Primele mișcări de trupe la Stellantis: șefi noi pentru brandurile Alfa Romeo și Peugeot

de Paul Cosma
Miercuri, 20.01.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Stellantis a anunțat echipa de conducere a noului grup. Consiliul de Administrație este format din 11 membri și condus de președintele John Elkann, în timp ce Carlos Tavares este CEO-ul companiei.

Noua entitate Stellantis, rezultată în urma fuziunii dintre PSA și Fiat-Chrysler, are un total de 400.000 de angajați la nivel global și își propune să atingă economii anuale de 5 miliarde de euro. 

Principalele informații privind structura organizațională Stellantis: 

- Jean-Philippe Imparato, fostul șef Peugeot, este acum CEO la Alfa Romeo

- Poziția lui Imparato la Peugeot va fi preluată de Linda Jackson, fost CEO la Citroen

- șefii Opel, DS și Maserati își păstrează funcțiile

- Noul director general pentru Lancia este Luca Napolitano, fost director în cadrul FCA

- Mike Manley, fostul director general FCA, este responsabil de operațiunile Stellantis din zona Americii;

- Maxime Picat, fost director PSA, va gestiona activitățile Stellantis din Europa

- Francezul Jean-Pierre Ploue va fi responsabil de design pentru brandurile Abarth, Alfa Romeo, Citroen, DS, Fiat Europa, Lancia, Opel, Peugeot

- Americanul Ralph Gilles va gestiona activitățile de design la Chrysler, Dodge, Jeep, Ram, Maserati și Fiat America Latină

Până la sfârșitul lui 2021, Stellantis vrea să dețină un portofoliu de 39 de modele electrice și hibride prin brandurile sale.

Via Stellantis

Comentarii (12)

  • Johnny
    Se lasa sa se inteleaga ca vor prezenta o strategie, dar nu vad decat impartirea posturilor.
    Sper ca fostul seful Peugeot sa deblocheze investitiile la Alfa ca e tragic acolo. Cum sa devii concurent pt trio german cu doua modele? Nebunie curata
    10 5
  • nu cum si-au impartit functiile era interesant, ci ce au de gand sa faca cu amestecul ala de marci, ce strategie au de clarificare a ofertei, ca acum e salata de boeuf acolo
    12 4
  • Ad astra
    Faptul că fostul șef de la Peugeot a fost numit CEO la Alfa Romeo ar putea indica niște intenții foarte serioase față de această marcă.

    Idem Lancia, care are și ea șef nou.

    Se creează un departament unic de design pentru mărcile europene și încă unul pentru cele americane, iar asta ar putea indica intenția de a revigora puternic TOATE mărcile grupului.
    (vom avea cam aceleași mașini sub mărci diferite, dar...s-ar putea să le meargă datorită prețurilor bune)
    18 0
  • Johnny
    @ ad astra, de acord. PSA e specialist in copy/paste si integrarea marcilor, identitatea si autonomia marcilor va avea de suferit.
    4 3
  • Remarcabil optimismul lui @ad astra, dar l-as intreba daca stie de cate relansari a avut parte Alfa in ultimii 30 de ani ? De foarte multe ori.

    Un lucru remarcabil ca si Lancia are un nou sef, mai ramane sa stabileasca salariile si bonusurile.
    13 3
  • Johnny
    PSA era nemultumit ca nu au avut o marca premium in.portofoliu, motiv pt care au inventat DS. Acum eu vad o problema cu multitudinea de marci, nu se justifica economic ori cat de mult ar vrea sa le pastreze pe toate
    8 2
  • Bravo lor, sa se oftice si sa moara de ciuda concurenta si soferii de marci de masini care
    doar visau ca masinilor lor poate erau bune, deja a inceput sa se ca....ce pe ei .
    3 1
  • Ad astra
    @dan_grc
    Habar n-am cum va evolua Alfa Romeo în viitor. Eu doar mi-am dat cu presupusul citind articolul.

    Aș evidenția un exemplu care ar putea indica modul de lucru al companiei Stellantis în viitor.
    În prezent avem un automobil vândut sub mai multe mărci: Peugeot Partner, Citroen Berlingo și Opel Combo (plus Toyota Proace City Verso). Nu m-aș mira ca în viitorul apropiat să văd aceeași mașină vândută sub denumirea de Fiat Doblo.

    Dacă vor lua un DS 9 și îl vor vinde și sub sigla Alfa Romeo, Chrysler și Dodge, eu sunt convins că vor avea succes.

    Cel mai probabil cam ăsta va fi modul de operare al noii companii Stellantis.
    2 0
  • Gama DS nu are succes, nici imagine, Chrysler si Dodge sunt in cadere, in afara de RAM, deci de unde ar avea succes cu sigla Alfa ? Alfa este un nume mare, o istorie bogata, nu va merge, parerea mea. Aceeasi problema si cu Maserati, nu merge cu rebadge , la aceste doua marci italiene este nevoie de o gama bogata, modele noi originale, pentru asta e nevoie de foarte multi bani, sunt convins ca vor face cum spui, mai degraba cu Peugeot decat cu DS, viitoarea Giulia va fi un 508 deghizat, dar sunt de parere ca nu va merge pentru Alfa, poate ma insel.

    La utilitare este altceva, acolo poate functiona.
    7 3
  • Johnny
    Poate vor face ceva cu impotenta Fiatului, ma refer la faptul ca lucrasera la o platforma foarte performanta pt Giulia si nu au implementat- o decat pe un singur alt model. Prostie ma mare n- am vazut in ind auto.

    Carlos spunea ca reduc nr platformelor la max 2, pt motoare termice. Este de asteptat sa foloseasca platforma PSA- ului pt masini mici si giulia de la medii/compacte in sus.
    3 1
  • După umila mea părere, la Ram (în America de Nord), la Jeep şi la CUV-urile PSA (incluzând “Opel”) – hai, cu indulgenţă, şi la ce poate să asigure Alfa Romeo în domeniu (gen Stelvio) – se reduce întregul (nou) amalgam. Cu toate “electrizate” până la finalul acestui deceniu.

    Restul (din “portofoliu”), încet-încet, se va “pierde pe drum”.

    În definitiv, Stellantis semnifică o construcţie cât se poate de artificială, de nefirească – nu încape nicio îndoială în acest sens. Dar s-a născut musai din dorinţa de a nu sucomba pe o piaţă feroce, care nu mai respectă nicio cutumă. De altfel, visul straşnic al răposatului “Fusione” s-a împlinit. Din păcate, nu i-a fost dat să-l trăiască în toată splendoarea concretizării lui.

    Personal, această “macro-viziune” nu m-ar tenta cu niciun model (de parcă vor fi prea multe…nu, taică, se va aplica “economie la sânge”, adică reţeta deja consacrată pe la curţi mai faimoase, recte: platforme & motoare comune; eh, soluţia era atât de previzibilă…). Şi încă acum, când mai pâlpâie filosofia motoarelor cu ardere internă. Darămite când…
    3 3
  • Johnny
    Am tot asteptat sa iasa public cu vre- o strategie revolutionara, se pare ca nu se inteleg asa usor.
    Doua marci au influenta majora in noua structura: Peugeot prin actiunule familiei si Fiat prin actiunile Exor, proprietatea mostenitorilor Agnelli.
    2 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru