Primele imagini și informații tehnice despre noul Volkswagen Golf R: cel mai puternic Golf din istorie are 320 de cai putere

de Daniel Popescu
Miercuri, 04.11.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Volkswagen a publicat primele imagini și informații tehnice despre Golf R. Hatchback-ul compact de performanță devine cel mai puternic Golf din istorie datorită motorului pe benzină de 2.0 litri și 320 de cai putere.

La capătul unei scurte campanii de teasing, Volkswagen a publicat primele imagini cu noul Golf R.

Versiunea de performanță a celui mai vândut model de pe piața europeană propune o serie de modificări estetice, inclusiv la nivelul barei frontale de protecție și a prizei de aer specifice gamei R, la care se adaugă o bară luminoasă orinzontală poziționată deasupra grilei.

În plus, bara de protecție din spate include acum un nou difuzor. Clienții vor putea alege între trei nuanțe de caroserie. Lapiz Blue Metallic rămâne în continuare nuanța standard, iar celelalte opțiuni sunt Pure White și Deep Black Pearl Effect.

La interior, noul Golf R propune un ecran touch cu diagonală de 10 inch acompaniat de instrumentarul digital de bord. Pe volan, constructorul german a introdus un buton R pentru accesarea rapidă a modului de condus Race. Șoferul și pasagerul din dreapta beneficiază de scaune sport cu piele Nappa și logo-ul R pe spătar.

Din punct de vedere tehnic, noul Volkswagen Golf R mizează pe un motor pe benzină TSI de 2.0 litri care generează 320 de cai putere, cu 27 de cai putere mai mult decât versiunea anterioară.

De asemenea, cuplul maxim a crescut de la 380 Nm la 420 Nm și este disponibil de la 2.100 rpm, cu valori constante până la 5.350 rpm.

Puterea este transmisă unei cutii de viteze manuală cu 6 trepte sau, opțional, unei transmisii automate DSG cu dublu-ambreiaj cu 7 trepte.

Deloc surprinzător, noul Golf R păstrează sistemul de tracțiune integrală 4Motion, însă acesta este implementat diferit comparativ cu generația anterioară.

Astfel, germanii au introdus un nou diferențial spate care distribuie puterea în mod variabile între cele două punți.

În plus, sistemul are abilitatea de a trimite întregul cuplu către roata aflată la exterior, opțiune numită de Volkswagen Drift Mode.

De altfel, alături de Race, acesta este unul dintre cele două noi moduri de condus introduse pe noul Golf R, iar acestea se alătură modurilor "clasice" Sport, Comfort și Individual.

De asemenea, Volkswagen menționează o serie de modificări la suspensii, în timp ce garda la sol este cu 20 de milimetri mai coborâtă decât în cazul versiunii standard a lui Golf.

Pentru moment, Volkswagen nu a anunțat când vor începe livrările noului Golf R pe piața europeană.

Via Volkswagen 

Comentarii (6)

  • multe greseli in articol, incomplet.
    golf R 7.5 avea 300cp si 400nm, deci nush de unde ati scos diferentele alea.
    modul race exista si la 7.5, vor fi 2 noi - drife, intradevar si special (daca vrei setari pt nurburgring)
    vor fi insa intr un pachet special pt astea doua R performance, nu sunt standard.
    manuala nu va veni la noi in ro si probabil nici in majoritatea UE, doar in state+canada
    mai sunt detalii, gasiti pe site urile straine daca va intereseaza
    15 1
  • Frumoasa masina ! In perioada 2017-2018 modelul anterior a avut 310 CP. Noul model e cu 10 CP mai puternic, nu cu 27 ! Noul 'diferential spate' care 'distribuie puterea in mod variabil intre cele doua punti' e probabil diferentialul central de tip 'Haldex' care cupleaza puntea spate in cazul in care fata pierde aderenta. Localizat fizic pe puntea spate, langa diferentialul spate !
    7 2
  • pe mine ma mira diferentialul spate: care transmite puterea intre punti???? nu intre rotile puntii spate? atunci dif central ce rol are?
    ceea ce e interesant e patrarea cutiei manuale. modul drift mi se pare inutil , dar echilibreaza greutatatea mai mica decat G7R
    4 1
  • @someone23
    haldex nu are un dif central in adevaratul sens al cuvantului, are o pompa hidraulica si un ambreaj umed care la golf R poate da pana la 50% din cuplu pe puntea spate. cu ce vine nou R gen 8 e ca aia 50% se pot duce acum si pe o singura roata, ca sa faci drift mode :)))
    5 1
  • Am vazut de curand, pentru prima oara, Golf 8 pe strada, arata mai bine in realitate, in poze nu-mi placea cum arata botul, dar pare sa se potriveasca cu restul masinii. Cu toate minusurile, gen tija metalica la capota si noua abordare interioara, are personalitate, dincolo de renumele Golf, inca are atuuri, greu de detronat, deocamdata nici de electricele compacte, poate peste ceva ani.
    8 4
  • pt golf standard ai totusi o gramada de variante la preturi mai bune, ai de unde alege. pt R nu prea exista concurent direct in europa (nu discutam de premium aici). sa nu mi spuneti de type r sau megane rs ca alea se bat cu gti tcr.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru