PORTRET: Volvo XC90 T8 Plug-in hibrid după 2000 de kilometri: "Luxul suedez este impresionant fără să devină apăsător, fără senzații de exces"

de Automarket.ro, Foto: Ciprian Mihai
Luni, 02.11.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Romanian Roads Luxury Edition by Michelin, turul României cu mașini premium-luxury, ne-a dat ocazia să vedem îndeaproape la lucru Volvo XC90 în versiunea T8 Plug-in Hybrid și echipare Inscription. Acestea sunt impresiile jurnaliștilor care au testat mașina pe lungimea a 2000 de kilometri.

A venit momentul recapitulării. După 2000 de kilometri parcurși prin țară, grupul de 12 jurnaliști care au condus cele 6 mașini premium-luxury din proiectul Romanian Roads Luxury Edition by Michelin vă oferă o imagine de ansamblu a mașinilor testate în acest tur. Pentru că mai multe gusturi și mai multe stiluri de condus înseamnă o combinație variată de impresii, vă prezentăm un "portret" al mașinilor care ne-au dus prin țară în siguranță și confort timp de 7 zile pentru a vizita cele mai frumoase conace și castele din România.

Începem cu Volvo XC90 T8 Plug-in Hybrid Inscription.

ALIN IONESCU (Mașinistul.ro & Auto Motor și Sport)
251 de kilometri, ritm de condus 3/5, consum mediu 11.5 litri/100 km

Volvo XC90 dovedește că un design bun poate rămâne de actualitate chiar și după cinci ani de la lansare. Pentru că acesta a fost modelul care a introdus noul limbaj stilistic al suedezilor, pe baza căruia a fost dezvoltată apoi restul gamei. Iar asta face ca XC90 sa nu se simtă un model aflat pe final de generație. Ba din contra, interiorul său rămâne o referință prin designul curat, aerisit, prin ergonomie, dar și prin finisajele de foarte bună calitate. Luxul suedez este impresionant fără să devină apăsător, fără senzația de exces și chiar de opulență pe care o întâlnim la alte mărci premium.

Pe de altă parte, SUV-ul suedez începe să-și arate vârsta prin competențele dinamice moderate, fiind, alături de Lexus, una din „bărcile” turului. Pentru că deși oferă mai multe moduri de condus, configurația trenului de rulare nu se schimbă într-atât de mult încât să facă mașina mai agilă atunci când cel de volan dorește să conducă sportiv.

Nici grupul motopropulsor nu încurajează un condus sportiv, în ciuda celor 390 CP promiși de versiunea T8 Twin Engine. Sistemul Plug-In Hybrid oferă un răspuns bun la accelerație, mulțumită impulsului dat de motorul electric de pe puntea spate, însă propulsorul termic de 2.0 litri nu pare că apreciază să fie exploatat în sarcină maximă.

Așa că principalul atu al lui XC90 rămâne confortul. Și, oricum, clienții de Volvo știu exact de ce își cumpără un astfel de model în detrimentul unui model german sau britanic. Pentru că vor, înainte de orice, o mașină foarte sigură.

BOGDAN MIRICĂ (Digi)
364 de kilometri, ritm de condus 4/5, consum mediu 12 litri/100 km

Nici că puteam primi o cheie care să mă facă mai bucuros într-o zi cu vreme mohorâtă. Volvo XC90 este acea oază de liniște și răsfăț pe care ți-o dorești într-o astfel de zi. Pentru că, oricât de tare ai fi scufundat în butoiul cu melancolie, retina ta o să se relaxeze iremediabil imediat ce ai trecut de portieră. Culorile calde, planșa de bord aerisită și spațiul uriaș. Fix ce ar recomanda și Nietzsche ca antidot la o zi depresivă ca asta. Nu mai vorbesc despre pielea moale, de lemnul minunat de pe porteire și de butoanele cu margini cromate, pe care nu te saturi să le pipăi.

Sistemul multimedia este intuitiv, dar mai face unele mofturi când trebuie să se împerecheze cu telefoanele iOS. Suspensia ar fi bine să fie pneumatică sau jantele să nu fie atât de impozante pentru ca ținuta de drum să fie demnă de caleștile regale. Suita completă de sisteme de siguranță, oferită chiar de pe primul nivel de echipare, are rolul unui înger păzitor într-o zi ca asta, cu vizibilitate redusă, condiții de drum obositoare, carosabil umed și autostradă.

Condițiile nefavorabile sapă încet, încet în încrederea ta, așa că e bine să știi că te poți baza pe tehnologia de siguranță a unui constructor care se laudă că a salvat deja un milion de oameni prin invetarea centurii de siguranță.

Cât despre ce bidivii ascunde sub capotă, Volvo XC90 PHEV este o surpriză plăcută.

Poți fi un domn respectabil, dar și un golan cu 390 de cai putere, care accelerează mai repede decât un Cayenne Coupe standard și poate fugi de el pe autostradă. Nu că aș fi putut proba asta azi.

CONSTANTIN CIOBANU (Adevărul)
212 kilometri, ritm de condus 1/5, consum mediu 9.4 litri/100 km

Volvo XC90 are puterea de a-ți oferi o stare de liniște. Și liniște a fost toată ziua în XC90 T8. Probabil că este viril, dar astăzi am optat pentru un stil de condus “ghid turistic”. Ar fi putut fi ceva mai amabil acest Volvo și să ne alinte și cu masaj în scaune, pentru că masajul creat de suedezi pentru scaunele față este senzațional.

Altceva? Volvo oferă un mesaj relativ unic în acest peisaj. Uită cărările bătătorite când urci la volan, fii deschis pentru o experiență nouă. Deși din culturi diferite, parcă de pe alte planete, Volvo și Lexus au mesaje care se intersectează undeva.

ADRIAN MITREA (0-100.ro & Hotnews.ro)

218 kilometri, ritm de condus 3/5, consum mediu 10.1 litri/100 km

Volvo ar fi putut să nu existe în acest tur, atât de pe muchie de cuțit a fost vizavi de pieirea din lumea auto, când Ford l-a vândut către Geely. Acest XC90 pe care-l avem în tur demonstrează însă că Volvo și-a jucat foarte bine șansa de a rămâne printre noi. Ecartul încă există față de Audi-ul echivalent din caravană, să nu mai vorbim de Porsche. Dar important este că XC90 este acum în cea mai bună formă din toate punctele de vedere: motorizări, dinamică, finisaje și, mai ales, multimedia.

Sistemul plug-in hybrid e foarte competent și reușește să niveleze consumul mediu în jurul a 10 litri/100 km. Pe lângă asta, oferă o agilitate fără precedent acestui SUV. Anumite finisaje din piele ar fi putut fi mai bine executate la aproape 100.000 Euro, dar chiar și cu unele cute imperfecte are un aer premium, “hand-made”.

DAN SCARLAT (Auto Motor și Sport)
294 de kilometri, ritm de condus 3/5, consum mediu 10 litri/100 km

În ciuda unei puteri de 390 CP și a unui cuplu mxim de 640 Nm, Volvo XC90 T8 nu se remarcă în primul rând prin dinamism, ci prin alte calități. Da, este foarte rapid, mai ales pentru gabaritul său, putând accelera de la zero la 100 km/h în sub 6 secunde, dar performanțele sale te ajută cel mai mult atunci când vrei să negociezi rapid orice depășire. T8 este chiar vârful de gamă XC90, dar, dacă profiți de talentul său de plug-in hybrid, se poate dovedi în același timp și cel mai economic model din gama sa. Însă, cum Romanian Roads nu este despre eficiență, ci despre stil, ne-am bucurat cât am putut de acest automobil altfel ideal de familie, fără să-i încărcăm peste noapte bateria, cum ar fi normal, și fără să protejăm în vreun fel consumul - și tot am reușit un consum de 10 litri/100 km.

În plus, SUV-ul Volvo afișează și o eleganță subtilă, mai puțin evidentă sau opulentă decât triada Audi Q7, BMW X5 și Mercedes GLE, pe care o concurează până la un anumit punct. XC90 nu transmite cu atâta emfază statutul social al proprietarului, ci mai degrabă îl îmbracă pe acesta într-o aură de seriozitate, stabilitate, încredere. Totuși, faptul că ești un familist convins poate fi de asemenea un mesaj puternic, apreciat în multe medii.

CRISTIANA OPREA (Pilot de raliuri & Emoticar.ro)

270 de kilometri, ritm de condus 4/5, consum mediu 12.5 litri/100 km

În momentul în care am pășit în Volvo XC90 T8, am remarcat interiorul din piele moale cu detalii de lemn poros, superb în această combinație de culori care crează o atmosferă călduroasă și confortabilă în habitaclu, oarecum complementară designului curat, aș zice aproape minimalist al caroseriei.

După o zi de condus, pot spune că XC90 respectă întocmai filosofia brandului suedez: cea mai sigură experiență auto. 

Nu îi place condusul sportiv și nici nu o face prea bine: are o dinamică imprecisă pe viraje, frâna e prea elastică iar sistemele electronice de asistență sunt precaute. Nu sunt neapărat dezavantaje, dar sunt lucruri pe care eu nu le caut prioritar când sunt la volan. Volvo XC90 T8 e genul de mașină care te face să te simți în siguranță și nu te îmbie să calci accelerația pe viraje - îți poate intra ușor pe sub piele pentru că habitaclul e prietenos și funcțional, iar versiunea plug-in hybrid se potrivește perfect cu o rutină urbană, de familie.

Cu toate astea, sistemul hibrid îți aduce la pedale 390 CP și 640 Nm, din care 88 CP și 240 Nm doar din motorul electric, ceea ce înseamnă accelerație aproape instant și feeling-ul de condus lin pe care îl găsești pe vehiculele electrice. E o soluție potrivită pentru șoferii care nu caută neapărat un zâmbet spontan atunci când sunt la volan, ci mai degrabă un partener de încredere pentru orice fel de drum.

CORNEL ȘOCARICIU (Automarket.ro)
358 de kilometri, ritm de condus 3/5, consum mediu 9.6 litri/100 km

Dacă ar fi să dau o definiție a luxului croită după standardele trasate de SUV-ul suedez, atunci mă voi raporta la siguranță, finisaje și, nu în ultimul rând, design. XC90 reușește să te cucerească cu statura masivă, iar nuanța Crystal White Pearl a caroseriei parcă mai condimentează simplitatea liniilor laterale cu care ne-au obișnuit suedezii. Nu în ultimul rând, semnătura luminoasă a farurilor reușește să imprime spiritul scandinav.

Odată urcat la volanul lui XC90, vei descoperi materiale plăcute la atingere și bine finisate. Pielea completată perfect de sticla Orrefors contribuie din plin la o atomosferă liniștită. Pentru că în cazul lui XC90, luxul este și despre liniște și simplitate. Dar Volvo mai are un as în mâneca pe care îl tot joacă în ultimii ani: siguranța. Iar la acest capitol, sudezii sunt în top.

Sistemele pregătite de Volvo sunt gata oricând să intervină și să salveze situația, însă nu într-un mod agresiv care să te sperie sau să te determine să iei decizii greșite.

V-am spus că XC90 este despre liniștea pe care o poate livra. SUV-ul care ne însoțește în Romanian Roads ascunde sub capotă un sistem plug-in hybrid cu 390 de cai putere și 640 Nm, resurse pe care le exploatează coerent, însă fără să-ți ofere explozii care să te pună în situații dificile. Este ușor de condus, ușor de manevrat (în ciuda dimensiunilor mari) și poate rula și în liniște (electric). Deși ai fi tentat să te înclini în fața celor 390 CP, XC90 nu este un sportiv prin definiție, performanțele plătind tribut celor peste 2.2 tone.


Romanian Roads Luxury Edition a fost turul premium-luxury al conacelor, castelelor și restaurantelor de top din România

22-28 octombrie 2020
Un proiect Automarket.ro

Proiect prezentat de:

MICHELIN

Parteneri:

MOL România

VARTA

ORANGE

HUAWEI

SARTO BESPOKE

SERVER CONFIG

SYNLAB

A24 ASSISTANCE

Comentarii (6)

  • Consumuri de diesel preturi de electrica.
    9 1
  • "Luxul este și despre liniște și despre simplitate". Tocmai din acest motiv Volvo va fi preferat doar de către cunoscători și nu de amatorii de 30 de culori de lumini ambientale - cum recent a introdus, culmea, un brand care până mai ieri era recunoscut pentru sobrietate dar, se pare, că fiecare nație își are lăutarii și maneliștii ei, iar unii dintre producători caută să le cânte în strună.
    15 6
  • Volvo a devenit o firma tepara. Toate masinile, inclusiv acest xc90, sunt facute in china dar sunt prezentate ca masini suedeze. Penibil
    3 9
  • Mi se pare enorm consumul, sincer ma asteptam sa fie intre 7-8 litrii la suta - eventual 9 la un mers mai agresiv, dar sa ia intre 9,5-12,5 l/100km pt un plug-in hybrid mi se pare ca incalca "legile hibrizilor", in conditiile in care ati avut drumuri mixte, nu doar autostrada si orase aglomerate.

    Ma bate rau gandul sa trec pe hybrid anul care vine, dar la cum se prezinta situatia parca nu vad sa fie un castig mare, ci doar un trend care va toca bani pe doua parti, electric + termic la achizitie si intretinere.
    3 0
  • Bogdan
    Ma gândesc să achiziționez un xc60 dar am aflat ca autovehiculele cu motor B4 sunt fabricate în China. Nu ar fi o problema dacă aș fi sigur ca se comporta bine în timp. O alta problema sunt steagurile suedeze din interior, la modelele astea ar trebui scoase.
    2 0
  • Pt. Sil
    Ironia sortii face ca acest xc90 sa se producă exclusiv la fabrica Volvo din Göteborg, Suedia. Daca nu știi, abține te. Si rămâi la BMW ul tău seria 3 din 96.
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru