 2.09 litri la sută este consumul mediu declarat al lui Peugeot 208 Hybrid FE Concept.
Peugeot a dezvoltat o versiune hibridă a lui 208 care promite performanţe remarcabile. Aceasta se numeşte 208 Hybrid FE Concept şi va fi expusă la Salonul Auto de la Frankfurt. De dezvoltare se ocupă echipele Peugeot Sport şi Total, iar acest lucru ar trebui să spună multe despre capacităţile noului model. Spre deosebire de alţi hibrizi, acest model va fi cu 200 de kilograme mai uşor decât 208-ul de bază, totul datorită utilizării intensive a materialelor uşoare, cum ar fi fibra de sticlă. Din păcate, toate inovaţiile folosite pe acest model nu vor fi văzute într-un model de serie în viitorul apropiat, după cum subliniază cei de la Peugeot, deoarece o versiune de serie a acestui model nu este planificată.

Acest hibrid este capabil să accelereze de la 0 la 100 km/h în doar opt secunde. Masa sa este de 775 kilograme, graţie elementelor din fibră de sticlă. Printre inovaţiile acestui concept se numără suspensia spate, care a fost înlocuită cu elemente din fibră de sticlă, existând un singur element în formă de "lamă" în locul barei antirului, a arcurilor şi a braţelor suspensiei spate, iar braţele A ale suspensiei faţă sunt şi ele din fibră de sticlă.

Reducerea masei acestui hibrid a mers atât de departe încât Peugeot a folosit un rezervor de 20 de litri. Chiar şi cu acest rezervor, autonomia teoretică este de 1.000 de kilometri, graţie consumului mediu de 2.09 litri la sută.

Urmareste Automarket
Motorizarea de 1.0 litri a fost modificată serios, cilindreea sa urcând la 1.2 litri. Motorul electric este preluat de la 908 Hybrid, prototipul de Le Mans, alături de modulul hibrid.
Însă, unitatea folosită de conceptul francezilor dezvoltă 40 CP şi este cuplată unei baterii litiu-ion cu 90 de celule. Aceasta asigură o autonomie de 19 kilometri în modul 100% electric. Transmisia este o unitate EGC cu cinci trepte, căreia i-a fost integrat sistemul hibrid menţionat anterior.

Via Autoexpress | Peugeot

Comentarii (3)

  • E sortit esecului. Peugeot e carne de tun.
    9 22
  • BaditzaEx
    @nashpa ti-ai ales bine nick-ul !

    este o veste f buna Peugeot ofera tehnologie la preturi modice, sper sa-si revina... Mie unul chiar nu inteleg dc lumea nu cumpara mai mult Peugeot ( PSA in genere ), am observat 208 pe strada si arata exterior si interior f bine , motorizari f bune ( actuale ) si aspect mult peste VW si Ford + un sentiment emotional...existent si la interior, mai ales la 208GTI si 508 ( varianta GT )
    19 6
  • Actualele modele nu sunt deloc "emotionale" . Scumpe si controversate ca design.
    7 8

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru