Suzuki retrage motorizările full hybrid din Europa pentru Vitara și S-Cross

de Tiberiu Safta
Marti, 23.09.2025
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Suzuki va retrage motorizările sale full hybrid de pe piața din Europa pentru modelele Vitara și S-Cross, din cauza vânzărilor slabe. Cele două modele vor putea fi comandate doar cu un motor cu tehnologie mild-hybrid.

Constructorul japonez a luat decizia de a retrage din Europa motoarele full hybrid în cazul modelelor Vitara și S-Cross. Propulsorul hibrid de 1.5 litri Dualjet face parte din oferta mărcii din 2022 pe Bătrânul Continent, însă acest motor dispare din ofertă din cauza vânzărilor sub așteptări.

Versiunile hibride ale lui Vitara și S-Cross erau alimentate cu o baterie de 140 de volți și dezvoltau 116 cai putere. Motivele din spatele vânzărilor slabe ar fi puterea mică, cutia automată lentă și emisii de CO2 ridicate pentru un astfel de motor.

Odată cu acest anunț, Suzuki aduce și o schimbare importantă pentru motorul mild-hybrid 1.4 Boosterjet. Această schimbare micșorează puterea motorului de la 129 cai putere la 110 cai putere pentru a respecta viitoarele norme de poluare Euro 7.

via Profit

Comentarii (6)

  • someone23
    de la 140 cai coboara la 129 in timp ce il hybridizeaza, iar acum la 110 ????? sant surprins neplacut
    7 0
  • Am mai citit undeva ca o sa ajunga cu 1.4 la 110 cp. Nu ar fi asa grav ca la un turbo ajungi rar pe la turatia de putere maxima. Vestea buna e ca o sa aibe totusi 245 Nm. Apoi, in general ar fi un motor fiabil. Turbina cica ar mai ceda dar probabil la varianta de 110 cp, teoretic, ar putea fi rezolvata si problema aia. Daca ar introduce si o cutie automata, Vitara/S-Cross ar fi variante de luat in calcul, mai ales din partea unui hater ca mine care uraste 3 cilindri.
    6 1
  • andrei
    Slab de tot, Suzuki! Ca si producator sa retragi motoarele full-hybrid arata ca ai probleme mari cu aceste sisteme, asa cum zice in articol: cutie lenta, poluare mare, etc. Back to the drawing board!
    4 0
  • Catalin
    Știam chiar de ceva ani de zile, că vor să reducă puterea motorului de 1.4 turbo pe la 110 sau 115 CP. Mi-a spus cineva care lucrează la reprezentanța Suzuki.
    Vom vedea dacă 110 CP sunt ok pentru mașini care cântăresc aproximativ 1200 kg...
    Cum spunea @f, dacă va avea cuplu 245 Nm... și cel mai probabil, acest cuplu o să fie livrat la turații joase.
    Suzuki Vitara a avut în trecut motor de 111 CP, ce-i drept însă din motor de 1 litru turbo în 3 cilindri, care a și fost retras la un moment dat, fiind mai potrivit pentru Swift.
    Personal retrogradarea pentru 1.4 turbo la 110 CP mă determină să fiu precaut. Spun asta pentru că acest motor a avut inițial 140 CP, care de fapt din măsurători și din declarațiile proprietarilor (inclusiv pe youtube), sunt de fapt 155 CP. Apoi 129 și în curând 110 CP. Contează cuplul, dar contează și masa mașinii, care sper să nu crească pe viitor. Plus pasageri, plus bagaje, este de discutat și de testat.
    Un cunoscut care a cumpărat Vitara în august 2025, mi-a spus că persoana de la reprezentanță i-ar fi zis că motorul are de fapt 110 CP. Cum știam de cel de 129 CP, am zis că poate pe viitor vor reduce puterea la 110 CP, așa cum auzisem în anii trecuți. Poate nu a înțeles el exact. Când o să-l mai văd, o să ne uităm în actele mașinii.

    Cei de la Suzuki ar face bine să omologheze modelul Fronx pentru Europa. Momentan nu au un model între Swift și Vitara. Pe Fronx, cu lungimea sub 4 metri și mai ușor decât Vitara, motorul 1.5 hibrid ar fi mai potrivit. Plus că suntem mulți care nu dorim motoare în 3 cilindri. Nu înțeleg de ce nu aduc acest model și la noi, din moment ce s-a vândut Vitara cu acest motor de 1.5. Le-am scris, i-am și sunat, însă degeaba. Fronx nu se va importa și la noi.

    Rămâne să vedem cum se vor comporta Vitara și S-Cross cu motoarele de 1.4 turbo și 110 CP.
    Sper că ok, dar prefer să aștept testele oficiale.
    1 0
  • Catalin
    Si mai bine ar fi daca vor prelua cei de la Suzuki viitorul motor 1.5 benzina in 4 cilindri, dezvoltat de Toyota-Mazda-Subaru, care va respecta normele Euro 7 si va functiona si cu benzina sintetica. In ambele variante, cu turbo sau fara. Probabil la Toyota acest motor va fi montat mai intai pe Yaris sau Yaris Cross. Sper sa apara in curand, pare sa fie de viitor.

    Iar 1.5 hibrid sa fie montat pe Swift, in loc de actualul 1.2 in 3 cilindri.

    In felul acesta, poate Suzuki ar obtine o cota de piata mai buna in tara noastra.
    0 0
  • Problema principala a sistemelor hibrid vine din faptul ca sistemele mild-h ofera performante de consum si emisii foarte bune facand unele sisteme hibrid sa fie total obsolete. Asa e si in cazul sistemului hibrid de la Suzuki, sistem facut cam pe genunchi si cu solutii tehnice care ar fi fost ok poate acum 15 ani.
    Chestia asta cu sistemele m-h suficient de bune e valabila pentru mai multi producatori nu doar Suzuki.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru