Șeful Volkswagen recunoaște: comenzile tactile au fost o greșeală

de Tiberiu Safta
Marti, 20.06.2023
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Thomas Schäfer, șeful mărcii Volkswagen, a recunoscut că modelele cu comenzi predominant tactile au nemulțumit profund clienții mărcii. CEO-ul constructorului german confirmă, în schimb, că viitoarele modele vor reveni la butoane fizice și comenzi clasice pentru cele mai importante funcții ale mașinilor.

Odată cu lansarea actualei generații Volkswagen Golf la finele lui 2019, constructorul german a renunțat, în cea mai mare măsură, la butoanele fizice, chiar și pentru cele mai importante funcții ale mașinii. Butoanele de pe volan, de exemplu, au fost înlocuite cu comenzi haptice, iar comenzile rotative pentru reglarea temperaturii în habitaclu au fost înlocuite de o suprafață tactilă prin glisarea degetului.

Aceste schimbări, prezente și la Volkswagen ID.3, au nemulțumit profund clienții mărcii. În toamna anului trecut, Volkswagen a anunțat că noul Golf facelift, care urmează să fie lansat anul viitor, va renunța la comenzile haptice și la suprafața tactilă pentru reglarea volumului radio și a temperaturii din habitaclu.

Acum, Thomas Schäfer, CEO-ul mărcii de la Wolfsburg, recunoaște că această trecere de la butoane fizice la comenzi tactile pentru astfel de funcții a fost o greșeală. El a declarat pentru publicația britanică Autocar că noua configurație „a produs, cu siguranță, multă nemulțumire.”

„Am avut clienți supărați care nu ar trebui să fie mâhniți.

Așa că noi am petrecut mult timp acum, lucrând cu adevărat sistematic, să vedem care sunt funcțiile pe care le atinge de regulă un client când folosește un vehicul”, a mai adăugat acesta.

Primul model nou care va primi noua configurație cu butoane clasice va fi noul Tiguan. Acesta va fi urmat de către Golf facelift și de către viitoarea generație Passat.

via Autocar

Comentarii (12)

  • In sfarsit! Toata aceasta inflatie de comenzi tactile este o prostie! Da, unele comenzi pot fi doar tactile, dar unele importante precum reglarea climatizarii, dezaburirea, volumul audio (si altele folosite mai des) trebuie sa ramana butoane fizice, pt ca soferul sa isi poata mentine atentia la drum, nu sa caute in ce zona a ecranului trebuie sa apese.
    Tot asa, tot asa. Nu tot ce este nou si bling-bling este si functional.
    28 3
  • Niste magari. Au incercat si vor mai incerca sa ne bage pe gat tehnologii noi, mai usor de fabricat pentru ei si mai scump de intretinut pentru noi.
    Acum ca au dat gres, se prefac ca sunt mahniti.
    16 6
  • Geo Omul
    Unii sunt nostalgici și vor instrumente analogie. Este ageratie sa revii la analog. Și butoanele fizice se uzează și se strica in timp. Aberație.
    2 11
  • Seriff
    Asa vor zice si cu electricele cand vor vedea ca nu se vand ca termicele, vor reveni la diesel, abia astept:))
    13 6
  • Octavian
    Subscriu. Eu ma chinui si la masina de spalat vase sa dau comenzile. Daca sunt ud pe maini (si de obicei sunt cand umblu acolo) "butoanele" tactile joaca feste.
    Inca o tampenie la ID.3 si altele din gama e ca nu ai pe usa soferului butoane dedicate pt geamurile spate.
    12 3
  • Ce? Nu vreți evoluție? Tot cu TV-ul alb negru si telefoane nokia :)))… de parca LED tv-ul sau “smartphoan-ele” sunt subvenționate si împinse pe gât. A fost o evoluție firească si clientul a ales, încă mai sunt telefoane cu taste fizice si treaba omului dacă vrea așa ceva.
    5 9
  • Andrei
    În mod evident pentru producători comenzile tactile sunt mai ieftine și mai ușor de implementat.
    Problema nu e de tehnologie moderna sau veche. Tehnologia moderna e binevenita dacă ajuta la ceva.
    Problema aici e ca a fost afectata ergonomia care e foarte importanta, la volan. De exemplu, cum ar fi sa te duci prin meniurile ecranului tactil ca să semnalizezi? Unele comenzi trebuie sa fie accesibile rapid și sigur. Trebuie sa le pot accesa fără sa trebuiască sa îmi iau ochii de la drum, sau măcar nu pentru multă vreme. Și fără sa îmi fie teama ca am accesat alta comanda, din greșeală.
    Dacă trebuie sa dezaburesc parbrizul, vreau sa am un buton fizic, ușor accesibil, nu sa orbecaiesc prin meniuri sau sa ma uit unde pun degetul, sa nu schimb postul de radio.
    14 0
  • Comenzile tactile la maşinile VAG a fost o mare greşeală.

    Tesla, mă rog, nu avea o istorie, clienţi fideli de decenii... VW au greşit mult încercând să copie prea mult, până la pierderea identităţii...

    Bine că îşi recunosc greşeala.

    Următorul pas, este lupta cretină pentru o aerodinamicitate maximă, fapt care topeşte din formele frumoase şi topeşte indentitatea vizuală.

    Tesla, la fel, repet, îi înţeleg, ei nu merg pe ideea de maşini foarte frumoase sau fățoase...

    Dar VW ID. 3, 4 , 5 şi chiar şi 7 cam anoste, cam ca tipele cu botox, toate arată la fel...

    Mercedes a căzut în acelaşi capcană.... Cum erau înainte, impozante, acum EQ... frumoase dar nu mai sunt aşa impozante.

    Audi cam la fel.... Ce fel arătau termicele iar acum... cuminţi, anoste...

    BMW e singurul care a rămas (mai) bine la acest capitol.
    2 4
  • deci cumparatorii de vw au degetele noduroase, cu bataturi, nu stiu de-astea.
    le recomand ca data viitoare sa le fac roz din silicon, poate asa le place.
    2 8
  • Nu dom'le! Cum se poate? Ce știm noi oamenii de rând? Inginerii germani sunt genii, noi, adică prostimea nu știe ce vrea piața, cu ce se mănâncă tehnologia...
    Comentăm ca proștii! Ce? Ergonomie? Ce e aia? Băăăă, inginerii germani știu ei mai bine, managerii VW sunt zei ai afacerilor.

    Când ziceam că e o lăbăreală sistemul touch (începând cu Tesla care ne-a băgat autonomia în cap, că șoferul nu mai are nevoie de butoane, acum au lăsat-o toți moale), că e mai periculos decât vorbitul la telefon, că te distrage de la condus... o nu, inginerii germani au dreptate, noi suntem proștii.
    Acum cică suntem frustrați. Păi bă imbecililor, bineînțeles că suntem frustrați, dacă stricați ce era normal și verificat în timp. Ați înlocuit o chestie simplă cu o imbecilitate complicată și greu funcțională.

    Uite că unii au auzit de ergonomie, numai inginerii germani și managerii lui pește prăjit (ăia cu maimuța) nu.
    8 0
  • Futxon
    Oricum folxfagăn este de ceva vreme una dintre cele mai proaste mașini...
    6 1
  • Seriff
    Vw ca si marea majoritate a copiat Tesla, cu tableta la interior, fara butoane si tot asa.
    Asa au facut si cu electricele, au renuntat la modele emblematice si au mers pe electrice, care abia se vand, noroc cu T-Cross, Taigo si alte mizerii de suv-uri cu motor de 1.0 ca altfel erau in faliment.
    5 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru