Drivetest Nissan Qashqai

1.3 156CP mild-hybr 4WD Tekna Plus X-Tr
Nissan Qashqai zoom
de Gabriel Nica, Foto: Ciprian Mihai
Joi, 09.12.2021
Santoku

Era anul 2004 când Nissan scotea din joben un concept complet nou, la salonul auto de la Geneva. Era un concept ce prefața, de fapt, un segment complet nou. Numele era foarte complicat și includea o cantitate anormală de litere Q, dar avea să scrie istorie începând cu anul 2006. Acela a fost anul de debut pentru prima generație Nissan Qashqai, o mașină ce a reușit, de una singură, să creeze segmentul modelelor SUV compacte sau, așa cum se numeau atunci, crossover.

Qashqai a luat ființă ca un mix între Murano și Almera, scopul fiind acela de a oferi o combinație între un hatchback și un SUV adevărat. I-a ieșit atât de bine încât a dominat vânzările din segmentul său din 2008 până în 2017. Încet, încet, elementul de noutate al lui Qashqai a început să își piardă din strălucire, iar după 5 milioane de unități vândute, locul său a fost luat de Volkswagen Tiguan. Prin urmare, se cerea o nouă generație.

Dacă la debut, primul Qashqai avea doar câțiva rivali pe piață, acum are lupte grele de dus cu circa 30 de alternative. Astfel se explică și pierderea coroanei în fața lui Tiguan, dar și lansarea unui model nou în 2021, echipat cu armele necesare pentru războiul ce va să vină.

Astfel, Nissan Qashqai este practic un fel de santoku, unul dintre cele mai cunoscute cuțite japoneze, folosit de bucătari de elită din întreaga lume. Santoku a devenit faimos datorită anilor investiți în perfecționarea sa.

Asemeni acestui cuțit celebru, Qashqai este acum un model mai rafinat, mai tehnologizat și cu accente premium, gata să toace mărunt rivalii europeni pe cea mai disputată piață din indutria auto în acest moment.

 

Nissan Qashqai
1.3 156CP mild-hybr 4WD Tekna Plus X-Tr

  • Pret de pornire 23.000 €
  • Pret model testat 35.900 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Noul Qashqai marchează și intrarea în era eco a industriei. Dacă primele versiuni erau preferate de marea majoritate a clienților în echipări cu motoare diesel, acum această opțiune nici nu mai există în gamă.

În schimb, pe Qashqai ai la dispoziție, practic, doar un propulsor, cu două cutii de viteze și două niveluri de putere. Este vorba de faimosul motor de 1.33 litri, în patru cilindri, dezvoltat de Nissan în colaborare cu Renault și Daimler. Pe Qashqai, acesta e disponibil cu 138 sau 158 CP. În același timp, ai la dispoziție două tipuri de transmisie: manuală cu 6 trepte sau automată de tip CVT.

E important de notat că, momentan, motorul de putere mai mică este disponibil doar cu transmisia manuală cu 6 rapoarte. Mai mult, dacă dorești tracțiune integrală pe Qashqai, vei avea la dispoziție doar cutia automată și motorul de 158 CP. Aceasta a fost și combinația testată de noi, exemplarul fiind și în echiparea de top, Tekna Plus.

Motorul de sub capotă este de ajuns pentru cea mai mare parte a clienților care vor cumpăra Qashqai. Resursele sunt la un nivel adecvat pentru o mașină de aceste dimensuni, care cântărește un pic peste 1500 de kilograme. Mai mult, rafinamentul acestuia e greu de bătut. Pe alocuri, atunci când mașina rula la ralanti, mi-a fost destul de greu să discern dacă motorul era pornit sau nu, abuzând ocazional de butonul de pornire al mașinii.

Cutia de viteze te va menține în plaja optimă de cuplu tot timpul, cei 270 Nm fiind disponibili de la doar 1800 RPM. Așadar, nu vei fi forțat să accelerezi prea tare decât foarte rar. Atunci când o vei face însă, vei observa modul în care au setat inginerii Nissan cutia de viteze. Aceasta, deși este o soluție tehnică tip CVT, simulează foarte bine 7 trepte convenționale, livrând o experiență foarte bună și familiară în majoritatea timpului.

Noul Qashqai se descurcă foarte bine chiar și la viteze mai mari, cutia CVT având un răspuns ireproșabil în pedală pentru o astfel de soluție tehnică, simulând comportamentul unei cutii convenționale, mai ales sub accelerare puternică.

Motorul și cutia de viteze au resurse îndestulătoare atât pentru depășiri pe distanțe scurte, în afara orașului. Așa cum ziceam, cutia CVT simulează comportamentul unor trepte de viteză fixe, iar răspunsul acesteia la stimularea suplimentară a pedalei de accelerație este impresionant de rapid pentru o astfel de soluție tehnică. Ești tentat să crezi că ai de-a face cu o cutie cu convertizor de cuplu, pe alocuri, iar pentru asta inginerii Nissan merită aplauze.

 

Consum

Cei care preferau soluția veche, cu motor de 1.5 litri dCi de sorginte franțuzească, se vor ridica imediat de pe scaun atunci când ajungem la secțiunea dedicată consumului. Sigur, noul propulsor oferit de Nissan pe Qashqai nu este atât de economic precum vechiul diesel, dar nici așa departe nu e.

Conform datelor oficiale Nissan, modelul de top, Tekna Plus, cu tracțiune integrală și motorul de 158 de cai putere ar trebui să consume, în medie, 7 litri la 100 de kilometri. Ei bine, în timpul testului nostru, consumul a variat între 9 litri la 100 de kilometri prin oraș și 7 litri în afara Bucureștiului, cu o medie per total de 8.5 litri la suta de kilometri pe parcursul a circa 500 de kilometri parcurși în regim mixt.

Datele oficiale ale rivalilor arată diferit. Astfel, Volkswagen Tiguan, cu motorizarea de 1.5 litri turbo, 150 CP și cutie automată are un consum estimat la 5.7 litri la 100 de kilometri. Mazda CX-5, în versiunea cu motor de 2 litri, tracțiune integrală și cutie automată are același consum estimat precum Nissan-ul nostru de față, în timp ce Hyundai Tucson, pariază pe un consum de 5.7 litri.

Performanţe

Deși ai putea fi tentat să crezi că modelul cu cel mai puternic motor și tracțiune integrală este și cel mai rapid din gama noului Qashqai, specificațiile tehnice ale mașinii te vor aduce cu picioarele pe pământ foarte repede. De altfel, întreaga gamă nu iese în evidență cu accelerații incredibile.

Nu vă așteptați nici să vă simțiți ca un veritabil melc la volanul acestei mașini. 

Cea mai rapidă versiune este cea cu motorizarea de 158 CP, tracțiune față, și cutie automată de viteze, cu o accelerație de la 0 la 100 de km/h în 9.2 secunde. Modelul cu tracțiune integrală, precum cel testat de noi, este cu 0.7 secunde mai lent.

Acesta nu iese în evidență nici raportat la rivalii săi din segment. Popularul Tiguan, cu 150 CP și cutie automată accelerează până la aceeași viteză în 8.9 secunde. Pe de altă parte, Mazda CX-5 și ai săi 165 CP este mai lentă decât Qashqai, cu un sprint de 10.3 secunde.

Interior

Odată cu noua generație, Nissan a decis să ofere luptătorului său din segmentul compact un interior demn de anul 2021. Totul a fost modificat, iar materialele au primit un upgrade considerabil. Echiparea Tekna Plus este incredibil de aproape de ceea ce este definit în industrie drept „premium”. 

Practic, avem de-a face cu un interior complet redesenat, o creștere a calității materialelor folosite peste tot, precum și o reorganizare concentrată pe ergonomie a butoanelor, funcțiilor și afisajelor. Primul lucru care o să îți atragă atenția este noua planșă de bord, ce afișează acum țanțoșă un ecran mai mare și mai colorat, poziționat mai sus, în linia ta vizuală.

E o mișcare importantă din partea designerilor, vechiul Qashqai folosind o soluție integrată în partea de jos a planșei de bord. Ecranul măsoară 9 inch și are scurtături la baza sa, pentru diverse funcții, o soluție tradițională, dar binevenită într-o lume care pare că a pornit o adevărată cruciadă împotriva simplității de odinioară.

Materialele folosite pe versiunea Tekna Plus sunt demne de prețul cerut. Ești răsfățat de o piele moale, regăsită pe scaune, dar și pe anumite zone din restul mașinii, atent selecționate de designeri. Printre ele se află cotierele ușilor, precum și zone de pe consola centrală, zona mediană de pe panourile ușilor, dar și pe bord, mai ales în dreptul pasagerului. Singurele zone care par să fi rămas în urmă sunt cele din zona spațiilor de stocare din uși, unde plasticul este în continuare destul de rugos.

Spațiul din interiorul lui Qashqai este mai mult decât adecvat chiar și pentru persoanele mai înalte și cu forme rubensiene. Scaunele din spate pot acomoda doi adulți în toată firea, fără probleme, dar adăugarea unui pasager suplimentar nu e recomandată.

În ceea ce privește spațiul de stocare, în portbagaj numerele variază în funcție de versiunea aleasă. Dacă modelul este dotat cu tracțiune integrală, ai la dispoziție un total de 436 de litri, în timp ce versiunea cu tracțiune pur față beneficiază de un total de 504 litri.

Volkswagen Tiguan oferă un portbagaj de 615 litri, în timp ce Mazda CX-5 are doar 2 litri în plus față de Qashqai. Hyundai Tucson este fix la mijloc, cu 577 de litri. Una peste alta, Qashqai pare să nu fie la fel de generos cu spațiul din portbagaj, atunci când îl comparăm cu rivalii săi.

Preţ de achiziţie

Noul Nissan Qashqai aduce multă tehnologie și un design îndrăzneț, dar asta nu înseamnă neapărat și un preț pe măsură. Modelul nipon începe acum de la 23.000 de euro, în versiunea cu motorul de 138 CP și cutie manuală. Echipamentul standard include, printre altele, lumini diurne și stopuri LED, faruri automate LED, jante de 17 inch, moduri de conducere multiple, un sistem audio cu 4 difuzoare, conectivitate Bluetooth, instrumentar de bord digital de 7 inch și multe sisteme de siguranță active, necesare pentru testarea EuroNCAP.

Modelul nostru de test purta, însă, o etichetă de 35.900 de euro, în versiunea de top Tekna Plus. Pe lângă motorizarea de top, cutia de viteze automată și sistemul de tracțiune integrală, am beneficiat și de jante de 20 de inch, suspensie independentă pe puntea spate, faruri LED adaptive, tapițeria de piele Nappa, scaune cu masaj, încălzite și ventilate, head-up display de 10.8 inch, plafon panoramic, sistem audio Bose cu 10 difuzoare, volan și parbriz încălzit și pilot automat adaptiv.

Pentru rivalii lui Qashqai prețurile variază destul de mult, mai ales în funcție de motorizare. Pentru Volkswagen Tiguan, de exemplu, acestea încep de la 30.000 de euro, cu motorizarea de 150 CP, cu o cutie manuală și tracțiune față. Dacă dorești cutie automată și tracțiune integrală, va trebui să plătești cel puțin 39.800 de euro, însă primești și 190 CP grație unui motor de 2 litri supraalimentat. Pentru Mazda CX-5 prețurile încep de la 24.000 de euro, iar pentru o versiune cu tracțiune integrală, cutie automată și nivel de echipare comparabil, vei plăti 38.700 de euro. Hyundai Tucson are un preț de listă de 25.400 de euro, pentru început, dar o versiune comparabilă cu cea de top a lui Qashqai te va costa 32.800 de euro.

Așadar, exceptând sud-coreeanul care a devenit tot mai prezent pe străzile din România, ceilalți rivali ai lui Qashqai pare a miza pe valori destul de piperate.

Siguranţă

Noul Nissan Qashqai a fost testat în ultima sesiune EuroNCAP, unde a primit 5 stele. Punctajul este unul lăudabil. Protecția adulților a primit 91%, la fel și cea a copiilor. Protecția pietonilor a primit 70%, iar sistemele de asistență au fost evaluate cu 95%.

Astfel, noul Qashqai vine cu 7 airbag-uri în standard, centuri pretensionate, sistem de apelare în caz de urgență, sistem anticipativ de alertare în caz de coliziune frontală, alertă atenție șofer scăzută, sistem Inteligent de frânare de urgență cu recunoaștere pietoni/bicicliști și sistem de asistență în intersecții, sisteme de asistență pentru menținerea benzii de circulație, alertă părăsire bandă de circulație, prevenirea părăsirii benzii de circulație, alertă unghi mort și intervenție unghi mort.

Practic, tot arsenalul disponibil pe mașinile Nissan de ultimă generație e aici să te protejeze.

Ţinută de drum

Noul Nissan Qashqai e un pic diferit de vechile versiuni atunci când vine vorba de configurația de sub caroserie. Asta pentru că noul Qashqai poate fi echipat cu suspensie independentă pe puntea spate, în anumite condiții. Aceasta vine standard pe versiunile cu tracțiune integrală, dar și pe cele dotate cu roți de 20 de inch. Astfel, în funcție de cum îți vei echipa mașina, confortul resimțit la interior va fi diferit.

Noi am fost norocoși să conducem o versiune de top, echipată, atât cu roți de 20 de inch, cât și cu sistemul de tracțiune integrală, iar confortul pasagerilor a fost asigurat. Practic, Nissan Qashqai în această configurație este una dintre cele mai confortabile mașini din segmentul SUV-urilor compacte în acest moment. Asta, în pofida faptului că rulam pe jante de-a dreptul uriașe pentru o mașină cu astfel de dimensiuni.

Chiar și pe suprafețe ceva mai accidentate, suspensia și-a făcut datoria excelent în majoritatea timpului, fiind silențioasă și rafinată. Sistemul de tracțiune 4x4 va fi primit cu bucurie de mulți clienți, dar este disponibil doar pe versiunile de top. Chiar și așa, este binevenită introducerea acestuia, mai ales în combinație cu motorul de 1.3 litri și cutie automată, o opțiune care nu era disponibilă pe vechiul Qashqai.

La viteze mai mari, mașina își păstrează stabilitatea intactă, însă zgomotul de la vânt se face observat în habitaclu, mai ales peste 110 km/h.

Nu vei avea această problemă în oraș, unde Qashqai se arată și foarte ușor de manevrat, mulțumită servodirecției cu raport de multiplicare variabil, puternic asistată electric. Sigur, asta implică și o lipsă de feedback atunci când conduci sportiv, dar nu cred că are cineva altfel de așteptări de la un model destinat familiștilor.

Vizibilitate

În ciuda faptului că are o caroserie mai mare decât predecesorul său, noul Qashqai asigură o suprafaţă vitrată bine conturată, care nu pune mari probleme de vizibilitate. Luneta are dimensiuni rezonabile, iar ultimul rând de montanţi incomodează prea puţin manevrele desfăşurate în marşarier. Ca la orice SUV, oglinzile sunt generoase.

În viaţa de zi cu zi, de cele mai multe ori, nici nu apuci să observi aceste detalii, pentru că sistemul Around View Monitor, cu cele patru camere care oferă o imagine la 360 de grade, compensează din plin dimensiunea montanţilor şi a portierelor.

Totuși, aici avem și o critică: sistemul de camere are o calitate modestă după lăsarea nopții.

Tehnologie

Noul Qashqai mizează pe o multitudine de noi tehnologii pentru a se menține relevant în spațiul în care concurează. De la prima pornire vei observa instrumentarul de bord digital, care te va întâmpina bucuros din spatele volanului. Versiunile de bază primesc un ecran de 7 inch în spatele volanului, în timp ce, de la nivelul N-Connecta în sus, acesta crește la 12.3 inch.

Acesta are o grafică și o rezoluție înalte, iar procesorul se mișcă foarte bine, oferindu-ți posibilitatea de a configura cum vrei informațiile afișate. Mai puțin impresionant este al doilea ecran din mașină, respectiv cel pentru sistemul multimedia.

Deși a crescut în dimensiuni și este poziționat acum mai bine în câmpul vizual al șoferului, acesta răspunde uneori greoi la comenzi și are o rezoluție care lasă de dorit. Din fericire, Nissan Qashqai îți oferă conectivitate Apple CarPlay și Android Auto, iar folosirea acestor soluții îți va ușura viața foarte mult.

Tot Qashqai vine acum cu un sistem opțional de tip head-up display. Acesta poate fi de-a dreptul uriaș, cu o diagonală de peste 10 inch și este color. Afișarea informațiilor pe el este clară și ușor de interpretat. Așadar, avem un mix de tehnologii revoluționare în segment, cum este acest head-up display, cu câteva elemente care dezamăgesc, cum este sistemul multimedia.

Design

Pentru noua generație Qashqai, Nissan a dorit să implementeze cele mai noi trucuri estetice, folosite și pe alte modele din gama sa. Designul este evident Nissan și include linii simple și unghiuri ascuțite, care îți vor aminti imediat de noul Juke, lansat înaintea fratelui său mai mare. Chiar și așa, spre deosebire de crossoverul nipon, Qashqai are o abordare un pic mai conservatoare, semn că producătorul japonez își cunoaște clientela.

Farurile au o forma simplă și sunt integrate subtil în partea frontală, fiind mult mai subțiri decât înainte. Luminile de rulare pe timp de zi, cu elemente LED, vor atrage atenția tuturor în partea din față, cu aspectul lor agresiv și supradimensionat.

Partea din spate arată și mai clar faptul că avem de-a face cu o evoluție. Stopurile, de exemplu, arată clar ca un fel de upgrade bazat pe vechea soluție de design.

Paleta de culori a devenit mai variată pentru Qashqai. În plus, îți poți configura caroseria cu o combinație de două nuanțe și poți comanda jante cu design nou, ale căror dimensiuni ajung până la 20 de inch.

Nu ne-a placut

  • Funcționalitatea sistemului multimedia
  • Gama limitată de motorizări
  • Spațiul din portbagaj comparativ cu rivalii

Ultimele teste

Comentarii (12)

  • MuresMures
    astept comenturile "cunoscatorilor" despre CVT
    15 5
  • Edikkk
    Nissan, Nissan .... să vii în 202x cu motor termic nici măcar hibrid E-power (precum fratele Nissan Note care se vinde DOAR în Japonia), ce să mai zicem de un plugin... este o mare ruşine.

    Faruri LED, stopuri LED dar zero electrificare, dovada incompetenţei Nissan şi în general a producătorilor japonezi.

    Trist tare

    Păcat că este arătoasă, dar inutilă, uzată moral

    PS sperăm că nu cenzurăm PS2 în rest, foarte bun articolul
    10 65
  • Te rog eu,du-te mai repede la doza 4 ca nu te mai suportam!
    21 7
  • Cred că ar fi util de specificat că modelul de bază, cel de 22.990 euro este un mild hibrid. Ceea ce nu e rău, pentru că concurența pleacă, e drept cu hibrid, Arkana, de la 26.000 în sus, iar Hyundai, tot cu mild hibrid, sare de 30.000, dar ai avantajul unui configurări premium, 4 wd cu cutie dct.
    9 4
  • just another Datsun :) cum le placea celor de la Top Gear sa spuna
    9 11
  • Anonim
    La genul asta de masini se pretea foarte bine si un diesel mai ales daca vrei sa cari o rulota . Sistemul multimedia din alt film portbagal ca la clasa mica de ce ai cumpara asa ceva ? Nu mai pun valoarea de revanzare care nu exceleaza in cazul Nissan
    15 7
  • @ds cred ca Kadjar e concurent, nu Arkana.
    8 2
  • Seriff
    Inca un suvulet care e ca si dimensiuni cat un Golf, Astra, Focus, evident doar pe benzina, ca na diesel polueaza si mor bebelusii de ciuma, o masina total inutila din multe puncte de vedere, dar na, bine ca vor sa scoata Passat si Mondeo din fabricatie.
    11 13
  • @MarDark, da, ca preț cam asa ar fi.
    3 3
  • pret de achizitie 4.5/5 ? glumiti cred. Vechea versiune N-Connecta 1.3 158cp cu automata (dublu ambreiaj nu CVT) era 21.900e in primavara. Acum e 29.400 euro - Rabla. Si in plus are doar farurile led si motorul mild hybrid (care e un fas de marketing). Dar nu are camera 360.

    Ok, inteleg, generatie noua, dar diferenta de 5200 euro? inseamna o crestere de aproape 25% la pret fata de generatia precedenta. Stiu ca e un trend ascendent al preturilor, dar mi se pare cam mare diferenta dintr-o singura mutare.

    Daca nu baga niste discounturi generoase, n-o sa o cumpere nimeni. Pretul ala de care vorbiti voi la Tiguan (30 mii pt 1.5 tsi si manuala) e orice numai adevarat nu. Si-a luat un coleg (am vazut factura) Tiguan e-hybrid dotat bine de tot cu 29.600 euro (prin Rabla). Nu sunt vreun profet VAG, nici nu detin asa ceva, dar intre Tiguan e-hybrid si qashqai n-connecta cu motor 1.3 si cutie cvt, inclin sa cred ca decizia nu prea sta in balanta. Cand vor veni cu discounturi de macar 2500e, atunci mai au sanse. Altfel o sa se vanda la fel de bine ca si noul Juke: adica "mostrul din lochness", vorbeste lumea despre el pe net dar nu l-a vazut nimeni pe strada.
    16 4
  • rotila
    bravo gabi. cand ne povestesti despre seppuku?
    2 2
  • @Syl vorbesti numai prostii. Macar daca nu aveti habar taceti din gura, avem asa un stil de rahat noi romanii sa dam din gura desi n-avem habar de nimic. Preturile la toate masinile au crescut si vor creste foarte mult din cauza noilor sisteme de siguranta impuse de UE. Uitati-va cat costa noua Kia Sportage si o sa va dati seama de ce vorbesc. Zici ca nu o sa cumpere nimeni masina asta? Nissan a vandut peste 3 milioane de Qashqai-uri de cand l-au lansat, fiind pe locul 2 dupa Toyota la vanzari, iar noul Nissan, cel despre care spui tu ca nu se vinde, defapt se vinde ca painea calda. am facut un test drive cu el acum o luna si spuneau ca le trebuie mai multe masini de test in tara ca nu fac fata, deci despre ce vorbim? Masina arata super bine, ma asteptam la motorul de 1.3 158 CP sa fie mai fasnet sincer si nici consumul nu e extraordinar trebuie sa va spun, cu toate acestea este o masina care se pliaza pe ce vrea lumea in zilele noastre. Fiabilitate, cocotzata, 4x4 si mild hybrid. deci o sa se vanda foarte bine nu va faceti griji.
    13 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru