Skoda prezintă noul Enyaq Coupe: sistem multimedia nou și versiune RS cu 299 CP

de Alexandru Monenciu
Luni, 31.01.2022
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Constructorul din Mlada Boleslav a publicat primele imagini și informații despre versiunea Coupe a modelului cu zero emisii Enyaq. Clienții vor avea la dispoziție și o versiune RS, echipată cu același sistem de propulsie ca Volkswagen ID.5 GTX.

După o lungă perioadă de promovare, Skoda prezintă acum noul Enyaq Coupe. Din punct de vedere estetic, cea mai notabilă modificare este plafonul plonjat spre spate, motiv pentru care coeficientul aerodinamic Cx este de 0.234, mai bun decât al variantei obișnuite.

Portagajul are un volum de încărcare de 570 de litri, atunci când toate scaunele sunt în poziție normală.

În standard, noul Enyaq Coupe vine echipat cu grila frontală iluminată "Crystal Face", faruri Matrix LED, stopuri LED, jantele au diametrul cuprins între 18 și 21 de inch, iar suspensia sport scade garda la sol cu 15 milimetri pe față și cu 10 milimetri pe spate.

Pasagerii vor regăsi la interior un display central de 13 inch pentru noul sistem multimedia ME 3, instrumentar digital de bord cu ecran de 5.3 inch și un plafon panoramic, din sticlă. Sistemul audio Canton cu 13 incinte, Head-up Display-ul cu realitate augmentată și zona de încărcare prin inducție sunt incluse pe lista de dotări opționale.

PUTERI CUPRINSE ÎNTRE 180 CP ȘI 299 CP

Noua Skoda Enyaq Coupe este disponibilă în mai multe versiuni, putând fi echipată cu unul sau două motoare electrice, roți motrice spate sau tracțiune integrală și baterie de 82 kWh (77 kWh capacitate netă).

Autonomia este de până la 545 kilometri, în ciclul WLTP.

Marea noutate este, însă, versiunea de performanță Enyaq Coupe RS. Aceasta este echipată cu sistemul de propulsie a lui Volkswagen ID.5 GTX, cele două motoare electrice dezvoltând 299 de cai putere și 460 Nm.

Cel mai puternic (și scump) model de serie al producătorului ceh atinge 100 de km/h în 6.5 secunde, iar viteza maximă ajunge la 180 km/h. În cazul său, încărcarea de 10% la 80% durează 29 de minute la o stație rapidă, sau între 6 și 8 ore la un wallbox de 11 kW.

Noua Skoda Enyaq Coupe RS poate fi recunoscută, cel mai ușor, după elementele sportive, jantele Taurus de 20 de inch, vopsite în negru și, mai ales, după nuanța exterioară Verde Mamba, împrumutată de la Octavia RS. Opțional, versiunea de top poate fi echipată și cu jante Vision de 21 de inch.

Debutul comercial este programat pentru anul acesta.

via Skoda

Comentarii (21)

  • aduce a tesla model Y
    11 2
  • 180 viteza maxima,tamburi pe puntea spate,"misto" evolutie,de la ce vine RS?Rally Sport sau Rapandula Scumpa?Tamburi in 2022 pe o masina sport,ba,baiatule...Ma face pe creier puterea de 299cai,e ca-n reclamele cu 99% dentisti recomanda,99% dintre bacterii,doar 9,99lei...Daca imi mai pun un cal in plus mi-o iau doar asa la bascalie,vreau sa vad daca trec de 20km autonomie la iuteala maxima de 180km/h.E bine ca are portbagajul imens,de parca pleci cu asta pe undeva la drum lung!
    32 11
  • @trantaurs
    Dar locuiti in Germania si de asta va deranjeaza limita de 180? In majoritatea tarilor europene limita maxima pe autostrazi e de 130 km/h, deci la peste 180km/h, depasesti cei 50km/h peste cei 130km/h maxim si ramai pe loc fara permis si masina pentru ca esti considerat retardat mintal si nu intelegi niste reguli si semne de circulatie.
    In Romania nu se intampla asta si e normal ca sa vedem intreceri pe autostrazi cu 300 km/h intre cocalari cu BMW si Audi. Daca ar fi prin Franta, Elvetia, Finlanda, Olanda, Danemarca, treburile ar sta diferit.
    https://www.motor1.com/news/21433/20-year-old-dutchman-gets-bugatti-veyron-confiscated-by-police-for-speeding-80km-h-over-the-limit/
    https://www.thesupercarblog.com/ferrari-f12-tdf-busted-doing-134-mph-in-france-gets-impounded/
    https://www.irishtimes.com/life-and-style/motors/tough-danish-law-sees-cars-seized-from-speeders-on-the-spot-then-sold-1.4687887
    Deci la noi cocalarii sunt promovati, prin afara li se confisca si vand masinile.
    In Romania e greu, ca asa sunt romanii, mai inceti la minte, dar cu viteza in cap, ca atat pot ei, sa apese pedala la troaca diesel germana importata.
    Pana nu scapam de retarzi ca voi, nu avem sanse sa evoluam.
    17 35
  • De fiecare data cand te legi de o troaca scumpa,electrica si care se viseaza masina sport(RS) dar are vit max 180 (mai putin decat Loganul de 1.6) si tamburi pe spate,se gaseste cate un sandilau sa-ti aduca aminte ca stai in Romania si nu Germania si ca Bmw-urile sunt pt cocalari. Ce am scris eu,ce a raspuns el. Vai,mama,esti prajiti psihic si plin de frustrare. Bre,nu te duci tu in Europa de Vest si ramai acolo daca tot ii iubesti atat de mult? Ce mai pierzi vremea printre cocalarii de romani? Cu *retardati (nu retarzi) ca noi tu oricum nu mai ai cum evolua,ai ajuns la cel mai inalt nivel ,nu mai e loc,fuguta in Vest la superiori!Noi calcam acceleratia,voi stati bara la bara la drive-thru in Piata Constitutiei sa va boosterizati din masini. Si da,ii dau sa zaca masinii,cat permite drumul,sa-mi confiste statul masina,mi-a confiscat oricum viata de doi ani incoa',ce mai am de pierdut? Ps. Iti dau fum cu dieselul tunat cu catalizatorul si dpf-ul anulate,si cu benzina asisderea,catalizatorul anulat cu tot cu egr,poluez blana si asta-mi place!
    28 18
  • Seriff
    @Tatraurs, nu iti bate capul sa ii raspunzi lui Mircea Badea/ Edikk/ Fanel, au aceleasi comentarii la orice articol, ai aratat punctele negative ale unei masini electrice, imediat sar cu ''bmw, cocalari, ca in Germania e nu stiu cum''.
    Pur si simplu nu ai cu cine, ECO-spalatii pe creier ar aplauda si o caruta daca ar avea baterii.
    19 9
  • @Tatraurs: Subscriu că-i RS Kotkodaq ăsta cum îs io popă.
    Darr... deși nici stilul nu i-l diger (multe de spus aici obiectiv vorbind), un amic filo-ursar-polar deține semi-mastodontul cehesc de 204 CP, non-cocoșat, cu bateria mare de 82 / 77 kWh utili și... minune mare, e mulțumit de el.
    ...Fiindcă spațiu, plus poate ajunge de la Brașov la mare fără pauză de 15-20 cafele. :-)
    E și unica lui mașină (ar fi și culmea s-o ia cineva pt. uz urban) -- se poate deci cu mega-baterii d-astea, chiar dacă e-mobilitatea rămâne prohibitivă ca scor pentru ”normalos”.
    ...Nu doar la cumpărare, ci-n perspectivă nu prea îndepărtată și ca alimentare.
    24 2
  • P.S. @Seriff: Nu c-ar conta, da-ți garantez (pe bază de analiză semantică simplă) că vajnicul anonim ”@” NU e nici Edikkk, nici Mircea Badea ș.a.m.d.
    Că-i eco-progresisto-comunitarianist, anti-triadist etc. e opțiunea lui, să fie sănătos.
    I-aș sugera doar, ca să fie până la coadă ”politically correct” cum îi cere poate ordinul pe unitate, să se informeze care-i preocuparea actuală a celebrului avocat Reiner Fuellmich - ăla de i-a dat în gât și pe VW cu Dieselgate. :-P
    22 5
  • Nu arata rau dar pacat ca e electrica. :( Cum era sa fie o benzinara VRS sau in TDI pt a putea pleca si in concediu?? :D
    Asa ma cam lasa rece... Sa fie la Edikkk in parcare! :))
    13 5
  • Au luat-o și aștia razna cu grilă luminată... Următorul trend în industria auto cred că va fi leduri montate pe roți. Ca la rolele cu led ale copiilor.
    Spatele aduce cumva aminte de modelul 110R.
    13 2
  • TC1900
    adevarul e ca BMW e masina de cocalar, no matter what
    12 2
  • Bai deci cum puteti in continuare sa scrieti autonomii de 545 de km la 77 KWh baterie???? Ce dracu? Chiar ne luati de cretini pe toti??? Chestia cu baterii nu va face decat cu greu in conditii ideale 300 de km. O hardughie de-asta cu baterie de 500 de kile si masa totala de peste 2T consuma peste 25 KWh/100 de km. Ce dracu? Sunt chestii stiute de toata lumea. Ne mai mintiti mult pe fata???
    19 7
  • @PMC: Hai să nu fim prea cârcotași -- mamutul de 2,1 tone e totuși aerodinamic (Cx=0,27, poate și mai bun în versiune cocoșată) și la drum lung... dar domol suge vreo 17 kWh/100 km (vara !!!)
    Prin oraș 18-20 kWh, iar pe autostradă la 130 -- da, spre 25 kWh/100 km.
    ...Toate cifrele -- reale fiindcă direct de la sursa pre-citată care, repet, face 400 km liniștit (chiar dacă par puțini la cât bănet a dat pe ea.)

    n.b. Asta nu înseamnă că mi-aș trage-o mâine, fie și odată cu un ipotetic loz câștigător.
    Din 1001 motive, primul fiind autonomia cu 30-35% mai debilă iarna -- dar stai, uitasem că dă năvală încălzirismu peste noi... :-)
    24 3
  • @Kiro: intamplarea face ca conduc un PHEV in ultima vreme, mult mai usor decat masina din articol si cu un Cx foarte bun, si consuma in oras 22. Acum eu nu te contrazic cu ce spune prietenul tau, dar eu stiu ce vad zilnic, si astea sunt cifrele. Eu vorbesc intotdeauna de utilizarea in regim real, nu cu caldura oprita, nu cu mers usurel, ci utilizand masina ca un IC, fara nicio menajare.
    11 2
  • Ce le-ai facut BMW cu SUV-ul coupe? Toti iti copiaza oribilitatea aia de masina.
    SUV si coupe! Un concept idiot. Pai ori practic, ori...?
    Cred ca sunt unele electrice care au putere aia si nu au RS in coada. Dar nu au verdele specific.
    Cred ca au facut ei un test pe Nurburgring si au aflat ca Verdele Mamba o face mult mai rapida. Cel putin 10 secunde pe tur. :))
    13 1
  • AșteptLunaAprilie
    Dacă prețul la curent va ajunge în aprilie la 2 lei/ kwh (așa cum se preconizează) încărcarea bateriei automobilelor electrice va costa cam cât un plin de benzină, dar autonomia va fi pe jumătate față de o mașină convențională.

    Dacă se va întâmpla așa, nici mama subvențiilor nu va mai salva mașina electrică.

    Mai e puțin până în aprilie, să vedem ce va fi!...
    15 5
  • @PMC: Te cred, dar PHEV-urile consumă de obicei mai multe kilovaci decât BEV-urile ”pure și dure”.
    De ce, mai complicat de explicat (poate oi avea timp vreodată.)
    Fiindcă tot reintrai, să nu uit oftica amicului ștecherizat c-a dat pe Enyqaq mai mult decât p-un BMW i4 84kWh eDrive40 (340 CP, suta-n 5,7 s și Vmax 225 km/h, de la 53K €.)
    Care nu apăruse totuși p-atunci, dar concluzia-i aceeași: graba strică treaba când taberi prematur pe știința ”sigură și eficientă”. :-)
    19 2
  • rent-a-car-otopeni.ro
    O super masina, foarte interesant articolul.
    3 8
  • Citesc unele comentarii si ma minunez !!
    Oare cum este posibil oameni buni, in 2022 , cu atatia morti zilnic, btw azi au murit 7 oameni la Iasi, sa scrie un debil mintal ca el o calca la maximum si nu l intereseaza ca i a furat pandemia 2 ani din veata ???
    Veata de cocalar, ala care ti ia fata ca are masina mai puternica in oras si ti da flashuri pe autostrada sa te dai la o parte, no matter ca n ai unde, ca se circula n coloana .
    Inteleg ca nu i pasa lui, da noi ceilalti ce vina avem ???
    Are o opinie pertinenta legata de electrice, care s scumpe si nu prea au autonomia dorita , dar pan la a zice ce zice e cale lunga…ar trebui sa te gandesti, coca, la faptul ca nu toti vor sa joace ruleta ruseasca n trafic ! Daca te tine pedala, du te tu n vest , sa vezi cum e ! Unde i lege , nu i tocmeala !!
    Pacat de tarisoara asta !! C avem asemenea … nu stiu cum sa i spun..
    4 9
  • Nu te agita prea tare Costi… ca nu face omul ce zice… era și el ironic și satul de tembelii care vomită aceleași fraze obosite de fiecare data când deschid gura.
    Am condus BMW-uri 15 ani in mai multe tari fără nici o amenda sau vreo zgârietură. O fi norocul meu dar nu am avut nici o problema notabila și s-au comportat excelent… sunt mașini foarte bune (nu sunt singurele), dar chiar nu merita denigrata o marca de toți frustrați. Flash-uri dau când invit pe cineva sa iasă din parcare, sa treacă prin fata mea de pe sens opus… plus ca mai știu cel puțin 5 persoane care conduc BMW-uri (deșii unii au încercat și alte mărci) pentru ca le apreciază și sunt șoferi mai mult decât disciplinați.
    Dacă unii nu-și permit un BMW nici măcar SH nu-i vina nimănui și nu ar fi nici o problema dacă și-ar spune părerea la subiect și fără a repeta obsesiv cocalar in sus cocalar in jos (din câte știu nici măcar nu e un cuvânt).
    9 0
  • Seriff
    Ce legatura au BMW-urile cu masina asta?
    E o alta electrica mega scumpa, cu aceeasi autonomie reala de vreo 200 km, cu aceleasi limitari clasice, cu aceeasi timpi de incarcare mari, un fel de ID4, nimic nou sub soare, o masina care se va vinde greu si putin
    4 3
  • Popa Andreea Denisa
    Pentru skoda
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru