Peugeot, marcă pur electrică în Europa până în 2030

de Alexandru Monenciu
Marti, 07.12.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Linda Jackson, CEO Peugeot, a declarat că marca pe care o conduce va fi pur electrică, în Europa, până în 2030. Pentru piețele internaționale, Peugeot va continua să lanseze modele echipate cu motoare termice.

Mai multe mărci de sub umbrela grupului Stellantis au anunțat că intenționează să aibă un portofoliu compus în întregime din modele electrice. Printre acestea se numără DS (2026), Alfa Romeo (2027) și Opel (2028).

Acestora li se va alătura și Peugeot. Linda Jackson, CEO-ul producătorului din Hexagon, a declarat pentru Automotive News că marca pe care o conduce va fi pur electrică, în Europa, până în 2030. Pe celelalte piețe, Peugeot va continua să ofere modele echipate cu motoare termice.

"Pe măsură ce trecem la noile platforme, STLA Small, Medium, Large, până în 2030, în Europa, toate modelele noastre vor fi electrice," a declarat Jackson pentru publicația amintită mai sus.

În prezent, Peugeot oferă versiuni cu zero emisii pentru 208 și 2008, dar urmează și altele. Spre exemplu, 308 va primi, la rândul său, o versiune cu zero emisii (2023), iar noua generație 3008 va fi și ea disponibilă într-o asemenea versiune.

via Automotive News

Comentarii (14)

  • Pur electric = pur scump.
    20 7
  • Nu se pupă deloc cu știrea asta -- importantă, deși omisă prin zonă:
    https://www.alvolante.it/news/tavares-costi-dell-elettrificazione-sono-oltre-limiti-376080
    ...fiindcă Tavares e șeful Lindei Pe-jos și nu invers, iar fiecare o arde diferit.
    Dincolo de disonanța cognitivă ori angajamentele tip plan cincinal repetate obsesiv, rămân la părerea că mai mult de 10% din parcul auto actual nu poate fi electric, din motive logice pe care am obosit totuși să le repet.
    Chiar dacă nu-s fan diesel, liber deci la dat cu pietre :-)
    26 6
  • Seriff
    Vrajeli de 2 lei, vorbe spuse ca sa dea bine la public, propaganda eco functioneaza, in realitate ei stiu ca daca ar face asta s-ar duce in cap vanzarile si ar fi intristare si suspin.
    12 9
  • Al Bundy
    Daca ar fi așa, păcat de dieselul de la Peugeot. Celebrul si rafinatul HDI nu merită să moară!
    8 5
  • netam-nissan
    M-am întors pe faleza a.m. să vă mai înveselesc că-i prea gri peisaju și prea vă trage curentu dinspre Marx, Engels și Cioloș..

    Cam așa cred deci și io dle Seriff că se duc în freză doar cu ștecheroase dar dacă boșii ăștia știu ce nu știm noi că vine în 2030 ?
    Adică nu doar criză de semiconducători ci și dispariție de cumpărători..
    14 6
  • inexorabil
    Hm, limpede, nu? Substratul tuturor declaraţiilor publice de astăzi bate într-un singur sens: poate că Statul-Corporaţie (oricum aflat în pline chinuri ale naşterii/genezei) va mai îngădui toleranţă şi chiar graţie altor continente (măcar câteva decenii), dar Europa trebuie musai şi urgent pusă cu botul pe labe – cu alte cuvinte: rasă, unsă, tunsă! Motivul? “Trebuie” să plătească (în concepţia Illuminati), până la capăt, pentru păcatul “impardonabil” al confluenţei sui-generis (dar nu întâmplătoare) spaţiu mitic (reprezentat de Scythia) – spirit înălţător (reprezentat de hristocentrism). Această “ţepuşă” (astfel rezultată) străpunge trans-temporal, instantaneu şi profund Ochiul Atotvăzător.

    La urma urmei, este cât se poate de firesc (aşadar, deloc surprinzător) ca extraordinara forţă imaginativă, motrice şi creatoare specifică primei civilizaţii umane (recte cea geto-scitică) să le stea în gât ca oasele de peşte mentorilor şi promotorilor deconstructivismului (sub toate formele sale ontologice). De altfel, zombii NWO/BNW se remarcă tocmai prin aceea că ei nu iubesc inovaţia (în cele mai multe cazuri: nejustificabilă sub raportul utilităţii imediate, constatabile!) cât urăsc sacralitatea (totuna cu consfinţirea!). De inculcarea acestei particularităţi în mentalitatea lor perpetuu labilă au avut grijă, în mod special, preaînalţii şi nevăzuţii lor stăpâni…

    PS. 2030…Număr-simbol sau psihoza nr. 1 a anilor de până atunci. Când procesul (deloc autorizat de Sus!) de instaurare a “Noii Normalităţi” va fi Globalmente complet.

    PPS. Bine ai revenit, Netam! Deşi, sincer, n-am avut nicicum şi nicicând impresia că te-ai fi “evaporat” din socialistul (făţiş exersat, fără menajamente), (il)luminosul şi fermecătorul nostru habitat de zi cu zi.
    10 6
  • Oricine poate declara așa ceva (ca este la moda), mai ales ca pana in 2030 sunt șanse mici sa mai fie in aceeași funcție.
    Intre timp situația pe parte de infrastructura se mișcă foarte încet (încărcare, autonomie) și nu văd cum pana in 2030 se vor întâmpla minuni.
    Ca sa fie funcțională marea electrificare este nevoie de cel puțin 10 milioane de stații de încărcare in Europa (publice nu cele private la casele oamenilor), altfel cei care spun ca din 2030 vor vinde doar electrice se vor spăla pe cap cu ele.
    Cine este acuma deja 100% electric profita de nisa existentă ajutați și de subvenții, deci bravo lor.
    Eu zic sa nu-și concedieze ingineri (benzina și diesel)…
    8 5
  • LUCCI LUCIANO
    Am mai spus-o: voi crede in electrificarea auto, cand o sa vad la stiri o camioneta electrica cu mitraliera de 14,5 montata in bena, intr-o zona de conflict. Poate chiar prin zona unde petrolul da pe afara....Pana atunci.....GARGARA!
    10 5
  • Edikkk
    Este un plan realizabil, pe care Stellantis o să îl pună în aplicare
    5 11
  • Exasperanta energia cu care faceti stiri numai despre masinutze cu baterii. Daca ar fi sa credem stirea (eu n-o cred), aia inseamna ca numai noi, in europa, o sa ne taiem craca de sub picioare. O sa demonstram ca progresul de dragul progresului e un dezastru pentru cetateanul de rand. Libertatea pe care ti-o da o masina o sa fie pentru cei cu venituri peste medie. Cum spunea si Tavares din articolul lui Kiro, cine o sa suporte 50% costuri de achizitie in plus? Fraierul de rand cu salariu minim pe economie? Nu fratilor, cei cu venituri reduse si medii vor reveni la autobus si talpa. Asta doresc domnii imbuibati de la Bruxelles. Ma mir in continuare ca vocile din industrie sunt rare spre deloc. Cum pot fi niste industriasi pana la urma atat de obedienti si de creiere-netede? Chiar in halul ala de docili si fara-minte am ajuns?
    7 3
  • pfff...Libertatea pe care ti-o da o masina

    a fost demult, azi nu mai e.

    adica azi ai doar "libertatea" de a sta bara la bara cu altii care se cred la fel "liberi" si de a-si consuma aiurea timpul si banii si de a-si respira unii altora noxele.

    nu merci, decat astfel de libertati, eu sunt mai liber cu bolt / tren / avion. tu poti fi liber in felul tau.

    dar libertatea adevarata va veni abia odata cu scumpirea semnificativa a masinilor si eliberarea drumurilor de toate cazanele poluante si toti neica-nimenii care merg azi aproape pe gratis (a se citi pe spinarea / sanatatea celor pe care ii otravesc). nu nene, masina sa detina doar cei care isi permit cu adevarat toate costurile ei, inclusiv externalitatile si compensarile catre societate pentru raul produs = poluarea aerului si poluarea fonica. normal ca electrica pare scumpa ca nu prea te afecteaza cu mai nimic cand trece pe strada pe langa tine si din nou, normal ca termica pare ieftina ca e ieftina pe spinarea ta, ca daca ar trebui sa-si colecteze cumva mizeriile pe care le lasa in urma pai ar fi scumpa de nu te-ai mai putea atinge de ea...vezi ca producatorii deja renunta la dieseluri la masini de clasa B pentru ca au spus clar ca adaptarea la normele viitoare de poluare ar face masinile extrem de scumpe...ai da 50.000 pe un polo diesel euro 7?
    4 6
  • @@pmc: nu insist, insa aici se vede "dragostea" voastra pentru om, a voastra, a astora de pe partea stanga a esichierului. Cu alte cuvinte doar voi, destepti clantzanitori la tastatura, lucratori pentru mega-corporatii, doar voi sa aveti privilegiul de a va plimba faptura cu autoturismul personal pe unde va casuna. Cei cu posibilitati reduse - "neica-nimeni" - aia sa se plimbe cu tramvaiul si cu talpa, sa nu polueze cu "cazanele" lor nasurile si urechiusele voastre fine.

    "Da-i dracu pe aia care-s ghinionisti sau cu posibilitati mai restranse. Noua sa ne fie bine, sa crapam de bine, sa ne etalam virtutile, noi, stapanii lumii".

    Ma intreb, retoric, chiar nu vi-i rusine? Daca acum relativ oricine isi permite un SH in stare bunicica, uite ca v-ati trezit voi, activistii lu' Peste Prajit, sa le luati acest drept. Pentru ca cei care iau deciziile mizerabile cu saracirea si umilirea in plus a celor mai saraci, aia stiu f bine ca sunt multi guralivi asa ca tine care le sustin ineptiile. Altfel n-ar indrazni.

    Eu tot mai sper ca "majoritatea tacuta" o sa se trezeasca si o sa le umfle boturile astora ca tine si celor care "ne conduc". Mai sper inca.
    5 4
  • ce bara la bara visezi?
    Inseamna ca ai un cotet cu care nu poti depasi nimic. Sau daca te referi la oras atunci nu stai unde trebuie si nu lucrezi unde si ce trebuie ca sa poti evita asta. Mi-e mila de tine. Sincer.
    4 4
  • @PMC si tatraurs
    nu ati inteles nimic, nici nu veti putea intelege prea curand pentru ca va orbeste invidia izvorata din saracie si frustrari.

    ca sa va mai calmati, va informez ca si eu merg cu tramvaiul si cu talpa, nu des, ci foarte des, pentru ca iubesc un mediu curat si linistit (asa cum era mai demult, inainte sa apareti voi cu cazanele) si am grija si de mine sa ma mentin in forma. la masina apelez doar cand am nevoie, pentru utilitate deci, nu ca sa-mi plimb faptura sau sa ma etalez...modul asta de a gandi denota invidie si frustrari cat cuprinde.

    dar atunci cand chiar am nevoie de masina, vreau sa pot plati pentru asta si sa am drum pe care sa circul...ei bine, nici nu pot plati undeva, ca statul roman este impotent si fara viziune si nu creaza aceste parghii prin care ar putea incasa bani frumosi la buget si oferi la schimb servicii de calitate si nici nu pot inainta de-alde voi, care ati umplut soselele cu cotete luate pe mai nimic si cu care va deplasati pe mai nimic, lasand in urma nori de fum.

    cum spuneam, toti coate-goale si-au luat de la nemti masini de la casat cu care infesteaza aerul din orase si ocupa fara niciun fel de justificare spatiul atat de vital din marile orase.

    un fost coleg ma cauta dupa n-spe ani sa-l ajut cu o speta, un taranete nascut pe la gorj si aciuat fara nicio noima in bucuresti, isi trage o coaja de VW passat cc tdi pe care da 10k. e mandru nevoie mare de ea (mie mi-e si mila si sila de cat de prost e) si-mi zice intr-o zi cand a facut 2 ore din militari pana in dorobanti ca e multumit de masina, nu-l intereseaza cat face pe drum sau cat il costa deplasarea, dar de cand are masina nu mai concepe sa mearga pe jos nici 2 pasi. imi zice: de ce mi-am luat masina atunci? ...greata mea era la cote maxime. apoi am plecat amandoi de la mine si s-a oferit sa ma duca pana la armeneasca, dar l-am refuzat si i-am raspuns ca merg pe jos pana acolo, fac o plimbare de juma' de ora. se uita ca vitelul si nu intelegea ce se petrece, de ce fac asta?? iar mie imi era atat de greata de parvenit ca abia asteptam sa dispara. in ziua in care a trecut pe la mine, tocmai terminasem de schimbat pavajul, a remarcat ca era nou, ca aveam inca urme de santier in curte, i-a placut si m-a intrebat direct, ca un grobian, cat m-a costat toata lucrarea, el locuind in noroaie la periferie, in ghetoul numit militari "residence". am ocolit raspunsul ca mi-a fost si jena oarecum sa nu-l frustrez, desi merita, si chiar teama sa-i spun adevarul (circa 48k platisem) ca de invidie il vedeam in stare nici sa nu-mi mai fi platit serviciul pentru care ma cautase.

    sper ca din cele de mai sus sa traga concluzii PMC daca ma plimb cu masina si tatraurs daca stau pe unde trebuie.
    0 10

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru