Porsche a prezentat noile Cayenne GTS și Cayenne GTS Coupe: SUV-urile au motor V8 cu 460 de cai putere

de Cornel Șocariciu
Vineri, 12.06.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Porsche a publicat primele imagini și detalii referitoare la noile Cayenne GTS și Cayenne GTS Coupe. SUV-urile sunt echipate cu un motor V8 biturbo de 4.0 litri care oferă 460 CP și 620 Nm.

Porsche a prezentat noile Cayenne GTS și Cayenne GTS Coupe. Ambele versiuni pregătite de constructorul german au fost echipate cu o serie de accesorii speciale de caroserie și beneficiază de îmbunătățiri la nivelul suspensiilor.

Spre deosebire de vechiul Cayenne GTS, care miza pe un motor V6 de 3.6 litri, noua versiune a SUV-ului german revine la un propulsor cu opt cilindri. Cele două modele sunt echipate cu motorul V8 biturbo de 4.0 litri care dezvoltă 460 de cai putere între 6.000 și 6.500 rpm, și 620 Nm între 1.800 și 4.500 rpm (cu 20 CP și 20 Nm în plus față de vechea versiune GTS).

Mulțumită acestor resurse, Porsche Cayenne GTS poate accelera de la 0 la 100 km/h în 4.8 secunde, respectiv 4.5 secunde pentru versiunile echipate cu pachetul Sport Chrono. Versiunea Cayenne GTS Coupe va fi oferită standard cu pachetul Sport Chrono, iar sprintul 0-100 km/h se va desfășura în 4.5 secunde.

Pentru repriza 0-200 km/h, ambele SUV-uri vor avea nevoie de 17.6 secunde (17.9 secunde pentru Cayenne GTS fără pachetul Sport Chrono).

Viteza de top va fi limitată la 270 km/h.

Standard, noile versiuni GTS vor fi echipate cu o suspensie sport (gardă la sol mai mică cu 20 de milimetri) care include sistemul Porsche Active Suspension Management. Tot standard, clienții vor primi sistemul Porsche Torque Vectoring Plus și jantele de 21 de inch RS Spyder Design.

Sistemul de frânare dispune de discuri de 390 de mm pe puntea față, respectiv 358 de mm pe puntea spate, iar etrierele sunt vopsite în roșu. Opțional, nemții vor oferi frâne ceramice, o suspensie pneumatică, sistemul de direcție integrală și sistemul Porsche Dynamic Chassis Control.

Ambele versiuni GTS vor fi echipate cu pachetul exterior Sport Design care include faruri și stopuri cu accente de culoare neagră. Tot în negru vor fi vopsite și ramele prizelor de aer, ramele geamurilor, terminațiile sistemului de evacuare și logo-ul Porsche aflat în partea din spate. În cazul lui Cayenne GTS, Porsche propune un sistem de evacuare cu patru terminații, în timp ce pentru Cayenne GTS Coupe, nemții oferă o evacuare dublă poziționată central.

Noile versiuni pot fi deja comandate, primele modele urmând să ajungă în showroom-uri în prima parte a lunii iulie.

Pe piața din Germania, Porsche Cayenne GTS are un preț de pornire de 116.662 de euro, iar varianta Cayenne GTS Coupe pornește de la 121.046 de euro.

Comentarii (9)

  • Glumeam deunăzi cu amicul nostru @fan_skoda că Porsche Taycan 4S-ul testat (video) de stimabilul Bogdan Mirică ar fi pe lista mea scurtă.
    Umor negru cumva, clar, aflând prețul *românesc* al lui 4S (cca. 156K €.) Nu l-aș cumpăra totuși de la noi nici dac-aș poseda mitica găină cu ouă de aur... citiți și veți afla de ce.

    Fiindcă la fel de umoristică pare și politica de prețuri VAG stranie a Porsche, care oferă în Marea Britanie GTS-ul ăsta nou Cayenne pt 85,930 lire sterline, adică echivalentul a... 95.723 € !!!

    Plusul de 21K € de la nemți e pur și simplu inexplicabil (la noi va fi și mai mare... prietenii știu de ce ;-)), ca să nu mai zic de diferența ȘI MAI incredibil de mare dintre prețurile Taycan UK-UE (la englezi 4S-ul începe sub 100K €).

    În fine, tema asta nu mă miră că nu-i vreodată atacată de presa auto, așa că am scris doar ca să zic c-am spus. :-)
    18 0
  • @Kirotractor, probabil la cele cu volan pe dreapta e manopera mai mică :)))
    ... sau să pice sub prețul lui Range Rover 3.0 echipare de la Vogue in sus, ori Range Rover Sport 5.0 V8
    11 0
  • Mi se pare doar mie, sau varianta coupe are profilul imprumutat de la Tesla Model Y, in specila partea din spate?
    Rau a ajuns Porsche.
    0 10
  • @aha: :-) Bine zici cu volanul pe dreapta, e pe aceeași linie ilogică a costurilor de transport probabil mai mari din Germania în... Germania decât peste Canalul Mânecii.:-P
    Părerea mea ceva mai serioasă (deși poate părea SF unora) e că City-ul londonez dictează ...încă UE-băncoșilor Frankfurt-ului, dra n-o dezvolt că n-are rost să bat câmpii fără dovezi (și mai nasol ar fi de fapt pt mine dac-aș avea dovezi... :-))

    Strict ontopic, forma Coupé-ului Cayenne (GTS sau nu) îmi pare OK, cel puțin în comparație cu X6-urile sau GLE Coupé-urile concurente.
    14 0
  • @Kirotractor daaaa! X6-le ăsta, cică 2020, după ce că are fața aia de calorifer stil 1965 are și spatele de toată groaza. Infect! Si nu mai zic că văd meru unul parcat într-o parcare de blocuri ce au implinit 55+ de ani.
    10 2
  • Revin cu o nouă uluire (dar fără să-l mai supăr pe stimabilul @dan_grc dându-i iar dreptate lui @aha ref. la X6)... constatând că varianta E-Hybrid Cayenne (462 CP) costă la nemți cca. 91.700 €, deci cu 25K € mai puțin decât GTS-ul !!!
    Nu mai zic că la noi e 94.182,55 EUR același hibrid, *bazații* noștri făcând sigur mai ușor banii decât ai lor. :-P

    Păi stați un pic că devin imediat eco-fan -- eventual după ce și emigrez în UK, unde hibridul e echivalentul a 76K € (Kafka să trăiască din nou.)
    15 0
  • someone
    @ kiro: in timp ce faceai aceste calcule si comparatii pret intre uk si restul lumii ce conduce pe partea normala, se poate sa fi uitat adaosul de dealer. cea ce poate explica diferenta de pret : uk vinde cred ca mii de cayenne si normal si coupe. romania vinde 10 / an maybe. si atunci importatorul local, a zis ca egaleaza profitul englez pe 1000 masini, cu adaosul de pe cele 10 vandute carpatin.
    nu sariti f sus, e doar o speculatie, nu am citit asta nicaieri.
    4 6
  • @vlad: Pfff. Model Y nici macar nu exista cand a fost lansat Cayenne Coupe. Nu ti se pare si ca Panamera are "profilul imprumutat" de la Model 3?
    7 0
  • @someone: Achtung, fără să sar în sus, doar poate-n jos, :-) eu observam mai ales prăpastia dintre prețurile Germania vs. UK -- și să nu-mi spună cineva că la nemți se vând mai puține Cayenne ca la englezi !!!

    Adevăru-i că eu bănuiesc motivația diferențelor de preț, dar știi și tu vorba -- gentlemenii nu vorbesc never despre bani sau femei. :-)
    10 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru