Proiect de lege: maşinile parcate neregulamentar care încurcă circulaţia vor putea fi ridicate

de Daniel Popescu
Vineri, 27.05.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Maşinile parcate neregulamentar care încurcă circulaţia vor putea fi ridicate de autorităţi dacă acest lucru este menţionat explicit în zona respectivă, potrivit unui proiect de lege.

Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie a obligat recent guvernul să elaboreze o lege care să permită autorităţilor locale să ridice maşinile parcate neregulamentar, iar un proiect de lege depus recent la Parlament clarifică această situaţie. P

roiectul de lege a fost conceput cu scopul ca autorităţile să poată ridica maşinile parcate neregulamentar care incurcă circulaţia, astfel că cel puţin teoretic vor fi evitate abuzurile comise în trecut inclusiv împotriva şoferilor care parcau maşinile în locuri care nu împiedicau circulaţia.

În plus, şoferii vor fi informaţi în permanenţă că riscă să le fie ridicate maşinile, întrucât proiectul prevede obligativitatea existenţei unui indicator adiţional "Ridicare autovehicule parcate neregulamentar".

Urmareste Automarket
Astfel, maşinile vor fi ridicate dacă blochează partea carosabilă inclusiv în locurile în care depăşirile sunt interzise, dacă staţionează în intersecţii, inclusiv în giratorii, sau dacă blochează căile de acces la proprietatea publică sau privată.
De asemenea, maşinile vor fi ridicate dacă blochează accesul la pistele de biciclete sau dacă staţionează în staţiile mijloacelor de transport în comun.

"Practica măsurii de ridicare a acelor autovehicule staţionate neregulamentar a ajuns să genereze abuzuri realizate de către cei care pot să dispună aceasta măsură, manifestând în cele mai multe cazuri exces de zel. Măsura dispunerii ridicări autovehiculelor trebuie să fie una excepţională, îndreptată asupra acelor autovehicule care într-adevăr blochează circulaţia rutieră sau constituie un pericol pentru aceasta", se arată în expunerea de motive pentru iniţierea acestei legi.

Via Profit

Comentarii (12)

  • Practic se va intample urmatorul lucru: Marea majoritate a indicatoarelor "Oprirea interzisa" va fi insotita de indicatorul aditional "Se ridica masina" si se va reveni la ridicari ca si inainte.

    In Cluj cel putin o buna parte a indicatoarelor sunt insosite de acest semn aditional.

    Eu nu am o problema sa se ridice masinile, am o problema insa cu pretul exorbitant. Daca un servici imi cere 70 de lei sa ma duc pe platforma, de ce daca mi se ridica masina parcata ilegat ma costa 700 de lei + amenda? Sa fie tariful exact cat e la un service + amenda si nu cred ca o sa aiba cineva ceva de obiectat, ca doar trebuie sa invatam sa parcam legal.

    P.S.: Nu mi s-a ridicat niciodata masina, dar asta nu inseamna ca mi se pare corect ce se intampla.
    3 8
  • someone
    si cine va stabili obiectiv daca masina trebuie sau nu ridicata? politistul, care are norma lunara de amenzi? pemiteti-mi sa ma indoiesc de obiectivitatea lor in acest context profesional.
    dar in acelasi timp, masinile parcate nesimtit trebuie ridicate, pentru ca nu se poate sa astepti o ora sa vina semidoctul sa isi traga masina ce blocheaza linia de tramvai, sau intrarea in curte / spital / institutie
    14 1
  • razvan
    nu sunt de acord cu ridicarea masinii.Sunt insa de acord ca unei masini parcate neregulamentar sa i se blocheze o roata iar soferul sa fie amendat.Sunt de acord cu ridicarea masinii si cu o amenda mai mare(dubla) numai cand masina este parcata pe locul destinat unei persoane cu dizabilitati.Asta mi se pare culmea meltenismului si se practica din greu la noi.Pe afara nu ai sa vezi.Si ei au fost educati in timp tot cu amenzi.
    3 9
  • sa inceapa cu hoiturile nemiscate de ani de zile,cu roti dezumflate,,si acoperite de balarii.
    10 1
  • bolovan
    Decat sa va lamentati atat...nu mai bine invatati sa parcati regulamentar? Si ca o invormatie...nu fa pica c***le daca mergeti pe jos 1-200 m de la locu lde parcare pana in locul dorit? Stiu ca este sub demnitatea voastra...si este o umilita crasa sa nu poti parca pe locurile cu handicap (bine...aici este discutabil...locurile alea sunt doar pt handicapuri fizice...deci nu, nu este justificat sa parcati acolo)...stiu ca este umilitor sa nu poti bloca benziile de circulatie sau trecerile de pietoni. Dar doresc sa va anunt ca asta era valabil inainte sa coborati din copac.

    Eu ma bucur...sa le ridice...si eventual cele care sunt ridicate in mod repetat...direct la centrele remat cu ele.

    P.S. Da...sunt sofer, traiesc de 20 ani intr-un oras foarte aglomerat. Conduc in orasul respectiv zilnic cate 20-25 km...nu...inca n-am luat amenda pt parcare
    16 2
  • Tc1900
    doamne ajuta sa prindem acel moment cand se vor ridica si se va putea circula si pe trotuar nu sa mergi prin mijlocu drumului ca nu ai loc de masinile parcate cu nesimtire
    9 2
  • Nu ridicarea masinilor reprezinta o problema, ci legalitatea acesteia si profitabilitatea acestei activitati pentru comunitate.

    Un sofer care prefera sa parcheze neregulamentar, incurcand traficul rutier si pietonal in timp ce la doi pasi de el se afla parcari amenajate cu un pret rezonabil, merita sa i se ridice masina cu varf si indesat. In Bucuresti exemple care pot fi date oricand in acest sens sunt parcarile amenajate in rondul din Piata Alba Iulia (1.5 ron/ora) si cea subterana de la Universitate (3.0 ron/ora) in care se gasesc mai tot timpul locuri libere, in timp ce in jurul lor e plin de masini parcate aiurea. Ei bine, colegul bolovan are dreptate. Adevarul dureros este acela este ca cine nu-si permite asemenea tarife ar trebui sa mearga cu metroul, ori cine isi permite dar se zgarceste sa le achite, trebuie, indiscutabilsanctionat.

    Nu este firesc insa ca sumele obtinute din taxele pe care acesta le plateste sa intre in cea mai mare masura in buzunarele unor afaceristi verosi, predispusi de cele mai multe ori la abuzuri care dobandesc contractele pentru aceasta activitatea de la niste primari interesati, astfel incat pentru eventaualele daune pe care cetateanul le suporta raspunderea sa fie impartita intre agentul constatator si angajatii firmei de ridicare.

    Prin urmare, primariile ar trebui obligate sa aiba personal propriu care sa se ocupe cu ridicarea masinilor si spatii proprii in care acestea sa fie tinute pana cand sunt recuperate de proprietari, astfel incat sumele de bani incasate de la acestia sa intre direct si integral in bugetul local iar, in cazul producerii unor abuzuri sau avarii sa nu existe posibilitatea ca raspunderea sa fie plimbata intre primarie si firma de ridicari.
    5 1
  • @bolovan. "mergeti pe jos 1-200 m de la locu lde parcare pana in locul dorit". In principiu de acord cu tine. Eu, insa, locuiesc intr-un oras in care toate locurile de parcare sunt "parcari rezidentiale" iar in rest este oprire interzisa. Unde lasi masina?! Gasesti cu greu loc (pe strada, nu in parcarile rezidentiale) mai la periferie. Nu ai de mers decat vreun km. Cum o duci pe mamaia pana la masina? Sau fotoliul de la ea? Nu sunt, desigur, adeptul parcarilor aiurea, dar unde parcam cand chiar nu avem unde dpdv legal?
    3 6
  • bolovan
    @mishazaitev ai foarte mare dreptate in ce spui legat de destinatia baniilor. Dar nu despre asta este vorba aici. Pentru asta cred ca trebuie articol separat (este mult prea important doar sa fie o nota de subsol).
    Dar aici este vorba strict de ridicarea unor masini parcate in culmea nesimtirii.
    Ca exemplu, ieri treceam prin centru, si la aprox 100 m era o parcare cu plata aproape goala...si o groaza de masini parcate pe locurile cu handicap sau pe locurile pt motociclisti...iar vo 3 blocau si o banda.
    5 2
  • bolovan
    @Ara astea sunt exceptii...si sunt mai putin de 0.1% din cazuri. Iar comunitatea/organele au intelegere fata de situatiile astea. Eu inca n-am vazut sa clacsoneze o masina care bloca un drum...ca sa se dea jos babuta de 90 ani...care nici macar singura nu putea sa se dea jos (acum un an stateam intr-o zona unde se intampla des...cu atat mai mult cu cat drumul era cu sens unic si incapea doar o masina.
    6 2
  • cineva@bolovan
    Las ca am vazut eu babutza pe care a prins-o culoarea rosie pe trecere, intre cele 2 benzi. Cei de pe prima banda, de care trecuse, au plecat, deci nu mai putea sa se intoarca babutza. Cel de pe banda urmatoare nu a plecat(eu), pentru ca ar fi ramas acolo biata femeie, intre doua randuri de masini care merg cu 50/h (utopic). Asa ca am fost claxonat, flash-uit si injurat ca la usa cortului. Biata babutza a inceput sa "fuga" (a trecut de la 1 km pe ora la 1,5, cu tot cu carja, ca mai mult nu a putut), in timp ce se uita la mine, sa nu cumva sa ma porneasca claxoanele din spate peste ea.

    Si culmea, dupa ce a reusit sa treaca (intre timp s-a facut rosu) si-a cerut scuze de la mine, ca din cauza ei m-a injurat lumea.
    7 0
  • guvernul tehnocrat - si-au luat tara 'napoi / tinerii frumosi si liberi
    3 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru