Piața auto din România în prima jumătate a anului: cota de piață a mașinilor diesel a scăzut sub 25%, iar peste 71% dintre clienți aleg benzină

de Daniel Popescu, Foto: Dreamstime.com
Luni, 22.07.2019
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Doar 24.8% dintre mașinile noi vândute în România în prima jumătate a anului au avut motoare diesel, în timp ce cotă de piață a motoarelor pe benzină a crescut la 71.6%. Între timp, 3.5% dintre clienți au ales mașini electrice sau hibride.

Piața auto din România a urmat în prima jumătate a anului trendul înregistrat la nivel european, printr-o scădere puternică a vânzărilor de mașini diesel.

Datele centralizate de Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA) arată că în România au fost comercializate 84.300 de mașini noi în primele șase luni ale anului, în creștere cu aproape 10.000 de unități comparativ cu perioada similară a anului trecut.

Dintre acestea, doar 20.934 de unități, echivalentul a 24.8%, au avut motoare diesel. Cota de piață a mașinilor diesel a înregistrat astfel o scădere abruptă, în condițiile în care 38.6% dintre mașinile noi vândute în perioada ianuarie - iunie 2018 aveau acest tip de propulsie.

Evident, clienții au migrat în special spre mașinile echipate cu motoare pe benzină, care au atins o cotă de piață de 71.6%, comparativ cu cota de 59% din perioada similară a anului trecut.

În plus, românii s-au orientat mai mult și spre vehiculele ecologice, în contextul în care cota de piață a mașinilor electrice, plug-in hybrid și hibride a crescut de la 2.4% la 3.5%, cu un total de 2.979 de unități.

Cel mai probabil, tendința de scădere a motoarelor diesel va continua și în a doua jumătate a acestui an, iar acest lucru este evidențiat și de evoluția pieței în luna iunie.

Astfel, în a șasea lună a anului, cota de piață a mașinilor diesel a fost de 22.8%, în timp ce cota mașinilor cu motoare pe benzină a crescut la 73.2%.

Cea mai drastică lună pentru diesel a fost însă aprilie, când numai 19.6% dintre mașinile noi vândute au avut acest tip de propulsie. În schimb, cota de piață a mașinilor electrice a fost în luna iunie de 4%, în scădere de la recordul de 4.6% înregistrat în luna mai.

Via APIA

Comentarii (6)

  • Anonim
    Un trend firesc dupa atata reclama negativa facuta la motoarele diesel . Acuma fug toti la benzina si peste cativa ani avem probleme din cauza asta . Alternativa cu electrica este la faza de pionerat masini scumpe , lipsa infrastructura , autonomie mica la deplasare extra urbana , timpi mari pentru reincarcare ,un mare semn de intrebare cum se comporta masinile si bateriile in timp .
    6 2
  • mircea badea
    bravo! sunt placut surprins.
    2 4
  • Poate o sa va surprinda, dar si eu sunt de acord ca pentru cei care cumpara masina de oras, e mai OK sa mergi pe varianta Otto, dar doar daca pretul de achizitie e pe la 2000 de iepuro in favoarea Otto. In felul asta, daca n-o sa tii masina mai mult de 5 ani sa zicem + daca ai drumuri scurte, merita benzina. Daca insa iti faci calculele sa tii masina peste 7 ani si ai drumuri mai lungi de facut, esti genul de individ care se simte bine la volan si conduce distante lungi cu placere, atunci Diesel.
    Bine-nteles, daca vrei masina mai mare, gen SUV sau miniSUV, atunci iei Diesel direct, daca nu vrei sa platesti benzina de-ti sar capacele. Noile motoare Diesel nu mai au nicio problema sa fie rulate in oras preponderent. De asemenea, preturile reviziilor la Diesel sunt comparabile cu Otto + turbo, sunt cam la fel.
    6 1
  • Neplacut surprinsi sunt ce ce si-ar fi cumparat diesel dar din cauza reclamei negative isi cumpara benzina turbo ca cica " e la fel ca un diesel". Apoi dau piept cu realitatea si vad ca nu prea se compara cu un diesel nici la cuplu nici la consum si nici la dinamica. Dar asta este, inghit in sec si merg mai departe.
    In noua era, adevarul e ce-ti spun altii nu e ce vezi si simti tu.
    Eu unul imi fac singur calculele si nu pap nimic din ce livreaza propaganda. Mai ales eco-fascistii.
    8 0
  • Noile motoare Diesel nu mai au nicio problema sa fie rulate in oras preponderent. De asemenea, preturile reviziilor la Diesel sunt comparabile cu Otto + turbo, sunt cam la fel.
    Copilutzule, tu stii cum functioneaza un DPF? Stii cat costa un DPF? Ai idee cat costa un injector ? Injectoarele noi au acum 6 pini .Daca ai ceva habar de diesel, stii despre ce vorbesc . Tu ii dai sus si in jos cu Otto, dar despre Miller nu stii nimic?
    Stau pe cur si ma tot mir, si imi dau cu sictir!
    2 0
  • @alex: normal, asta e cheia, sa faci niste calcule simple si sa nu te iei dupa reclama inepta facuta masinilor cu baterii, hibridelor si Otto, sa cheltui mult si prost adica. Exista Diesel si e cel mai bun, fara discutie. Dupa cum spuneam, Dieselul nou nu mai are nicio problema sa fie condus exclusiv in oras. Revizii la timp, ulei bun, si totul e in regula.
    3 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru