Recall masiv în SUA: 4.7 milioane de maşini afectate. Rechemarea în service s-ar putea extinde la 12 milioane la nivel mondial

de Mircea Meșter
Marti, 21.10.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Americanii s-au obişnuit să fie chemaţi la service pentru verificări şi modificări cu maşinile proprii. Nu mai puţin de 20% dintre maşinile care circulă pe şoselele din SUA au făcut drum întors la service în 2014, iar ultimul recall masiv, anunţat astăzi, confirmă această statistică.

Esential 4.7 milioane de maşini sunt rechemate în service în SUA din cauza airbag-urilor potenţial defecte Takata.
12 milioane de maşini este totalul extins al maşinilor cu potenţiale defecte la nivel mondial, conform estimărilor experţilor.
Autorităţile americane au anunţat că iniţiază urgent o rechemare în service pentru aproape cinci milioane de maşini din cauze legate de potenţiale airbag-uri defecte. Conform analizei NHTSA, autoritatea naţională care se ocupă de siguranţa pe şosele în SUA, maşinile invitate pentru verificări la service dispun de airbag-uri ale căror mecanisme de umflare se pot fragmenta în cazul în care airbag-ul este activat (de exemplu în cazul unui accident), iar schijele metalice rezultate pot lovi cu viteză şoferul şi pasagerul. Sunt afectate airbag-urile frontale pentru şofer şi/sau pasager, în funcţie de marcă şi model.

Studiile NHTSA anunţă că în SUA au avut loc patru decese din această cauză.

Sub lupa NHTSA au intrat în total 4.7 milioane de maşini din gamele produse de BMW (574.000 de unităţi), General Motors (133.000 de unităţi), Honda (2.800.000 de unităţi), Mazda (18.050 de unităţi), Nissan (438.000 de unităţi) şi Toyota (778.000 de unităţi) produse între 2001 şi 2011. Toate airbag-urile cu potenţiale defecţiuni sunt produse de compania japoneză Takata, care anul trecut a mai fost implicată într-un recall masiv la nivel mondial.

Campania de rechemare începută în SUA se va extinde la nivel mondial pe toate modelele echipate de Takata, Washington Post citând experţi care susţin că numărul de maşini care vor vizita service-urile în toată lumea se ridică la nu mai puţin de 12 milioane.

20% dintre toate maşinile din SUA au fost chemate la service în 2014

Campaniile de rechemare în service au devenit o obişnuinţă în SUA, acolo unde un studiu recent arată că producătorii auto au demarat 544 de campanii de acest tip doar în cursul anului 2014. În total, excluzând recall-ul masiv al airbag-urilor Takata, 52 de milioane de maşini care circulă pe şoselele americane au fost invitate la service pentru diferite motive, anul în curs depăşind astfel lejer recordul all-time anterior (30.8 milioane de unităţi). 

Per total, una din fiecare cinci maşini americane au fost nevoite să treacă prin mâinile mecanicilor în cursul acestui an.

Recordul absolut este deţinut de General Motors, grup care a adunat exact jumătate din maşinile în cauză.

via Washington Post

Comentarii (4)

  • Mare pacat pentru ca, clientii o sa judece producatorul auto pentru greseala asta, cand de fapt e vorba de un sub-contractat care ofera echipamente si subansamble. E si vina constructorilor ca nu testeaza temeinic astfel de echipamente. Nu-i bai, intr-o zi o sa realizeze cat de importanta e fiabilitatea si increderea clientului intr-un brand.

    Pana una alta intreb si eu: cum dracu ma sa supravietuiesti unui accident, dar sa fii omorat de schije metalice sarite de la un echipament care-ti salveaza viata? Doamne fe...
    8 4
  • inexorabil
    Da, normal, vina aparţine şi operatorilor auto (s-au pierdut în fumul uitării vremurile în care Mercedes, Saab, Volvo şi GM---ca să menţionez numai patru glorioase exemple---ridicau siguranţa clienţilor la rang de lege proprie de funcţionare). Dar nu cred că-mi voi reveni prea curând din buimăceală: o companie japoneză poate fi neglijentă?!? Totuşi, principalele inovaţii şi reguli de protecţie consemnate istoric sunt revendicate de către firmele europene şi americane, deci un asemenea adevăr implacabil şi copleşitor ca importanţă ar trebui să mă liniştească...Dacă industria de profil ar ţine cont de ele, atunci poate le-ar (re)valora şi, astfel, ar înceta să frizeze grotescul cu planuri imposibile precum “moartea cauzată de accidente va fi abolită indiscutabil în maşinile noastre până în 20XX”
    1 0
  • @AM....ati uitat la calcul Toyota cu 778.000 de masini.

    Mai interesant este urgenta cu care trebuie sa se prezinte in service cei din anumite state ale SUA, respectiv: Florida, Puerto Rico, Guam, Saipan, Samoa, Insulele Virgine si Hawaii. Intrebarea este de ce exista o urgenta identificata punctual in anumite state?

    Oricum cei de la NTHSA par sa fie foarte interesati de 4 decese dintr-un total de 370.000 de morti inregistrate pe parcursul a 10 ani. Ma intreb, cum cum poti identifica un defect care are o rata a probabilitatii de 4:370.000?
    2 1
  • Suleyman Cunoscatoru
    Ce interior frumos are Passatul din imagine :)) , mai putin air-bagul.
    1 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru