Șeful Bosch: electrificarea tuturor vehiculelor va dura 35 de ani

de Tiberiu Safta
Luni, 04.03.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Stefan Hartung, directorul general Bosch, este de părere că procesul de electrificare a vehiculelor va fi unul foarte lung. Mai exact, CEO-ul companiei germane crede că electrificarea tuturor mașinilor ar putea dura chiar și 35 de ani din acest moment.

Chiar dacă cei mai mulți producători au început de câțiva ani să se concentreze asupra electrificării mașinilor sale, acest proces vine cu numeroase provocări pentru aceștia. Provocările devin și mai mari în contextul presiunilor impuse de guvernele statelor de a trece la mașini electrice în următorii 10-15 ani.

Din această cauză, procesul de electrificare totală a vehiculelor ar putea să dureze chiar mai mult decât am crede. O astfel de opinie este împărtășită chiar de către Stefan Hartung, directorul general Bosch. Într-un interviu pentru publicația The Pioneer, șeful Bosch crede că motoarele termice vor mai exista pentru multă vreme de acum înainte.

De asemenea, el spune că procesul de electrificare a tuturor vehiculelor ar putea să dureze chiar și 35 de ani din acest moment. „Va fi nevoie de un interval dublu de timp, cel puțin 30 până la 35 de ani, pentru a electrifica toate automobilele din întreaga lume”, a declarat Hartung.

Mai mult, șeful Bosch spune că anumite categorii de vehicule nu vor putea fi electrificate, iar motorul termic va trebui să fie dezvoltat și produs în continuare în unele țări precum Germania.

Un exemplu oferit în acest sens de către Hartung este reprezentat de vehiculele agricole. În medie, o astfel de mașinărie trebuie să funcționeze 12 ore pe zi, iar asta înseamnă un consum cuprins între 250 și 300 de kW pe oră. „Având în vedere bateriile care ar fi necesare pentru o astfel de performanță, cel mai probabil vehiculul ar intra în pământ”, a mai adăugat șeful Bosch.

La final, în ciuda declarațiilor sale, Hartung mai spune că Uniunea Europeană a procedat corect în stabilirea unei date pentru interzicerea motoarelor termice. „Cu privire la obiectivele climatice, a fost important în primul rând să fie stabilită o țintă”, a declarat acesta.

via Economica

Comentarii (8)

  • https://www.whatcar.com/news/petrol-vs-diesel-which-costs-less/n25676

    Aaahahahahahaaa :))
    1 7
  • Deci nu mai stiu astia ce sa faca, cum sa faulteze Dieselul, il suprataxeaza desi motorina e mai ieftin de produs decat benzina, pun taxe si impozite mai mari, cresc pretul masinilor, si Dieselul, batranul si credinciosul Diesel ramane deasupra tuturor. :)
    7 9
  • vestea e buna pentru bosch, afacerea cu softuri smechere pentru motoare merge mai departe
    9 3
  • Ăștia fiind cine? UE, iluminații, CIA, Fănikkk de la SRI, sataniștii, oculta mondială, reptilienii?
    Dezvăluie conspirația, te rugăm pe tine care ai a-pro-fund-at subiectul, care ești un bărbat pro-fund.
    8 6
  • Omul este doar realist… realitate care se poate schimba, până una alta asta este și nu este singurul care înțelege în acest fel situația. Noi (unii) nu eram “specialiști”, dar el este, și are mulți alți prin ogradă.
    Între timp China pompează din toate părțile iar UE ce face? Plânge și umblă la cerșit… “Uniunea Europeană va cere producătorilor de petrol și gaze să despăgubească țările afectate de încălzirea globală”… parcă producătorii sunt cei care consumă, așa ceva doar într-o Uniune de disfuncționali mintal se poate debita.
    Mai era un “geniu” care ne trimitea în Rusia dacă nu ne place în UE… atât lui și celor care debitează ceea ce debitează… UE nu este definită de situația de astăzi și nici de cei care astăzi sunt la conducere. Ceea ce a făcut UE dezirabilă este ceea ce s-a făcut în trecut de către oameni cu caracter, oameni conectați cu realitatea care au știut cum să facă management… de aceea UE este cum este. În schimb prostiile care se “plantează” astăzi vor produce rezultate/drame în perioada următoare, asta înseamnă că nu mai trebuie să mergem în Rusia, va fi asemănător și în UE. Cam asta-i motivul pentru care unii nu acceptăm decizii ipocrite și care la o evaluare destul de simplistă se observă că nu vor produce rezultate ci chiar din contră vor duce doar la investiții majore, scăderea competitivității, creșterea costurilor samd.
    Producătorii auto nu pot să scadă prețurile pentru că plătesc salarii, logistica, servicii, taxe samd… și astea toate au crescut, deci este simplu.
    Apple, au făcut calcule 10 ani (cam mult) cheltuind zeci de miliarde și au ajuns cel mai probabil la concluzia că din automotive faci puțin bani și aceia fooooarte greu. PLUS ca dorea să inoveze condusul sau deplasarea fără condus… dar nevoile de bază nu-și “permit” asemenea soluții și costuri, și asta o înțeleg din nou tot mai mulți. La 3 ani de la lansare Kia face face lift și introduce butoane fizice… tehnologia peste un anumit nivel tâmpește și unii sunt deja iremediabil tâmpiți.
    7 6
  • Ambulanța
    Ni-no-ni-no!
    5 5
  • Eu spun ca e optimist, dacă vorbim de parcul auto la nivel mondial. Eu am zis 50 ani , asta de acum vreo 5 ani , deci ar mai fi 45 ...hmm...om trai si-om vedea ! Sau ma rog, măcar vreunul sau doi de p-aici ?
    3 1
  • George Simion
    important e ca nu mai poti cumpara noua si dizal. plus taxe, scumpiri...de buna voie trec toti la bicle electrice in 5-10 ani.
    2 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru