Prețuri pentru noul Ioniq 5 în România: SUV-ul electric pornește de la 51.000 de euro

de Alexandru Monenciu
Joi, 18.03.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Hyundai a anunțat listele de prețuri pentru noul Ioniq 5 aferente pieței din România. SUV-ul electric este disponibil în două niveluri de echipare: Premium și Luxury.

Constructorul asiatic a lansat noul Ioniq 5 în urmă cu o lună. Versiunea de serie a conceptului Hyundai 45 este un SUV compact, cu zero emisii și infrastructură de încărcare la 800 V.

Acum a venit momentul să aflăm cât costă în România, acolo unde clienții au la dispoziție două niveluri de echipare: Premium și Luxury.

De asemenea, noul Ioniq 5 este disponibil momentan în două versiuni de putere, ambele echipate cu o baterie de 72.6 kWh. Ulterior vor fi lansate și versiunile cu acumulatorul de 58 kWh.

PORNEȘTE DE LA 50.884 DE EURO

Cel mai accesibil Ioniq 5 pe care îl poți comanda în România este versiunea cu un singur motor electric (nivel de echipare Premium), care dispune de 217 cai putere și 350 Nm cuplu. Aceste resurse sunt suficiente pentru a atinge suta de kilometri pe oră în 7.4 secunde. În cazul ei, automonia maximă anunțată de Hyundai ajunge la 480 de kilometri. 

Prețul pentru această variantă pornește de la 50.884 de euro, cu TVA inclus.

MOTOR PUTERE
CUPLU
NOUL Ioniq 5
PREŢ
(€ cu TVA)
ECHIPARE Premium
2WD 217 CP
350 Nm
50.884
4WD

305 CP
605 Nm

53.859
ECHIPARE Luxury
2WD 217 CP
350 Nm
55.644
4WD 305 CP
605 Nm
58.619

Lista cu dotări standard include, printre altele, jante cu diametrul de 19 inch, faruri și stopuri LED, oglinzi exterioare acționate electric, încălzite și cu semnalizare încorporată.

Avem apoi sistem de climatizare automat pe două zone, cameră video pentru mersul cu spatele, ceasuri de bord digitale, volan îmbrăcat în piele și încălzit, tapițerie parțial piele/stofă și sistem de încărcare rapidă a bateriei trifazat "on board" de 10.5 kW.

Versiunea actuală de top vine în nivelul de echipare Luxury și este echipată cu două motoare electrice, deci tracțiune integrală, care oferă 305 CP și 605 Nm cuplu.

În aceste condiții, repriza 0-100 km/h durează 5.3 secunde.

REDUCERE DE APROAPE 3.000 DE EURO

Pentru aceasta din urmă, clienții din România trebuie să plătească cel puțin 58.619 euro cu TVA.

Indiferent de versiunea comandată, Hyundai România oferă și o reducere de aproape 3.000 de euro față de prețul de listă. Noul Ioniq 5 poate fi achiziționat și prin programul Rabla.

Noul Ioniq 5 vs. principalii concurenți

MODEL/VERSIUNE PUTERE
(CP) 
AUTONOMIE
(km, WLTP) 
ACCELERAŢIE 0-100
(secunde) 
PREŢ DE LISTĂ*
(Euro, cu TVA) 
Ioniq 5
2WD
217 480 7.4 50.884
Volkswagen ID.4
Pro
204 520 8.5 43.840
Skoda Eniaq iV
iV 60
180 390 8.7 38.820
Ford Mustang Mach-E
RWD
269 450 6.9 49.800
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii 

via Hyundai

Comentarii (22)

  • Johnny
    Ioniq e mancat de ID4, nicio sansa sa vanda la pretul asta
    15 24
  • este foarte foarte posibil. Doar ca Ionica e pe un alt palier de design/calitate/etc.

    Btw...Hyundai a vandut 3000 Ioniq5 in 24 de ore. Prin comparatie VW se lauda cu vanzari record. Care s-au dovedit achizitii facute de...dealerii auto.
    33 5
  • @Johnny
    Probabil asa e,Ioniqă n-are tamburi pe puntea spate precum are Vw id4 ci involuatele discuri.
    17 10
  • Prevad un succes imens pe piata noastra, arata bine, pretul nu porneste de la 78.000 euro, nu are niciun motiv, in acest moment este lumina stinsa la concurenta. Si sah mat.
    22 7
  • Măfel, să exersăm ca în clasa întâi: punem dosul palmei sub bărbie şi rostim silabisit, lent şi cu patos suculent: VOLKS-WA-GEN!

    Vom repeta operaţia până când toate cele trei condiţii vor fi îndeplinite în mod impecabil.

    Bravos Azorel! (în loc de “Bravos Tesla!”). Să-ţi dea mămica bobo? Sau o ţeavă de eşapament VW, cu mireasmă adorabilă şi surpriză! o dedicaţie muzicală:
    Foaie verde (sic!) noxe multe
    Pentru capetele culte
    Asta e, n-ai ce să-i faci
    Vindem, dar vindem în draci!
    13 18
  • Seriff
    Pomana curata
    21 7
  • Foarte scumpă !!!!

    La 100$ ,dar hai 100€ pe 1kwh sau chiar cu TVA 120€ pe kwh.... pentru o baterie de 77kwh înseamnă un preţ de 9240 €

    Motorul electric clar trebuie să coste mult mai puţin decât motorul termic !!
    nu mai spun de zona de schimbător de viteze automat sau nu, care la cea electrică este lipsă sau există dar un cuplu direct cu raport de 1:1 sau 1:2

    Da, există invertorul, chargerul, dar există în industrie de mult timp...

    Deci de unde 51.000€ ?
    34 7
  • diferenta intre asta si ID4 e doar de 4k eur real, dar de banii aia primesti multe chestii in plus la hyundai, verificati listele cu dotarile standard. singurul motiv pe care l vad eu, sa iei ID4 e autonomia mai mare...
    25 4
  • ieftin si bun
    vorba aia: e prost cine da, nu cine cere. Arata bine dar totusi, daca te uiti ce poti lua de bani astia, nu cred ca ca te poti opri la un hyundai.
    21 8
  • daca ti se pare scump, ia ti dacia spring. eu unul nici gratis nu as lua o si nici n as recomanda o vreunu i cunoscut.
    17 13
  • Sa stea cu ele pana cumpar eu nici daca mor nu dau atatia bani pe un fier ,pe unde merge ioniq merge si spring daca e sa facem haz de necaz
    9 6
  • Mai are putin si depaseste porsche taycan la pret. Sa fim seriosi, este totusi o masina asiatica.
    8 7
  • Faza cu mașinile astea electrice e că parcă nu au caracter așa în ele, personalitate. Par niște roboți plictisitori. Mai mult caracter și mai multă personalitate are noul Logan.
    11 5
  • Corectati cuplul in tabelul 2, “Echipare Luxury”
    4 1
  • Anonim
    In primul rand unde este suvul ? In al doilea rand la preturile astea nu vad cum are sa se faca tranzactia la masina electrica . Preturile sunt aberante daca nu ar exista reducerea de 10 mii de euro ar vinde si mai putine . Personal programul rabla este prost conceput . Eu as acorda 5000 de euro la oricare masina nou cumparata benzina sau diesel . Asa cu siguranta as reduce noxele motorizarile euro 6d nu sunt asa nocive . Mai ales ca in Romania vechimea medie a parcului auto este de 18 ani . Asa programul ajuta doar pe cei care au bani si in general cumpara o electrica ca a doua masina . A se vedea la propagandisti din media a a acestor masini ce putere de cumparare au si cate masini detin . Cum este acuma programul nu incurajeaza omul de rand . Sa vezi cu un discont de 5000 de euro cate Dacia si alte modele mai accesibile ar fi vandute . Dar noi mergem mai departe pe drumul nostru de a devenii groapa de gunoi a UE .
    5 8
  • Top 7 autonomii masini electrice - producatori auto cu reprezentanti oficiali in Romania:
    1. BMW iX - 600 km WLTP, tractiune integrala
    2. VW ID.4 - 520 km, tractiune spate;
    3. Jaguar I-Pace - 518 km, tractiune integrala;
    4. Skoda Enyaq - 510 km, tractiune spate;
    5. Audi e-tron GT - 488 km, tractiune integrala;
    6. Hyundai Kona Electric - 484 km, tractiune fata;
    7. Hyundai Ioniq 5 - 480 km, tractiune spate.

    Deja incep sa apara modele electrice cat mai diversificate, pentru toate gusturile

    In 11 tari europene, vehiculele electrice sunt mai ieftine decat masinile clasice (ICE), in ceea ce priveste costurile totale de functionare - autotriti.gr 03.03.2021

    Vezi:
    https://www.autotriti.gr/data/news/preview_news/Pio-etoimh-h-Ellada-gia-thn-xrhsh-hlektrikwn-aytokinhtwn_214600.asp?a=6

    Din 22 tari europene analizate, in cadrul studiului LeasePlan Electric Car Readiness Index 2021, Romania se situeaza pe (ne)onorabilul loc 20.
    9 5
  • @Anonim

    La masinile electrice (dar si termice) trebuie bagat un prag maxim de pret peste care sa numai poti beneficia de nici o pomana gen "rabla".
    9 4
  • Am facut niste calcule pornind de la:

    https://economie.hotnews.ro/stiri-auto-23092731-cat-costa-bateriile-pentru-masini-electrice-2019-studiu-caz-nissan-leaf-1-kwh-capacitate-272-euro.htm

    Si asta era in 2019...

    Luand in calcul ca diferenta de pret intre Ioniq 2wd si 4 wd este de 3000 euro, rezulta ca un motor electric cu planetare-cuplaje si tot angrenajul este 3000 euro.

    Bun deci avem:

    72 kw X 272= 19584 de la baterie
    3000X 2= 6000 de la motoare
    Total=25584 euro

    Deci 58.619-25.584=33.035 euro raman pentru carcasa cu bord si scaune...e cam dublu fata de costul real



    La fel la Dacia Sprig
    Daca din 18000 scadem pretul bateriei 17X272=7344 ajungem la concluzia ca doar carcasa de Sprig cu motorasul ei electric valoreaza 10656 euro, cat un Logan nou echipat cu motor termic...:)
    E evident ca si aici e dublu pretul carcasei.
    5 2
  • fa un clasament si cu timpii de incarcare.
    N-ai, asa ca iti zic eu. Pentru fast charge.
    BMW iX - 1,1 ore
    VW ID4 - 1,2 ore
    I-Pace -1,07 ore
    Audi e-tron - 0,625 ore (adica sub 40 de minute!!!)
    Hyundai - 1,1 ore
    etc.

    Adica stai cam la toate peste o ora sa incarci la fast charge. Cate fast charge sunt in Romania si unde?
    La statii de putere mai mica imbatranesti.
    7 1
  • ACE - Craiova
    Cine sta la casa si isi instaleaza cel mai mic sistem trifazat de incarcare (cu puterea de 11 kW) incarca peste noapte masina fara probleme.
    Bateriile masinilor pur electrice (BEV) au o capacitate situata, de regula, intre 30-80 kWh.

    Acum 7-8 ani autonomia masinilor electrice comercializate in Europa era situata, in general, intre 250-350 km NEDC.

    La acest moment aceasta autonomie medie, s-a mutat pe zona 400-500 km WLTP (ciclu de masurare mai real decat cel anterior - NEDC) si continua sa creasca permanent.

    Daca luam de exemplu o baterie de 75 kWh, costul incarcarii, de acasa, ar fi:
    75×0,65 lei/kWh=48,75 lei

    Pentru o distanta medie de 400 km, parcursa dupa o incarcare completa, ar rezulta un cost mediu de 12,2 lei/100 km.

    Incarcand din sistemul public, acest cost te duce la cca. 18-20 lei/100 km. Asta si datorita numarului mic de statii electrice si lipsei concurentei REALE intre furnizori....

    E drept insa ca, din pacate, la aceasta data, masinile electrificate, nu sunt foarte accesibile, ca pret, dar acest lucru se va schimba in bine pentru clienti, pe masura ce:
    1. se lanseaza cat mai multe modele de la toti producatorii auto astfel incat concurenta si accesibilitatea masinilor electrice sa determine o crestere semnificativa a vanzarilor modelelor PHEV si BEV;
    2. tehnologia se va extinde semnificativ in intreaga lume, oferind masini pe gustul tuturor, cu costuri din ce in ce mai mici de achizitie, performante si autonomii din ce in ce mai bune;
    3. numarul statiilor electrice de incarcare - publice sau private - va creste cu un ritm mult mai alert decat pana acum;
    4. se va usura foarte mult incarcarea masinilor electrice fara nu stiu cate aplicatii de la fiecare producator auto sau furnizor de energie electrica astfel incat handlingul unei masini electrice sa fie extrem de facil.

    Daca TESLA si-a propus sa produca anual, la fabrica de langa Berlin - initial un numar de 150.000 de autovehicule electrice urmand sa ajunga la 500.000 unitati in 2-3 ani, ganditi-va ca potentialul de dezvoltare al tehnologiei este unul URIAS!!!

    Pentru a putea vinde - doar un producator - 500.000 unitati in Europa (Grupurile VW, RENAULT-NISSAN-MITSUBISHI, TOYOTA, HYUNDAI-KIA, MERCEDES BENZ. BMW s.a. intentioneaza sa faca acelasi lucru) - este foarte clar ca se va dezvolta si numarul statiilor electrice de incarcare si puterea acestora de incarcare, va creste si numarul reprezentantelor (la TESLA ma refer aici, in special).
    2 7
  • Tocmai am venit dintr-o mica recunoastere printr-o comuna in care se ridica case cu nemiluita. Nu case...vile...viloaie. N-are unu mai mult de 300m2 de gradina. S-au inghesuit ca sardinele in conserva doar-doar sa stea intr-o "zona cu vedere catre lac". Niciun prost din asta nu gandeste in perspectiva si ma indoiesc ca are in calcul un minim sistem solar pentru casa supradimensionata sau (ce povesti) pentru alimentarea unui BEV.
    5 5
  • Esti bine intentionat si apreciez asta insa daca citesti textul tau o sa vezi ca (o luam pe punctele tale):
    1.pe masura ce se lanseaza modele
    2.se va extinde
    3.va creste
    4.se va usura

    totul e la viitor, semn ca acum lucrurile nu sunt ok, o stii si tu.
    Asa este. Tot in viitor "vom cumpara" si noi masini electrice pentru ca acum, sincer, nu merita, nu ai niciun avantaj.

    @Fanel
    "prostii" aia n-au avut de ales, la fel ca si prostii si mai multi din cartierele dormitor ale marilor orase. Nu ii putem blama ca locuiesc acolo. Tu ai fotovoltaice pe casa?
    4 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru