Provocare imposibilă? Mazda promite un motor pe benzină cu emisii similare cu cele ale unei mașini electrice

de Daniel Popescu
Marti, 30.01.2018
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Mazda susține că dezvoltă un nou motor pe benzină Skyactiv-3 care va fi la fel de eficient din punct de vedere al emisiilor cu cele ale unei mașini electrice, dacă sunt luate în calcul și emisiile de dioxid de carbon generate la producerea energiei electrice.

Mazda a lansat în 2011 gama de motoare Skyactiv și a anunțat deja că pregătește o nouă generație Skyactiv-X pentru 2019.

Noile motoare ies în evidență prin aprinderea prin compresie, întrucât noul sistem permite aprinderea prin aplicarea unei presiuni ridicate asupra amestecului de carburant și aer. Constructorul japonez susține că noua generație de motoare Skyactiv-X va fi capabilă să ofere cu 10 până la 30% mai mult cuplu pentru propulsoarele pe benzină, iar eficiența va crește cu 20 sau 30 de procente față de actualele motoare Skyactiv.

Aceste unități urmează să stea la baza viitoarelor modele hibride, iar ulterior producătorul va lansa și a treia generație a acestor unități. Mazda susține că viitoarea tehnologie Skyactiv-3 va fi la fel de eficientă din punct de vedere al emisiilor precum motoarele mașinilor electrice.

Totuși, este important de menționat că, pentru a ajunge la această concluzie, Mazda ia în calcul și emisiile de dioxid de carbon din procesul de generare a energiei electrice utilizate de mașinile electrice, dar și emisiilor generate de procesul de extracție și rafinare a petrolului pentru mașini cu motoare cu combustie internă.

Calculele realizate de japonezi indică faptul că unele mașini electrice sunt chiar mai dăunătoare mediului înconjurător decât unele mașini echipate cu motoare pe benzină.

Pe de alta pate, Mazda nu menționează faptul că o parte din energia electrică este produsă din surse nepoluante precum energia eoliană.

Oficialii Mazda nu au oferit niciun termen pentru lansarea generației de motoare Skyactiv-3.

Via Automotive News

Comentarii (9)

  • Normal că Mazda nu spune că ”o parte din energia electrică este produsă din surse nepoluante precum energia eoliană.”
    Ei doar demonstrează că se pot foarte bine interpreta și invers cifrele reprezentând poluarea prin CO2. Iar ăsta e răspunsul la minciunile prin omisiune ale apologeților ”electrificării forțate”, care atunci când scriu ”zero emisii” uită de steluța mică și nu spun niciodată că se referă la procentul din surse regenerabile.
    25 18
  • ACE - Craiova
    Germanii iși propun să aibă energie electrica produsa din surse regenerabile astfel: 60% din total productie până în 2035 și 100% până în 2050.....
    De ce credeti ca in 2019 marile companii auto din Germania incep producerea IN MASA a vehiculelor electrice ?!
    De ce in 2017 jumatate din vehiculele noi vandute in Norvegia au fost electricele si hibridele ?!
    ASTA E VIITORUL - CLAR !!!!
    Iar noi ne agitam ca disperatii sa cumparam diesel-uri DE FIRMA aduse din Occident de care EI VOR SA SE SCAPE .....
    15 5
  • Hai mai @Kap ca esti baiat destept ce naiba...

    Zero emisii inseamna poluarea la botu' calului, sau mai exact la roata masinii. Evident ca fabricarea unei mari parti din energia electrica cu care se incarca o masina electrica genereaza CO2 si alte noxe, ca doar curentul nu e produs 100% eolian sau hidro. Totusi, nu esti afectat prea rau, pt ca locul fabricarii curentului e departe de casa ta, de orasul tau, plus ca acea uzina electrica are filtre si alte sisteme fixe de captare si retinere a poluantilor.

    Pe cand o masina pe combustibil fosil te polueaza direct si nemijlocit: ce iese pe teava de esapament intra direct in nasul tau cand mergi pe trotuar sau cand deschizi geamul dimineata sa aerisesti si vecinul isi ambaleaza motorul sub balconul tau.

    Pe de alta parte nu iti imaginezi ca benzina creste sub benzinarie. Si nici nu vine prin cablu din desertul Arabiei Saudite sau de pe fundul Marii Nordului pana la benzinaria din colt.

    Tot procesul (bine pus la punct de altfel, ca na...se petrece de peste 100 ani si a tot avut timp sa se perfectioneze) prin care titeiul ajunge sa fie benzina din rezervorul Mitsubishiului tau genereaza enorm de mult CO2 si poluanti. Ce implica acest proces? Intr-o anumita ordine a etapelor, fara a le epuiza pe toate: prospectare campuri petroliere, forare si constructie sonde, extractie, transport la rafinarie, rafinare, stocajele intermediare, transport la distribuitori, distributia la consumatorul final, etc. Dar hei, apologetii motoarelor pe zeama de fosile se fac ca uita de toate astea si se "lauda" doar cu emisiile per km din fisa tehnica frumos "aranjata" de producatori pe un ciclu NEDC, care stim toti cat de relevant e in viata reala.
    32 3
  • mircea
    @@Kap
    Excelent comentariu. Congrats.
    12 6
  • inexorabil
    Axioma axiomelor: “zeama de fosile” a făcut posibilă toată civilizaţia asta postbelică şi, implicit, toate facilităţile de care ne bucurăm în viaţa de zi cu zi (chiar dacă reversul medaliei înseamnă stres, boli şi război interuman), “dar na”, ce mişto să te naşti pe lumea asta şi să găseşti totul de-a gata, iar dacă ţi se pare că acest totul prezintă şi puncte criticabile, apăi le depistezi prompt şi le toci mărunt de nu se văd.

    PS. Special pentru Mircea:
    https://ro.wikisource.org/wiki/Limba_românească
    6 7
  • scamel
    o intoxicare.
    articolul despre utopia mazda cu aprindere prin scanteie revine in pagina AM mai consecvent ca shinkansen.
    1 7
  • Departe de a fi partizanul interesat (cum însă par a fi mulți) al vreunei variante, vorbesc prin prisma clientului pragmatic.
    Zero emisii este o mare vrăjeală de marketing căreia îi lipsește steluța și nota de subsol. Că sunt mai departe, că afectează altfel, da, dar nu că sunt zero.
    Nu m-am apucat să laud carburanții clasici, nici nu m-am aventurat să cataloghez electricele cu baterie ca fiind varianta ideală, pentru că slavă domnului (domnului Ampere, Otto și alții) sunt destule variante nelăudate la fel dar alternative: GPL, metan, hidrogen.
    Prin urmare am face bine toți să evaluăm cât mai realist diferențele, nu de alta dar am putea ajunge la concluzia că un câmp electromagnetic generat de o electrică poate fi mai dăunător decât emisiile unui motor pe benzină eficient, de la Mazda sau nu.
    Sau că efectele extracției și rafinării petrolului sunt comparabile cu cele ale exploatării litiului sau al altor componente ale bateriilor (la aceeași scară evident). Că despre efectele nefaste ale expunerii la câmpurile electromagnetice generate de liniile de înaltă tensiune sau despre deșeurile nucleare nu prea vorbește nimeni, ci se aruncă în față regenerabilele.
    19 4
  • @Kap
    Vorba unuia de mai sus: Excelent comentariu. Congrats.
    7 3
  • Pana la urma daca o ardem "eco", cel mai putin polueaza tramvaiul/trenul: fara "zeama de dinozauri", fara baterii, fara cauciucuri.
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru