Porsche începe oficial producția de combustibili sintetici în Chile

de Tiberiu Safta
Miercuri, 21.12.2022
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Porsche a demarat oficial producția de combustibili sintetici la o uzină specială din Chile. În prima fază, constructorul german va produce 130.000 de litri pe an.

Porsche a dat startul oficial la producția de combustibili sintetici, care vor umple rezervoarele modelelor sale cu motoare termice în viitorul apropiat. Noul tip de combustibil va fi produs la uzina Haru Oni, în orașul Punta Arena, aflat în zona sudică a statului Chile.

Fabrica din țara sud-americană va funcționa cu ajutorul energiei eoliene. În această regiune, vântul bate timp de 270 de zile pe an, ceea ce duce la o capacitate de funcționare completă pentru turbina de vânt amplasată în apropiere. De asemenea, uzina se află la mică distanță de Strâmtoarea Magellan, de unde combustibilul va putea fi transportat ușor peste tot pe glob.

Noul tip de combustibil sintetic dezvoltat de Porsche este compus din apă în combinație cu dioxid de carbon. Alături de procesul de producție bazat pe energia eoliană, nivelul emisiilor de CO2 provenit de la motoarele cu ardere internă alimentate cu noul combustibil este aproape de zero.

În prima fază, Porsche își propune să producă circa 130.000 de litri de combustibil sintetic pe an.

Acesta va fi utilizat, mai întâi, în cadrul unor proiecte speciale, cum ar fi în competiția monomarcă Supercupa Porsche, și la centrele de experiență ale mărcii germane. După faza pilot, uzina din Chile va fi extinsă pentru a putea produce 55 de milioane de litri în fiecare an până în 2025.

Capacitatea de producție ar urma să crească la 550 de milioane de litri din 2027.

În cadrul ceremoniei de inaugurare a uzinei de la Punta Arenas a fost alimentat și un exemplar 911 cu noul tip de combustibil. Porsche a investit circa 100 de milioane de euro în dezvoltarea și producția combustibililor sintetici, alături de alte 75 de milioane de euro în compania Highly Innovative Fuels, partenerul de producție pentru noul combustibil.

Porsche dorește să devină complet neutru în carbon până în 2030.

via Porsche

Comentarii (5)

  • pentru 550000000 litri cumbustibil, cat dioxid de carbon se foloseste?de unde?
    2 11
  • Da, da, verde dar negru.

    Aşa era şi hidrogenul "albastru" prezentat că e ca spre verde, dar e mai negru decât negru !!!

    Mai poluant (pe 100 km final parcursă) decât gazul metan din care se extrage !!!

    Mai era Brazilia cu alcool în benzină, dar defrişa pădurea Amazonului la greu pentru trestie de zahăr.

    Verde.... negru tăciune, ce să mai.
    3 17
  • "Synthetic fuel is produced from water, wind energy and CO₂ captured from the air. It is a liquid energy carrier that creates about 90% less CO₂ emissions than the fossil counterpart. In case of eGasoline, it is simultaneously compatible with existing liquid fuel infrastructure."
    E mai greu să verifici și mai ușor să ne poluezi la cap cu eternele exagerări la orice alternativă la involuția electricelor.

    A ajuns energia electrică pe undeva la pragul de 90% din surse regenerabile?
    A ajuns pe undeva 90% de recuperare al bateriilor pe litiu (extrem de poluante și periculoase)?
    Dar le lipiți ”zero emisii” și numere verzi.....
    19 1
  • Benzin
    Hopaaaa! Joac-o pe asta !
    4 1
  • Benzin
    Și dacă reușesc să îl vândă și la un preț apropiat de cel al benzinei, asta da inovație.
    4 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru