Prețul mediu al bateriilor pentru mașini electrice a scăzut cu 13% în 2020, la 137 USD/kWh

de Daniel Popescu
Joi, 17.12.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Prețul mediu al bateriilor pentru mașini electrice a fost în acest an de 137 de dolari pe kWh, în scădere cu 13% comparativ cu anul 2019. Potrivit estimărilor, prețul va scădea aproape de pragul de 100 de dolari pe kWh în 2023.

Bateriile reprezintă unul dintre cele mai importante costuri pentru dezvoltarea unui model electric, iar prețurile au scăzut în mod accelerat în ultimii ani, potrivit unei analize realizată de compania de cercetare BloombergNEF.

Astfel, în acest an, prețul mediu al unei baterii Li-Ion pentru mașini electrice a fost de 137 de dolari pe kWh, în scădere cu 13% comparativ cu 2019.

Scăderea prețului mediu a fost posibilă datorită faptului că bateriile au atins capacități mai mari, vânzările de mașini elecrice au crescut, iar producătorii de baterii au optimizat procesul de producție.

BloombergNEF anticipează că în anul 2023 prețul mediu va scădea la numai 101 dolari pe kWh. Acest preț este foarte aproape de pragul de 100 de dolari pe kWh de la care se anticipează că producătorii auto vor putea oferi mașini electrice la același preț cu mașinile cu motoare convenționale și cu aceeași marjă de profit.

Pe termen lung, BloombergNEF anticipează că prețurile pot scădea până la 58 de dolari pe kWh în 2030.

Una dintre variante pentru a ajunge la un astfel de preț este implementarea pe scară largă a bateriilor solid-state, pentru care costurile de producție sunt estimate la numai 40% din costurile unui acumulator Li-Ion.

Mai mulți producători lucrează în prezent la baterii solid-state, iar un start-up deținut de Volkswagen a anunțat recent că o astfel de baterie va permite o încărcare în numai 15 minute.

Via BloombergNEF

Comentarii (18)

  • Exact ca la smartphone....

    Ce telefon iti puteai cumpara prin 2013, de exemplu (dual-core/quad-core cu memorie interna de 8/16/32 GB, 1/2 GB RAM, cu ecran TFT sau LED) de care te cam rugai - de multe ori - sa mearga si ce performante de top au acum telefoane care costa tot 1.200-1.500 lei (octa-core cu memorie interna de 64/128 GB si 4/6/8/10 GB RAM, cu ecran LED).

    De toate pentru toti...semnal sa ai...
    17 19
  • Vai,dar nu pot sa cred,ma uit pe tabel si vad ca pretul bateriilor in minunata lume noua tinde spre 0:)) iar cand o sa fie moca,o sa vedem ca-n aprili e2020 cum a fostcubarilul de petrol ca asunsese sa fie vandut la pret negativ,asa o sa ajunga si pretul bateriilor de o sa primim bani de la constructori daca ca le luam sa le punem la incarcat.:))).O fi avand dreptate Klaus Schwab ca in 2030 "Nu veți mai deține nimic și veți fi fericiți pentru asta!" N-o sa mai platiti nimic,nici case,masini,mancare,totul o sa fie din ce in ce mai ieftin si apoi 0,moca...
    16 17
  • Multumim AM pentru informare; va rog sa o transmiteti si producatorilor de masini (n.b.electrice), deoarece nu am remarcat nici o scadere a pretului; ba, dimpotriva.
    18 13
  • @x Asta pentru ca s-au ieftinit procesoarele,ecranele,costurile de fabricatie ale lor,bateriile la noile mobile au devenit mult mai mari dar si mult mai scumpe,nicuo ieftinire. La masini,hai sa zic ultimii zece ani,bateriile cu acid si plumb pe care le avem toti,au cam ramas la acelasi pret,asa si cu astea,se mai ieftinesc poate putin,noi tot o sa dam mai mult pe ele.Xand barilul de petrol a avut valoare negativa,eu n-am obseravt vreo diferenta notabila la pompa,nici acum cand e la cel mai jos nivel fata de acum cativa ani,asa o sa fie si cu electricele.
    8 5
  • Ps. Pretul mobilelor a mai scazut si gratie concurentei, de la 20 de producatori in 2013,acum avem cateva sute,global,concurenta...
    11 6
  • @tatraurs
    Iar iti dai si tu cu parerea?
    Vezi ca si camioanele se orienteaza catre baterii iar prin tarile alea inapoiate care nu-ti plac tie deja opereaza ferry electrice: Norvegia,Olanda, Anglia.
    Esti in urma rau.
    O fi de la noxele de motorina???
    7 16
  • @Mareane,tu esti?Tot din Romania imi scrii?N-ai plecat inca in V? Am vorbit acum cu un baiat "da pa Anglea" care voia sa treaca ilegal canalul Manecii,el mai ecologist din fire,a refuzat cand a vazut feriboturile cat fum scoteau de la pacura.Cica era si unu electric dar ilntineau doar pentru poze,dura un an sa se incarce.
    11 7
  • dar oare de ce nu s-au ieftini cu 20% din '13?
    " cu aceeasi marja de profit" e segmentul cheie din articol: adica ei chiar si la pretul asta ne-ar putea vinde bev-urile mai ieftin, insa nu cu acelasi castig pt ei . corect?
    9 3
  • @Tatraurs
    Tu centrezi, tu dai cu capul pe orice stire.
    Ai gonit cu porcaiala ta orice alt comentator de alta parere.
    Ai idei putine, simple si fixe pe care le repeti obsesiv.
    Pana si China dictatoriala, care nu se sinchiseste de drepturile omului si mai ales de mediu, face tranzitia catre electrice in ritm mai accelerat decat Europa si America. Tu nu si nu, ca e dreptul tau (scris unde?) sa arzi motorina in nasul altuia.
    Esti din categoria arhicunoscuta de umanoizi carora le pasa doar de burta lor, cu o gandire pe termen scurt.
    Canalizarea o platesti, ridicatul gunoiului il platesti?
    Esti in stadiul astora de la mine de la tara, de se minuneaza ca nu mai poti sa-ti arunci mizeria gratis.
    10 15
  • @anonimule 146326,am idei putine si fixe,ia sa vedeti ce aveti voi in cap.Ai vazut in viata ta vreodata un feribot,adevarate orase plutitoare la nordici? Daca da,cum puteti da exemple de ferry electrice? Voi realizati cat sunteti de penibili?" In April, the aluminium Westcon-built Hjellestad started ferrying up to 16 cars or two trucks and 77 passengers on a short route to and from an island outside Bergen" 16 masini si doua camioanw? Pai si pe o barja amarata de pe Dunare intra mai multe.Sa intrii pe nick-ul meu,sa cauti si sa dai copy-paste aici unde am ridicat in slavi dieselul si xa am zis ca e dreptul meu sa ard motorina,asta sa imi demonstrezi ca nu delirezi si ca nu esti un mincinos penibil.
    10 4
  • @ursule
    16 cars or two trucks,sau nu si,adica un fel de ponton ca feribot e mult spus.
    8 2
  • @tatraurs
    O veste buna pentru Dieselgate:
    https://www.bloomberg.com/news/articles/2020-12-17/volkswagen-loses-eu-top-court-ruling-in-diesel-scandal
    Deci sa inceapa amenzile serioase si in Europa.
    Ce e oare mai scump? O baterie sau o amenda pentru ilegalitati?
    2 11
  • @foarte bine,ti-am spus mai sus,n-am periat niciodata dieselul si nici Vw-ul,astept sa imi arati cand si unde am facut asta.
    5 1
  • deci ... o baterie care da autonomie in jur de 450km are cam 65kwh ... care la pretul actual ar fi in jur de 9000 dolari. Iar masinile astea sunt in jur de 50 000 dolari si nu au motoare complexe si cutii cu multe viteze si rezervoare si pompe si injectoare si filtre si mama dracu ce nu are una cu combustie. Deci de ce e asa scumpa una electrica?
    24 2
  • Edikkk
    Dle DLP şi dle eu

    aţi pus punctul pe i

    Total de accord cu dvs
    6 1
  • ... Si inca va mai scadea pretul. Pentru ca apar noi tehnologii si implicit mai multi producatori.
    Dar daca si timpul de incarcare ar fi scazut in acelasi ritm ar fi fost o realizare. Pentru ca asta este marea provocare.
    5 1
  • @X, exact! Si as mai adauga ca in 1999 un apel de pe mobil era taxat cu 0.25$. Nici nu incape comparatie cu ceea ce este acum.
    5 1
  • @eu

    Asa este, ai dreptate dar trebuie sa tii cont de urmatoarele aspecte:
    1) producatorii au evitat cat de mult au putut sa intre in zona masinilor electrificate - nu pentru faptul ca acestea erau complicat de realizat - ci pentru faptul ca aveau in realitate castiguri mult mai mari din zona masinilor clasice....cine da painea si cutitul din mana, de bunavoie?!
    A se vedea aici: piesele multe din motoarele masinilor clasice care suporta uzura, uleiuri care se schimba destul de des, cutii de viteze manuale sau automate destul de complicate si scumpe sau foarte scumpe, etc;
    2) multi producatori auto au avut (si mai au) actionari principali sau destul de importanti in sfera producatorilor de petrol, din tarile arabe si nu numai...
    3) atunci cand s-a constatat stiintific faptul ca planeta noastra (ne) suporta din ce in ce mai greu (incalzirea globala, poluare excesiva, multe produse cancerigene etc) au inceput si presiunile opiniei publice in vederea trecerii spre surse mai sustenabile (masini electrificate, cu hidrogen etc)
    4) concurenta intre producatorii auto pe zona masinilor electrice si a tehnologiilor necesare pentru producerea acestora este una extrem de redusa la aceasta data si din acest motiv isi permit sa afiseze preturi atat de mari - deocamdata...
    5) cea mai puternica oferta este - deocamdata - cea a companiei Tesla care stie sa produca masini cu autonomie foarte buna, tehnologii destul de practice si usor de utilizat, foarte sigure dpdv al sigurantei pasive si active, sentry mode etc.....e drept insa ca masinile Tesla nu sunt foarte accesibile dpdv al pretului dar conducatorii companiei au promis in 3-4 ani si masini pur electrice (BEV) de 23-25.000 USD....
    6 4

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru