RECORD: Conceptul Renault Filante a parcurs 1.008 km fără reîncărcare

de Alexandru Monenciu
Marti, 23.12.2025
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Constructorul francez de automobile încheie anul cu un record de eficiență. Conceptul Filante a parcurs 1.008 kilometri, în mai puțin de 10 ore, cu o viteză medie de 102 km/h, fără reîncărcare.

Dacă în urmă cu zeci de ani erau la modă recordurile mondiale de viteză (ce-i drept, se mai poartă și în prezent, dar mai rar), în această eră a electrificării mai toți producătorii de automobile tind către stabilirea unui record mondial de eficiență.

Francezii de la Renault și-au propus să stabilească un asemenea record, dar nu cu o mașină echipată cu o baterie uriașă, care să fie condusă în modul Eco și cu o viteză medie redusă. Și au reușit ce și-au propus chiar înaintea finalului de an.

Conceptul în cauză se numește Renault Filante Record 2025 și este inspirat de mașinile mărcii care au stabilit în trecut recorduri de eficiență. Cum ar fi 40 CV din 1925 sau Etoile Filante din 1956. Geamul protector de deasupra cockpit-ului te duce cu gândul la un avion militar, iar poziția șoferului este modelată după monoposturile de Formula 1.

În același timp, conceptul Filante este un laborator pe roți care introduce tehnologii de ultimă generație precum sisteme de frânare și direcție complet electronice (steer-by-wire și brake-by-wire).

Mai mult, Renault a utilizat materiale ultra-ușoare ca fibra de carbon, aliaje de aluminiu și Scalmalloy imprimat 3D.

Nu în ultimul rând, anvelopele Michelin au fost dezvoltate special pentru rezistență redusă la rulare și aerodinamică îmbunătățită.

BATERIE DE 87 KWH ȘI 1.000 KG MASĂ PROPRIE

Conceptul francezilor de la Renault cântărește 1.000 de kilograme, iar bateria este una obișnuită, cu o capacitate de 87 kWh, ca cea de pe Scenic E-Tech electric.

Prima încercare de stabilire a unui record de eficiență a avut loc în luna octombrie, dar a fost anulată în ultimul moment din cauza condițiilor meteo nefavorabile. Acum, planetele s-au aliniat, iar Renault a reușit să stabilească acest record în Maroc, pe circuitul UTAC.

Obiectivul a fost ca cei trei piloți să conducă un vehicul electric pe o distanță mai mare de 1.000 de kilometri, cu o baterie de aceeași capacitate ca cea a lui Scenic, la viteze realiste de autostradă, fără să oprească pentru încărcare.

Așa cum spuneam, recordul a fost stabilit.

Conceptul Renault Filante Record 2025 a parcurs 1.008 kilometri în 9 ore și 52 de minute, cu o viteză medie de 102 km/h, un consum de 7.8 kWh/100 de km, fără să oprească pentru încărcare. Mai mult, la final, bateria mai avea 11%, ceea ce însemna că Filante mai putea acoperi încă 120 de kilometri cu viteze de peste 100 km/h.

Cei trei piloți care au condus conceptul spre victorie au fost Laurent Hurgon, Contance Leyraud-Reyser și Arthur Ferriere.

Potrivit constructorului din Hexagon, tehnologia și performanța conceptului Filante Record 2025 vor susține dezvoltarea viitoarelor modele electrice de stradă.

via Renault

Comentarii (3)

  • Mad Max
    As fi interesat cam cat ar costa caricatura asta de vehicul.. singurul aspect care conteaza e greutatea, fiind pe jumatatea lui Scenic reuseste o autonomie dubla, simplu ca buna ziua.

    Mult mai sanatos si aspectuos, o baterie solid state de 200 kWh pe Scenic si ai rezolvat cu brio cei 1000 de km autonomie, ei bine, asta e cu adevarat o stire pe care personal o astept.
    7 4
  • Laurent Hurgon
    "Prefer 200 km. parcursi intr-un ritm alert la volanul unui Megane RS Trophy R decat 1000 km. bifați comatos intr-o *chestie* care nu suscită interesul niciuneia dintre persoanele cu un bagaj intelectual apreciabil. "

    (Mécanique Sportive)
    5 5
  • @Laurent Hurgon
    De-aia au vândut milioane de Megane RS Trophy, că publicul larg e interesat de vrum-vrum, Schumacher wanna be.
    1 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru