Renault va primi un ajutor de stat de 5 miliarde de euro de la guvernul francez: aprobare de la Comisia Europeană

de Paul Cosma
Joi, 30.04.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Renault va primi un ajutor de stat de 5 miliarde de euro din partea Franței, pentru a reduce impactul negativ al pandemiei, după ce măsura a fost aprobată de Comisia Europeană.

În prima parte a lunii aprilie, Renault a comunicat reducerea salariilor cu 25% pentru CEO-ul interimar și pentru președintele Consiliului de Administrație, ca dovadă de solidaritate în contextul pandemiei de coronavirus. În plus, constructorul a anulat dividendele pentru 2019 pe care acționarii urmau să le primească. 

Președintele Jean-Dominique Senard a declarat atunci că Renault se gândește și să contracteze un credit de până la 5 miliarde de euro pentru a traversa criza provocată de pandemia de coronavirus. 

Acum, Comisia Europeană a aprobat un ajutor de stat de 5 miliarde de euro, sub forma unei garanții, pe care Franța îl va acorda Renault pentru a reduce impactul negativ al crizei.

În luna mai, Renault ar urma să anunțe detaliile unei noi strategii pentru dezvoltarea alianței cu Nissan și Mitsubishi.

Potrivit informațiilor neoficiale, Renault și Nissan ar urma să dezvolte în comun mai multe modele electrice, inclusiv în privința motoarelor electrice și a bateriilor. În plus, cei doi producători vor colabora și în privința dezvoltării de tehnologii autonome.

Via Reuters

Comentarii (4)

  • parca Dacia erea salvarea Renault, nu satatul francez! Asa ziceau unii de pe acest site.
    1 8
  • Dar parca urlau din toti rarunchii corporatiile ca vor sa fie lasate in pace sa nu mai intervina statul in treburile lor ca piata are grija de toate. Acum au sarit pe ajutorul de la stat?
    Si Comisia Ioropeana parca avea alergie la ajutoare de stat. Acum a luat ceva medicamente antialergice.
    Mi-e scarba de toti principialii si deontologii.
    7 7
  • In decembrie 2008 General Motors, aflat in pragul falimentului, a primit un imprumut de 17 miliarde de dolari din partea statului american iar un an mai tarziu a fost naționalizat. Ajutorul i-a priit, si, după ce a renunțat la mărcile Pontiac, Hummer si SAAB (printre altele) a revenit pe profit iar statul s-a retras din actionariat.

    In 2009, Ford a primit un imprumut de 5,9 miliarde de dolari din partea Departamentului American al Energiei. In principiu ar trebui să achite creditul pana in 2022. Vom vedea dupa criza ce si cum.

    Revenind: Da, salvarea unei companii poate fi statul. Asta e rolul unui stat responsabil chiar si in cele mai liberale economii ale lumii.
    Acum, depinde și cum e folosit ajutorul pentru ca, întorcându-ne la americani, Chrysler (care a primit si el 4 miliarde de dolari in 2009) nu a scapat decat in urma preluarii de catre Fiat...
    4 1
  • Cand activitatea companiei respective are un impact major asupra societatii (angajati directi ori in amonte si in aval) sunt convins ca tu @alex iti vei baga picioarele in ea firma si tu ca si guvern ti se va rupe in doua de sutele de mii de angajati pentru ca tu, @alex, esti principial si a dracului de deontolog.

    Bai, aceeasi masura a fost aplicata si la VW...aceste companii sunt mult prea mari, cu impact economico-social atat de profund incat se duce dracului toata sandramaua daca nu ii pui o proptea sa treaca momentul crizei. Nu discutam de astia micii gen SAAB (auto) dar cand e vorba de VW, Renault, Dacia, Skoda, etc atunci trebuie sa fii IDIOT sa nu iti sustii companiile a caror activitate genereaza atat locuri de munca cat si plus valoare ori venituri catre bugetul societatii.

    precePISHi?
    7 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru