Renault își conturează planurile: ar putea mări prețurile la modele compacte cu până la 30%, dar va lansa un model electric care va costa sub 20.000 de euro

de Daniel Popescu
Vineri, 11.09.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Renault analizează opțiunea de a crește preturile modelelor din segmentul compact cu până la 30% pentru a obține profturi mai mari, însă în același timp susține că poate dezvolta un model electric produs în Franța care să coste mai puțin de 20.000 de euro.

Renault se pregătește de o serie de schimbări majore de strategie după sosirea noului CEO Luca de Meo. Acesta și-a anunțat deja angajații printr-un mesaj intern că reducerile de costuri ar putea să depășească ținta inițială de două miliarde de euro.

Pe de altă parte, Luca de Meo lucrează deja la conceperea unui plan de revitalizare a Grupului Renault și a oferit deja câteva indicii despre direcția de viitor în cadrul unui interviu acordat publicației Les Echos, preluat de Caradisiac.

În primul rând, de Meo afirmă că este interesat să adopte o strategie asemănătoare cu Peugeot și să mărească marja de profit prin creșterea prețurilor la modele compacte cu până la 30%.

"Segmentul compact este centrul de gravitație al sectorului nostru.

Nu-mi este frică să anticipez o creștere cu 25-30% a prețului mediu în acest segment", a precizat el.

În prezent, gama compactă Renault include Megane și SUV-ul Kadjar.

Pe de altă parte, de Meo susține că Renault este determinată să producă în Franța un model electric cu un preț mai mic de 20.000 de euro.

"Vrem o gamă de modele electrice emblematice și profitabile, produse în Franța, la un preț de pornire mai mic de 20.000 de euro", a mai precizat el.

Grupul Renault va avea în curând un astfel de model prin Dacia Spring, care va fi prezentat la începutul anului viitor.

Totuși, modelul respectiv va fi produs și importat din China.

Via Les Echos, Caradisiac

Comentarii (20)

  • netam-nissan
    vise, taica. cum sa planifici preturi cu 30 procente mai mari cind multe renouri se vind de fapt cu 30 la suta reducere la mandatarii frantuji?
    24 6
  • Cetățeanul turmentat
    Faliment scrie pe ei, pentru ca Zoe nu-i va salva.
    Poate Cațavencu.
    9 2
  • someone
    adica un megane de 20k actual, va costa pana la 26k? " va dorim succesuri" cum zic parazitii
    24 6
  • Sper sa le scada vanzarile cu 25-30%.
    18 8
  • ACE - Craiova
    Logic, cel mai simplu ar fi sa reduca valoarea modelului Zoe la 19.999 Euro....
    Dezvoltarea acestui model a costat deja peste 2 miliarde de Euro iar banii investiti (foarte probabil) si i-au recuperat deja....

    Vor face (cumva) acest lucru? Nu cred....
    18 6
  • Daca nu s-ar mai cumpara zoe ar trebui redus pretul, dar cand se vinde ca painea calda, ce pretentii sa avem? Asadar, greva generala, nu mai cumparati zoe, apoi sa vedeti reduceri.
    16 4
  • Nu prea v-ați prins de manevră: Luca de Meo anunță de fapt *cifrat* că a primit ordin să scumpească termicele, ca electricele să pară ieftinache prin contrast.

    Orice altă explicație ar duce la concluzia că de Meo se contrazice singur și e idiot -- dar nu-i...
    33 8
  • Trebuie sa justifice si ei miliardele de Euro pe care le-au cerut si luat din partea guvernului francez si nu numai - in timpul pandemiei!
    14 12
  • Halucinant ..nu ?...Lucica a gasit solutia ...mai bine vinde SI mai putine Megane' dar mai scumpe ..si nu asa oricum ci cu 25-30%..ha ha ..deci chemam oamenii la munca doar cand sunt comenzi...in Franta ...ha ha ha...in 2 ani pleaca batut mar de sindicate ..parol ! Eu nu ma minunez asa tare, am mai spus p-acilea , economia de piata nu mai functioneaza de mult in industria auto .
    20 7
  • Dar de ce doar 25-30%? De ce nu 50-100%, ca abia asteptam sa ne schimbam masina, macar la 2-3 ani, nu? :) La electrice abia acum incepe competitia, urmeaza sa scada si preturile, e inevitabil. Insa cand statul isi baga coada cu subventii, ajutoare, etc. se dezechilibreaza piata.
    9 3
  • Megane de abia se vinde si asa, excelenta strategie.
    19 7
  • de la coada sapei
    "Decat" specialisti pe aici !

    Nu va suparati ca va intreb, dar ce " munciti" voi? Dar, fiecare pe rand, va rog, nu va imbulziti ca si asa e TV-ul plin de guristi inutili.
    5 28
  • "Decat" ca poti sa fii primul client de Megane + 30%, doar asa demonstrezi ca si produci ceva.
    15 4
  • netam-nissan
    dle cu_sapa, lumea stie p-aici ca sint motostivuitorist la carfur, deci specialist in electrice.
    iar ca proprietar de nissan tiida sedan am dreptu, ba chiar si stingu sa ma bag in orice discutii despre aliatul lor reno plus dacia-mițubiși-alpin.
    si lada, na ca uitasem de ei. cred că-s pisicologic stresat sa nu fiu acuzat ca-s partizan putin.
    ...dar dvs cam ce faceti in afara de anchete p-acilea?
    24 4
  • Dacia electrica produsa in China?? Care o fi costul transportului pana in Europa?Poate la masina asta eletrica se referea,,sub 20 000 euro,,,cu 45 cp.Bine ca inca mai exista Skoda chiar si Ford,,ca asiaticile Kia si Hyundai,,deja se bat la pret si chiar depasesc nemtoaicele.Pe Renault facut la turci scrie ca e facut in Franta?
    8 6
  • LUCCI LUCIANO
    Pai afacerea asta cu scumpirea a inceput de vreo 5 ani, lejer.....Cel mai bun exemplu este actualul nou Captur hibrid, cu incarcare la priza. Motor de 1.6 de 91 CP, inventat in 1994, plus doua motoare electrice. Oricum incomod sistemul plug-in , pt ca nu toata lumea are unde sa le incarce. Pretul: 28.400.
    14 4
  • @de la sapa. De la ce venituri si de la minimum ce fel de joburi trebuie sa avem sa iti poti apleca privirea in jos spre noi muritorii?Pietar,sofer,instalator accepti sau ne trebuie min. un doctorat in neurochirurgie doar pentru a avea voie sa deschidem gura pe un site cu masini?Inainte sa intrebi lucrurile astea,tu ce fel de job ai?
    15 3
  • @ tatraurs
    Cred că se referea la faptul, evident, că toți de dau mari specialiști în marketingul produselor Renault fără niciun temei. E simplu.
    7 21
  • @@ tatraurs
    iar el fiind unul dintre specialisti s-a simtit lezat si a trebuit sa intervina. Adevarul e mult mai banal. E pur si simplu un troll sau un nesimtit.
    9 1
  • Luca de Miau
    Dacă Renault va mări prețurile la modelele compacte cu 30%, atunci Dacia va deveni singura marcă profitabilă a grupului.

    Luca de Meo, prin această afirmație, a făcut cea mai mare gafă a carierei lui.
    Iar când va pune în practică aceste afirmații, atunci va face și ultima mare gafă a carierei lui.
    9 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru