Porsche Performance Drive 2013: Punct final în aventura de 1.500 km prin Europa de Est

de Dragoș Băltățeanu
Vineri, 14.06.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
După încă două zile în care am strabătut Ucraina, Polonia și Cehia, am ajuns la punctul final al aventurii Porsche Performance Drive: circuitul Slovakia Ring de lângă Bratislava.

Porsche Performance Drive 2013 a ajuns la final. După încă două zile și alți aproape 1.000 km parcurși, cele nouă echipaje de jurnaliști au ajuns astăzi la Bratislava, în Slovacia, punctul final al acestei aventuri moderne. A fost o săptămână extrem de plină, cu numeroase poveşti și experiențe memorabile pe care le voi detalia într-un material complet ce va fi publicat săptămâna viitoare pe Automarket.ro.

O ZI DIFICILĂ

Ieri am parcurs cea mai lungă și dificilă etapă din ediția de acest an a Porsche Performance Drive. Am părăsit stațiunea montană Bukovel din Ucraina cu destinația Katowice, Polonia. 650 km, din care aproape jumătate au fost parcurși pe drumuri incredibil de proaste din Ucraine. Cayenne-ul nostru cu numărul 1 de concurs a rezistat eroic la sutele de gropi prin care a trebut să navigheze. Am încercat să ferim cât mai multe din crevasele din drumurile din Ucraina, dar uneori pur și simplu nu ai pe unde să treci. Anvelopele de off-road cu care au fost dotate mașinile noastre au fost excelente în aceste condiții, preluând multe din șocurile primite. Uimitor este că după încă aproape 250 km parcuși în ritm susținut prin aceste drumuri dificile, Cayenne-ul nostru este perfect întreg.

La jumătatea zilei de ieri am trecut granița în Polonia, care ne-a întâmpinat cu vreme mohorâtă, dar cu drumuri bune, o plăcere pentru suspensia mașinii noastre. După o serie de drumuri naționale excelente, am dat și de prima autostradă din expediție. Cu ajutorul ei am ajuns la Katowice, mai precis la Porsche Centrum Katowice, un flagship dealer impresionant prin dimensiunile showroomului și numărul modelelor expuse. Deși miercuri a fost zi extrem de lungă, orgnaizatorii nu ne-au lăsat să ne odihnim, ci ne-au pus să ne schimbăm singuri anvelopele cu ajutorul unui singur circ și a unei singure coarbe.

Timpul schimbului a fost adăugat la penalizarea totală în clasament.

Ziua s-a dovedit dificilă pentru echipajul românesc. Am pierdut mult timp încercând să consumăm puțin carburant, iar timpii alocați au fost prea scurți. O serie de ghinioane pe care doar le voi enumera, drumurile proaste, o întâlnire cu poliția poloneză și două-trei ambuteiaje serioase ne-au făcut să acumulăm peste 45 minute de întârziere. Nimic nu a mers bine în ziua de miercuri și ne-a văzut căzând în clasament de pe locul 4 până pe 8. 

Drumurile din Ucraina sunt pline de surprize.
La final de zi, am schimbat anvelopele de off-road cu cele normale.

Urmareste Automarket

ULTIMA ETAPĂ. SCOPUL NOSTRU: UN CONSUM EXCELENT

Joi am atacat ultima etapă cu un singur scop. Am vrut să obținem cel mai bun consum și să nu mai ținem seama de timpul alocat. Am parcus cei 450 km dintre Katowice și Bratislava în cel mai eficient mod posibil. Am trecut prin Cehia, unde am întâlnit lucrări la drumuri și ambuteiaje serioase, dar am continuat. Minutele de întârziere de joi nu au fost multe, dar acest lucru nu mai conta. Am terminat ziua cu un consum mediu de 8 litri/100 km,rezervorul mașinii noastre fiind umplut la realimentare cu 37.46 litri.

Am câștigat astfel etapa de azi în clasamentul consumului, obținând sticker-ul verde ce atestă acest lucru. Plecăm astfel cu satisfacția că am câștigat o etapă fără a apela la trucuri folosite de unele echipele adverse: lipirea cu bandă adezivă a diverselor elemente de caroserie, împingerea mașinii, sau umflarea excesivă a anvelopelor.

Finalul zilei de joi ne-a adus pe Slovakia Ring, locul unde am trecut linia de sosire în Porsche Performance Drive 2013. Aşa cum ne-au obişnuit, organizatorii au complicat finalul de etapă cu încă o provocare: un slalom parcurs în condiții dificile pe o pistă marcată cu conuri și udată pe alocuri cu aspersoare. Fiecare membru al echipei a trebuit să parcurgă traseul cu un Porsche 911 Carrera 4s în cel mai scurt timp și fără a atinge conurile. Timpul s-a adăugat la clasamentul general. Iar a doua surpriză a fost prezentarea unui automobil de curse foarte nou din gama Porsche: 911 GT3 Cup. Mai mult, am avut șansa de a parcurge un tur extrem de rapid alături de doi piloți Porsche ai echipei Forch Racing: Robert Lukas și Klaus Bachler.

Cel mai bun consum în ultima etapă pentru echipa României.
Surpriza zilei: o plimbare cu Porsche 911 GT3 Cup.

Clasamentul general final va fi aflat astăzi, în cadrul ultimei zile din Porsche Performance Drive, o zi pe care o vom petrece pe Slovakia Ring în compania înregii game Porsche. Vom parcurge circuitul slovac cu 911, Cayman și Boxster, încununând astfel o săptămână cu adevărat specială.

Comentarii (4)

  • redalert
    "Uimitor este că după încă aproape 250 km parcuși în ritm susținut prin aceste drumuri dificile, Cayenne-ul nostru este perfect întreg."
    Foarte ciudat pentru o maşină de 100.000 euro. Surpinzător, nemaipomenit pentru o maşină nouă, dar probabil că nu i-aţi numărat toate şuruburile.
    11 17
  • Ivanoff
    Acum pe bune, cate au mai ramas intregi?
    7 11
  • Decebal
    Porsche este in topul fiabilitati!!
    18 7
  • @Decebal - cine ti-a dat dislike la comment habar nu are despre automotive
    12 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru