Proiect de lege în dezbatere publică: Poliţiştii vor să-i lase fără permis pe şoferii care nu-şi plătesc amenzile

de Sebastian Toma
Miercuri, 03.04.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Propunerea MAI de modificare la Legii Circulaţiei pe drumurile publice din România este în dezbatere publică. Printre schimbările propuse se numără amenzile mai mari pentru anumite contravenţii, supraveghere audio şi video pentru examenul auto şi altele.

Esential 7.500 de lei va fi cuantumul maxim al sancţiunii contravenţionale acordate unui şofer care depăşeşte cu 60 km/h sau mai mult limita de viteză maximă permisă pe un sector de drum.
Guvernul a introdus în dezbatere publică proiectul de modificare şi completare a OUG 95/2002 privind circulaţia pe drumurile publice. Proiectul propus de MAI vizează trei probleme importante ale şoferilor din România. Primul aspect este legat de autovehiculele înmatriculate în alte state, din ce în ce mai numeroase după cum ne-au arătat statisticile poliţiştilor, a căror circulaţie va fi strict reglementată dacă noul proiect de lege va fi aprobat. Al doilea aspect al noului proiect de lege vizează introducerea unui sistem de supraveghere video şi audio în timpul examenelor pentru obţinerea permisului de conducere, în vederea eliminării definitive a fraudei în aceste situaţii, această propunere fiind unul dintre cele mai atractive puncte ale noului proiect. Cel de-al treilea punct al propunerii de modificare a OUG 95/2002 vizează încadrarea anumitor contravenţii într-o clasă superioară de sancţionare, ceea ce atrage pedepse mai dure pentru contravenienţi.

Una dintre modificările care i-ar viza pe toţi şoferii din România, indiferent de vehiculul pe care îl conduc, este cea legată de modificarea încadrării unor contravenţii.

Astfel, conducătorii auto care vor fi vinovaţi de neacordarea priorităţii pentru pietoni, depăşirea limitei de viteză cu 60 km/h sau mai mult, sau de conducerea unui autovehicul în stare de ebrietate vor fi pedepsiţi prin suspedarea dreptului de a conduce pe drumurile publice vreme de 120 de zile şi o amendă consistentă. Spre exemplu, clasa V de sancţiuni, în care va fi încadrată depăşirea vitezei legale cu 60 km/h, este sancţionată cu o amendă cuprinsă între 1.575 şi 7.500 lei. Pe lângă aceste prevederi, poliţiştii vor să scape de un ghimpe vechi şi ruginit din gardul birocraţiei româneşti: şoferii care nu-şi vor plăti amenzile în termen de 90 de zile de la data comunicării procesului verbal vor rămâne fără permis de conducere până când şoferul va prezenta dovada achitării amenzii respective. Prin acest punct, poliţiştii vor creşte încasările la buget, amenzile neplătite fiind o povară grea asupra sistemului bugetar românesc.

Prevederea care vizează vehiculele înmatriculate în alte state spune că "Autovehiculele şi remorcile înmatriculate în alte state deţinute cu orice titlu de persoane care au sediul, domiciliul ori reşedinţa în România, pot fi conduse pe drumurile publice pentru o perioadă de maximum 30 de zile de la data dobândirii titlului sau de la data înscrierii în evidenţa autovehiculelor şi remorcilor înmatriculate în alte state".

În plus, persoanele care conduc maşini înmatriculate în alte state sunt obligate să le prezinte poliţiştilor, la controalele rutiere, un act care să dovedească titlul cu care deţin vehiculul respectiv, alături de traducerea legalizată în limba română a acestuia. În cazul în care această prevedere nu este respectată, se dispune reţinerea certificatului de înmatriculare şi a plăcuţelor de înmatriculare, existând posibilitatea unei sancţiuni pecuniare.

Examenul de obţinere a permisului de conducere va fi monitorizat audio şi video în vederea prevenirii fraudelor. O altă propunere a acestui proiect vizează suspendarea permisului de conducere pentru şase luni în cazul accidentelor auto în urma cărora există victime, iar procurorul dispune neînceperea urmăririi penale sau judecătorul dispune achitarea şoferului vinovat.

Via MAI

Comentarii (42)

  • Eu as propune un proiect in care sa plateasca impozit pentru SPAGA.

    Daca nu, executati silit !
    31 2
  • Deci institutia judecatoreasca spune ca esti nevinovat, militia e mai presus de ea si te declara vinovat din oficiu luandu-ti carnetul pe 6 luni. Tara babaniera, ce sa mai.
    25 5
  • Ok sa fie amenzi mari este singurul lucru care a vindecat si va vindeca valabil in toata lumea, dar legea sa nu fie interpretabila si la latitudinea unei singure persoane, mai precis:
    -daca politistului i se pare ca i-ai vorbit urat=>sanctiune maxima iti masoara volumul vocii? face analiza la ce ai spus tu si la ce a inteles el?
    De ce nu ca la americani, te-a oprit esti obligat sa tii mainile pe volan pana la noi ordine
    - o fost tare ce am vazut la Protv daca este o trecere de pietoni si el a pus piciorul pe zebra si tu esti pe banda intai, strada avand 6 benzi ai pedeapsa minima, dar daca treci foarte aproape de el ai pedeapsa maxima. intrebarea este ce este foarte aproape 1mm pana la 5mm si daca esti la 10 cata pedeapsa ei?
    16 5
  • antonny
    sa isi predea politisti permisul pe 6 luni la sefi lor .....pentru trecere pe culoarea rosie a semaforului.....s.a.m.d.
    11 2
  • Constanteanul
    Mie unii mi-au inventat o neacordare de prioritate in sensul giratoriu, tocmai pentru spaga. Mi-au cerut bani pe fata !
    22 0
  • In tara asta.. legiuitoru` aplica sanctiunile contraventionale dupa OUG 195/2002 R ( Republicata) ... OUG 95 / 2002 a-ti inventat-o voi... nu exista!
    9 11
  • @soryn89psy
    Cica "a-ti" :))))

    Nu-mi spune, esti la Academia de Politie ?
    17 8
  • tastatura... nu sunt nicaieri, oug 95 e asta : 1 .
    Ordonanţă de urgenţă
    95
    2002-06-20
    Guvernul României
    privind industria de apărare
    Monitorul Oficial al României nr 463 din 2002-06-28
    În vigoare
    9 6
  • uraaaa
    soryn89psy e mandru pionier al militiei rromane!
    8 12
  • daca eu sunt la academia de politie , tu esti tractorist! destepti ca tine gasesti pe toate drumurile
    15 13
  • AndreiRN
    Hmmmmmm...
    Doar judecatorul poate ..... elibera mandat de arestare in cazul neplatiri.
    Experienta personala.
    5 4
  • daca se mareste cuantumul amenzilor,da ,conducatorii auto vor fi mai atenti dar smecherii cu bani vor proceda la fel iar omul simplu care nu are nici macar bani de spaga nu o sa plateasca ca nu are de unde,...
    15 1
  • Uaau, numai victime ale Politiei si sistemului in randul antevorbitorilor. @Constanteanu-ai sunat la DGA la momentul faptei? Daca nu,taci si inghite,ca este gratis.Si telefonul si ... Numai corecti pe drumurile tarii;cand apare la orizont spectrul unor pendepse cu aplicabilitate reala(cea mai tare mi se pare sa-ti ia permisul daca nu platesti amenda,bineinteles in Romania dupa contestatia de rigoare) .Poate mai terminam ,in special, cu ...pasarile.Ar mai fi o problema cu judecatorii care iarta beizadelele ce omoara oamenii pe trotuar sau cum e cazul pustoaicei de la Constanta care, acum cativa ani, s-a urcat cu un X5 pe un barbat de i-a rupt picioarele. Ati auzit sa fie arestata? De Huidu nu mai vorbim....
    5 14
  • inexorabil
    Si daca amenzile sunt nascocite din burdihanu' lu' Garcescu? Un caz real: conduceam o masina care nu imi apartinea, veche si de provincie, si, la intrarea in Capitala, hop caraliul cu bagheta magica indicandu-mi acostamentul. Omul si-a declinat identitatea si functia in mod respectuos, dupa litera instructajului, nu-i bai, dar pe urma a inceput sa se invarta in jurul rablei, vizibil chitit sa ma "prinda" cu vreo neregula "dupa carte". Iritat ca nu s-a simtit satisfacut, a detonat o baliverna: cica foliile de pe geamuri nu erau aplicate legal si zdrang pe loc cu procesul verbal de contraventie! Cica frontul meu vizual ar fi fost obturat la 360 de grade din interiorul masinii si, ferm convins ca asa si era in realitate, a notat tacticos "observatia" lui in fituica pe care mi-o pregatea cu un suras parsivulet in coltul gurii, abia perceptibil......Aparent calm, l-am rugat frumos sa se urce la volan si sa-mi redea impresia lui personala sincera, dar a refuzat indaratnic. Trebuia sa fiu gabjit de lovele, caci era o lupta cu morile de vant pe care o constientizam pe moment......Dar cu cine sa parlamentezi? Daca este sa-mi creeze repulsie la grad absolut ceva pe lumea asta, apoi acest lucru este unul singur: sa stiu sigur ca......am dreptate! Nu suport. Deci normal ca m-au apucat pandaliile si n-am mai tinut cont de nicio formula cuviincioasa: "Mai nene, retracteaza prostia asta, ca te inseli grav! Te voi actiona in judecata si voi castiga neindoielnic, deci n-are rost, renunta imediat!". I-am aratat verde in fata actele doveditoare ale firmei autorizate de RAR care se ocupase de problema, dar s-a trezit filosofand cu voce tare, in afara sferei deontologice: "Las' ca niciuna nu este legala, toate au obtinut acreditarile numai pe spaga sau relatii, niste banditi!". S-a repezit sa completeze singur la rubrica "Mentiuni" ce credeti? "N-am obiectiuni" ! Noroc ca i-am smuls la timp foaia din mana; n-apucase sa scrie decat "n-am". Si am pictat eu o compunere persuasiva pentru ochii instantei, dar si bazata pe un temei legal! Evident, ulterior, victoria mea a fost zdrobitoare......Dar nu i-am pretins si daune morale, cum ma indemnau unii. Bucuros pentru izbanda (de orgoliu, in primul rand), mi-am zis ca errare humanum est......Permisul mi-l ridicase initial. Acum formulez si intrebarea inocenta, conectata la subiect: pe ce logica primara se ancoreaza acest excrement de proiect MAI ??? Nu mai pomenesc de vreo motivatie morala......Deci ce-i intereseaza in esenta pe martafoii astia in uniforma? Spiritul inechivoc de dreptate sau "cresterea incasarilor la buget" ? Care dintre aceste doua viziuni ontologice are prioritate in mintea lor? Nu se pot impaca neam intre ele, asa cum nu se pot armoniza vreodata familismul cu carierismul.
    Haideti, bai purtatorilor de chipiu manjit, care, nu-i asa?, intotdeauna va faceti "numai datoria", recunoasteti spasiti: rubrica aceea atat de spinoasa pentru voi, cosmarul vostru in plina zi - "Mentiuni" - care constituie arma de aparare si, totodata, singura alinare a amarasteanului, de multe ori incadrat fabulistic dpdv juridico-delictual, abuzat cu buna stiinta si sfidare "ciumega" ( "cu legea in mana", da, da, da), va sta in gat ca un os imens de peste, de aceea vreti s-o eliminati "cumva", mai subtil, pe vecie, si sa capatati astfel drept "avizat" pentru marea jecmaneala nationala, la discretie perpetua......Orice "plutonier" viseaza si el sa fie magulit cu vreo vacanta in spatii exotice, ca doar o viata traieste omu', ce dreaqu! Apropo, nu-mi mai amintesc la care sectie din Bucuresti fusese depistat acum cativa ani, cand economia tarii "duduia", un biet functionaras care se mandrea cu o avere estimata la numai 8 meleoane (euro, bre, doar nu codite de cirese).
    Voi incheia cu o replica a lui Toma Caragiu din filmul "Actorul si salbaticii" : "Ceara ei de Romanie, pe ce maini a ajuns!"
    19 3
  • Sunt curios cati dintre pietonii care traverseaza regulamentar (pe zebra) stiu un lucru: ca AU obligatia sa se asigure in momentul traversarii. Si au obligatia sa se asigure si atunci cand trecerea de pietoni este semaforizata, chiar daca este verde.

    In ultima vreme (avand in vedere si vremea de afara) dau tot mai des de diverse animale (pentru ca altfel nu pot fi numite) care incep traversarea (pe la trecerea de pietoni) fara sa arunce macar o privire, sa vada daca se apropie vreo masina de ei. De multe ori cu gluga trasa pe cap (doar ploua, ne uda si nu avem nicio obligatie la trecere), fara sa se uite daca se pot inscrie in traversarea strazii, incep sa faca pasi pe zebra, obligandu-te pe tine, conducator auto, sa rupi pedala de frana, ca sa eviti ruperea de picioare.

    Eu propun ca si pe zebra prioritate sa aiba conducatorul auto, ca doar spatiul lui este invadat de pietoni si nu invers, iar cei care traverseaza sa o faca atunci cand li se cedeaza prioritatea. Iar conducatorii auto sa fie obligati sa cedeze prioritate atunci cand pot opri in timp util si in deplina siguranta vehicolul. Sa vedem, se vor asigura pietonii in momentul traversarii sau tot ca vitele vor traversa?

    In codul rutier se vorbeste 99% de soferi si de sanctiunile aplicabile acestora, dar hai sa-i facem responsabili si pe pietoni. Daca as circula cu masina pe trotuar, ar trebui sa le acord prioritate. Cand ei intra pe spatiul care imi este alocat (soseaua), de ce trebuie, tot ei, sa aiba prioritate???

    Sunt sfidat din ce in ce mai des de indivizi care traverseaza pe rosu si ma silesc, efectiv, sa le acord prioritate. La un moment dat am fost intrebat cu un foarte mare tupeu: " Ce-o sa faci? O sa dai peste mine? Cum dovedesti ca am traversat pe rosu?"

    Chiar in halul asta a ajuns Romania???
    13 8
  • A, si ca sa nu uit: cu militienii care vorbesc la telefon in timp ce conduc, nu poarta centura de siguranta si se folosesc de girofar pentru a ajunge la timp la pauza de masa, cum ramane???? Oare nu ar trebui ca si masinile lor sa fie supravegheate? Sa stim si noi ce fac in timpul serviciului......
    16 0
  • astia ink mai cred ca pot sa faca ceva in privinta masinilor inm pe bulgaria orice fac se gaseste o varianta ocolitoare doar dak nu cumva le vine mintea la cap si fac taxele ca in bulgaria si timpul de inmatriculare la fel adik max 3ore,in privinta amenzilor nu va faceti griji stam si in pwl@ goala in fata lor
    3 4
  • In prima faza mi se par foarte bune aceste modificari.
    Dar, cum am mai comentat si alte stiri din aceasta rubrica, legile astea nu sunt facute pentru toti, ci doar pentru oamenii de rand.
    Chiar daca le respecti si te opresc militienii, tot iti gasesc ceva sa scrie in PV, cum a precizat si colegul de mai sus.
    Corectati-ma daca gresesc, dar stiam ca militienii te pot oprii in trafic doar daca ai incalcat vreo lege, nu?
    8 1
  • legea privind varsta cand poti sa dai d fiecare categorie d permis cand s-o baga? k astept d p data d 19 ianuarie
    1 2
  • @MRC: "incep sa faca pasi pe zebra, obligandu-te pe tine, conducator auto, sa rupi pedala de frana, ca sa eviti ruperea de picioare." Legea e foarte clara: in dreptul trecerilor de pietoni trebuie sa circuli cu viteza redusa (cand am dat eu de carnet era 30 in localitate). Daca rupi frana, inseamna ca aveai o viteza un pic mai mare de 30 :).
    Acum, nu sunt absurd sa zic ca ar trebui sa circulam cu 30 pe langa treceri. Altceva insa ma deranjeaza. Vezi omul ca e langa trecere, dar nici prin cap nu-ti trece sa incetinesti decat cand incepe sa traverseze? Un pic de anticipare nu strica.
    Ideea e sa incetinesti cand vezi berbecul (sau omul normal) langa trecere.
    In caz ca nu traverseaza, e mai bine pentru tine sa deschizi geamul si sa il blagoslovesti cu cateva vorbe sfinte decat sa risti sa il iei pe capota si, doamne fereste, sa iti faci rost si de un dosar penal.
    Iar daca nu vezi ce se intampla langa trecere de bizonii parcati aiurea, nu trebuie sa calci acceleratia, sa inchizi ochii si sa speri ca nu-ti sare copilul in fata. Incetinesti, asta e obligatia ta scrisa in lege!
    Acum, sa revenim la lege: zici ca in codul rutier scrie ca pietonii sunt obligati sa se asigure. Cam cati copilasi crezi ca citesc/inteleg codul rutier? La scoala nu cred ca se mai face de mult. Si daca nu vrei sa iti iei carnetul, nici macar nu cumperi/deschizi cartea. Nu zic ca este un lucru bun, dar este o realitate de care noi soferii trebuie sa tinem seama.
    Acum in legatura cu spatiul nostru, al soferilor: nu este spatiul nostru!! Este un spatiu PUBLIC, pe care si noi si pietonii avem voie sa circulam (fiecare cu drepturile si restrictiile aferente).
    Cand ti-ai luat carnetul, nu cred ca ti-au dat si titlu de proprietate pe strazi. Nu este un act de sacrificiu sau un gest de marinimie sa lasi pietonul sa treaca pe la trecere. Este datoria ta legala si in acelasi timp este de bun simt!
    Zmeule care esti tu :).
    12 3
  • Si inca ceva: daca tu ai verde intermitent si faci dreapta, iar imediat dupa curba e o trecere de pietoni, tu trebuie sa dai prioritate la oricine traverseaza. Chiar daca e rosu la pietoni. Semaforul ala nu e pentru tine, e pentru ei. Daca sunt nesimtiti si traverseaza pe rosu, pot primi amenda, e riscul lor. Sunt anumite semne pentru noi soferii, si anumite semne pt pietoni. Tie verdele iti da dreptul sa intri in intersectie. Daca in intersectie e si o trecere de pietoni, semnalizata, trebuie sa dai prioritate. Nu e situatia ideala, si denota lipsa de civilizatie din partea pietonilor, dar asta e.
    5 3
  • Marius
    Modificarile par, la prima vedere, de bun augur! In situatia in care politistii ar actiona pentru prevenire si nu pentru "a pandi" greselile soferilor, in situatia in care marcajele si semnalizarea rutiera nu ar fi facute doar sa "vaneze" soferii ( 4 benzi de circulatie, 2/sens, si restrictie 30 km/h si asemenea exemple sunt o gramada), in situatia in care drumurile/strazile arata ca dupa bombardament, in situatia in care reteaua de drumuri, infrastructura rutiera in general este la pamant consider ca majorarea cuantumului amenzilor nu este o solutie morala si potrivita. Intr-adevar amenzile si pretul combustibilului sunt aliniate la preturile din occident dar cu salariile cum ramane? Daca un amarat primeste 7500 lei amenda credeti ca ii vor ajunge 90 zile sa faca rost de acesti bani? O socoteala simpla deduce ca la un salariu mediu de cca. 1500 lei/luna ii trebuie 5 luni, adica 150 zile sa stranga acesti bani , in conditiile in care nu ar mai achita intretinere, mancare etc. ESTE CORECT ACEST PLAFON?
    7 1
  • Un salariu mediu pe economie este o amenda destul de usturatoare pentru 90% dintre soferi, ce e peste imi pare aberant. Nu ai cum sa pretinzi amenzi atat de mari cand avem un salariu mediu atat de mic.
    4 2
  • @MRC - ai partial dreptate. In mai toate statisticele difuzate/publicate la nivel national si european am observat faptul ca majoritatea accidentelor [cam 70%] in care au fost implicati pietoni sunt produse din vina lor si nu a soferilor.
    Nu cred ca e o idee buna sa nu mai aiba prioritate pe trecere pt ca in acest caz foarte putini soferi le vor acorda prioritate si va creste nr-ul de accidente. Conform propunerii tale va fi greu de stabilit cand poti opri in conditii de siguranta, iar in cazul unui accident ................ . Sfatul meu este sa fii precaut , sa reduci viteza la trecere sau macar sa ai piciorul deasupra pedalei de frana.

    Intradevar daca asintra cu masina pe trotuar [tot spatiul PUBLIC, cum precizeaza "gigel" in comentariul sau] nu cred ca ar fi foarte intelegatori pietonii la fel cum suntem noi cu ei .

    Cel mai buna metoda este educatia rutiera care trebuie sa inceapa din scoli - amenzile trebuie sa fie modice, mai ales pt prima abatere.

    Amenzile sunt o sursa de venit la buget, daca voi va inchipuiti ca amenzile mari si/sau multe rezolva ceva va inselati. Ca dovada ca sunt tari unde se calculeaza amenda ca procent din venit si cu toate ca se ajunge la sume exorbitante in continuare se dau amenzi pt ca in continuare se incalca regulile. ----adica exact ce vrea statul, o afacere excelenta.
    8 1
  • 1000 de soferi
    e usor sa spui marim amenzile , e greu sa faceti autostrazi,pasarele pt pietoni.Luati din spagile voastre si platiti ce vreti.Politia doreste amenzi mari pentru ca si spagile cresc , sa va fie rusine cat mai vreti sa sugeti acest popor de vlaga .7500 ron?sunteti sanatosi?nu mai e mult si iese lumea in strada,o sa fugiti ca Ceausescu
    5 1
  • @MRC: Da, si trotuarul este spatiu public. Dar unul pe care tu nu ai voie sa circuli cu masina in nicio circumstanta teoretic. Poate doar sa parchezi partial pe el, dar si atunci trebuie sa lasi un spatiu minim (1m din cate stiu).
    @1000 de soferi: te plangi ca nu-ti poti permite amenda? Nu incalca legea! Sau na, cumperi un manual nou, iti faci niste calcule, si vezi ce legi iti poti permite sa incalci:).
    Nu va mai suparati oameni buni ca sunt amenzile mari. Ele sunt mari DOAR pentru aia care incalca legea in mod flagrant. Nu o sa primeasca nimeni amenda de 7500 de roni daca parcheaza aiurea. Dar daca circuli cu 100 intr-o zona cu limitare de 30, meriti.
    Daca faci asta si nu-ti permiti amenda, sincer, iti tai singur craca de sub picioare.
    Ar trebui sa fim bucurosi; amenzile mari pot civiliza lumea. Si asta poate insemna un trafic mai fluent si in conditii mai civilizate pentru noi toti. Sigur, nu imediat. Dar in timp cine stie...
    3 6
  • Ce te faci cand o amenda platita in 24 ore iti apare in calculatorul fiscului dupa trei ani ca neplatita (dupa trei ani in care nu a figurat ca neplatita)? Eu am patit-o !Bine ca am mai gasit chitanta !Ma opreste gujbetu' si-mi ia carnetul?
    4 1
  • @gigel: Nu am facut nicio referire la vreo trecere de pietoni dintr-o intersectie in care eu am verde intermitent pentru virajul la dreapta. Si mai cred ca nu ai inteles esenta mesajului meu. De aceea te rog sa nu incerci sa crezi ca stii ce fel de om sunt. Stiu si eu ce inseamna sa conduci preventiv, ce inseamna sa anticipezi traficul si mai ales, care sunt regulile de circulatie. Multumesc lui Dumnezeu, in 5 ani de permis si 250.000 de km, nici macar nu am zgariat masina. Si nu consider soseaua ca fiind proprietatea mea ci doar spatiul destinat conducatorilor de vehicole. Spatiul destinat pietonilor se numeste trotuar.


    Iar atunci cand circul chiar si cu 25 de km/h si un nebun se arunca in fuga pe trecerea de pietoni, am mari sanse sa nu-l pot evita daca intre masina si trecere este o distanta prea mica. La acest lucru m-am referit atunci cand am spus " a rupe pedala de frana".

    Esenta este urmatoarea: atunci cand trotuarul se intersecteaza cu soseaua, ambii participanti la trafic sunt obligati sa aplice regulile existente. Repet: ambii participanti. Pe mine m-au invatat parintii sa ma asigur la traversare; oare de ce? Pai nu am prioritate daca traversez pe la trecere? Ba da! Dar masina nu opreste instantaneu si e mai bine sa am in primul rand EU grija de propria viata decat sa o las in grija celui care ar trebui sa-mi cedeze trecerea. Cat despre copilasii de care vorbeai, ei trebuiesc invatati, educati, sau daca nu, supravegheati. Nu se poate sa spunem de fiecare data "asta e, n-ai ce-i face". De prea multe ori spunem asta e si trecem mai departe. Trebuie sa constientizam ca toti avem in primul rand niste obligatii. Avem obligatia sa stim cum sa circulam. Despre drepturi vom vorbi atunci cand ne vom fi asumat obligatiile.
    8 0
  • tarzan
    Legea trebuie sa fie respectata de catre toti inclusiv si de cei ce o aplica ,in alte tari pentru o depasire mare de viteza iti ia masina si nimeni nu comenteaza .Toata lumea da vina pe drumuri ca sunt proaste ,da asa este, dar nu le-a vazut cand v-ati urcat la volan ,cine-l pune sa fuga ca nebunul pe asemenea sosele ?Sa se mareasca amenzile dar legea sa fie aplicata corect si catre toti cei vinovati.Atat timp cat avem cazuri ca ale lui Huidu ,ginerele lui Base si cate or mai fi am mari rezerve
    6 2
  • Mama prostilor e mereu gravida
    Neamu lu Garcea se vede ca someaza, ca atunci le vin idei cu substrat pecuniar. Intai au zbierat ca MAI sa retina ceva procente din amenzi ca sa fie ORGANU stimulat sa-si faca meseria.Acum cu gandul la prime si alte bonusuri, ne-au adus la nivel de campioni ai amenzilor in Europa. Pai cum e nenicule posibil ca la Romanika sa plateasca palmasul de rand amenzi mai mari ca in Germania ? Cum, si cine permite asta ? Legislatie facuta sa fure cetateanul ? Iar isi scoate hidra multele capete ? Iar avem legislatie facuta "cu dedicatie " ? Institutia numita MAI vrea acum hartuirea si jecmanirea cetateanului pentru interesul propriu ? Da p-astia nu-i fluiera nimeni ? TREBUIESC DATI AFARA !!! HOTIE PE FATA !!!
    3 1
  • @MRC: si cam de cate ori ai trecut tu cu vreo masina pe la o trecere de pietoni cu 25km/h si ti-au sarit nebunii in fata?
    Cat despre sosele, ele pot fi folosite si de pietoni daca e singura optiune (se merge pe partea stanga a drumului in sensul de mers, sa-ti vina masinile din fata). Spre exemplu, pe poduri facute romaneste, fara spatiu pentru pietoni. Sau betivii aia de ies noaptea din carciumi de prin sate si se duc acasa. Drumul trece prin sat, iar imediat dupa el urmeaza santul si casele. Pe unde ai vrea sa mearga lumea?
    Tu pe de alta parte, nu ai voie pe trotuar :).
    Infrastructura noastra pur si simplu nu permite o circulatie sigura la viteze mari. Este o infrastructura infecta, e drept. Dar parerea mea e ca noi trebuie sa ne adaptam la ea. Si sa cerem sa fie imbunatatita. Dar sa nu ignoram realitatile din frustrare atunci cand ne urcam la volan.
    Intotdeauna soferii trebuie sa aiba grija de pietoni, biciclisti si motociclisti. Ei sunt categoriile vulnerabile cu adevarat la trafic. Un accident la viteze mici cu alt autoturism se lasa cu schimb de asigurari. Unul la aceeasi viteza cu pietoni/biciclisti se poate lasa cu morti.
    Aveti grija cum conduceti si planificati-va calatoria in asa fel incat sa nu trebuiasca sa va depasiti limitele de confort. Si nu-i fortati nici pe altii sa o faca dandu-le flashuri, claxoane, etc.
    0 2
  • f-----
    oameni buni,iar vi se ia fata cu petarde fumigene!!! nu e vb nici de grija cetateanului ,nici de grija infrastructurii ci de nenorocitul ala de buget!!!!avem datorii(imense pt noi),o economie in pragul colapsului(va spun sigur deoarece am tangente cu mediul de afaceri,va pot confirma si altii nu numai eu)...guvernele de pina acum in loc de strategii economice reale,le-au dat cu taxele si impozitele de nu se mai produce nimic ,nu se mai misca nimic(am fost dat pe spate de acel anunt cum ca pibul anul trecut a fost cu "mult mai mare"decit se estimase initial...incep sa ma gindesc din ce in ce mai mult la previziunea mea de acu vreun an:confiscarea conturilor populatiei...deocamdata ea s-a adeverit pentru ,,,cipru...na ca din fericire inca nu e si la noi)...vor economie care sa produca cu infrastructura buna pt carute,cu taxe si amenzi actualizate la nivel de ue ,cu salarii de 10 ori mai mici,sa ajungi cu marfa unde trebuie ,cind trebuie ,sa platesti taxele la timp si cit de mari vor ei,dar sa te deplasezi dintr-un capat al romanie in celalalt cu viteza melcului ,ca de i se pune pata la militian ca nu ai nr din judetul lui. si nu se mai termina satele si catunele pe marginea autostrazilor din romania...nu vedeti ca totul e ilogic si e vb numai de foamea astora care s-au trezit "sus",fmi si compania...hai ca ma ia cu draci si scap subiectul si laptopul pe geam...
    ma opresc aici deoarece nu sintem pe un site economic sau politic ,ca altfel le-as fi urat eu de bine si ceva carne astora de ne conduc acum
    6 1
  • apropo unde se dezbate public si cine de la mai citeste,ca sa stiu cu cine vb???
    exista un site anume ,dedicat sa le fac uraRILE DE Rigoare?
    2 0
  • @ionel: De prea multe ori. Ba chiar am trecut prin situatii in care biciclisti care mergeau pe trotuar s-au hotarat sa traverseze soseaua (pe la trecere dar calare pe bicicleta). Si atunci surpriza a fost si mai mare.
    Spui de biciclisti ca sunt o categorie vulnerabila. Adevarat! Si am grija sa ii feresc. Cat pot de mult. Mai ales noaptea. Si mai ales daca poarta si o vesta reflectorizanta. Asta este modul prin care biciclistul ma ajuta pe mine, conducatorul auto, sa-l observ in timp util si sa-l feresc. Extrapoland, si pietonul care traverseaza ar trebui sa ma ajute: sa se asigure la traversare. Sa se asigure ca eu l-am vazut, ca stiu ce intentie are si ca pot opri in timp util, ca ii pot ceda trecerea in siguranta.

    Cat despre mersul pietonilor pe sosea......aici e o intreaga discutie. Din experienta iti spun ca nici atunci cand au la dispozitie un trotuar pavat (ma refer la zonele rurale), demn de cel mai curat oras, nu-l folosesc. Soseaua e mult prea tentanta pentru ei. Poate lucrurile astea au devenit mult prea obisnuite pentru voi si nu le mai bagati in seama (mergeti pe principiul "asta e, mergem mai departe"). Dar este oare normal? Mersul pe sosea (de catre pietoni) este pe atat de anormal pe cat este oprirea masinii pe banda de urgenta pe autostrada. Si totusi se intampla. Ati vazut vreo masina de Politie care sa mearga la masina oprita pe autostrada....asa cum se intampla in tarile civilizate? Nici eu! Ati vazut vreun pieton amendat ca merge pe sosea si nu pe trotuar? Nici eu! De aici izvorasc multe probleme care pun in pericol siguranta circulatiei.

    Pentru mine normalitatea este ca pietonul sa se asigure si sa treverseze dupa ce ii cedez trecerea nu sa forteze trecerea doar pentru ca are el dreptul! Normalitatea este sa opresti pe banda de urgenta doar daca ai o urgenta si atunci sa semnalizezi corespunzator. Si cu asta am inchis subiectul!
    3 0
  • Vasile T.
    SA NE IA TOT, ca la aia sunt experti. La ajutat infrastructura, la facut ordine in HAOSUL birocratic nici pomeneala. Doar luat si vanat si persecutat. Mentalitate de cioban care se gandeste la oameni ca la niste oi blegi speriate.
    De ex. tine careva cont ca ANAF mi-a luat taxa de inmatriculare 1000 de lei (pt masina noua) pe 14 martie, pe 15 s-a schimbat legea cu TIMBRUL AUTO, a trebuit sa mai platesc odata si timbrul auto (ce-i drept mai ieftin, 680 de lei)? Cucoanele ciufute de la ANAF mi-au zis ca acei bani ii pot recupera la sfarsitul anului, iar pana atunci intra in cuantumul de amenzi potentiale pe care le pot avea.
    Alaltaieri, 3 aprilie, am depasit cu 7km/h viteza admisa pe pasarela Basarab. I-am zis povestea politistului care a pufnit cu aroganta in ras... Asa ca dragi politai, pana nu incepeti usor-usor sa lucrati pentru spalarea lehamitei fata de voi pe care-o are populatia, veti avea dureri de cap mult si bine cu amenzile neplatite. Veti spune ca actionati in forta, dar o vita batuta, schingiuit si doar mulsa zi de zi nu mai da lapte cum trebuie!
    5 0
  • deci din cite vad 99% din public(la care se refera astia de la MAI) sint impotriva ...credeti ca macar se vor deranja, nu sa tina cont de ele ,ci macar sa le citeasca???? fac pariu cu voi pe cit vreti ca-i doare in 14....una asa ,alta altcumva si uite asa pica guverne(cuvinte mari?poate da,poate nu...toata stima pt bulgari)
    1 0
  • Sabaila Ion
    Inasprirea sanctiunilor ar trebui precedata de realizarea tuturor conditiilor pentru ca soferii sa reuseasca respectarea tuturor normelor de circulatie. Exemplu :
    - multitudinea gropilor din carosabil impune schimbarea brusca a directiei de mers ; daca ai ghinionul ca un agent sa observe schimbarea directiei de mers fara semnalizare, esti bun de plata ;
    - marcaje vechi, sterse ; o depasire pe o linie continua greu vizibia, te predispune la sanctiune ; politistul va replica : marcajele rutiere nu sunt in competenta Politiei ; actionati-i in instanta!!
    - daca nu se vor instala si respecta semnele de oprire /stationare in apropierea trecerilor de pietoni astfel incat soferul sa poata vedea de la distanta eventualul pieton care doreste sa taverseze prin locul marcat, este foarte usor pentru orice agent de circulatie sa te lase fara permis si sa incasezi si o amenda usturatoare ;
    - cred ca orice conducator auto ar putea sugera stabilirea cuantumului amenzilor in directa corelare cu veniturile cetatenilor acestei tari.
    4 0
  • poolmat
    da unde se dezbat public legile astea ? ca nu stiu cum se procedeaza . sau se intreaba ei intre ei ?
    2 1
  • poolmat
    parerea mea e ca cel ce baga mana-n buzunarul omului se numeste hot ,chiar daca e sub acoperirea cuvantului ''lege'' ,si tocmai cei ce-i platiti din aceleasi buzunare mto aceeia baga mana tot mai adanc..apoi ..de ce sa-mi ia carnetul ? m-au ajutat ei sa-l obtin ? dimpotriva zic eu . cum sa puna altcineva mana pe un act personal ? mai avem viata preivata ? eu nu cred .
    1 1
  • Florin
    Acest proiect este neconstitutional
    Salariul mediu pe economieeste730brut/luna.
    Treceri depietoni nesemnalizate,ascunse de copacii
    pietoni indisciplinati,nu osinfura data m am trezit cu pietton pe trecere
    fara sa se asigure,la distanta respectiva,nici frina frinelor nu ii salva viata.
    Nupoti conduce si sa te uiti la trecere vazind o persoana oprestisi intrebi aveticumva ibtentia sa traversati?
    Discutam si de politisti care fac magarii,te opreste ptr una te ameninta caiti ia talonul si iti amenfa ptr ca nu ai prezentat talonul,azi 23 04.13 am patit lucrul asta.
    Aceasta lege contravine multor altor articole.
    2 1
  • Traznitul
    Am cautat de ma ustura ochii in lege si nu am gasit nimic despre descreieratii ce si-au modificat tobele de esapament de la niste rapandule de motociclete si alerga pe strazi in mijlocul noptii. Locuiesc in Berceni unde suntem terorizati de o gasca de tineri iresponzabili care aproape noapte de noapte tureaza la maxim motoarele de nu poti inchide un ochi. Am facut reclamatie la politie atat scrisa cat si online. Vad ca politia se face ca nu-i aude. Tare de urechi trebuie sa fie mai ales ca noaptea trec chiar prin fata sectiei de politie. Au somnul adanc... Am vazut pe unii idioti care acceleraza motocileta la maxim pentru a se deplasa 20 de metri. Probabil omu crede ca toate femeile vor cadea in excitatie maxima la auzul unui asemenea motor. Fraierul uita ca are casca pe capatina si nu-i vede niciuna minunatul chip de retardat... Ca fapt divers, un motociclist ma sfatuia pe net sa-mi cumpar ferestre ca lumea sa nu-i mai aud. Pai vara voi puteti dormi cu ele inchise? Culmea ca la mitingul lor de zilele trecute solicitau respect. Cum sa-i respecti pe astia? Sunt motociclisti adevarati care nu ma deranjeaza indiferent de ora. Aia au scule....
    1 0
  • ORDONANTA DE URGENTA
    pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 195/2002 privind circulatia pe drumurile publice

    Consider abuziva legea existenta cat si noua propunere legislativa in dezbatere.

    PROPUN: anularea tuturor sancțiunilor bănești (amenzi) și impunerea unui singur sistem de pedepsire simplu si eficient:

    Suspendarea sau anularea permisului de conducere in funcție de fapta începând de la minim 7 zile.
    Aceasta propunere este buna deoarece nu mai face atingere la un BUN al populației - venitul acestora - si are efect direct acolo unde il doare pe sofer - nu mai poate conduce masina.

    Amenzile sunt UN ABUZ legalizat.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru