Record mondial de autonomie electrică: 1300 de kilometri cu o singură încărcare

de Bogdan Mirică
Miercuri, 27.11.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Un grup de japonezi a reuşit să stabilească un nou record mondial de autonomie pentru un vehicul electric. Folosindu-se de o baterie uriaşă, ei au reuşit să parcurgă 1300 de kilometri cu o singură încărcare.

Urmareste Automarket
Într-o perioadă în care majoritatea modelelor electrice se laudă cu o autonomie care abia depăşeşte 200 de kilometri, isprava unor japonezi care au reuşit să parcurgă 1300 de kilometri cu un singur plin de energie, pare ruptă din filmele SF. Este însă o performanţă cât se poate de reală.

Kenjiro Shinozuka, primul japonez care a triumfat în Raliul Dakar, în 1997, alături de alţi trei temerari, au stat, pe rând, la volanul maşinii electrice cu o autonomie impresionantă.

Cobaiul a fost un Suzuki Every, vehicul utilitar, comercializat pe piaţa din Japonia, care a beneficiat de un motor electric şi de o uriasă baterie litiu-ion.

Esential 1300 de kilometri este autonomia electrică pe care au reuşit să o atingă japonezii.
Se pare că energia înmagazinată aici a fost suficientă pentru a acoperi 1300 de kilometri, cu 300 de kilometri mai mult decât recordul anterior.

Cei patru membri ai echipajului au condus zi şi noapte pe un traseu lung de 25 de kilometri, creat pe străzile satului Ogata din Japonia. Viteza medie s-a situat undeva la 30 de km/h. În prezent, cei patru japonezi aşteaptă omologarea Guineess Book of World Records.

Comentarii (7)

  • Oricine poate pune o baterie de 2 tone pe o duba si sa mearga non stop 1300 km. Media de 30 km/ora? Am ramas mut de uimire :):):) La viteza asta cred ca si Tesla trece de 700 km, fara nici o modificare.
    24 23
  • se poate sa nu fie greu sa pui o baterie uriasa intr-o duba si sa te invarti cu ea 1300 km; dar daca ne gandim ca au facut-o niste oameni loviti de un cutremur si un tsunami care pe altii i-ar fi terminat si care sunt sigur ca peste un an - doi vor face aceeasi km cu o baterie cat o valiza .... probabil ca e ceva de invatat!!!!
    22 11
  • Japonezii astia sunt dati naibii ! Bravo lor !
    15 7
  • @zarnesteanu
    Nu cred ca ai habar de proportiile corecte.

    Din contra, Tesla Model S are 5 metri si masa de ~2 tone, pe cand Suzuki Everye la 3.7 m lungime si ~1 tona masa totala in varianta conventionala. In varianta electrica e cu 180 kG mai grea. SI TOT E MAI USOARA DECAT TESLA !

    Deci mai spune-mi odata, cine poate incarca si distribui bateriile pe o suprafata mai mare?
    13 7
  • Carlos Ghosn
    Ce au vrut sa demonstreze maimutoii astia?!
    Sa scoata o masina de serie electrica cu autonomia asta daca sunt asa buni.Au incarcat o duba cu baterii si apoi au mers cu 30km/h.
    De tot rasul...
    3 8
  • @ @zarnesteanu
    Vezi ca ai citit specificatiile unui Every electric clasic, care duce doar vreo 60 km. De struto-camila asta nu gasesti nici o informatie cu privire la greutate.
    Vorba lui zarnesteanu, asa umplu si eu un tir cu baterii si fac inconjurul lumii cu o singura incarcare mergand cu 30 km/h.
    5 4
  • Gigi Berlogea
    Stati bre, luati-o mai incet asa ... Tesla are bateriile comerciale, facute sa dureze macar 10 ani, cu sistem de racire/incalzire intre elementii bateriei (celule de li-ion), adica treaba cu cele 2 tone ale Teslei S e putin mai ... complexa.

    Pe de alta parte, nu le mai plangeti de mila japonezilor loviti de ... tsunami si alte cele, pentru ca ei ca natie, sunt mult diferiti de noi, romanii - care intre noi fie vorba mai bine de 80% sunt convinsi ca aspargilus+aflatoxina + laptele de vaca = moartea si/sau ca anvelopele de iarna e bine sa fie obligatorii la noi (cu clima temperat continentala, la jumatatea distantei dintre polul N si ecuator, etc. unde km de deszapezit costa >6000Euro ..)

    Iarasi, nu mai judecati la "bara din fata" pentru ca daca va uitati in computerele de bord ale masinilor voastre, o sa observati cu uimire ca mediile orare atinse pe ultimii (sa zicem) 5000km rulati, nu sunt mai mari de ... 38kmh!!!! Si culmea ca probabil oti mai fi facut si drumuri prin afara, pe unde o-ti mai fi ars-o pe "cumatra" masina si la mai mult de ... 130kmh ...

    Ceea ce au realizat japonezii este un lucru demn de lauda, pregatind un viitor al masinilor electrice, mai apropiat decat credem noi ... Cel putin in lumea civilizata ...

    Hai sa fiti sanatosi!
    14 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru