Primul Seria 3 hibrid plug-in, 330e, poate consuma 1.9 litri/100 km și costă în România 45.500 de euro

de Daniel Popescu
Marti, 08.12.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Noul BMW Seria 3 330e plug-in hybrid poate fi comandat în România pentru 45.500 de euro şi are un preţ apropiat de cel al versiunii pe benzină 330i. Maşina va apărea pe piaţa în martie.

Esential 184 CP este puterea motorului termic de pe noul BMW Seria 3 330e plug-in hybrid
88 de cai putere are motorul electric disponibil pe modelul plug-in hybrid
225 de km/h este viteza maximă atinsă de BMW Seria 3 330e plug-in hybrid
BMW România a anunţat preţul de comercializare pentru modelul plug-in hibrid BMW Seria 3 330e, care poate fi comandat începând din această lună înainte de lansarea pe piaţă, programată pentru martie 2016.

La fel ca în cazul modelelor BMW X5 40e şi BMW Seria 2 Active Tourer 220xe, noul plug-in hibrid are un preţ asemănător cu cel al versiunii echivalente pe benzină, 330i: 45.446 euro cu TVA inclus. Versiunea pe benzină costă "doar" 42.718 euro, însă diferenţa de preţ este compensată de dotări standard îmbunătăţite, care includ o cutie de viteze automată Steptronic cu 8 trepte.

În schimbul acestei sume primeşti un motor TwinPower Turbo de 184 CP şi un motor electric de 65 kW, echivalent al 88 CP.

Puterea totală pe care o poate genera sistemul hibrid este de 252 CP, în timp ce cuplul ajunge la 420 Nm, iar consumul mediu mixt variază între 1.9-2.1 l/100 km cât timp bateria este încărcată.

În modul pur electric, Seria 3 hibrid poate parcurge până la 40 de kilometri.

Viteza maximă este de 225 km/h, însă în mod pur electric aceasta atinge o valoare de 120 km/h, în timp ce acceleraţia de la 0 la 100 km/h se realizează în 6.1 secunde. Chiar dacă include un acumulator de 7.6 kWh care se încarcă în 3 ore şi 15 minute la o sursă casnică, acesta nu afectează în mod semnificativ capacitatea portbagajului, care ajunge la 370 de litri.

PERFORMANTE MOTOR NIVEL DE ECHIPARE
(euro, TVA inclus)
2.0 TwinPower
Turbo (CP)
Electric
(kW/CP)
Putere
(total)
Transmisie Standard
135 kW
184 CP
65 kW
88 CP
185 kW
252 CP
aut, 8 trepte 45.446

Pe piaţa din România, noul BMW Seria 3 330e plug-in hybrid are doi rivali principali: Lexus IS 300h şi Mercedes-Benz Clasa C I350e.

Din aproape toate punctele de vedere, modelul BMW se plasează undeva la mijloc: Lexus ÎS oferă aproape aceeaşi putere pentru motorul termic (181 CP), însă plusează la puterea motorului electric (143 CP), dar are performanţe ceva mai reduse.

În schimb, Mercedes are cel slab motor electric, dar punctează la performanţe şi consum mixt. 

BMW Seria 3 330e plug-in hybrid vs. CONCURENŢA DIRECTĂ

MODEL/VERSIUNE PUTERE TERMICA 
(CP) 

PUTERE ELECTRICA
(CP)


PUTERE
TOTALA (CP)
CONSUM MIXT
(l/100 km) 
ACCELERAŢIE
0-100 (sec) 
PREŢ LISTĂ*
(Euro, cu TVA) 
BMW Seria 3 330e
2.0 Twin Power Turbo Standard 
184 88 252 2.1 6.1 45.446
Lexus IS 300h
2.5 Business
181 143 223 4.3 8.3 40.550
Mercedes-Benz C350e
2.0 Standard
211 82 279 2.4 5.9 53.208
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii 

Comentarii (11)

  • Nu este primul seria 3 hibrid. Inainte de facelift au avut Active Hybrid 3 - https://en.wikipedia.org/wiki/BMW_3_Series_(F30)#ActiveHybrid_3_.282012-.29
    6 3
  • e primul PLUG-IN
    ;)
    16 1
  • Consumurile astea declarate pentru hibride sunt niste glume proaste.
    16 9
  • qwerty
    O masuratoare foarte importanta, care este ignorata in tabel, este numarul de km pe coare ii poate face masina in mod 100% electric.
    AM, daca aveti aceste cifre pentru Lexus sau Merc va rog adaugati-le la tabel.
    12 0
  • PLUG-IN

    P L U G - I N

    hibridele sunt printre cele mai corecte in privinta consumului...
    consumul declarat al plug-in-urilor se refera la prima suta...

    necunoasterea acestor detalii tine de cunostintele minimale in domeniu...pentru un fanatic imperb a carui "viata zilnica (sic!) graviteaza in jurul Americii" nu ma mira.


    Fiecare "mafia" are un contracandidat pe masura
    15 5
  • Esti un incult ca de obicei Vianule. Hibridele fura cel mai tare la consum. Aberatia asta cu prima suta de km e total nonsensica. Chiar daca merge 50 de km pe baterie in prima suta, un motor turbo benzina de peste 200 de cai o sa consume garantat mai mult de 1.9 litri in urmatorii 50 de kilometri. Dupa prima suta ii dezastru pentru ca practic motorul pe benzina face toata treaba si o sa consume cel putin 7 in oras. Daca mai si imbatranesc bateriile peste cativa ani sau sunt afectate de temperaturile extrem de scazute ce apar pe parcursul iernii, ajungi la concluzia ca mai bine nu. Ca sa nu mai vorbesc de restul hibrizilor care in afara localitatii consuma de rup. Deci mai bine taci din gura.
    10 16
  • realitatea cotidiana si mai putin viata zilnica (iarasi sic!) ne spune ca un termic consuma ca naiba in urban, in extraurban fiind mai eficient.

    poate ca unii n-au aflat (fiind prea ocupati cu gravitatia in jurul Americii) dar hibrizii au un obicei. Pentru ca in oras vitezele sunt mici motorul electric va fi preponerent in ecuatie, in extraurban fiind pus la treaba motorul termic care, surpriza, va functiona in parametrii optimi de consum.

    tinand cont de astfel de maruntisuri un Prius are un consum ANUAL de 4,8%. ...chestie de care m-am plictisit sa o tot repet. In conditii de utilizare NORMALA. Nu mers la consum (pentru ca pe un hibrid nu poti aplica metodele de la clasice) iar vitezele extraurbane sar mai tot timpul de 100...pe undeva la 120km/h. Cat despre acumulatorii imbatraniti...doar BUA HA HA HA pot sa spun.

    in fine, candi gravitatia e o problema e aproape imposibil unora sa-si ridice dovleacu' din ignoranta.

    ...noapte buna!
    16 7
  • Pentru Vianu
    Du-te la culcare ca arzi creierul degeaba. Esti prea destept! Si lipsit de orice urma de bun simt! Hai pa!
    2 7
  • Un hibrid cu un pret foarte bun.
    @sam, bateriile din ziua de azi au cel putin 75-80% din capacitate dupa 10 ani de folosinta. Ti se pare putin? Mie nu. Majoritatea constructorilor ofera o garantie de 10 ani sau 150k miles. Deci care e problema?
    6 1
  • cine are impresia ca hibridele nu mint flagrant la consumul declarat CLAR nu a condus in viata lui un hibrid
    0 3
  • @lol

    daca comentariile anterioare nu l-ai citit vezi putin in link...sper sa te descurci la cifre...sunt scrise si in limba romana

    ai si un grafic de forma .I.. - foarte sugestiv

    https://www.spritmonitor.de/en/overview/49-Toyota/439-Prius.html?fueltype=2&vehicletype=1&constyear_s=2010&constyear_e=2014&power_s=50&power_e=170&gearing=2
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru