Renault revine la un motor de 1.2 litri benzină. Acesta va înlocui motorul 1.3 TCe și va fi folosit de hibridele E-Tech

de Bogdan Mirică
Sambata, 08.05.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Renault se întoarce la un motor de 1.2 litri, după ce, în trecut, a retras prematur o cilindree asemănătoare pentru a-i face loc unității actuale de 1.3 litri. Noul motor va fi complet diferit, va avea 3 cilindri și se va regăsi inclusiv pe versiunile hibrid E-Tech.

Adio, motor de 1.2 litri! Bun venit motor de 1.2 litri! După ce a pensionat prematur motorul pe benzină 1.2 TCe, Renault își propune să readucă la viață același litraj, într-o formă complet nouă și într-o rețetă nouă.

Renault va lansa noul propulsor de 1.2 litri spre finalul acestui an. Unitatea cu trei cilindri va înlocui, culmea, fix motorul care îi luase locul în urmă cu câțiva ani. Este vorba despre actualul propulsor cu patru cilindri, de 1.3 litri, pe care îl regăsim și în gama Dacia. Noul motor de 1.2 litri va constitui baza gamei de propulsoare pentru modele foarte importante în oferta Renault: Clio și Kadjar.

Mai mult, el va fi folosit și pe viitoarele ansambluri hibride, recunoscute deja după titulatura E-Tech. Prin urmare, motorul aspirat de 1.6 litri, folosit în prezent de Clio și Captur E-Tech, va fi, de asemenea, înlocuit de unitatea de 1.2 litri.

Cea mai modestă iterație a agregatului cu trei cilindri va livra 130 de cai putere, adică fix cât oferă și actualul 1.3 într-una dintre versiunile sale de bază.

Pe viitor însă, unitatea de 1.2 va sta la baza unui ansamblu hibrid capabil să livreze aproximativ 200 de cai putere. Acesta este așteptat în 2022.

Se vorbește chiar și despre o versiune de performanță, asociată unui sistem plug-in hybrid, gata să livreze 280 de cai putere. Adică fix cât oferă în prezent actualul Renault Megane RS din motorul 1.8 TCe.

via autoblog.it

Comentarii (14)

  • Clique
    Mhm... sper că nu revin și cu consumul de ulei, nu-i așa ?
    32 1
  • Parerea mea ca cele mai fiabile ansambluri hibride sunt cu motor aspirat, ex toyota rav4, honda crv. Tocmai ce a mai murit un exemplu, renault.
    34 5
  • Cred că motoarele turbo trebuie eliminate de pe mașinile hibride. Pornirile repetate prin sistemul hibrid și start-stop scurtează mult viața turbinei. Apar costuri mari cred
    21 1
  • Cred că motoarele turbo trebuie eliminate de pe mașinile hibride. Pornirile repetate prin sistemul hibrid și start-stop scurtează mult viața turbinei. Apar costuri mari cred
    8 2
  • Eu cred ca omu nici nu stie despre ce vorbeste ... Renault s-a isterizat sa scape cat mai repede de motoarele 1.2 si acu vine nea caisa asta si cica revin ? Pe langa asta nici nu s'a documentat corespunzator , ltr ca motoarele de 1.3 din prezent nu produc 130 de cai :)) , astea erau fix cele de 1.2 .... Trei la mana , nici nu au lansat bine motoarele hibride pe 1.3 , ma indoiesc ca au avut timp de dezvoltare . Poate se refera la motoarele de 1.0 articolul :))
    0 0
  • Iulian
    Nu este același motor. Vechiul 1.2 era in 4 cilindri, viitorul 1.2 in 3 cilindri. Iar dacă vorbim de înlocuirea motorizării de 1.3 înseamnă ca aceasta nu se mai produce? Nu era corect spus ca se adauga o noua motorizare in gama Renault?
    1 0
  • Pai turbina parca se activeaza dupa o anumita turatie.
    1 2
  • netam-nissan
    AM, nu mai preluați vă rog io aberațiile altora (toate versiunile Megane RS au 300 și nu 280 CP de multișor... cât le-or mai avea, că sigur îi pun și lui un ștecher)
    15 1
  • Producatorii sunt intre ciocan si nicovala. Pe de o parte sunt presati de clienti care vor masini care sa consume putin si sa se comporte dinamic foarte bine si pe de cealalta parte sunt presati de reglementarile de emisii care trebuie sa fie din ce in ce mai mici an de an eliminand si dieselul in acelasi timp.

    @ @Radu 18:58
    Sintagma de "intra turbina" sa impamantenit la noi (si prin alte parti au similara "turbo kicks-in") luand locul sintagmei: "turbina incepe sa faca presiune superioara presiunii atmosferice".
    In realitate, turbinele se invart in permanenta, cat timp motorul este pornit doar ca la relanti se invart la 10k rpm iar in sarcina maxima se invart la 200k rpm (cifre orientative).
    11 0
  • Seriff
    De la 1.3 in 4 cilindrii la 1.2 in 3 cilindrii, asta evolutie, astia nu stiu cum sa faca vanzarile sa le scada mai repede.
    8 4
  • Dănuț Alin Niță
    Consum de ulei "nu " dle consumă, decît cu litrul între schimburi
    :))))))))))
    5 4
  • Alex D.
    Bine ca sunt tot mai multe motoare in 3 cilindri de aproape un litru, nu mai aveam cu ce sa ascut creioanele.
    5 2
  • Seriff
    Am condus si eu un logan de 1.0 turbo, se auzea motorul exact ca la un Matiz, la relanti tremura tot, parca dadea sa se opreasca, penibil.
    8 2
  • Florin
    Dacia /Renault cu aceste motoare devine masină pentru pensionari .....:)))
    Rușine Renault Dacia
    4 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru