Profitul grupului VW s-a înjumătățit în 2020: nemții au raportat “doar” 10 miliarde de euro

de Paul Cosma
Vineri, 22.01.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Volkswagen anunță că profitul său operațional s-a înjumătățit în 2020, deși livrările la nivel de grup au crescut puternic în ultimul trimestru. Grupul VW a raportat un profit de 10 miliarde de euro, față de cele 19.3 miliarde înregistrate în 2019.

Pandemia și problemele legate de scandalul Dieselgate au afectat profitul gigantului Volkswagen în 2020, însă nemții sunt optimiști privind evoluția din 2021.

Volkswagen a anunțat un profit operațional de 10 miliarde de euro pentru anul trecut, aproape la jumătate față de nivelul înregistrat în 2019.

Nemții transmit însă că livrările din ultimele trei luni ale anului au fost pe un puternic trend ascendent, în creștere față de trimestrul al treilea.

Volkswagen a transmis că a ratat “la limită” respectarea normelor de emisii în 2020 și se așteaptă la o amendă de cel puțin 100 de milioane de euro la nivel de grup.

Via Reuters

Comentarii (14)

  • Iar plange cineva, va rog, mai multe amenzi, astia tot fac profit.

    Profitul Tesla de cat a fost, ca pe bursa valoreaza un catralion.
    23 2
  • Dane, paradoxal, mai bine să plătească VAG amenzi, că, dacă n-ar fi apărut Dieselgate (adică ar fi trecut drept negustori cinstiţi…ceea ce nu se poate susţine că n-ar fi :D), acum Mafia s-ar fi uitat lung în sus, descumpănit, la profitul colosului din Wolfsburg. Bietul de el – cum să fi suportat, moralmente, o asemenea umilinţă?

    Şi, iarăşi, să mai plătească VAG amenzi, ca să nu investească respectivele sume în glumele electro-autonome. Fiindcă, în momentul de faţă, s-a scindat (obligat de împrejurări) în VAG al firii (axat pe M.A.I.) şi VAG al ruşinii (atras de orice altceva…). Eu fiind, indiscutabil, fanul primei entităţi (başca pe viaţă).
    11 11
  • @dan_grc
    Vezi ca isi mai iau vreo 100 milioane :))
    Cel mai mare grup auto, nu reuseste sa atinga niste norme de poluare si isi ia iar amenda :))
    Cat despre profit...doar sa fii retard sa nu vezi si partea interesanta:
    https://www.carscoops.com/2020/07/vw-becomes-the-worlds-most-indebted-company-owes-more-than-south-africa/
    Deci din profitul ala supra mega interesant, da deoparte datoriile de 192 miliarde si vezi ce ramane:))
    Dar cand stai la garsoniera si iei BMW sh in rate, mai greu cu logica :))
    Deci sa curga amenzilleee, ca asta e de bine, asa vede dan_grc concurenta.
    Cand reusesti sa faci calculele astea 10 miliarde profit - 192 MILIARDE datorii ma anunti.
    E ca si cum te duci la banca sa iei credit de nevoi personale sa iei o coaja de BMW ca sa te lauzi la prieteni, dar nu ai bani de motorina :))
    4 15
  • Cum pacalesc nemtii autoritatile europene, soferii care le cumpara masinile, incredibil dar nemteste, aduna banii de la fraieri si platesc amenzile nemteste, pentru ca nemtii stiu ca alta sansa n-au sa fie primii la vanzari pentru ca ei gandesc nemteste.
    6 9
  • Perfect adevărat, Mafioso! Tu eşti…ce mai, au secat superlativele; nici nu mai ştiu cum să te fericesc.

    Totuşi, pe cât pui rămăşag că VAG se va măguli pe prima treaptă a celui mai important clasament auto şi peste zece, şi peste 15, şi peste 20 de ani? Hai, n-ar fi exclus (teoretic) ca vreo vicisitudine destul de severă şi imprevizibilă să-l tragă, inevitabil, în jos, dar tot n-ar părăsi “podiumul” suprem. Nu l-a doborât ditamai Dieselgate-ul…

    Aaa, da, menţionezi (mai precis: baţi monedă cu) datoriile acelea fluviale. Şi ce dacă?! Mulţi agenţi economici dorm efectiv pe ele şi, de obicei, transpiră, dar Statul le face răcoare cu evantaiul. Nu uita de expresia “too big to fail”, care nu trebuie percepută ca o butadă. Nici chiar GM n-a picat “de tot”, ci s-a mizat pe principiile reorganizării juridice, chiar dacă, de fapt, a avut loc o naţionalizare în cel mai pur stil socialist. Ruşinoasă, desigur (ba chiar cea mai greu de digerat: cum să concepi pomană – şi încă de proporţii; zeci de miliarde de dolari – pe spinarea contribuabililor în “cea mai avansată democraţie din lume” ?!), dar…sănătoasă (pentru tot ansamblul cu implicaţii politice, sociale, economice şi chiar culturale care nu poate permite deznodământul fatal al entităţii în cauză).

    La urma urmei, “mecanismul” vieţii este de aşa natură, încât, dacă ţi se înfundă, n-ai altă şansă la îndemână decât compromisul, chit că-l deteşti la nivelul conştiinţei tale…Altfel am fi întocmai ca Dumnezeu!!! Adică fără de păcat, fără slăbiciuni, fără fisuri, fără îndoieli…Frumoasă utopie, dar stupidă în esenţa ei!
    10 9
  • Toti au datorii, mai mici sau mai mari, tarile au datorii, dar sa-ti explic, aceste datorii au o scadenta, nu toate deodata, tu vorbesti de toata datoria, dar 192 de miliarde nu trebuie sa le plateasca anul acesta, astea sunt pe termen lung, daca inainte de pandemie au avut profit aproape 20 de miliarde, in 2020 10 miliarde, care va creste la sfarsitul acestui an, pe termen lung, in 10-15 ani care ar fi profitul lor total, asa aproximativ ? Pai sunt sute de miliarde, normal ca-i imprumuta bancile, stiu ca vor plati, platesc o parte, mai imprumuta ceva, fix sa-ti faca tie inima rea.

    Si vezi ca Toyota are vreo 140 miliarde datorii, si astia traiesc pe datorie ? Cand o sa mai cresti vei intelege, incearca sa fii mai decent cand plangi.
    12 6
  • Asa prosti si fara creier , mai rar(aluzie la anumiti comentatori auto care cred in mintea lor atat cat mai au ca ei le stie pe toate.)
    5 7
  • Johnny
    Asteptam stiri si despre profitul Tesla...cam prin 2050 asa? Pana atunci sariti cu banii pe actiuni ca au nevoie de capitalizare
    9 0
  • @dan_grc
    Este adevarat ca toti au datorii, dar la fel de adevarat este ca altii au luat amenzi de MILIARDE, mai exact zeci de MILIARDE.
    Deci una e sa te imprumuti ca sa faci ceva bun, alta e sa iei amenzi.
    Si sa revenim, daca tu ii sustii, atunci insemna ca amenzile ti se par normalitate.
    Cica prin alte tari, cei cu BMW, Mercedes si Tesla au categorii speciale de asigurari pentru ca sunt mai prosti si cocalari.
    Cand ziceai ca iti tragi un furtun de la esapament in interiorul masinii ca sa ne zici cat de curate sunt noxele de diesel?
    Daca ai prieteni cu VAG bluemotion si cu Mercedes Cleartech, sa faca la fel, ca au zis producatorii ca au emisii foarte mici. Si voi puteti demonstra ca e asa.
    Daca la tine amenzile= premii, iti doresc sa fii premiant:))
    3 8
  • Johnny
    In max 2 ani VW va avea si va vinde mai multe modele electrice decat Tesla. Un business trebuie sa fie capabil sa se sustina. Cand de 10 ani traieste din zvonuri care-i duc actiunile sus prin intermediul speculantilor, sau "inside information" sau manevre subtreane ale guvernului, nu stiu daca e un exemplu de bune practici. Angajati munciti la epuizare, n- au voie sa scoata un cuvant ca- i zboara dictatorul.. sa vedem cum vor proceda in Berlin, deja duc lipsa de angajati . Suplimentar, fabrica din California e amendata permanent pt...ce? Poluare lol
    13 2
  • @dan_grc
    Toyota o fi avand ea datorii, dar ea are Prius de peste 10 ani, are Mirai de vreo 4 ani:
    https://youtu.be/J8lqgbrR9vs
    Cand zici fiabilitate la masini premium zici Lexus hibrid.
    De partea germana de vreo 5 ani auzi de amenzi pentru minciuni legate de Dieselgate, in care implicate au fost VAG, Mercedes si BMW.
    Zici amenzi pentru asocieri ilegale pentru pretul otelului, zici amenzi pentru intarzierea implementarii adblue.
    La BMW zici amenzi pentru nechemare la recall pentru masini care iau foc.
    Pricepi cam unde e diferenta intre hibridizare de peste 10 ani la toata gama si mintit ca dieselurile sunt curate?
    Tot nu vrei sa raspunzi de ce si-au luat 40 miliarde amenzi (si inca mai iau) daca au facut ceva corect.
    Nu inteleg de ce le tot luati atat apararea?
    Si nu inteleg de ce altii ii dau in judecata.
    https://www.industryweek.com/leadership/companies-executives/article/22025378/bmw-sued-by-us-diesel-drivers-over-emissionstest-cheating
    https://www.theguardian.com/business/2019/apr/05/bmw-daimler-and-vw-charged-collusion-clean-emissions-tech
    5 6
  • De ce le tot luăm apărarea? deoarece Dieselgate a fost începutul sfârșitului.circul a început înainte, dar trebuia un țap ispășitor.gm se ducea la vale și șobolanii au găsit soluția
    6 0
  • Adevarat, bravo.
    Si cu celelalte amenzi? Pentru cartel si stabilirea pretului otelului, pentru nefacut recall la masini care iau foc?
    Tot are lumea cam are ceva cu ei, si politia ii cam amendeaza pe soferi si asigurarile au tarife speciale pentru smecheri, vatmanii dau peste ei, soferii de autobuze la fel. S-a cam saturat lumea sa ii vada pe plaja sau pe partii, sau parcati la handicapati.
    Nu ti se pare cam ciudat?
    1 5
  • Mafia, dacă un handicap ar conduce un BMW, unde ar trebui să-l parcheze?

    Măi pieliţă de peruş, nu-i mai scoate ochii lui Dan că nu-ţi răspunde la întrebări. Tu când te vei sinchisi de ale mele??? De fapt, n-ai ce să răspunzi la acelea, căci ele te închid ca la Fazan. Acum sări degrabă în Toyota, care nu vrea să fie “full electrică” (deci nu-i pasă de mediu), şi arată-ne cum iubeşti toate japele, fără nicio discriminare. Sau, mă rog, în Lexus-ul lui tătuţu’, cu care ai promis că mă plimbi şi…promisiune te-ai făcut.

    PS. Bag-o p-aia cu “@inexorabil” (în loc de nick), că-mi place mucho. Adică strănută în front, ca să te recunoască inamicul.
    8 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru