Piața auto din România a înregistrat cea mai mare scădere la nivelul UE în luna mai

de Tiberiu Safta
Miercuri, 25.06.2025
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Potrivit noilor date ale Asociației Constructorilor Europeni de Automobile, România a înregistrat cea mai mare scădere a vânzărilor la nivelul Uniunii Europene în luna mai. Între timp, piața europeană a înregistrat o ușoară creștere.

Cel mai nou raport al Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) arată că România a avut oficial cea mai mare scădere a vânzărilor de mașini noi la nivelul Uniunii Europene în luna mai. Astfel, în ultima lună a primăverii, românii au cumpărat doar 10.521 de mașini noi, mai puține cu 32.7% față de aceeași perioadă din 2024.

Scăderea vânzărilor pe piața noastră vine în contextul în care piața europeană, care include țările membre UE, EFTA și Marea Britanie, a avut o ușoară creștere. În luna mai, europenii au cumpărat 1.113.194 mașini noi, mai multe cu 1.9% față de mai 2024.

În primele 5 luni au fost vândute 54.209 mașini noi în România. Și aici s-a înregistrat o scădere față de aceeași perioadă a anului trecut, de 12.8%. Între timp, europenii au cumpărat în total 5.5762.458 de mașini noi în primele 5 luni, ceea ce înseamnă o creștere minimă, de 0.1%.

În clasamentul producătorilor, Grupul Volkswagen este pe primul loc, cu 309.930 de mașini vândute în mai (+3.4%) și 1.486.937 vehicule comercializate în primele 5 luni (+4.4%).

Grupul Stellantis este pe locul 2, cu 168.839 mașini vândute în luna mai (-3%) și 859.950 mașini vândute în primele 5 luni (-8.4%). Pe locul 3 este Grupul Renault, cu 111.395 mașini vândute în mai (+4.6%) și 566.121 mașini vândute în primele 5 luni (+7%).

Dacia a vândut 49.415 mașini în mai (+13.2%) și 249.593 vehicule în primele 5 luni (+1.8%) în Europa.

via ACEA

Comentarii (8)

  • Seriff
    Pentru ca mizeria de program Rabla promis cu surlite si trambite, guvernul vietii.
    5 0
  • Firesc, se așteaptă programul Rabla.
    3 1
  • Mihai, Vali, Gigel
    Normal, ca romanii doar jafurile din Germania stiu sa cumpere, nu e pt ei masinile noi, mai ales alea chinezesti ieftine, taranii cu diesel ce sa stie
    3 0
  • Catalin
    Se știe cine este de vina si pt asta
    0 0
  • Bravos alias cu nume multe, vezi ca stii.
    Pentru Romanica important e cate troace sh se importa de la aia care isi iau masini noi.
    Altii se innoiesc, iar romanasii tot groapa de gunoi a Europei.
    Sa se publice si inmatricularile de troace sh va rugam. Tot cu VAG, BMW si Mercedes pe primele locuri.
    0 2
  • @Seriff
    Stai linistit ca rabla e pentru masini noi.
    Voi sunteti fani troace obosite diesel din Germania, nu aveti nevoie de programul rabla, ca luati rable oricum.
    1 1
  • Incertitudinea politica si economica isi spune cuvantul !
    0 0
  • Nu este sustenabil să subvenționăm mașinile și nici consumul în general. Raportul efort-efect este penibil. Scade puterea de cumpărare cam peste tot, iar România este mai “sensibilă” pentru că nu avem aceeași stabilitate financiară comparativ cu alte țări.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru