Statistică: România are cea mai mică densitate de mașini din UE, cu 261 de autoturisme la 1.000 de locuitori, aproape la jumătate față de media europeană

de Petre Barac, Foto: Dreamstime
Luni, 11.12.2017
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
România este pe ultimul loc în Uniunea Europeană la densitatea de mașini, cu 261 de autoturisme la 1.000 de locuitori.

Asociația Constructorilor de Automobile din Europa (ACEA) arată că România se află pe locul 9 în UE, după numărul de mașini aflate în folosință (5.1 milioane), cifre asemănătoare cu țări precum Belgia, Grecia și Cehia, țări cu populații mai mici decât țara noastră.

Astfel, potrivit ACEA, România este țara cu cel mai mic grad de motorizare din UE, cu o densitate de 261 de autoturisme la 1.000 de locuitori. Datele sunt valabile pentru anul 2015.

Media la nivelul Uniunii Europene este de 460 de autoturisme la 1.000 de locuitori. Țările cu densitatea cea mai mare de autoturisme sunt Luxemburg (661), Italia (616) și Germania (548). Următoarea clasată deasupra României este Ungaria, cu 325 autoturisme.

Vechimea medie a parcului auto din România era, în 2015, de 15,3 ani, dar, cu toate acestea, nu suntem pe ultimul loc în UE și nici în Europa.

Țara cu cea mai mare vechime a parcului auto este Polonia (peste 17 ani vechime), care înregistrează și cea mai mare flotă de vehicule comerciale din Europa.

Vechimea medie a parcului auto din UE, în 2015, era de aproape 11 ani.

Via Profit

 

Comentarii (12)

  • Si cu toate astea...are cel mai mare numar de morti si cel mai mare numar de accdiente din EU...si nu pentru ca nu avem infrastructura...ci pentru ca suntem soferi prosti...si ipocriti (pe cele 3 petece de autostrada suntem in top accidente).
    26 3
  • E bine de reamintit gradul ăsta mic de motorizare, că sunt destui care clamează, inclusiv pe-aici, tâmpenia aia cu ”mașina e moft”.
    Nu prea e, dar în condițiile infrastructurii de anii 70, a transportului în comun ca vai de mama lui și a năravurilor șoferești evocate de bolovan mai sus, avem traficul sufocant și meritat de acum.
    Așa că hai să nu mai căutăm cu orice preț paiul din ochii unora care vor mașină cu orice preț (așa cum încearcă să arunce pisica moartă a poluării unii primari și miniștri pe care-i doare fix în cot de subiect, gen Rovana Plumb în Q7 diesel pe BG), ci să ne străduim să instalăm autorități mai competente în a rezolva problemele. Nu imediat prin restricții și taxe, ci aducând infrastructura către ce e nevoie, și abia apoi, dacă mai e nevoie, prin interdicții.
    16 2
  • ...Și totuși, capitala aceleiași Românii rămîne-n topul celor mai aglomerate - și necirculabile - orașe din Europa.

    Subscriu oricum la opiniile colegului @Kap, ale cărui sugestii cred că se vor aplica totuși abia cînd politrucilor & mogulilor noștri nu le vor mai ajunge elicopterele din dotare.
    17 1
  • Cea mai mica densitate si in multe orase sau zone ale tarii sunt blocaje zi de zi, s-a atins capacitatea portanta maxima a infrastructurii, asa de jalnici suntem.

    In ceea ce priveste numarul de accidente, este in mare parte si vina soferilor, dar degeaba comenteaza unii, si infrastuctura joaca un rol foarte important. Aduceti-va aminte de drumul Sebes-Deva sau Arad-Timisoara unde in fiecare saptamana murea cineva, dupa ce s-au deschis autostrazile s-a redus mult numarul de accidente.

    Sa nu uitam ca majoritatea drumurilor trec prin localitati si lipsesc marcajele sau sunt foarte sterse, iresponsabilitate criminala din partea drumarilor, daca va uitati pe statistici o mare parte din accidentele mortale sunt cu pietoni.

    Este doar unul din exemplele care demonstreaza ca Romania e un stat terorist care lucreaza impotriva cetatenilor.
    10 0
  • Ester normal sa avem o densitate atata de mica avand in vedere ca 44% din populatia Romaniei se chinuie sa subziste la sat nevand venituri salariale
    1 0
  • Adrian C
    Si cu toate astea nu ai loc de ele in unele orase si pe unele drumuri ale tarii mergi bara la bara. E drept ca in Vaslui sau Teleorman nu ai problema aglomeratiei.....motivele sunt evidente. Saracia din zona....dar cum dai de civilizatie, sunt mai multe masini ca oameni.
    8 2
  • mircea badea
    iar pe strada vezi de 5 ori mai multe masini prin orase fata de vestul europei.
    si bucurestiul cel mai blocat oras...
    7 2
  • Pai cum, polonezii nu se vaita ca au rable? Cu 17 ani vechime a parcului auto ar trebui sa intre in pamant de rusine.

    Aglomeratia in orase nu se poate evita in viitorul apropiat, dar in afara lor, daca ar fi doua benzi pe sens pe orice drum national, altfel ar sta treaba. Dar se interzic masinile pana atunci.
    4 1
  • In Vest masinile parcate sunt "ascunse" in parcari subterane,nu pe strazi,trotuare
    1 1
  • @dan
    Polonezii au parc vechidin cauza vehiculelor comerciale sh din germania. Si cum au foarte multe afaceri tinere care nu-si permit neaparat masini noi au mers pe sh-uri din vest (ca si la noi dar in numar mai mic).
    2 1
  • Polonezii, ca noi și ca bulgarii de altfel, au mașinile pe care și le permit.
    Chit că de aceiași bani ar putea cumpăra mașini mai puțin vechi dar mai simple, dar asta e altă discuție.
    2 0
  • tc1900
    adevarul e ca in bucuresti mai sunt trotuare goale, deci mai e loc
    2 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru