Popularitatea motoarelor diesel pe mărci: primele 9 locuri sunt ocupate de producători premium

de Daniel Popescu
Joi, 27.09.2018
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
37% dintre mașinile vândute de Dacia în Europa au motorizare diesel, similar cu media de la nivelul Uniunii. În schimb, pe primele nouă poziții în topul popularității diesel sunt numai constructori premium.

Cota de piață a motoarelor diesel a scăzut puternic în prima parte a acestui an și a ajuns astfel la numai 37%, deși până la izbucnirea scandalului Dieselgate era sensibil peste 50%. Cu toate acestea, clienții au reacționat diferit în funcție de marca mașinii pe care au achiziționat-o, potrivit unei ample analize realizate de compania Jato Dynamics.

Astfel, motoarele diesel rămân esențiale pentru constructorii premium prezenți în Europa. Aproape 90% dintre mașinile vândute de Land Rover au motoare diesel, în timp ce acest tip de motor cu combustie internă are o cotă de peste 70% din vânzările înregistrate de Jaguar și Jeep.

Chiar și cei de la Volvo au în dreptul diesel o cotă de peste 60%, chiar dacă de anul viitor vor comercializa doar modele cu sisteme micro-hibrid și plug-in hybrid și modele electrice. Aproape de acest nivel se află și Mercedes, Alfa Romeo și BMW, în timp ce la Audi și DS ponderea ajunge la 50%. Totuși, în cazul tuturor acestor mărci, ponderea diesel este în scădere, cu excepția celor de la DS, care înregistrează un progres de 5.3%.

Între timp, media europeană este de 37%, valoare care este trecută inclusiv în dreptul mărcilor Dacia și Volkswagen. Renault, Nissan și Peugeot au valori ușor peste 40%, în timp ce restul mărcilor au o pondere mai mică decât media a propulsiei diesel.

De departe, cel mai mare declin este înregistrat în cazul celor de la Porsche: de la peste 30% în 2017 la numai aproximativ 8% în 2018.

De altfel, germanii au scos de pe piață numeroase modele diesel și au anunțat oficial că renunță la acest tip de propulsie. În prezent, singurul constructor care nu comercializează modele diesel este Smart.

Via Jato

Comentarii (7)

  • Oamenilor bogati nu le pasa ca polueaza.
    9 4
  • corect, cei mai saraci s-au dovedit cei cu ...Porsche, iar cei mai bogati aia cu DS :))
    8 3
  • SIMPLE MINDS
    @BMW Cata risipa de efort :-)) (uman-financiar) pentru dezvoltarea si producerea celui mai puternic Otto de doi litri din toate timpurile,aparut inevitabil in cel mai nepotrivit moment,:-)) cand *sportivii* de pe batranul continent va ofera un feedback diametral opus ,fiind fascinati in proportie de 60% de *funingine* iar in Romania, *atletii* bavarezi au scris pagini de istorie , laudandu-se cu un *remarcabil* 90% in 2017.
    7 3
  • Arogantul
    ca de obicei o observatie importanta a fost complet ratata de cel ce a scris articolul,
    da, porsche a avut reducerea cea mai mare, dar ea a venit la o firma care nu isi bazeaza vanzarile pe diesel, grosul porsche vandute erau oricum pe benzina, deci reducerea diesel masiva nu a afectat profilul cumparatorului porsche.
    pe de alta parte dintre toti producatorii care isi bazau grosul vanzarilor pe diesel, numai si numai volvo a avut o evolutie fantastica, cu o reducere de 18 %, asta la o firma care isi baza peste 80% din vanzari pe diesel, sa scazi intrun an la doar putin mai mult de 60% si in acelasi timp sa iti cresti vanzarile, este fantastic.
    11 4
  • Arogantul
    inca o observatie
    unde sunt toti postacii care pedaleaza in comentarii problema incalzirea globala? ca sa deplanga reducere proportiei diesel si cresterea celei pe benzina care emite mult mai mult dioxid de carbon?
    13 5
  • @Arogantul tati, pui niste plante si ai rezolvat problema. La diesel, NOx-ul te omoara cu zile si pe ala nu il rezolvi cu plante.

    Sau stai? tu credeai ca incalzirea globala e cauzata in pricipal de masinile pe benzina? :))))
    6 6
  • Arogantul
    zet, sa incerci cu ma-ta un strawman, nu cu mine,
    incalzirea globala e cauzata de toate sursele de dioxid de carbon, deci inclusiv de masini, iar dintre masini alea pe benzina emit cel mai mult. daca nu stii nici macar atata nu stiu ce cauti pe situl asta. In plus de dioxidul de carbon incalzirea mai e provocata si de metan, deci da inclusiv basinile expirate pe care le emiti in comentariul tau.
    Zici ca rezolvi problema cu plante? , bai baietica, inapoi la scoala, dioxidu de carbon absorbit de plante este reeliminat in atmosfera cand respectivele plante mor si putrezesc, poti tu sa plantezi un trillion de plante tot nu rezolvi problema dioxidului de carbon, sursele permanente de stocare a dioxidului de carbon sunt altele, nu plantele, dupa cum spuneam, inapoi la scoala baiete.
    7 5

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru