Recall-ul operat de GM a redus venitul net al companiei din primul sfert al anului cu 86%

de Sebastian Toma
Joi, 24.04.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Rechemarea în service pe care General Motors a demarat-o pentru a repara 2.6 milioane de unităţi a dus la o scădere de 86% a venitului net în primul sfert al anului în raport cu aceeaşi perioadă a lui 2013.

Rezultatele bune ale companiei sunt umbrite de campaniile de recall, care ne-au costat 1.3 miliarde de dolari. Dacă vă uitaţi în spatele acestor cifre, o să vedeţi cât de performantă a fost compania noastră.

Chuck Stevens
CFO General Motors
General Motors a primit o lovitură puternică prin recall-urile demarate la începutul anului curent, constructorul american fiind nevoit să repare peste 2.6 milioane de unităţi din diferite probleme, acestea aducând o reducere de 86% a venitului net în primul sfert al anului. În comparaţie cu rezultatele din primul sfert al lui 2013, GM a pierdut 125 de milioane de dolari la rubrica venit net din cauza recall-urilor, ducând la cel mai slab rezultat financiar al companiei americane de la ieşirea din insolvenţă în 2009. Contrar estimărilor analiştilor, General Motors a reuşit să obţină profit în primul sfert al anului curent în ciuda faptului că a trebuit să opereze o rechemare masivă în service.

Scandal la GM: recall-ul de 2.6 milioane de unităţi, cauzat de o piesă pentru care compania a economisit un dolar pe maşină

Esential 90 de cenţi au fost economisiţi, la vremea respectivă, prin folosirea unui reper care nu întrunea specificaţiile interne ale companiei.
Rechemările în service le-au adus celor de la GM costuri care au totalizat 1.3 miliarde de dolari, în timp ce restructurările din Europa i-au costat pe americani aproximativ 200 de milioane de dolari.
Cu toate acestea, veniturile obţinute de General Motors per ansamblu au crescut cu un procent faţă de primul sfert al lui 2013, totalizând 37.41 miliarde de dolari. În tot acest timp, cota de piaţă a GM pe piaţa din SUA a scăzut, dar corporaţia a avut situaţia sub control printr-o disciplină strictă a preţurilor. Concernul s-a menţinut pe profit în SUA datorită faptului că şi-a redus dependenţa faţă de reducerile mari pe care le acorda în trecut şi de reducerile acordate flotelor. Potrivit analiştilor auto, clienţii din SUA nu s-au îngrămădit oricum să cumpere maşini noi în primul sfert al anului din cauza fenomenelor meteo nefavorabile derulate în America de Nord.

GM a cheltuit 1.3 miliarde de dolari în primul sfert al anului pentru a repara 2.6 milioane de maşini pentru o problemă legată de mecanismul controlat de cheia de contact.

GM investeşte 324 milioane de euro în dezvoltarea următoarei generaţii Chevrolet Volt

Situaţia din Europa este mai bună faţă de primul sfert al anului trecut, cu toate că GM încă înregistrează pierderi pe Bătrânul Continent.

Vânzările GM au crescut cu 0.7 procente în Europa în decursul primului sfert al anului curent în raport cu aceeaşi perioadă a lui 2013. Dar pierderile americanilor au atins 284 milioane de dolari în perioada respectivă, datorate în principal costurilor ridicate de restructurare ale uzinei Opel din Bochum, Germania. Fără aceste cheltuieli, GM şi-ar fi redus pierderile din Europa cu aproape 100 de milioane de dolari în primul sfert al anului, explică Chuck Stevens, Chief Financial Officer al General Motors.

Via AutomotiveNews (înreg.)

Comentarii (4)

  • Dispreţ faţă de trecutul de aur, "ţepe" tehnice, cheltuieli nesăbuite, pierderi masive, atitudini debusolate...Iată reţeta care anunţă un colaps de proporţii, dacă nu se adoptă măsuri cerebrale şi radicale până în 2020...De fapt, pe GO par s-o ajungă din urmă blestemele fanilor Oldsmobile, Pontiac, Hummer şi Saab. Cred că nici iubitorii statornici de Buick nu se împacă cu situaţia...Dacă mai punem la socoteală şi avântul pe care şi l-au luat marile rivale ale lui GO (Toyota şi VAG), plus ascensiunea temerară a lui HaKa, obţinem un tablou destul de sumbru pentru Mărioara & co. Billy Durant şi voi, ceilalţi corifei, dormiţi liniştiţi: probabil că nu va dura prea mult până când se va aşterne în RC o linişte ca de mormânt...
    5 5
  • Asta rezulta cand te carpesti...
    4 3
  • razvanis
    Trebuie premiat managerul care a decis inlocuirea acelei componente cu una mai ieftina pentru ca a economis cativa centi per masina si acum au pierdut inzecit.
    Un bonus frumusel si o vacanta in caraibe pentru abilitati manageriale exceptionale
    4 0
  • Foarte bine au patit! asa poate isi invata lectie sa faca dracu (toti constructorii) produse de calitate si sa nu-si mai bata joc de clienti.
    Un mare plus pentru GM ca au recunoscut greseala si au chemat inapoi atatea masini, trebuie mult curaj sa recunosti asa ceva, din pacate despre BMW nu pot spune acelasi lucru cu problemele lor notorii la pompa de benzina si lantul de distributie.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru