Schimbare de strategie la Dacia: constructorul român va miza mai mult pe marketing pentru a creşte notorietatea brandului

de Daniel Popescu
Miercuri, 30.03.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Dacia va pune accentul pe campaniile de marketing în acest an cu scopul de a creşte popularitatea mărcii, în contextul în care vânzările nu mai cresc în acelaşi ritm cu piaţa europeană.

Dacia a raportat în 2015 cel mai bun an din întreaga sa istorie, după ce a reuşit să comercializeze peste 550.000 de maşini, dintre care 37.000 pe teritoriul României.

Rezultatele au venit pe fondul vânzărilor bune înregistrate în Uniunea Europeană, însă ritmul de creştere este mai lent decât al pieţei auto în ansamblu.

De exemplu, cota de piaţă a mărcii autohtone în Uniunea Europeană în luna februarie 2016 a scăzut uşor de la 2.9% la 2.8%, întrucât Dacia nu şi-a întinerit încă gama de modele. Inclusiv Dacia Duster a înregistrat un declin de vânzări de 1.8%, în aşteptarea noii generaţii care va fi lansată în 2017.

Urmareste Automarket
În acest context, nouă strategie Dacia pentru 2016 va pune accentul pe marketing cu scopul de a creşte popularitatea brandului.
"Vrem să dezvoltăm familiaritatea brandului. Încă trebuie să investim în recunoaşterea Dacia. Trebuie să facem astfel încât mai mulţi oameni să fie la curent cu produsele noastre în loc să ne cunoască doar după numele brandului", a explicat Francois Mariotte, directorul comercial al Dacia, în cadrul unui interviu acordat publicaţiei Automotive News.

Dacia traversează deja un an de schimbări şi în privinţa conducerii. Directorul general Nicolas Maure va pleca la AvtoVAZ şi va fi înlocuit din 4 aprilie de conaţionalul său Yves Caracatzanis.

Via Automotive News

Comentarii (16)

  • Ce ar fi sa-si inoiasca gama de modele ca deja sunt de ceva vreme pe piata. Logan si Sandero au nevoie de un facelift. Duster are nevoie mare de o noua generatie. Nu stiu de ce intarzie atat cu ele. Normal cand sunt deja imbatranite.
    17 4
  • se trage de ele pana cand se atinge pragul critic. Cu alte cuvinte se stoarce si ultima picatura de profit.

    Folosirea marketingului e o actiune de a revitzaliza vanzarile unui produs (dupa inbunatatirea acestuia - facelift) aflat in faza de maturitate spre declin.
    12 1
  • Probabil ca in toamna, la Salonul de la Paris, Dacia va veni ori un facelift pentru Sandero (Logan), ori cu noua generatie Duster. Cu amandoua m-ar mira. Daca nu vine nici una, cred ca vanzarile vor avea cresteri si mai reduse decat nivelul pietei, daca nu se va ajunge chiar la scaderi.
    2 0
  • @Sam, lansarea unor modele low cost, mai bune decat cele dinaintea lor, este o mare provocare. Pentru ca esti limitat f mult de costuri. Acesta este motivul pentru care se trage de modele destul de mult, asa cum sublinia si vianu.
    In contextul in care gama nu prea este chiar tanara si nu vei lansa prea curand inlocuitori, este o varianta buna pentru mentinerea constanta a vanzarilor. Adica atrgerea de clineti nu vine direct prin promovarea masilor propriu zise, ci prin imaginea lor si a facerii cunoscute a cat mai multor informatii despre ele. Deci eu cred ca este o idee buna.
    8 1
  • Maxx94
    Astept noua generatie Duster, sunt curios cum va arata, dar tot auzisem ca Duster va semana cu Kadjar si va imprumuta tot de la Renault Kadjar, ba interiorul va fi mult mai placut, spuneau francezii la stiri..Bine ar fi, sa arate bine noua generatie, sa fie mai puternica si cu motoare mai puternice, macar un motor de 2.0 tce 200 cp, nu e idee rea..
    4 8
  • Peste 2-3 ani, când vor trage linie, vor afla dacă investiția în marketing i-a ajutat sau nu.
    Din punctul meu de vedere (potențial client), lucrurile stau în felul următor: decât să vii cu ediții speciale, prin care tu, producător, îmi insulți buzunarul cu bășîni gen "fulopșăn", dar cu motorizări anemice și tracțiune pe o singură punte, mai bine încerci să schimbi generațiile mai devreme, eventual mai produci un timp și modelele anterioare (cum au procedat Opel cu Astra Classic și Skoda cu Octavia Tour). Altfel, mă reorientez, de exemplu, către Kadjar, chiar dacă nu-mi convine că fac, de fapt, jocul celor din alianța Renault - Nissan.
    3 0
  • Atata timp cat de-abea se vinde cu 0.9 TCe, este cat se poate de normal sa nu oferi motoare mai puternice. Insusi faptul ca le ai in oferta tu, ca si constructor, ai niste cheltuieli in plus. Multi nici pana acum nu inteleg ce înseamnă low cost si ce implica proiectarea unei astfel de masini.
    1 3
  • rotila
    duster primeste in anglia aprecieri favorabile de la specialisti
    cumparatorii se vaita si ocarasc. bucuia este ca masinile lor ar fi facute in india. cel putin asa stiu ei.
    marketing este dar n-are acoperire.
    0 3
  • Problema marcii Dacia cred ca-i un pic mai complicata decit admit/declara sefii ei la primele semne de "gafaiala" dupa perioada Sfintei Crize de prin 2009-12, cind masinile romano-hexagonale se vindeau pe criteriul strict al pretului (ajutate insa si de masuri statale disparute de-atunci - v. Germania cu "programul rabla" al lor.)

    Pe scurt, discount-urile (vb. de unele consistente) sint o notiune straina dealerilor Dacia vestici, spre deosebire de altii.
    In plus, avantaje clare la capitolul PRET exista doar la versiunie de baza, odata cu comandarea multor optiuni devenind minor (cu exceptiile de rigoare - ex. sist. MediaNav, care-i printre cele mai ieftine de pe piatza.)

    Valabile-s si comentariile voastre apropo de lungirea excesiva a productiei acelorasi modele, "storcind lamaia" profitabilitatii la maxim - vb. de aceleasi prese, subansamble etc.

    Inutil de subliniat deci ca "imaginea" la care incearca acum sa lucreze marketingul Dacia nu se poate limita la serii speciale tip Orange, 10th Anniversary etc., chiar daca unele facelift-uri au fost eficiente si dincolo de aspectul estetic (ex: Duster-ul post-2013 e mai bine insonorizat ca precedentul.)

    Last but not least: cred ca si renuntarea la demult-prevazutul Coupe Dacia a fost o solutie neproductiva in domeniul "imaginii", fiindca niste investitii inerente (dar nu enorme) pentru producerea lui ar fi avut efecte pozitive si pentru perceptia celorlalte modele "normale" din gama.
    5 0
  • Din punctul meu de vedere diferența de preț e vizibilă și de pe Lună, la toate nivelurile de echipare, între Dacia și concurența europeană. Nu știu, poate ar trebui să umble puțin să le dea o imagine mai de ”bine făcută”.
    Previziunile mele ar fi:
    1. Duster nou, sper cu opțiune benă sau 7 locuri;
    2. Logan și Sandero 2 facelift cu 0,9 TCe de generație nouă cu 100-105 cai, poate și ceva dotări în plus.
    Dar chiar și așa s-ar putea să nu fie suficient, să vedem cu ce vor veni nou în plus.
    4 2
  • @Kap: Fiecare cu parerea lui apropo de diferentele de pret, raportul pret / dotari / performante / consum la diverse echipari etc.

    Eu subscriam de fapt la opiniile altor analisti mult mai experti ca mine, care observa de ex. ca un Suzuki Vitara nu-i deloc mai scump, ba chiar o idee mai ieftin decit un Duster - repet, la acelasi nivel de echipare (stiu, o sa-mi spuneti ca-s din segmente diferite, dar cei citiva cm. in plus ai Duster-ului nu-s f. relevanti.)

    Pe de alta parte, Daciile sint realmente "bine facute" - statisticile privind fiabilitatea confirma asta -, dar ai dreptate ca nu la nivel de "calitate perceputa", care include criterii mai subtile.
    5 0
  • Este foarte adevărat, fiecare compară în funcție de criteriile proprii (de-asta ce e relevant pentru mine poate să nu conteze pentru altul și invers). Nu încerc să conving pe nimeni, dar toate comparațiile cât de cât obiective între soiuri de mere (nu mere cu pere) au rezultat cu preț mai mic pentru Dacii.
    Cu fiabilitatea și costurile de întreținere Dacia stă bine spre foarte bine, perfect de acord că sunt bine făcute (nu contest, cu materiale ieftine) dar ai spus-o foarte bine, calitatea percepută poate fi îmbunătățită și la asta m-am referit și eu într-adevăr.
    5 0
  • Corect - calitatea perceputa include deci nu doar vesnic laudatele plastice moi la bord, ci si un design mai indraznet, care nu costa practic nimic in plus de... produs comparativ cu unul banal.

    Aici insa dam de un cui al lui Pepelea, fiindca Renault nu vrea sa-si "canibalizeze" propriile modele producind Dacii mai atractive decit Clio-Captur-urile lor. ;-)
    Greu de impacat asadar atitea cerinte uneori contradictorii.

    P.S. ...Si totusi, ramin pe pozitie apropo de preturile doar aparent f. mici ale Daciilor. Ex. (tot de la Suzuki): un Swift "de baza", dar cu A.C. si destule airbaguri costa la fel, daca nu mai putin (8.900 euro inclusiv TVA.) decit un Sandero TCe 0.9 similar (90 CP vs 94 CP.) - lucru valabil si-n caz de echipare superioara (Laureate vs GLS parca.)
    Ca sa nu mai vb. de alte "low-cost"-uri ac Citroen-ul C-Elysee (1.2 de 82 CP), care la 9.500 euro e perfect comparabil cu Loganul.
    n.b.: Stiu, Sandero-i mai mare, dar si el e inclus in aceeasi categorie ca Swift-ul - Q.E.D.
    5 0
  • Hai să fim corecți, Suzuki ăla e 10.000 EUR și e la promoție cu 8.900.
    E un 1.2 aspirat cu un cuplu comparabil cu 1.2 MPI de la Dacia, nu cu TCe 90.
    Sandero Laureate 1.2 MPI e 9.000, are în plus radio MP3 comenzi pe volan, roată de rezervă și mereu se pot lua discount-uri de câteva sute de euro pentru mașini aflate în stoc.
    Și cum ai zis, e o mașină puțin mai mare, cu portbagaj mai mare.
    La C-Elysee 1.2 Seduction e mai simplu 10.430 EURO versus 8.800 EURO Logan Laureate 1.2.
    Steluță mare mare: prețuri de listă!
    1 1
  • ...De acord sa nu fiu de acord? ;-)
    Hai sa luam deci de "bune" preturile de lista, desi nu-s decit abstractiuni... si ce vedem? Un Swift Cool la 10.800 euro - adica aprox. cit un Sandero Laureate 90 TCe cu jante de aluminiu si senzori de parcare, dar fara... destule (de la nr. airbaguri la LED-uri zi / stopuri etc.)

    Nici cu "declasarea" motorului Swift nu-s de acord, si nu doar din cauza celor 4 CP in plus si nu-n minus; o scoate el doar 118 Nm (fatza de 107 Nm 1.2-ul Dacia - mai gurmand oricum), da-i mai silentios si nu are "hic"-urile TCe-ului la schimbarea treptelor.

    Si observi ca las deoparte fiabilitatea Suzuki ori tinuta de drum extrem de agila a Swift-ului, deloc comparabila cu a Daciei. Zic asta dupa ce le-am testat recent pe ambele - din postura de potential cumparator, nu de ex-redactor auto-moto.
    3 0
  • Dacă Duster#2 va fi și cu 7 locuri sau cu 5 locuri și benă, atunci va fi cu siguranță mai mare (v. zvonul cu noua platformă și creșterea dimensiunilor). Ce alternativă va mai oferi Dacia în locul actualului Duster? Poate ar trebui să încerce piața cu un derivat al lui Sandero Stepway, dar 4x4.
    Sau noua platformă va fi destul de flexibilă pentru a echipa viitoarele generații și modele noi ale Daciei?
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru