Raport: “Unele mașini hibride consumă de patru ori mai mult combustibil decât indică producătorii”

de Petre Barac, Foto: Dreamstime
Marti, 24.10.2017
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Autovehiculele de tip hibrid, considerate “prietenoase cu mediul”, produc de patru ori mai mult dioxid de carbon (CO2) în comparație cu specificațiile producătorilor, se arată într-un raport australian.

Australian Automobile Association (AAA) a descoperit că în cadrul unor teste efectuate în condiții reale unele vehicule noi utilizează cu 59% mai mult combustibil față de informațiile furnizate în materialele publicitare.

Un vehicul electric hibrid testat de AAA utiliza de patru ori mai mult combustibil decât specifica producătorul său, fapt care încărca factura proprietarilor acelui tip de mașină cu peste 750 de dolari față de ceea ce se arăta în reclame.

Pe baza acestui raport, AAA a făcut un apel la guvernul australian pentru introducerea obligativității testărilor în condiții reale a emisiilor generate de mașinile noi.

“Sistemul actual îi duce în eroare pe consumatori și organismele de reglementare. Doar testările în condiții reale pot reduce costurile pentru consumatori și pot aduce beneficii ecologice semnificative”, a declarat Michael Bradley, director executiv în cadrul AAA.

În cadrul studiului desfășurat pe parcursul a 18 luni, cu o valoare de 390.000 de dolari americani, AAA a realizat teste în condiții reale asupra a 30 de vehicule.

Însă asociația a ales să nu divulge detalii despre mașinile în cazul cărora rezultatele au fost slabe, deoarece acest lucru nu ar fi corect față de automobilele care nu au fost testate.

Via Agerpres

Comentarii (16)

  • vai ce surpriza
    unde esti vianuleeeeeee?
    s-a dus pe apa sambetei revolutia verde
    20 14
  • ACE - Craiova
    Cand ne raportam la ceva concret - ce inseamna "apt care încărca factura proprietarilor acelui tip de mașină cu peste 750 de dolari față de ceea ce se arăta în reclame"....?!
    750 de dolari - banuim australieni - la ce distanta parcursa de masini: 1.000-10.000-10.000 km......?!
    UNDE era parcursa distanta: in oras in afara, medie....
    Stirea e cam rupta din context daca NU ESTE SI PRECISA.....
    AGERPRESS E CAM VARZA MURAT cu asemenea stiri !!!
    16 8
  • @TheArrogantOne

    nu stiu cine iti ofera tie suprize dar mie, Priusul gen.2 din familie, imi "mananca" 4,7% consum mediu anual, adica un + de 18% fata de oficial

    dar daca ai citi cu atentie sursa articolului (nu, nu AGERPRES) vei vedea ca hibridul (ca UN hibrid e pus in discutie) e un.... PLUG-IN. Si tre' sa fii copil (mai ales la un plug-in) sa vrei sa vezi consumul real mai mare decat cel oficial ca fiind o surpriza.

    https://www.realworld.org.au/#results

    Cum AAA nu da nici un nume, discutiile pot fi lungite la nesfarsit dar daca e sa ma intrebi pe mine acum 2(?) ani era o reclama la un plug-in Q7 cu un consum de 1,8l/100. Cu totii cazuseram de acord ca reclama, mincinoasa pana'n panzele albe, in fapt oferea o jumatate de informatie inradacinata si acceptata ca atare...consumul este pentru primii...20km(sau ceva de genu'). Supriza? poate pentru tine.

    dupa cum vezi reclama inca exista:
    https://www.audi.ro/q7/q7-e-tron-quattro/highlights

    PS1 poti citi, foarte informative dealtfel, si rezultatele motoarelor clasice. Culmea, pentru mine nu e nici o surpriza ca NICIUNA nu respecta normele ACTUALE de poluare.
    PS2. eu chiar n-as deschide gura (prea) mare
    12 5
  • ACE - Craiova
    Exista mai multe masini hibride PLUG-IN pe piata - chiar si in Romania. Se spune, despre acestea, ADEVARUL - aproape cu jumatate de gura.
    De exemplu, la modelul MERCEDES C350e (Clasa C (2013-prezent) C350e 2.0 279CP Aut) autonomia PUR ELECTRICA este de numai 31 km ....
    IN REALITATE consumul DECLARAT de producator, de 2,4 litri/100 km ESTE VALABIL DOAR pentru PRIMA SUTA DE KM parcursi, cu acumulatorul electric suplimentar incarcat 100% ( avand o capacitate de cca. 6 kWh) ...Apoi, doar in modul benzina, consumul devine undeva la 7-7,5 litri/100 km....
    Sunt si persoane care cred, ca masina din exemplul de mai sus, are TOTDEAUNA un consum de 2,4 litri/100 km pentru ca asa scrie in Fisa Tehnica.....
    20 0
  • BIne ca poluarea la VAG de 26x peste ce declara e ok!??
    Are lumea auto probleme mai grave decat mizeria debitata de aia.
    6 4
  • Arogantul
    VIANULEEE
    nu au testat doar un mdel, deci ok, acel Q 7 poate ca mintea cu mainile amandoua, dar aici vb de mai multe modele
    4 4
  • @Arogantul

    am spus eu ca n-au testat mai multe masini sau mai multe modele?

    "One plug-in hybrid electric car tested used more than four times the fuel consumed in its lab test."
    6 8
  • Arogantul
    ok, ai dreptate, au zic ca doar una din ele era in mod special foarte mincinoasa

    P.S. inca astept raspunsul tau pe articolul cu ampera
    sau tu ramai doar in discutiile unde nu ti se da peste nas?
    4 5
  • cred ca asta era

    http://www.theenergycollective.com/robertwilson190/328841/why-germanys-nuclear-phase-out-leading-more-coal-burning

    peste nas? cine? cand?
    1 5
  • articolul de AZI, cu ampera, OPEL, ultimul meu comentariu legat de cobalt
    sincer acum, faci pe prostu sau ce?

    https://seekingalpha.com/article/4115479-cobalt-cliff-will-cap-teslas-model-3-production-capacity-250000-units-per-year
    2 3
  • cumva nu ti-am dat dreptate? sau n-ai inteles ce am vrut eu sa spun enumerandu-i pe ceilalti constructori? Odata ce se investeste masiv in constructia de fabrici de acumulatori nu te duce mintea sa pricepi ca exista potential?

    tot respectul pentru efortul de a te informa. Dar sa citesti printre randuri, da, e mai dificil.

    succes
    1 2
  • nu ai inteles
    poti sa construiesti cate fabrici vrei tu, daca nu ai resursa de baza, in cazul de fata cobalt, DEGEABA, or sa stea fabricile alea degeaba
    3 3
  • Edikkk
    marea problema este ca producatorii auto MINT in cazul tuturor masinilor, si a celor full-termice, si a celor hibrid plugin si a celor hibrid non plugin (e-power Nissan) si a celor full-electrice chiar !

    sunt date cele mai optimiste consumuri si mai mici emisii de noxe !
    stim cu totii !


    CE AR FI INTERESANT un test intre o masina full-termica, o masina hibrida (ceva serios, un Nissan e-power) si, de ce nu, una full-electrica !

    Oricum diferentele intre cea full-termica si semi-electrica (sa zicem chiar cele non-plugin !! gen e-power) vor fi imense ! de peste 20% !!

    Ehhh... dar aceste teste nu se vor face niciodata si aceste date nu vor fi date niciodata !

    Producatorii auto nu vor, pentru ca costurile cu masinile hibride le reduce din profit ! Ei fac profit pe bolile oamenilor !!
    Si cele electrice ii loveste puternic pentru ca se elimina dorinta de a mai schimba masina la 5-7 ani, pentru ca masinile vor avea o durata de viata de 10-12 ani (aproape dublu) !

    Cam asta este adevarul... care il stim cu totii... in marea de minciuna de azi...
    7 3
  • @arogantul

    da, astia arunca cu sutele de milioane in fabrici, deschid canale de livrare, distributie, semneaza contracte, angajamente, trag sfori politice, pun in miscare un intreg arsenal financiar, economic, politic, etc si apoi pun lacat. Scurt.

    ai impresia ca vorbim de un butic deschis la Popreaca in curtea omului? ok. :)

    @r...vine de la "R"atacit prin zona?
    2 3
  • Cred că ăștia n-au bani pentru bonusuri la rabla verde și bagă strâmbe de-astea prin articole în presă.
    0 1
  • Cred că ăștia n-au bani pentru bonusuri la rabla verde și bagă strâmbe de-astea prin articole în presă.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru