Rabla 2024: bonusul pentru mașini electrice va scădea la 2.000 de euro

de Alexandru Monenciu
Miercuri, 13.12.2023
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Potrivit unui proiect de ordonanță de urgență pregătit de Guvern, pentru modificarea programelor Rabla și Rabla Plus, anul viitor valoarea ecotichetului Rabla Plus scade la 2.000 de euro.

În 2023, românii care casau o mașină veche primeau în schimb, prin intermediul programului Rabla Clasic, un ecotichet în valoare de 7.000 de lei. Sau 10.000 de lei dacă erau casate două mașini vechi.

Totodată, prin programul Rabla Plus, beneficiarii primeau un tichet în valoare de până la 54.000 de lei pentru achiziția unei mașini electrice sau 26.000 de lei pentru o mașină nouă plug-in hybrid.

De anul viitor, valoarea primelor va fi schimbată. Cel puțin asta reiese dintr-un proiect de ordonanță de urgență pregătit de Guvern.

Așadar, în 2024, prima de casare va fi de 3.500 de lei pentru achiziționarea unei motociclete noi sau a unui autovehicul nou, în schimbul casării unui autovehicul uzat. Cei care vor casa două autovehicule vechi vor primi 5.000 de lei.

Totodată, beneficiarul va primi această primă de casare numai dacă deține mașina/mașinile casate pe o perioadă de cel puțin 3 ani.

Potrivit aceluiași document, „în anul 2024, cuantumul ecotichetului acordat prin Programul privind reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în transporturi, prin promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante și eficiente din punct de vedere energetic, 2020 - 2024, (n.r Rabla Plus), este în sumă maximă de 10.000 de lei".

Cu alte cuvinte 2.000 de euro.

via Economica.net

Comentarii (46)

  • Bingo, asta trebuia mai devreme, sa vedem care este adevărat ecologist, că m-au disperat cu " minus 10 mii primit de la stat, electrica X, e peste orice " , dar la cata ecologie este în România, mai ales în mediul online, n-ar trebui sa-mi fac griji pentru vânzările de electrice, nu ?
    54 11
  • Al Bundy
    Trebuia eliminat de tot acest program tip pomană...
    Si 2000 de euro mi se par mulți, mai ales că sunt nemeritați si alocați in numele așa zisei ecologie.
    România nu își mai poate permite pomeni de tot felul, in condițiile in care se împrumută tot mai des.
    Cine are bani cumpără, cine nu se uită...
    38 5
  • Andrei
    @dan_grc

    Din 2035 vă ecologizați toți.

    Cei care au prins 10k conduc o mașină nouă luată la un preț bun și care costă puțin de folosit. Ceilalți conduc tot rabla lor, plătesc cât e prețul carburantului și așteaptă 2035 când nu va mai exista nicio subvenție. Ginion!
    11 45
  • Ei, acu sa vedem si forma finala adoptata. Au mai fost masuri anuntate "pe surse" si la votul final au ajuns modificari de 50 de bani.
    26 3
  • FărărSubvențiiCretine
    Și 2000 € e mult.
    Trebuia zero...și niciun trotinetist nu s-ar mai închina la electrice.
    29 10
  • @hAUR câh
    Se simte duhoarea prin internet
    3 12
  • Andrei
    Eu o vad ca o veste rea si chiar foarte rea. Ca sa convinga lumea sa-si cumpere electrice probabil ca o sa creasca vreo achiza ceva a.i. sa vrei tu sa treci pe electrica. Pe principiul: decat sa dam (subventii), mai bine sa luam (ceva taxe)!
    De ce sa convinga lumea sa ia electrice ? Pt ca UE!

    In alta ordine de idei nu cred ca e benefic sa subventionezi masini facute exclusiv in China. Idea e ca macar o parte din subventie ar trebui sa se intoarca in economia locala (RO + UE)
    8 34
  • @porcine
    Cei care și-au luat până acum s-au ales cu mașini uzate moral, baterii iaufocpeloc, probleme în curs de evaluare. :))))
    21 9
  • De 1 ani spun că dispar subvențiile și că producătorii vor tăia singuri prețurile cu mai mult decât atât. A fost japcă și prosteală. Cine a mușcat să-i tihnească!
    18 1
  • Dacă o electrică e uzată moral, cazanul tău fumegator e un dinozaur care trage să moară.
    13 34
  • MY2022, termic modern, optimizat, fiabil.
    La avertizare de 10L poposesc 2 minute la benzinărie!

    Stai cu ochii pe bateria de la trotinetă!
    17 6
  • Da, tati, și căruța îți dă avertizare de foame sub forma unei bășini de la calul putere. Nici nu trebuie să aștepți că se încarcă din mers.
    7 14
  • Andrei
    Bagati-va programele in fund că tineti oamenii incurcati cu un program jumatate de an o intreaga istorie !
    4 8
  • Ce se mai oftica pensatii cand le spui ca tu incarci in 2 minute! Ha ha ha.
    18 6
  • Multumesc sclavilor de mai sus , ca au muncit pt mine , adica pt pomenile de la stat eu mi-am luat 3 masini electrice pe banii sclavilor . Multumesc , multumesc .
    5 10
  • Eu încarc noaptea, acasă. Nu e niciodată coadă și mă costă mult mai puțin decât pe tine.
    9 16
  • Andrei
    "Cop28 landmark deal agreed to ‘transition away’ from fossil fuels"

    Prea puțin și prea târziu. Mașinile ICE vor fi piese de muzeu, dar nu destul de devreme ca să se evite catastrofa.

    Pe papagalii care se plâng de subvenția la EV nu ii duce capul să gândească ce costuri imense vor fi cu efectele schimbărilor climatice și zecile de milioanele de refugiați de mediu.
    4 12
  • Curve imputite. De cand s-a pornit programul masinile electrice s-au scumpit cu 5000 euro in cazul lui spring si peste 10.000 euro la restul, dar bugetul a ramas nemodificat, si cu atat mai mult cu cat s-au inchis ochii la jafurile practicate de dacia-renault prin intermediul spring.
    Unde este DNA sa ii inhate pe indivizii de la ministerul mediului care nu au taiat in carne vie pe Renault care vinde Dongfeng Nanobox de 7000 euro la 21.000 euro cu sigla de Dacia?!?
    Binenteles, vorbim de delapidare a bugetului statului si abuz in functie a celor de la mmediu in functiile care au analizat dosarele comerciantilor si sefii lor implicit pana la varf.
    Cum sa ii permiti lui voltvagin id3 sa fie vandut cu incepand de la 42.000 euro cand a fost lansat cu 31.000 euro?!? Nu-nu. Vrei sa vinzi in romania, stai dracu la locul tau si vi cu preturi reale.
    La fel si hyundai kia, unde vedem cel putin 10.000 euro in plus in romania fata de aceasi versiune (sau similara) in corea. Costul de transport este 500 euro/unitate sau mai putin caci vorbim de ditamai corporatia globala care are volum de transport de milioane de vehicule anual. Pt ei sa transporte o masina transatlantic costa 100 dolari cel mult.
    Pai vin puslamalele alea acum sa zica ca reduc?!
    Trebuia sa creasca la 20.000 euro bonificatia sa acopere nesimtirea de pret umflat de comercianti care nu sunt controlati deloc, nu tu audit, nu tu nimic.
    16 5
  • Marcel
    Mircea Fechet, Ministrul Mediului: „România s-a angajat să scoată de pe străzile țării noastre un sfert de milion de rable până în anul 2026, ne referim la acele mașini mai vechi de 15 ani”.

    Sumele vehiculate sunt atat de mici incat nu se va mai complica nimeni cu rablele, asadar, scopul programului de a intineri parcul auto national nu va mai fi atins. Cum asta e directiva europeana, nu au cum sa faca de capul dumnealor..

    Asadar, nu va bucurati/necajiti deocamdata.
    8 6
  • Octavian
    Mie de fapt asta mi se pare stirea:
    "Totodată, beneficiarul va primi această primă de casare numai dacă deține mașina/mașinile casate pe o perioadă de cel puțin 3 ani."
    Nu stiu cati dintre cei care au "casat" o masina erau proprietarii acelei masini.
    16 1
  • Extrem de corect, imi pare ca nu se mai doreste eliminarea rablelor.
    9 7
  • Sunt plecat zilele astea, dar am intrat doar sa va spun ca ma bucur FOARTE tare pentru masurile astea.

    In plus, cel mai important, vreau sa cred ca am avut si eu o contributie la masurile astea, prin comentariile mele. Bonusul de 11400 Eur pt o masina produsa in strainatate, intr-o tara ca Romania, era o aberatie strigatoare la cer, era o marsavie, era un scuipat pentru toti parintii din romania care primesc alocatii mizere pentru copii, o mizerie nerusinata intr-un stat care depinde de imprumuturi externe pentru plata salariilor, si as putea sa continui. Ma bucur enorm ca le-a venit mintea la cap.

    Despre cei care sunt panicati ca nu si-au luat electrica pana acum, am doar atat sa va spun: nu va faceti probleme. Masinile se vor vinde la acelasi pret fara tichet cu cat s-au vandut cu tichet. A incetat doar indesarea de cash in conturile lor. Pentru cumparatori nu va fi nicio diferenta. Ba ma astept sa fie chiar mai ieftine masinile decat cum erau cu tichet rabla. Deja s-a vazut asta la VW care faceau discount de 12000 de eur la electrice de pe stoc. Vor face la fel si de acum si se vor bucura daca le va cumpara cineva porcariile cu baterii. Deci niciun stres, o sa va puteti lua electrocaZnica fara nicio emotie.

    PS: masura asta vine ca un raspuns pentru creaturi mai sarace cu duhul, asa ca Andreea, care ragaie p'aici cu ecou ca banii rabla sunt de la UE.
    14 3
  • Clique
    Ce o să scriu, o să supere pe mulți, dar nu mă interesează.
    Voucherele rabla trebuiau de la bun început acordate celor care își permit o mașină de până în 30.000 euro indiferent de combustibil, iar cei ce își permit o mașină de peste 30.000 în sus să nu beneficieze, pentru că respectivii își permit acea mașină și fără voucher, dar deh... de ce să nu profite și papagalii.
    Că până la urmă, mașinile de masă fac piața, nu cele de fițe.
    15 2
  • Cred ca cine vrea sa fie mai eco, o poate face si fara ajutor de la stat.
    Cine vrea sa fie imputit, la fel: poate cumpara troacele sh alea germanilor sau masini daune totale declarate in SUA si ei zic ca sunt ok.
    Romania a dovedit ca promoveaza si incurajeaza prostia si coruptia, trec smenarii ITP cu mașini fara DPF sau care nu respecta normele de poluare.
    Deci degeaba subventii de la stat, cand sunt atatia retarzi care trag tara in jos.
    @dan_grc: vezi ca in ultimul raport TUV troacele BMW au iesit foarte prost, deci iti mai poti cumpara una "ca noua" de la germanii care le arunca la est europeni.
    4 10
  • adrian
    Vand eUP fabricat in 2022, pus in circulatie in octombrie 2022, 10.000 km.
    Doar 20.000 euro. Mai ieftin decat un Spring nou
    4 4
  • Ambulanța
    "In plus, cel mai important, vreau sa cred ca am avut si eu o contributie la masurile astea, prin comentariile mele."

    Ni-no-ni-no! :))))
    2 9
  • Banditos
    @Clique...thumb up!

    pentru ceilalti...e decat proiect. Daca Romanica nu isi atinge tintele legate de noxe, poluare etc...ne pasc niste taieri de bugete de ne ia dracu. Adica tot romanul, in masa, va plati. So...ce e de preferat? Masini noi sau ramanem "pa valuare" din Obor?

    Personal consider ca ajutorul a fost prea mare pentru electrice, trebuie (pe viitor) facuta distinctia intre ce e PRODUS in Eu si ce pe vapor dinspre China, ecotichetul sa fie functie de un pret maxim stabilit pe masina (vrei masina electrica (de ex.) de 60.000 platesti integral) iar pretul masinilor sa ramana inghetat din momentul in care se publica metodologia de acordare a tichetelor si pana la expirarea acestora.

    Ce nu prea inteleg e de ce se bucura Aglaiele ca la poarta noua la o masura care nu e masura ci doar zvon, pentru ca daca se interesau de masini noi le durea la trisca de ce primeau electrificatii. Succes in observarea caprei vecinului.

    Era sa uit...si un ITP facut la sange fara "atentii". As pune pariu ca multi vocali de la articolul asta ar ramane cu bani in buzunar.
    8 10
  • Andrei
    Dragă PMC,

    Am fost foarte emoționat să citesc că te gândești la mine. Chiar și fetița mea de 5 ani m-a întrebat dacă mi-a intrat ceva în ochi.

    Eu recunosc că mă gândesc la tine foarte puțin spre deloc, mai mult dimineața in jur de 8:30.

    Dar acum, in pragul sărbătorilor de iarnă, îți urez și eu sănătate, fericire și tot ce îmi doresc - să îți mulezi troaca pe tulpina unui copac inflorit.

    Cu drag,
    Andrei
    5 16
  • V-am spus cum funcționează economia și tot eu v-am spus că-mi cumpăr a treia mașină, electrică, de pe jos, când voi fi rugat frumos de către vânzători.

    China’s Car Dealers in Tears: Car Price Freefall, ¥190,000 Cuts Still Unsold, Turning New to Rust

    Folosită ca rahat de oraș, încărcată și uitată sub fotovoltaice, folosită când am chef de glume.
    4 5
  • Clauss
    O masura buna eliminarea/reducerea subventiei! Dealerii au cresut preturile cu nesimtire incepand cu anul 2020,bazandu-se exact pe subventiile din ce in ce mai generoase oferite de catre stat.
    De exemplu,cine cauta o sa gaseasca reclame din anul 2019/2020 cu Renault Clio cu 10990 euro cu TVA inclus.Cat costa acum in 2023?;20000 cu TVA. Un Logan rezonabil 9990 euro; in 2023 - 15000 euro. Nici nu se pune problema sa intrebi de discount,nu primesti nici covorase de cauciuc.
    Singurii bani salvati de catre cumparator erau din/prin programul RABLA.
    Profitul dealerilor ramane integral garantat, iar statul Roman platea discountul pe care in mod normal o companie uriasa precum(Renault/Dacia) ar fi putut sa il ofere clientilor fara probleme (dar cine ii cunoaste pe francezi.....).
    Si nu numai despre ei este vorba. Toti importatorii fac la fel. A vazut cineva pretul de la modelul Toyota CH-R 2024 ?33.000 euro cel mai ieftin si 49500 euro cel mai scump....Cu noile conditii din programul RABLA sunt curios daca se vor mai vinde la fel de multe ca pana acum...Iar exemplele pot continua si cu ceilalti dealeri/importatori auto. Clientii romani sunt bataia de joc a imortatorilor.Acum tot importatorii se vaita ca o sa le scada vanzarile. O sa plangem toti de mila lor.
    12 2
  • O sa se negocieze, nu ramane asa.
    3 5
  • fara panica, cum zice cineva mai sus, preturile pt electrice vor ramane cam pe la acelasi nivel. deja importatorii au mirosit schimbarea si au inceput de cateva saptamani sa propuna reduceri de circa 10k din pretul de lista, asa "de la ei", din marinimia lor. piata se va regla de la sine, nu-mi fac griji.
    4 1
  • Absolut fiecare comentator care gandeste spune ca e o masura buna si preturile vor ramane la fel. Ce se intampla pana acum era transfer de bani de la buget la producatori. Din banii nostri, ca sa ne-ntelegem. Numai indivizii cu un cortex alterat si urat mirositor puteau aplauda asa ceva. E bine ca s-au prins in cele din urma si politicienii. Cel mai probabil a contribuit masiv si vox populi.

    Draga Andreea,

    Imi pare rau ca te-ai reprodus. Raul e deja facut, totusi, iti/ne doresc sa nu mai faci. Ai mila de noi :))
    In rest, iti doresc ce-mi doresti tu mie, si sa ti se-ntample tie. :)
    3 3
  • @retarzi electristerici: https://insideevs.com/news/700533/tesla-model-3-rwd-long-range-lose-entire-tax-credit-2024/

    De unde se vede ca eu si cu altii care gandim avem dreptate. De fiecare data. :)
    3 3
  • Linistiti-va copilasi. Pretul litiului a scazut cu 80% fata de varful din 2021. Cand ai sute de kile de baterii din materii exotice sub podea trebuie sa te astepti sa iti varieze pretul masinii cu pretul materiilor prime de pe bursa.
    Vor fi scaderi importante de pret dar nu se vor datora diminuarii subventiilor pe o piata minuscula cum e cea din Romania. Motivul v-a fi compus din multi factori printre care cred ca cel mai important va fi scaderea cererii datorata epuizarii early-adopterilor si lipsei de modele accesibile (20k pentru clasa compacta cu 60kwh, 15k subcompacta 45kwh).
    In China deja e razboi total de preturi in sectorul auto. Speram sa inceapa si pe la noi cat de curand mai ales ca s-a sarit calul grav si la masinile clasice cu cresteri de 20-30% in ultimii 2-3 ani.
    6 1
  • Cum naiba a ținut atâta inepția… poate cineva justifica banii cheltuiți? Ce au schimbat?
    Idem vaccinurile COVID, prostie curată.
    4 4
  • Banditos
    Si eu cred ca nu trebuia sa existe vaccinurile alea. Si in general vaccinurile. La nivel global, coeficientul de inteligenta ar fi fost acum mai ridicat.
    5 3
  • Marcel
    Am zis eu sa mai asteptam nitel?!
    Na ca s au sucit iar.
    3 0
  • @Banditos
    Hai nu fi bandit sa pui egal intre vaccinuri testate si dezvoltate in zeci de ani si niste vaccinuri dezvoltate, testate si aprobate in 6 luni de zile si care fac probleme in continuare. Sigur, n-ai s-auzi discutandu-se de problemele astea la digi sau hotnews ca le-a mers din plin in pandemie cu bani de la stat ca sa zica sa ne spalam pe maini, sa purtam masca si sa ne vaccinam dupa fiecare masa.
    Unde mai pui ca s-au semnat contracte pe sub mana cu spagi pe masura, pentru achizitia a miliarde de doze la nivel de UE de ajungeau sa vaccineze pana si puricii de pe mâțe de 2 ori si tot le ramaneau si de-un booster.
    Râdem, glumim, da nu bagam soparle ca poate nu se prinde lumea si le pune la adevaruri.
    6 2
  • Banditos
    @alex_cu_a_mic

    Nu voi dezvolta subiectul. E mult prea sensibil pentru mine si cei din familia mea. O eventuala discutie nu ar duce la nimic. Incerc sa fac haz de necaz. Ma opresc aici. Fiecare poate sa creada ce vrea.
    6 2
  • De acord cu Banditos… nu doar Covid, toate sunt mizerii introduse in corp care nu știm cat și ce afectează, partea bună ca putem alege dacă sau nu ne injectăm pe noi și pe copiii noștri (aici ar fi o problemă ca ei nu hotărăsc, ci noi), dar asta este, dacă merge prost ghinion :((
    Revenind la prețurile BEV-urilor (și nu doar), toți producătorii de volum iese cu prețul cel mai bun pe care-l pot cere pe o mașină, clar sunt și câteva excepții dar în general cam asta este.
    Tesla a putut să facă reduceri substanțiale pentru ca fiind o companie nouă, după intrarea pe volume mai mari au putut face mai multe optimizări legate de prețul de achiziție dar și de costul producție sau logistică. Odată ajunși “la fundul sacului” cu sau fără subvenții nu se pot reduce prețurile fără a compensa, am menționat mai sus de unde. Deci, nu o să scadă prețul electricelor ca se scoate subvenția într-o țară sau alta, este ridicol. Banii merg la cel care plătește mașina, adică cu sau fără subvenție producătorul primește aceeași sumă.
    Astăzi o tesla are prețuri diferite în Europa? Habar n-am..
    3 1
  • Ce dacă se chinuie oameni inteligenți de peste 140 de ani să ne scape de boli grave, de fapt toate maladiile astea fatale se rezolvă cu lumânarea-n mână, sus la Catedrală! Și cu telefonul în cealaltă, pentru ”lumina” de la facebuk și tiktok!
    Așa a făcut și familia aia de români adevărați din Brașov, în care fiul de 3 ani nevaccinat și-a îmbolnăvit fratele de 7 luni care a murit.
    Așa a vrut Dumnezeu, să aibă părinți imb=cili.

    Cine contestă vaccinarea în sine mai bine lasă invenții drăcești ca telefonul, mașina sau cardul cu CIP (pe care nu le înțelege, ca și vaccinul) și să se ducă direct în peșteră cu sacul pe el.

    Mă-ntreb cum pot susține oamenii ăștia argumentații despre mașini altora în timp ce contestă tratamente la care comunitatea medicală adună aproape două secole de evoluție.

    Poluarea devine desuetă rapid dacă nu ne mai vaccinăm, în stilul ăsta ne pasc molimele din evul mediu. Pentru că-n era informației cei ce le au pe toate acum sunt prea ocupați cu rețelele sociale ca să vadă-n istorie ce ne așteaptă dacă nu suntem atenți.
    5 1
  • Aloooo
    Aduceti stirea la zi, bai jurnalisti prajiti!
    2 0
  • I-ați tu comunitatea medicală care adună mită de la farma și injectați-vă până ajungeți imuni și la țânțari.
    Din cauza celor ca tine care nu înțeleg nimic, le este frică de orice și se dau si plini de griji pentru ei și pentru cei din jur am ajuns pe butuci, au crescut prețurile cu aproape 50% și s-au distrus milioane de vieți.
    Sper ca ca încă porți mască… COVID încă umblă liber, nu știi niciodată, mai bine să fi precaut;)))
    Majoritatea cunoscuților mei nu se vaccinează și nu-și vaccinează copiii de mulți ani, așa ca să aveți voi mai multe. Ne pasă de voi și nu vrem să faceți atac de panică.
    Ce-ți pasă ție ce fac eu sau ce aleg să consider necesar pentru mine și corpul meu?
    Dacă tu ești “protejat” totul OK, nu?
    Așa ipocrizie mai rar… hai la fast food ca acolo totul este safe.
    0 2
  • Banditos
    Majoritatea cunoscuților mei nu se vaccinează și nu-și vaccinează copiii de mulți ani...

    cand ignoranta e ridicata la rang de virtute
    1 0
  • Atunci ”i-ați” pastilele și aruncă-le și să nu cumva să mai mergi la vreun doctor, că ipocrizia maximă ar fi ca unul care n-are încredere-n vaccin și medici să meargă la spital sau la clinică. Voi ăștia mergeți la vraci, nu?
    Dacă asemenea valoroși n-ar crea probleme și altora n-aș zice nimic, numai că sunt mândri de prejudecățile (toți scrieți la fel de bine?) și-și exportă cu dărnicie gogomăniile și germenii inclusiv celor neavizați sau fără imunitate.
    Nu doresc să pățească vreunul din turma aia de cunoscători nevaccinați ce a pățit familia acelor doi copii din Brașov, din păcate sunt convins că nici dacă pățește unul din voi nu înțelegeți nimic. O dați cu așa a vrut Dumnezo și faceți tot ca voi.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru