Peugeot 308: francezii au schimbat tot, mai puţin numele

de Sebastian Toma
Luni, 13.05.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Peugeot va aduce la Frankfurt noua generaţie a lui 308, schimbată integral. Aceasta are un design mai proaspăt, un interior nou şi o platformă modulară, care va fi utilizată de mai multe modele.

Esential 140 de kilograme reprezintă diferenţa medie de masă între noua şi actuala generaţie a lui Peugeot 308.
Peugeot 308, compacta producătorului din Sochaux, va primi la Salonul Auto de la Frankfurt o nouă generaţie. Aceasta este anunţată şi aşteptată de ceva vreme, o reîmprospătare pe segmentul compact în gama Peugeot fiind necesară, având în vedere numărul mare de rivali care au primit o nouă generaţie. De data aceasta, francezii de la Peugeot au evitat schimbarea numelui odată cu noua generaţie, preferând să păstreze denumirea ”308” din mai multe considerente, unul dintre acestea fiind existenţa modelelor 301 şi 309, două potenţiale denumiri pentru înlocuitorul lui 308. Noul model al francezilor are rolul dificil de a revitaliza poziţia mărcii în segmentul competitiv al hatchback-urilor compacte, domniat de ceva vreme de Volkswagen Golf.

Noul Peugeot 308 are acum o platformă modulară, numită EMP2.

Aceasta aduce o reducere semnificativă a masei şi îmbunătăţeşte dinamismul şi manevrabilitatea compactei din Sochaux. Dezvoltatorii noii arhitecturi au realizat 116 patente privind noua platformă, semn că noul 308 ne ascunde multe surprize plăcute la acest capitol. În raport cu generaţia precedentă, vorbim de o diferenţă de masă de 140 de kilograme, în medie, în comparaţie cu generaţia actuală, ceea ce nu este deloc de neglijat. Cea mai ecologică versiune a noului 308 va înregistra emisii de 85 de grame de CO2 pe kilometru, anunţă francezii.

Urmareste Automarket
Odată cu noua generaţie a lui 308, Peugeot încearcă să facă un salt la mai multe capitole.
Astfel, francezii vor să crească atât în materie de calitate percepută, cât şi în materie de performanţe şi capacităţi. Noul 308 va fi construit la uzina Peugeot din Sochaux, în timp ce motorizările vor fi livrate de uzinele din Tremery şi Douvrin.

Via Peugeot

Comentarii (23)

  • In general, ma abtin sa aseman o masina cu alta, dar noul 308 "tipa" a Golf 7 la exterior tare de tot. Asta mi se pare un lucru bun, si observand trendul "keep it simple" si la ceilalti constructori, se pare ca nimeni nu prea vrea sa se mai complice cu design avant-gardist, cel putin nu in segmentele clasice, precum compactele.
    Nu reusesc sa rezonez cu vitezometrul deasupra volanului si nici cu indicatorul de turatii in sens invers.
    33 25
  • Extrem de frumoasa fetita - are cel mai simplu bord posibil. Nu am vazut pana acuma asa ceva.

    Felicitari
    42 29
  • -Rolf-
    Citroen a ramas singura masina cu aer, sarm si carisma 100% frantuzeasca, Peugeot a trecut de partea nemtilor! Asta nu este neaparat ceva rau; daca piata cere masini cu design simplu fara prea multe artificii de aspect asta dam pietii, par sa spuna cei care au desenat noul Peugeot 308, ca doar clientul nostru este stapanul nostru.
    @dan - daca ergomomia interiorului va fi ca si la Peugeot 208 (si cred ca va fi mai buna pentru ca masina este mai spatioasa) atunci nu este niciun fel de problema in a vizualiza instrumentarul de bord deoarece acesta se afla in raza inferioara a campului vizual si ca atare nu este necesar sa iti iei ochii de la trafic pentru a urmarii vreo in informatie de pe acest instrumentar ci este nevoie doar sa-ti cobori usor privirea. Mie mi s-a parut o chestie desteapta acest tip de dispunere a bordului, este un amestec de aspect de head-up display cu instrumentar clasic si volan sport. Referitor la restul interiorului, aduce al naibii de mult cu noul Seat Leon, dar asta iarasi nu mi se par un lucru negativ, oricum cred ca va fi o masina bine pusa la punct iar concurenta ar trebui sa fie atenta.
    29 19
  • @-Rolf-
    Teoretic, oi avea dreptate, insa eu am testat pozitia in 208 si nu ma simt confortabil. Cei care isi aseaza spatarul usor mai lejer, mai pe spate, vor fi obligati sa coboare volanul destul de jos si iarasi dispare din confort. Cea mai buna solutie, apropo de siguranta in trafic, mi se pare cea de la Honda, cum era si la Citroen: vitezometrul plus cateva esentiale sus, restul jos. La Civic chiar n-am avut probleme de acomodare, desi prima impresie imi spunea ca va fi dificil de gasit o pozitie buna. In fine, aici depinde de fiecare, de gabarit, de inaltime, de lungimea membrelor, dar personal mi se pare riscant sa te joci cu nonconformisme, mai ales in ceea ce priveste pozitia soferului.
    Legat de simplitate si asemanarea cu Seat, nici eu nu vad o problema, ba chiar mi se pare un plus ca au renuntat la frantuzisme. Mie Citroen mi se pare ca incearca o apropiere de stilul Audi.
    19 15
  • Adrian
    E ok masina. Sunt curios cum se vede in fata de pe locul soferului. Mi se par prea sus ceasurile de bord si este posibil sa ii afecteze din vizibilitate soferului.
    15 4
  • + exterior frumos.
    + interior simplu, decent si placut.

    Astept preturi pentru Romania, salut.
    29 14
  • Arata bine, dar cred ca poate arata si mai bine in alta culoare si fara crom in jurul geamurilor laterale.
    5 1
  • Foarte frumoasa!! Turometrul in schimb mi se pare cel putin ciudat.
    13 6
  • Stefan
    Ce aiurea cu turometrul acela pus invers wtf!?! In rest n-am ce spune arata super! Legat de volan si bord, la fel este si la 208 care l-am testat si ai vizibilitate buna! Doar ca la 1 m 90 ai mei aveam avantaj la vizibilitate si un mic dezavantaj la picioare ca imi statea volanul putin intre craci:)) dar se poate regla evident! :D
    9 0
  • La design interior-exterior si mie imi place, dar treziti-va fratilor.....'' motoarele '' . Ele sunt inima unei masini, daca motoarele nu sunt fiabile nu mai e masina adevarata. Treziti-va dragi romani !
    10 38
  • Pai nu vad de ce nu ar fi fiabile motoarele de la Peugeot. 1.6 HDI e motorul anului din 2006 pana in prezent la sectiunea 1400-1800 cmc. Motorul pe benzina de 1.6 e facut impreuna cu BMW deci si asta ar trebui sa fie OK. Problemele la ei apar la directie si suspensii si nu neaparat din vina lor - masinile au fost concepute pentru drumuri civilizate nu pentru gropile din Romania.
    27 6
  • Peugeot a facut o compacta foarte tare. E un concurrent destul de puternic pentru Golf. Am examinat bine fotografiile si am observant ca totul e nou si pina ce nu am gasit nimic negativ. Sa luam exteriorul, Jante destul de mari si late strinse in 5 prezoane (ex. 4 la 308 predecesor) dovada noii platforme , botul scurt si inalt (5 stele), faruri frumoase cu lumini de pozitie cu LED mai jos linga farurile de ceata lumini de zi cu LED si stopuri cu LED (5 stele). Sa renuntat la montantii A foarte lungi, ceea ce a dus la usi cu un singur geam si oglinzi pozitionate la coltul acestuia iarasi foarte elegant. Sa renuntat la stergatoare cu miscari opuse, duzele de spalat parbrizul sint acum ascunse. La interior: volan mic, si bine desenat, ceasuri cu o trasatura sportiva, cel mai mult mi-a placut cifrele si acele, da turometru e neobisnuit, insa e simetric. Au disparut satelitii din spatele volanului insa au aparut butoane pe valan. Aeratoarele sint foarte ok. Interesanta este consola central, nu avem practic butoane totul este pe ecranul mare probabil e HD. Foarte bine sint pozitionate comenzile scurte (climatizare, multimedia, navigatie, setarile masinii sint spre sofer). Ergonomia e de nota 10. Au reusit sa cobare masa masinii cu 140 KG e extraordinar. Pot sa pariez ca va fi masina anului in Europa.

    Despre fiabilitatea motoarelor nu se discuta, cine stie va intelege.
    Si acei care dispretuiti marcile franceze mai bine nu comentati nimic!
    30 16
  • mmmm,la exterior e mai depersonalizat decit vechiul model (pe care il am si eu),dar la interior,clar imi place mai mult al meu...in schimb mi se pare ok reducerea de masa 140kg,care va cintari mult atit in demaraj cit si in consum(in sens pozitiv)...mie imi plac masinile care pot sa spun ceva despre ele:"da d-le e frumoasa,e urita,e dementiala" etc...nu-mi plac masinile "sterse"(de aceea ,cu putine exceptii, nu mi-au placut niciodata masinile nemtesti...vb de cele pt muritorii de rind)
    17 11
  • Motorul ăla e pe primul loc in imaginatia ta. Eu zic sa te mai documentezi si sa vezi ca in clasa asta alte motoare fac legea.
    13 19
  • Din punctul meu de vedere este cel mai reusit si cel mai radical facelift din ultimii 5-6 ani.Exteriorul este superb,pentru gusturile mele cel putin.La interior....turometru pe invers cred ca va necesita mult timp de acomodare.Comenzile climatizarii puse mi se par foarte incomode si greu de utilizat.
    5 13
  • antonny
    cred ca o sa imi placa interiorul ......chiar daca e simplu
    5 3
  • @ dan

    pune poze de 308 langa poze de Golf 7 si vei vedea ca nu seamana
    6 6
  • Sincer nu-mi place. Din punct de vedere estetic, exteriorul primei generatii era mai reusit. La interior reia aceeasi idee de proasta inspiratie cu volanul ce obstuctioneaza vizibilitatea indicatoarelor. Consola centrala in partea inferioara, e prea simpla, parca de ultilitara fara pretentii. In partea superiuoara, sistemul multimedia preia ultimele tendinte din domeniu - lasa impresia unei tablete incorporate in bord, ceea ce nu-i un lucru rau.
    16 7
  • adrian
    Oare poate cineva sa schimbe vitezele la masina asta? Cred ca si Jenna Jameson ar avea probleme la cat de gros e levierul ala...
    1 13
  • Interiorul lasa impresia de ieftin.
    11 19
  • Cand băieții de la Peugeot au scos in 2001 modelul 307 era OZN pe lângă amaratul ăla de Golf IV... Istoria se repeta! ;)
    17 7
  • Baiatule, la Peugeot din pacate se aplica zicala:"Afara-i vopsit gardu' inauntru-i leopardu'".Niciodata ca si calitate si tinuta de drum Peugeot nu se va apropia de VW.Incearca sa-i copieze,dar e o copie nereusita.Peugeot se prabuseste in vanzari de masini noi de ani de zile,iar second-hand-urile nu au pret bun de revanzare,daca ai unul trebuie sa te chinui luni sau chiar ani de zile sa-l vinzi la un pret acceptabil.Uitati-va pe pagina de net a peugeot romania la oferte speciale,de luni de zile mult laudatul 508 cu tot cu reduceri de pret substantiale NU se vinde nici macar asa.Asa ca eu cred ca amaratii sunt Peugeot,care-s cam falimentari,probabil de ozn ce sunt masinile lor:))).
    4 10
  • Mai frate, trebuiau sa faca ei ceva ! Nu se pot abtine. Bordul este ok cu exceptia pozitionarii. Pozitionare cat se poate de avangardist-original-idioata. Faza cu turometrul care se uneste mirific cu vitezometrul pina undeva in infinit, poate fi inghitita, dar si aia este o chestie...nu stiu ce mama naibii sa zic. In general arata bine insa fazele astea interioare, ma gonesc departe de ideea de a testa, poate achizitiona asa ceva asta daca este insotita de o oferta tentanta.
    3 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru