Renault, pus sub acuzare în Franța pentru că ar fi încercat să înșele testele de emisii. Cauțiune de 20 de milioane de euro

de Alexandru Monenciu
Joi, 10.06.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Autoritățile din Franța au pus sub acuzare Grupul Renault pentru că ar fi falsificat măsurătorile emisiilor poluante. Producătorul din Hexagon respinge toate acuzațiile.

Scandalul Dieselgate a deschis un fel de Cutia Pandorei în industria auto, în ceea ce privește emisiile poluante ale motoarelor diesel. După Volkswagen, tot mai mulți producători au fost luați în colimator de autorități, inclusiv francezii de la Renault.

În 2016, autoritățile antifraudă declarau că la unele modele Renault diferența dintre emisiile din timpul testelor de omologare și cele din trafic erau și de peste 300%. Totodată, mai multe teste realizate în 2017 au arătat că emisiile mașinilor testate în laborator erau și de 10 ori mai mici decât în condiții normale de condus.

Acum, Grupul Renault a fost pus sub acuzare în Franța pentru înșelăciune. În consecință, producătorul din Hexagon trebuie să depună o cauțiune de 20 de milioane de euro, pentru plata unor eventuale despăgubiri.

Mai mult, autoritățile cer și o garanție bancară de 60 de milioane de euro, dacă va trebui să acopere prejudiciile.

"Renault neagă că ar fi comis vreo ilegalitate și reiterează că vehiculele sale nu sunt echipate cu sisteme care ar permite să înșele testele de emisii.

Toate mașinile Renault au fost aprobate întotdeauna în conformitate cu legile și reglementările în vigoare," a transmis Grupul Renault.

via Bloomberg

Comentarii (6)

  • Marele noroc al Renault este ca nu vinde in SUA, altfel plătea la fel ca VW, diferența fiind ca francezii dădeau faliment.
    14 8
  • Ce s-a intamplat, Dane? Ti-a furat @Seriff contul si scrie in locul tau?
    3 10
  • Nicidecum, doar ca de cand cu Dieselgate am auzit doar VW in sus si jos, in sens negativ.
    13 1
  • Ma asteptam sa stii ca Renault (ca si VW) este 1. detinut si de guvern si 2. e mult prea important pentru economia nationala sa il lasi/sa ii declari sa falimentul.

    Deci nu, Renault n-ar fi dat faliment.
    8 4
  • Posibil, dar ar fi ieșit mult mai șifonat, dar nu stiu in cazul VW sa fi fost ajutați de statul german sa plătească amenzile, că s-au împrumutat pe la bănci este altceva.
    10 1
  • Seriff
    Fabricile alea care au norul de fum de 2 km le vede cineva? Sau doar masinile polueaza pe planeta asta?
    7 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru