Renault: Mai mulți clienți vor depune plângeri din cauza unui motor care consumă prea mult ulei

de Tiberiu Safta
Miercuri, 07.06.2023
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Potrivit informațiilor din presă, Renault se va confrunta cu o serie de plângeri penale înaintate chiar de către proprii săi clienți. Aceștia sunt nemulțumiți din cauza unui motor produs în trecut, care consumă prea mult ulei.

Constructorul francez de automobile este subiectul unei controverse majore cu privire la produsele sale. Recent, un grup de clienți al mărcii a anunțat că vor depune plângeri penale împotriva Renault, din cauza unui motor care nu funcționează în parametri normali.

Mai exact, este vorba despre propulsorul pe benzină de 1.2 litri TCe prezent la mai multe modele Renault, Nissan și Dacia produse între 2012 și 2016. Acest motor este prezent la aproximativ 400.000 de astfel de exemplare și a devenit cunoscut pentru un consum excesiv de ulei.

De altfel, Renault a recunoscut că motorul vizat are un consum prea mare de ulei, însă nu a inițiat o campanie de rechemare, pe motiv că această problemă nu reprezintă un risc pentru siguranța rutieră. Mai mult, constructorul admite că aproximativ 133.050 de mașini vândute în Franța cu acest motor suferă de un consum exagerat de ulei.

Potrivit publicației Reuters, plângerea penală va fi înaintată “în numele a cel puțin câteva zeci de persoane” către instanța penală din orașul Nanterre.

Potrivit lui Christophe Leguevaques, avocatul grupului de clienți afectați, Grupul Renault este acuzat de înșelăciune agravată, practici comerciale îndoielnice, fraudă și chiar de punerea în pericol a vieții altora.

Între timp, un purtător de cuvânt Renault precizează că atât marca franceză, cât și Nissan, au început să ofere asistență tehnică și ajutor financiar pentru cei afectați de această problemă.

Deocamdată, nu a fost deschis un dosar penal împotriva grupului francez. Procurorii vor hotărî dacă vor deschide o anchetă împotriva celor de la Renault.

Contactați în legătură cu această plângere penală, oficialii direcției de comunicare Renault au declarat: "Renault ia act de anunțul că va depune o plângere la Parchetul din Nanterre, neagă ferm existența oricărei infracțiuni și subliniază faptul că vehiculele sale nu prezintă niciun pericol pentru siguranța utilizatorilor lor și sunt omologate în conformitate cu regulile aplicabile."

"Anunțată de mult timp și mediatizată pe scară largă în mass-media, această acțiune penală se referă la un fenomen de lungă durată de consum excesiv de ulei la anumite vehicule echipate cu motoare pe benzină 1.2 TCE produse înainte de jumătatea lui 2016."

Renault mai adaugă: "Reamintim că, în urma identificării acestui fenomen, Renault a pus în aplicare un răspuns tehnic și un sprijin financiar care se extinde dincolo de garanția producătorului și care ține cont de originea consumului de ulei, respectarea programului de întreținere, precum și vechimea și kilometrajul vehiculului."

"Ca urmare, marea majoritate a clienților care s-au confruntat cu o problemă de această natură au beneficiat de schemă (aproape 93% din cazuri).

Desigur, Renault continuă să verifice toate solicitările cu atenție și să ofere un răspuns detaliat."

În încheiere, Renault precizează: "Această abordare din partea unui avocat este o încercare de a utiliza sistemul de justiție penală în scopuri de despăgubire, în lipsa oricărei acțiuni utile în fața instanțelor civile competente."

via Reuters, Renault

Comentarii (20)

  • E de departe cel mai fiabil motor. :))))

    Dacia-Renault... decât cel mai ieftin. :)))))))
    49 7
  • Merită să plătească cu vârf şi îndesat.

    Motoare proaste făcute cu ingineri ieftini, dezastru.
    5 43
  • Andrei
    Asta demonstrează că Renault are clienți mai inteligenți decât VAG. Clienții ălora umblă cu bidonul de ulei în portbagaj și au impresia ca e normal, că așa scrie în manual :)
    10 37
  • @bituindibușiz
    TDI-urile VW sunt pe motorină, un pic de ulei în plus e de-a dreptul combustibil aditivat. :)))))

    Cei care nu așteaptă să se încălzească motorul diesel și trag de el aiurea.... completează cu ulei, este atât de extrem de simplu.

    Dar să revenim la seringa asta de 1.2 pe benzină, pierderea de ulei se transofrmă și în calamină, pierdere de putere, de care oricum n-avea. :))))

    Asta demonstrează că un client extrem de prost poate intenta procese, dar țeapa de la groapă nu se mai întoarce. :))
    29 5
  • Andrei
    Am uitat sa spun: clienți VAG vor găsi 1000 de scuze și explicații pentru care motorul de tractor TDI bea ulei precum o cămilă apă.

    De exemplu:
    "Cei care nu așteaptă să se încălzească motorul diesel și trag de el aiurea.... completează cu ulei, este atât de extrem de simplu."

    Ai uitat sa spui că asta e valabil doar la TDI și la tractorul bunicului.
    5 29
  • @papagal
    Nu văd nicio scuză, tdi-ul îți permite să tragi de el chiar dacă ești un șofer tip greblă.

    Spre deosebire de țepuiții Dacia-Renault, șoferul de TDI are opțiunea de combustibil aditivat la costuri de-a dreptul ridicole. :)))

    În viața reală, ploșnițele Renault, veșnicele jaloane din traficul urban, sunt și victimele producătorilor. :))))

    Hai să ne plângem de milă pentru 1 L de ulei la mia de jaloane. :)))

    P.S. Atâta poți?
    25 7
  • Andrei
    Jaloanele din traficul urban: șoferi cu scaun la cap care vor sa ajungă sănătoși acasă.

    Șoferii care fac slalom printre jaloane: cancerul traficului, frustrați care se cred piloți și nu fac decât sa încurce circulația și să creeze accidente.

    De-aia occidentul e plin de jaloane și au de sute de ori mai putini morți pe șosele: s-au prins ca slalomul face ca traficul sa fie mai lent.
    7 22
  • @papagal
    Să consemnăm faptul că tu ai deschis subiectul vw în condițiile în care clienții vw cu ulei la cușetă sunt mulțumiți.

    Deci, ai călcat pe bec.

    Las-o și pe asta cu șoferii care fac slalom. Pur și simplu motoarele econopower Renault nu se mișcă, dacă n-ai vreun handicap sever poți intra cu vaporul înaintea unui Renault.
    24 3
  • Andrei
    Pai aia zic și eu. Tu intri în fata altora. Deocamdată pe șosele, în curând și la cimitir. E o chestiune de timp. Tic-tac.
    4 17
  • @@papagal
    Vezi? A sărit maestrul inoperabil să îți ia apărarea. Cine se aseamănă se adună.
    3 17
  • @@papagal
    Ți-a dat și mânuțe verzi de pe toate telefoanele din aripa psihiatrie.
    6 16
  • Motoarele de la Toyota sunt și mai proaste.
    Motorul de la Renault este cel mai fiabil și bun motor.
    1 0
  • Mircea Badea
    deci cat consuma ulei pana la urma?!! ce e mai important nu se spune in articol. asa ceva...

    eu stiu motor turbo bmw ce consuma 2l+ in 7k km.
    1 15
  • @inexorabil
    dumnezeu e la fel de fictiv precum normele tdi-ului.

    noi vorbim aici stiintific, electric..tu cu cai..afumati.
    2 15
  • @papagal electric
    Dacă-mi spui cine sunt cei 9 imbecili care i-au dat 9 mânuțe verzi lui e-208 pot reveni cu precizări.

    Până data viitoare încurcați traficul, încălecați benzile, schimbați direcția fără semnalizare, plecați de pe loc cu mâna întinsă pe geam și... indignați-vă de propria prostie.
    15 3
  • @@papagal electric
    Cocalare, te lăsăm să te ocupi singur de mânuțe verzi și roși, nici câinele meu nu are așa preocupări infantile. Și are 7 luni.
    5 11
  • Fără mișto da ceva-i confuz de la început…. un motor consuma prea mult ulei, da jumate din consuma ar fi bine? Este diesel (știu ca nu-i), benzină sau pe ulei??? Am un diesel in familie către 400.000 km si nu consumă nici in pic de ulei, nimic semnificativ de la un schimb la altul (adică o data/an ca nu face mai mult de 15.000 acuma). In cei 400.000 i-au fost rectificare (deci nu schimbate) injectoarele, atât!
    6 0
  • @prostovan electric
    Nu-ți mai imita câinele de 7 luni, dă-te cu trotineta pe roșu și să ne ții la curent de pe patul de spital.
    10 3
  • @Dutz - din pacate articolul este doar un copy-paste tradus al unui comunicat de presa facut de Renault.
    Jurnalistii Automarket nu prea depun eforturi sa se informeze mai mult pt a ne da niste informatii mai complete. Eu as vrea sa stiu, ce inseamna "consuma prea mult ulei". 100 ml, 0,5 L, 2 L, la cati kilometri. Adica pana mea, suntem pe un site unde informatiile tehnice pot sa circule fara teama de a pierde publicul cititor. Dar cum am spus, jurnalistii AM nu prea sunt interesati.
    7 0
  • Clienții nu s-ar fi plâns de consumul de ulei pe motiv de canistre. :)))))

    Motoarele alea complet impotente pierd putere de la calamină, Țepuiții caută despăgubiri de 1000 euro pentru frustrări zilnice... an de an. :))))) Un fel de culmea prostiei și sărăciei. :))))
    5 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru