STUDIU: Care modele BMW își pierd valoarea rapid pe piața second-hand

de Tiberiu Safta
Joi, 13.07.2023
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Un studiu realizat de o platformă de verificare auto online relevă care modele BMW își pierd valoarea rapid pe piața mașinilor second-hand. Modelele BMW care își pierd cel mai rapid din valoare sunt cele de clasă medie și de lux.

Când vine vorba de piața auto second-hand, BMW este, cu siguranță, una din mărcile care se află în topul preferințelor printre clienții doritori de o mașină la mâna a doua. Asta se datorează performanțelor bine cunoscute ale unui model BMW, dar și datorită dotărilor generoase pe care le primesc modelele constructorului bavarez.

În ciuda acestor factori, însă, majoritatea modelelor BMW pe piața second-hand suferă de o problemă majoră: pierderea foarte rapidă a valorii. Potrivit unui studiu nou realizat de platforma de verificări online CarVertical, cele mai afectate modele ale mărcii bavareze sunt cele de clasă medie și de lux.

Concret, studiul arată că BMW Seria 3 și Seria 5 își pierd jumătate din valoarea lor inițială după doar 3 ani. Lucrurile stau și mai rău după 10 ani de la momentul fabricației. În cazul Seriei 3, aceasta va avea o valoare reziduală de doar 18% după un deceniu, iar Seria 5 va avea o valoare reziduală de 19.3% după primii 10 ani.

Nici modelul de lux Seria 7 nu stă mai bine la acest capitol. Potrivit studiului, un astfel de model mai are o valoare reziduală de doar 40.5% după numai 3 ani. Mai mult, după 10 ani, valoarea reziduală a Seriei 7 coboară la 14.4%.

În contrast cu cele 3 modele menționate, SUV-urile mărcii bavareze reușesc să-și mențină o valoare reziduală ceva mai ridicată. De exemplu, un BMW X1 va avea o valoare reziduală de 62.4% după 3 ani. Această valoare scade la 48.8% după 5 ani, pentru ca apoi valoarea reziduală să ajungă la 24.5% după un deceniu.

De altfel, pe termen scurt, SUV-urile BMW își păstrează o valoare reziduală destul de mare. Un BMW X3 va avea o valoare reziduală de 49.8% după 3 ani. În cazul lui BMW X5, aceasta este de 66.6% în același interval, iar BMW X6 își păstrează cel mai mult valoarea după 3 ani: 73.3%.

Totuși, chiar și aceste modele au de suferit la acest capitol dacă vorbim pe termen lung. După 10 ani, același BMW X6 va avea o valoare reziduală de doar 21.7%.

Prin comparație, X3 rămâne cu 28.4%, iar X5 va trebui să se mulțumească doar cu 20.3%.

La final, modelele BMW care își păstrează cel mai bine valoarea pe termen scurt sunt cele sport. Aici îl vom da exemplu pe Seria 6, cu o valoare reziduală de 90.9% după 3 ani. În schimb, valoarea reziduală a acestui model scade până la 56.2% după doar 5 ani. Această scădere drastică este atribuită expirării garanției, de unde rezultă costuri mai mari de întreținere.

via CarVertical

Comentarii (8)

  • Initial am crezut ca stirea se refera la cat de repede isi pierd stabilitatea modelele BMW.
    Alea care isi pierd din valoare sunt cele care mai rezista dupa 3 ani. Multe ajung epave sau daune totale si sunt reparate si vandute ca fara accident.
    Cea mai proasta investitie.
    6 9
  • Depinde de cum se evalueaza masinile.
    Daca dupa 2-3 ani e curata, pentru cel ce o fura si o vinde,nu e nicio pierdere, ci castig 100%
    Multe din aceste cotete superbe sunt furate si vandute la expertii care nu au habar. Altele sunt facute bucati si vandute ca piese de schimb.
    Deci teoretic isi pierd din valuare, dar practic treburile stau altfel.
    3 7
  • Ionut A.
    Cu cat mai scumpe cu atat se depreciaza mai mult.
    Ideea este ca snobii se afiseaza co NOUL model si "este mai importanti" decat aialalti cu modelul anterior.
    Nu conteaza cat pierd la valoare, caci face ei ban de pe pielea prostilor care le sunt angajati.
    2 0
  • Ok, ai tu o oftică… totuși nu cred ca este corect sa vorbește așa la supărare. Sunt țări unde BMW-urile sunt tratate ca orice altă masina (premium) si își păstrează foarte bine valoarea ajutate si de un service de calitate. Vorbesc in cunoștința de cauză si aici in zona, marca care pierde cel mai mult este Volvo, urmează Audi, Mercedes iar BMW se descurca cel mai bine.
    Am un BMW de 4 ani si este impecabil din toate punctele de vedere cu nici o vizita neprogramată in service. Producem componente pentru mai multe mărci, dar cei de la BMW sunt printre cei mai preocupați, implicați si au printre cele mai bune sisteme de asigurare a calității. Nu in ultimul rând sunt bine optimizați in ceea ce privește standardizarea componentelor între modele. Cum am mai spus, problemele sunt generate in majoritatea cazurilor de niște teribiliști sau unii utilizatori care nu-si permit să întrețină corespunzător o mașina premium, situație care mu se limitează doar la BMW.
    Nu spun ca nu sunt probleme si cu siguranța sunt situații in care unele defecte scapă din fabrici…
    Fără mișto… România este printre putinele tari (pe care eu le cunosc) in care BMW-urile sunt asociate cu imbecilitatea, teribilismul, golăneală șamd… nu crezi ca avem si noi o vina? Crezi ca doar utilizând un BMW arătam asemenea comportamente? Dacă mâine dispar toate BMW-urile, o să devenim o țara cu cetățeni respectabili si respectați?
    13 1
  • Nu crezi că te uiți la prea multe filme? Nu te oprește nimeni sa generalizezi, dar asta nu înseamnă ca este si corect.
    BMW vinde aproape 3.000.000 masini/an (incluzând Mini si RR), România practic nu contează pentru BMW. Suntem victime ca suntem cum suntem… si ca urmare unii (turci, bulgari, polonezi etc.) profita de noi, ma rog de cei care “pun botul”.
    5 1
  • oricine
    Prin lipsa unui criteriu de comparație nu îmi dau seama dacă este o scădere a valorii mai mare ca la alte mărci. posibil să fie dar în primul rând datorită prețului mare de achiziție de nouă precum și a dilemei: îmi iau un BMW SH sau un VW nou?
    2 3
  • @dutzu
    in ce tari nu sunt tratate ca benve?
    0 5
  • Mai trebuie sa muncești și singurel… acolo unde oameni-s decenți, educați si cu bun simț.
    Îți mai spun o data poate nu am fost clar… nu mașina ne face om!!! Problema suntem noi si nu se vede doar in raport cu utilizarea BMW-urilor.
    Cu ce te mândrești tu ca român? Cu ce intri intr-o discuție si poți recomanda ceva despre România: infrastructura rutieră, calitate servici la munte, la mare, sistemul de sănătate, învățământ? unde se vede ca noi suntem ok, dar BMW-ul ne face mârlani? Cred ca tot de la BMW si corupția.
    Nu vreau sa-ți închid gura, dar probabil si tu ești din cei care ar avea de rezolvat una alta in comportament… la ce întrebare inteligentă ai adresat, ce sa-ți mai spun, aroganta are niște cerințe minime, dar tu nu le ai… sau nu încă. ;)
    6 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru