Presa americană: Ford va lansa un nou SUV electric în 2022

de Paul Cosma
Vineri, 19.03.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Ford pregătește lansarea unui nou SUV electric, pe aceeași platformă cu Mustang Mach-E, în cursul anului viitor, potrivit informațiilor neoficiale din presa americană.

La sfârșitul lui 2020, Ford a anunțat pe site-ul oficial că pregătește lansarea unui nou model electric pe platforma utilizată de Mustang Mach-E.  

Constructorul american nu a oferit atunci alte detalii, cu excepția faptului că viitorul model va fi produs în aceeași uzină ca Mach-E, respectiv în Cuautitlan (Mexic). 

Presa americană susține acum că producătorul are în lucru două SUV-uri electrice, câte unul pentru brandurile Ford și Lincoln, sub codurile CDX746 și CDX747. 

Potrivit informațiilor neoficiale, producția celor două modele va debuta la sfârșitul anului viitor sau începutul lui 2023. Startul vânzărilor ar urma să aibă loc în primul trimestru din 2023. 

Cel mai probabil, noul model electric sub sigla Ford va ajunge și pe piața europeană, mai ales în contextul schimbării strategiei pe Bătrânul Continent. 

Amintim că, în februarie, Ford a anunțat că va vinde doar mașini electrice în Europa, începând din anul 2030.

Via Motor1

Comentarii (20)

  • Edikkk
    Ford Mach E a fost foarte bine primit în SUA dar şi în Europa

    Este bine că Ford şi-au dat seama de asta.
    12 21
  • Seriff
    Sa faci din Mustang o masina electrica e bataie de joc.
    29 15
  • Sa faci din mustang o masina e bataie de joc.
    16 26
  • Sa faci o masina electrica e bataie de joc
    25 10
  • Chiar este! este vorba despre dorința de a fi și mâine
    18 3
  • ACE - Craiova
    Cine sta la casa si isi instaleaza cel mai mic sistem trifazat de incarcare (cu puterea de 11 kW) incarca peste noapte masina fara probleme.
    Bateriile masinilor pur electrice (BEV) au o capacitate situata, de regula, intre 30-80 kWh.

    Acum 7-8 ani autonomia masinilor electrice comercializate in Europa era situata, in general, intre 250-350 km NEDC.

    La acest moment aceasta autonomie medie, s-a mutat pe zona 400-500 km WLTP (ciclu de masurare mai real decat cel anterior - NEDC) si continua sa creasca permanent.

    Daca luam de exemplu o baterie de 75 kWh, costul incarcarii, de acasa, ar fi:
    75×0,65 lei/kWh=48,75 lei

    Pentru o distanta medie de 400 km, parcursa dupa o incarcare completa, ar rezulta un cost mediu de 12,2 lei/100 km.

    Incarcand din sistemul public, acest cost te duce la cca. 18-20 lei/100 km. Asta si datorita numarului mic de statii electrice si lipsei concurentei REALE intre furnizori....

    E drept insa ca, din pacate, la aceasta data, masinile electrificate, nu sunt foarte accesibile, ca pret, dar acest lucru se va schimba in bine pentru clienti, pe masura ce:
    1. se lanseaza cat mai multe modele de la toti producatorii auto astfel incat concurenta si accesibilitatea masinilor electrice sa determine o crestere semnificativa a vanzarilor modelelor PHEV si BEV;
    2. tehnologia se va extinde semnificativ in intreaga lume, oferind masini pe gustul tuturor, cu costuri din ce in ce mai mici de achizitie, performante si autonomii din ce in ce mai bune;
    3. numarul statiilor electrice de incarcare - publice sau private - va creste cu un ritm mult mai alert decat pana acum;
    4. se va usura foarte mult incarcarea masinilor electrice fara nu stiu cate aplicatii de la fiecare producator auto sau furnizor de energie electrica astfel incat handlingul unei masini electrice sa fie extrem de facil.

    Daca TESLA si-a propus sa produca anual, la fabrica de langa Berlin - initial un numar de 150.000 de autovehicule electrice urmand sa ajunga la 500.000 unitati in 2-3 ani, ganditi-va ca potentialul de dezvoltare al tehnologiei este unul URIAS!!!

    Pentru a putea vinde - doar un producator - 500.000 unitati in Europa (Grupurile VW, RENAULT-NISSAN-MITSUBISHI, TOYOTA, HYUNDAI-KIA, MERCEDES BENZ. BMW s.a. intentioneaza sa faca acelasi lucru) - este foarte clar ca se va dezvolta si numarul statiilor electrice de incarcare si puterea acestora de incarcare, va creste si numarul reprezentantelor (la TESLA ma refer aici, in special).
    28 9
  • Exista doua gasti: una a traditionalistilor (totul e perfect, nimic nu se schimba, Soarele se invarte in jurul Pamantului pe care omul are datoria sa-l stapaneasca) si a progresistilor (creiere spalate fara dumnezeu, vor schimbarea cu orice pret incarcand sa-si depaseasca conditia).

    Scria un scrib acum 2000 de ani.
    7 35
  • Exista niste speriati care propovaduiesc apocalipsa mai ceva ca extremistii religiosi de acum 500 de ani. Exact ca acum 500 de ani cand se vindeau pe bani grei indulgente ca sa nu ajungi in iad si acum propovaduitorii apocalipsei eco ne sfatuiesc sa dam pe niste masini cu utilizare limitata (de oras cel mult) sume de 3 ori mai mari decat media si sa acceptam performantele absolut penibile ale acestora in schimbul promisiunii ca nu vom ajunge in iadul incalzirii globale (mai nou se pare ca nu-i asa fiind inlocuita cu schimbari climatice). Unde cu siguranta vom fierbe daca nu renuntam la tehnologia actuala, invechita, retrograda si poluanta. Acesti indivizi fara o minima educatie financiara si tehnica carora progresismul (neomarxismul) le-a luat mintile, au devenit niste fanatici, adica persoane fara judecata sau capacitatea fireasca de a gandi. E de ajuns sa citesti un comentariu de-al lor ca le-ai citit pe toate. In creier le-au mai ramas doar cateva platitudini inoculate de dogma ecomarxista, pe care le repeta la nesfarsit.
    23 14
  • Ma bucura ca suntem pe aceeasi lungime de unda. Doar ca ce ai scris tu intr-un roman eu am rezumat in mai putin de 10 randuri.

    Acum ca ne-am lamurit, cati dintre voi aveti Mustangul adevarat. Nu poster. In garaj, la scara 1:1.
    6 22
  • @Fanel
    Mai intai incepi tu ca asa e frumos,cate Mustang-e ai in garaj? Cate Tesle,cate electrice detii?Cate electrice ti-au trecut prin mana pana acum?Cati ani de experienta cu electricele ai implinit?
    23 6
  • E bine ca scrii doar in 10 cuvinte ca ne scutesti de efortul de a citi mereu aceleasi lucruri.
    Nu scrii mult pentru ca nu poti mai mult, dar iarasi e bine, ca daca ai scrie ai fi doar un grafolog si atat. Ia zi, s-a mai incalzit de ieri? Ar fi o veste buna, s-ar mai micsora suferinta plamanasilor de copii bolnavi de cancer.
    19 8
  • @fanel
    Pana si impaturitul sarmalelor e mai interesant decat cele 10 randuri pe care le scrii tu pe aci.
    17 5
  • Seriff
    Mie imi place ca toti care sunt mega pro masini electrice nu au masini electrice, sau daca au, detin si o masina termica pentru drumuri lungi.
    16 6
  • @LenaF...stii ce e interesant? Indiferent cati comentatori de teapa ta sunt, barbologia voastra e aceeasi. E ca si cum aveti acelasi neuron impartit la 100.

    Domnu' cu nr de electrice...parca asa ne inteleseseram: ma eviti, te evit.
    4 17
  • @sheriff

    Bingo, ba baiatule !
    3 16
  • Flanele esti jalnic, hai ca poti mai mult...
    16 3
  • Stații de încărcare în Olanda

    În prezent, există în jur de 185.000 de mașini electrice sau hibride și aproape 63.000 de stații de încărcare publice sau semi-publice în Olanda.

    Potrivit studiului LeasePlan 2021, un sfert din toate stațiile de încărcare din Europa se află în Olanda.

    În plus, mulți șoferi electrici au acasă o stație de încărcare.

    Iar Olanda nu poate fi acuzata ca face bani multi din vanzarea petrolului - vezi cazul Norvegiei.
    5 6
  • inexorabil
    Este ca şi cum AŢI AVEA, Fănuşăreaso!

    Mmm, ce-aş savura un ipotetic moment în care savantul de renume mondial Mafănikkk ar fi invitat într-o aulă renumită, ca să ţină o prelegere pe teme verzui, în compania unor oaspeţi de varză, pardon, vază. Evident, nu se va descurca în limba maternă, dar pentru ce există engleza? Te scoate din orice impas.
    Mă gândesc însă cum se va simţi distinsa asistenţă, dacă fantele nostru care bate hotărât la porţile afirmării/consacrării fără frontiere ar comite-o şi în limba brexitară (sic!). Ah, da, i-ar linişti tot isteţul nostru: “Contează conţinutul, nu forma!”.
    14 9
  • inexorabil
    Na, că şi eu am greşit: s-ar simţi, nu “se va simţi”. De! m-am fănelectrocutat!
    6 6
  • inexorabil
    ACE, brice şi carice, oare când vei înceta cu e-malahia în faţa oglinzii? Dacă pe Mafia (şi pe “sosiile” lui) îl putem asemui cu Caţavencu, tu eşti Farfuridi în toată splendoarea hidoşeniei.

    O tempora, o mores!

    De nefiresc şi imposibil de multă răbdare ai nevoie pe acest pământ…
    12 9

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru