Șeful Volvo: clienții vor fi nevoiți să plătească pentru majorarea taxelor de import

de Silvian Irimia
Duminica, 25.05.2025
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Hakan Samuelsson, directorul executiv Volvo, a declarat că cei care vor fi nevoiți să plătească pentru majorarea taxelor vamale vor fi clienții.

Volvo produce modelele S60 și EX90 în Statele Unite. Însă compania este nevoită să importe restul gamei sale de modele din străinătate. Acest lucru ar putea deveni o problemă, deoarece fostul președinte Donald Trump a impus un tarif de 25% pentru vehiculele importate și a amenințat astăzi că va aplica un tarif direct de 50% pentru toate bunurile importate din Uniunea Europeană.

Producătorii auto se confruntă cu un drum dificil navigând printre schimbările frecvente ale tarifelor impuse de Trump, iar mulți adoptă o abordare pe două fronturi: majorarea prețurilor și absorbția parțială a costurilor suplimentare.

Dacă ești cumpărător de Volvo, probabil vei suporta cea mai mare parte a acestor costuri adiționale, conform CEO-ului Volvo, Hakan Samuelsson. Samuelsson a declarat că tarifele ar putea împiedica Volvo să vândă noul EX30 în SUA.

Volvo a început să producă crossover-ul electric în China înainte de a iniția producția în Belgia. Producătorul auto a dezvăluit crossover-ul în 2023 cu un preț de pornire de 34.950 de dolari.

Un tarif de 50% ar distruge competitivitatea acestuia.

Volvo nu este singurul producător auto care transferă costurile suplimentare asupra consumatorilor. Aston Martin a declarat că produsele sale vor deveni mai scumpe. Întreaga gamă de modele Subaru a înregistrat o creștere de preț la începutul acestei săptămâni. General Motors a declarat la începutul lunii că tarifele ar costa compania între 4 și 5 miliarde de dolari, dar nu va crește prețurile.

Producătorii auto au avertizat că tarifele ar putea conduce la creșteri de prețuri. Mark Templin, director operațional la Toyota Motor North America, a declarat că tarifele pentru piesele auto vor duce la prețuri mai mari, vânzări mai mici și reparații mai costisitoare.

via Reuters

Comentarii (15)

  • Asta nu este cea mai proastă veste, fanii Volvo vor plăti fără ezitare, problema este alta, primul semnal a fost dat acum doua luni cu readucerea fostului CEO, anume ca Geely va tăia masiv din rolul Suediei în cadrul Volvo, lucrurile se înrăutățesc rapid, taxele din burtă ale bufonului portocaliu pot fi decisive, noul EX90, a cărei lansare s-a tot amânat vreo doi ani, a fost asamblat în doar 4000 exemplare în 2025, deci nu ajută Volvo absolut deloc nici pe piata americană, chiar daca e made in USA, salvarea pe termen scurt ar putea veni de la veteranul XC90, cu al doilea face-lift, chiar și S90 cu aceeasi rețetă, dar doar pe termen scurt, în rest Volvo are o gamă mai puțin adaptată la vremuri dificile, adică o gamă variată.
    11 2
  • Omg Volvo are fani?
    3 1
  • @dan_grc
    Cocalarule, BMW produce in China de 20 de ani :))
    BMW produce in China mai multe modele vandute pe pietele europene :))
    Lasa ce face Volvo si masinile electrice ca nu sunt pentru tine.
    Nu conteaza ce face Volvo, ca tu nu ai bani decat de BMW-uri sh DIZAL :))
    1 12
  • @dan_grc
    Danut, mai baieti, Volvo vinde in SUA muuuuult mai putin decat BMW si celelalte marci germane. Daca Trump pune tarife mari, primii afectati vor fi germanii si vor plange.
    Deci incerca sa judeci inainte sa vorbesti, sau esti si tu unul care si-a taiat buletinul???
    Acum inteleg de ce ai Bemveu: minte putina. Mai bine ne zici de ce pierd controlul volanului asa des cocalarii cu BMW-urile.
    1 9
  • Trump zice multe si apoi se razgandeste.
    Deja s-a razgandit cu 50%, vrea sa discutie. Si nu e prima para, a facut multe amenintari din astea.
    Dar pentru Volvo, principala piata nu e SUA, e Europa si apoi China.
    Toata industria auto trece printr-o perioada dificila, mai ales din cauza concurentei chinezesti.
    Stiti ca BYD a venit puternic din urma si vinde in Europa mai bine ca Tesla acum si in curand mai bine ca VAG, BMW si Mercedes. Va mai aduceti aminte de taxele alea mari impuse Chinei pentru masinile electrice? E, cam asta e rezultatul.
    Deci trezirea Danut!
    2 7
  • @hater
    Iar comentezi de 3 ori acelasi lucru cu nume diferite ? :)
    6 1
  • @. Si alti Dorei
    Nu are fani, de aia masina cu cel mai mare rulaj din lume e un Volvo P1800. Nu a fost fan omul, ca aia cu BMW-urile care le fac praf imediat ce ies pe poarta dealerului :))
    https://www.everlance.com/blog/10-highest-mileage-vehicles
    https://www.carscoops.com/2020/04/2020-bmw-m5-totaled-minutes-after-owner-takes-delivery/
    Oare care o fi fan adevarat???
    2 7
  • @@hater
    Si tu cu Dutz, dan_grc, . sunteti aceeasi persoana?
    Ce parte nu va place ca Volvo e marca ce are clienti fideli? Si nu cocalari fideli? :))
    Discutam aici si de slogan si ce se promoveaza: "Volvo for life" si se promoveaza siguranta, familia, bunul simt in trafic.
    La BMW-uri se promoveaza agresivitatea la volan, marlania si clientii prosti sunt principalul target. BMW va promite ce va promitea un alt nationalist: agresivitate si ieftineala.
    0 6
  • @dan_grc
    Volvo are gama care trebuie, adaptata la cerintele pietei: Volvo are motorizarea 2.0 benzina cu diverse optiuni, deci usor de gasit piese pentru un singur motor, nu 10.
    Volvo EX90 a iesit world luxury car:)
    Volvo EX30 se vinde bine.
    Ma bucur ca XC90 inca se vinde si ca PHEV si nu are nevoie de facelift major ca lumea cumpara produsele nu pentru aspect, ci pentru ce nu se vede.
    BMW a pierdut din profit masiv anul trecut dupa recall la peste 1,5 milioane de masini cu probleme la frane, dar de ei nu zici nimic :)
    Iti pasa tare de Volvo, iti sta in gat?
    https://www.ainvest.com/news/bmw-profit-plunge-brake-issues-china-slump-spell-trouble-2503/
    Aoleu, deci BMW pica, dar tu suferi dupa Volvo??? :))
    Cum stai cu franele, te-au chemat la recall si pe tine? Dar stai ca nu au cum: la recall sunt chemati doar cei ce cumpara masini de la dealer si isi fac reviziile la reprezentanta. Cand faci la colt de bloc schimb de ulei, nu esti chemat la recall.
    Doreleeeee, vezi ca ti s-a aprins becul de check engine in bord la troaca.
    P.S. nu uita BMW e in gaura mare si daca nu le cumparati jafurile voi, sa ii ajutati macar cu piese de schimb, dau faliment in curand. China nu-i mai vrea ca au deja marcile lor super tari comparativ cu BMW.
    https://fortune.com/europe/2024/11/06/bmw-faulty-brakes-chinese-sales-profits/
    https://finimize.com/content/bmw-faces-tough-first-quarter-as-china-demand-dips
    I-auzi tu la ei, first quarter e in cap la BMW-uri, desi au modele pentru toti si cu DIZAL si fara si cu 4 turbine si cu motoare in 3 cilindri.
    Cand ai asemenea oferta, dar nu vinzi, e grele.
    0 7
  • Ești în eroare mare… am avut XC60 T6 în ultimii aproape 4 ani, deci chiar pot să vorbesc în cunoștință de cauză. Pentru mine Volvo este o mașină decentă, un raport preț calitate decent, dar nu ceva special. In primul rând faptul că s-au ondulat 2 seturi de discuri față, cred ca nu-i un lucru ok. Consumul este peste X3 cu aprox 1-2 litri/100 (motoare asemănătoare cu peste 300 de cai. Nu in ultimul rând este o mașină care nu oferă feedback și are o dinamica sub medie…. dar în cei aproape 150.000 de km nu am avut nici un eveniment neplăcut, este o mașină frumos închegată, care-ți oferă încredere, cu sisteme de asistență decente și ușor de utilizat. Aș remarca pilot assist-ul și luminile adaptive absolut impecabile. Nu aș ezita să-mi iau un alt Volvo dacă ar fi cazul. Important de reținut este ca Volvo produce sub 700.000/an, mult sub de exemplu BMW cu peste 2,5 milioane.
    Părerea mea că Volvo au probleme (nu foarte grave), pentru ca au mizat prea mult pe electrificare. Dacă nu se mișcă repede situația va deveni mult mai dificilă.
    PS faptul că jignești fără sens este doar trist și-ți face rău doar ție.
    3 0
  • Apropo… nu am folosit niciodată alt user, deci îți poți simplifica dilema existențială ;)
    2 0
  • Mai studiază… indiferent de motorizare BMW are așa numitul cilindru unic, adică 80% din componente sunt identice chiar între benzina și diesel. BMW este printre producători care au investit foarte mult în optimizări și standardizare între modele.
    Un recall este un act de responsabilitate, iar de exemplu BYD chiar dacă nu face recall (merge și așa) are cea mai mare rată de “vizită” în service.
    Încerc să găsesc ceva util în ce spui, din păcate când insiști să rămâi la abordări de copil de 5 ani, este greu… te invit să treci la nivelul următor, poți?
    PS alegerea unei mașini este în multe cazuri emoțională, deci nu se poate analiza de o manieră logică sau rațională ;)
    3 0
  • @hateru
    Pai cum sa nu fii aceeasi persoana cand scrii la fel, bagi 3 comentarii sub anonimat, apoi alte 3-4 cu Vali, Mihai, Gigi, samd, ramai omule la un nume, prostia ta este unica oricum, n-ai cum s-o multiplici :)
    4 0
  • Catalin
    Este ora 20:13 si un articol scrieți "fostul președinte Trump" de unde ați scos prostia asta?
    0 0
  • eldtimer
    EU cred ca nu e necesar vorba doar de Volvo. Orice producator de vehicule va fi afectat intr-un fel sau altul de taxele impuse fie Chinei fie USA si viceversa. Automat pretul va fi platit de client. Asta la-nceput in teorie. E posibil ca o data cu trecerea timpului si scaderea vanzarilor, producatorii sa fie nevoiti sa scoata de pe piata vehiculele ineficiente economic si sa le pastreze doar pe cele care aduc profict chiar si dupa reducerea pretului la un nivel acceptabil de piata.
    Specific Volvo, sunt de parere ca sunt oricum prea scumpi pentru ceea ce ofera. In afara de brand, cred ca dpdv siguranta sunt multi alti producatori care se ridica la nivelul lor de siguranta. Din pacate scad foarte mult la calitate si fiabilitate, incat eu cred ca fac parte dintr-o clasa mai joasa decat se vor ei a fi in.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru