PREMIERĂ: Aceasta este noua generație Suzuki Swift

de Alexandru Monenciu
Miercuri, 06.12.2023
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Constructorul asiatic prezintă noua generație Swift. Modelul a primit un design revizuit, dar și o motorizare nouă: propulsor de 1.2 litri mild-hybrid la 12V.

Din 2004 și până în prezent, Suzuki Swift a fost comercializat în peste 9 milioane de exemplare și a ajuns la clienți din 169 de țări. Acum a primit o nouă generație, a patra.

În ceea ce privește departamentul estetic, noul Swift propune o grilă vopsită în negru lucios, semnături luminoase sub forma literei L, aripi evazate și stopuri cu design 3D. Paleta de culori include 9 nuanțe, inclusiv două noi: Albastru Frontier Pearl Metallic și Galben Cool Metallic.

Habitaclul a rămas spațios și ergonomic. Consola centrală este înclinată spre șofer, iar în centrul ei regăsim un display de 9 inch pentru sistemul multimedia. Acesta este compatibil cu Apple CarPlay și Android Auto.

Sub capota noului Suzuki Swift regăsim un motor de 1.2 litri, cu 3 cilindri. Acesta este asistat de un sistem mild-hybrid la 12V, pentru un consum mai mic de combustibil și emisii reduse. Din păcate, constructorul asiatic nu a dezvăluit mai multe detalii tehnice.

Unitatea poate fi alăturată unei transmisii manuale cu 5 trepte, dar și unei cutii de viteze CVT.

De asemenea, este disponibil sistemul AllGrip Auto.

Lista cu sisteme de siguranță include tehnologii ca Dual Sensor Brake Support II, Lane Keep Assist, Driver Monitoring System, Lane Departure Prevention, Adaptive Cruise Control, Traffic Sign Recognition, Blind Spot Monitor, Rear Cross Traffic Alert și eCall.

Noua generație Suzuki Swift va fi comercializată întâi pe piața din Japonia, acolo unde va ajunge în decembrie 2023-ianuarie 2024. Apoi, modelul asiatic va fi disponibil și pe piețele internaționale.

via Suzuki

Comentarii (10)

  • O masina pe care mi-o doresc enorm. Am un Swift din 2006 cu 320 000 km in bord. Din pacate, s[ecific japonezelor, antifonarea lasa de dorit. La cat costa o masina in prezent, ce mai conta 1000 euro investiti in antifonare? Oricum masinile se cumpara majoritatea in rate si 1000 in plus nu s-ar simti. Ca e 20 000 ca e 21 000, tot pe acolo dar ai avea alt confort. Dar na, probabil ca nu s-ar mai vande restul masinilor daca s-ar apuca japonezii de antifonare. :)
    8 1
  • dopdecada
    Mașinuță simpatică, de oraș.
    4 0
  • Johnny
    Masinuta total depasita tehnic dar si ca design. Asa o lansare nu ar fi reprezentat o mare noutate nici in 2013..
    5 9
  • Catalin
    Sunt proprietar de Swift fabricat in 2018, motorizarea 1.2 de 90 CP. Faptul ca masina este produsa in Japonia il consider un plus.
    In 50.000 km rulati atat in tara cat si in strainatate, nu am avut nicio problema. Consider ca este mare lucru, avand in vedere calitatea masinilor din vremurile pe care le traim. La Swift nu a trebuit sa schimb nici macar un bec ars, nu s-a defectat nimic.

    Despre viitorul model am cate ceva de spus.
    In primul rand motorizarea si faptul ca au renuntat la un cilindru pentru motorul de 1.2.
    La noul Swift se pierde si aspectul de coupe, intrucat manerele usilor spate sunt amplasate in mod clasic si nu ca la modelul actual. Vizual consider ca este un pas inapoi.
    Tot ceva care nu mi se pare ca se potriveste este aspectul capotei motorului. La modelul prezent imbinarea farurilor cu capota imi pare mai placuta. De asemenea, pentru noul model nu inteleg de ce era nevoie de o linie oblica in partea inferioara a lampilor spate. Incerc sa imi imaginez o linie dreapta in acea zona si parca mi se pare ca era mai firesc asa.
    In concluzie pentru aspect, daca unii considera ca modelul inca actual este un regres fata de predecesorul sau, personal consider ca viitorul model are un aspect mai putin placut decat modelul actual. Adica imi place Swift asa cum il detin, nu cum urmeaza sa apara viitorul model.
    Ca sa revin la motorizarea de 1.2, inclusiv la modelul actual au scazut capacitatea cilindrica si valoarea de cuplu, ceea ce iar nu ma atrage.
    Am mers prea putin cu modelul din 2006 ca sa ma pronunt, insa pentru modelul din 2018 si dupa 5 ani de zile, pot spune ca antifonarea nu este o problema.
    Era sa uit un aspect, nu agreez ideea de plastic lucios in grila, pe protectiile pentru aripi, la interior, etc. Mi se pare prea glossy glossy si nepotrivit pentru masini. Prefer plasticul mat si este o idee buna ca la viitorul Duster culoarea sa fie inglobata in plastic, s-a explicat in articolul de prezentare al viitorului model de ce anume si cu ce rol.

    Ca si concluzie pentru noul Swift, m-ar interesa doar daca se va aduce cu motorul de 1.5 in 4 cilindri, asa cum exista prin alte parti pentru modelul actual. Ar fi o varianta potrivita intre 1.2 in 3 cilindri si 1.4 turbo de pe Swift Sport. Dar slabe sanse sa vedem acest motor pe la noi. Pentru ca normele de poluare, aceeasi poveste invechita de care m-am plictisit. Cum mi-ar placea sa se importe Suzuki Fronx, ar fi o alternativa de luat in seama pentru Hyundai Kona sau Kia Stonic. Nici acest model nu cred ca se va aduce. Oricum daca vreodata se va importa pe viitor, probabil tot cu noul 1.2 in 3 cilindri o sa fie echipat. Insa pentru Europa si asa cum am citit intr-un articol publicat tot aici pe la inceputul acestui an, o sa fie comercializat Fronx doar in varianta electrica.

    Macar daca s-ar produce si importa vreodata Swift Cross cu motor 1.4 turbo, despre care au aparut stiri de prin 2021. Poate la anul vor apare noutati. Ma astept sa fie un model interesant si mi-ar placea o garda la sol mai buna, decat cea de 12 cm. de pe Swift. Si nu cred ca va avea o tinuta de drum care sa lase de dorit, ma astept de la Suzuki la un viitor model placut si chiar distractiv de condus, asa cum este Swift.

    Le doresc succes la vanzari cu noul Swift, chiar daca nu ma voi numara printre clienti si voi ramane la ce am momentan. Precizia directiei, stabilitatea in viraje, timoneria cutiei de viteze, toate acestea sunt ingrediente care inca imi dau bucurie pentru alegerea facuta. Modelul acesta chiar transmite ceva celui care-l detine. Sper ca si noul model sa se prezinte cel putin la fel la aceste capitole.
    9 0
  • Văleu mama , dar l-au făcut bombonica rau ! Sincer , îmi pare rău pt fanii masculi, dar îmi pare ca targheteaza clar celălalt gen. Ca majoritatea constructorilor japonezi de altfel, au luat-o pe aratura tare și Suzuki în ultimii zece ani , cel puțin. De motorizare nu mai avem ce sa discutam, ca și europenii sunt la gara rau la acest capitol.
    8 2
  • Mașini bunicele raport calitate preț,dar personalul care te întâmpină în reprezentante made in Romania,niste inganfati,nesimțiți,obraznici,unii dintre ei și mincinoși,păcat de mașini,!
    6 2
  • Seriff
    Practic l-au facut mai slab ca motorizare si mai scump ca pret, evolutie in numele Gretei
    5 7
  • @Costi
    i-ai descris perfect, mi-am dorit mult un suzuki swift dar pana la urma atitudinea celor din reprezentante m-au facut sa ma indrept catre un sh si nu masina in sine care e foarte buna. la sh am ales un bmw de care chiar sunt multumit dar tot a fost nevoie sa ajung la o reprezentanta bmw (bavaria otopeni) pentru o problema minora, unde ce crezi, am gasit la aia o atitudine de 10x mai scarboasa decat la suzuki. pacat de masini, eu i-as da afara pe toti afaficii astia aroganti care nu fac cinste marcilor pe care le reprezinta, sunt pur si simplu niste gholbani analfabeti si habarnisti, iar costumul pe care il poarta n-are cum sa le acopere si caracterul grobian si infect.
    4 1
  • Banditos
    @11:04

    Practic, ai citit si n-ai inteles nimic, evolutie in numele ultimelor rezultate PISA.
    5 1
  • Foarte utilă descrierea… de mult nu am mai văzut ceva la subiect și de bun simț. Nu mă “pricep” la mânuțele… așa că merci de efort.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru